Monday, March 24, 2014

ၿမန္မာ. တပ္မေတာ္ ေလ ၏ တင္.ကားပ်ံမ်ား (သို.) Mi 35

Mi 24
ဆုိဗီယက္တုိ႔၏ Mi-24 ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကုိ ၁၉၆၉ခုႏွစ္မွ စတင္အသုံးျပဳခဲ့ရာ ယေန႔ထိတုိင္ပင္ျဖစ္သည္။ကမာၻတုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ သမုိင္းေၾကာင္းတြင္ အရွည္လ်ားဆုံးနဲ႔ ထုပ္လုပ္မူႏွင့္ သုံးစြဲေသာႏုိင္ငံ အေရအတြက္ အမ်ားဆုံး တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္လည္း ျဖစ္သည္။

ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲအစက အေမရိကန္တပ္ဖြဲ႕မ်ားသည္ ေျခလ်ွင္တပ္ဖြဲ႕မ်ားကုိ အနီးကပ္ ပစ္ကူေပးရာတြင္ တုိက္ေလယာဥ္မ်ား အသုံးျပဳရာ ဖ်က္စြမ္းအားၾကီးမားေသာ္လည္း လုံးေထြးတုိက္ခုိက္ေနေသာ ရင္ဆုိက္ တုိက္ပြဲမ်ားတြင္ ထိေရာက္စြာ ပစ္ကူေပးႏုိင္မူ အားနည္းသည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟတ္ယာဥ္ခ်ီစစ္ဆင္ေရးမ်ားတြင္ အသုံးျပဳေနေသာ UH-1(Bell-205)ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကုိ လက္နက္တပ္ဆင္ေစျခင္းျဖင့္ ထိေရာက္ေသာ ပစ္ကူႏွင့္ ပစ္အားမ်ားကို ေပးစြမ္းႏုိင္ခဲ့သည္။ထုိသည္မွာ တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ား၏ သမုိင္းအစပင္ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ UH-1ရဟတ္ယာဥ္မ်ားသည္ တုိက္ခုိက္ေရးသီးသန္႔မဟုတ္ပဲ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး ရဟတ္ယာဥ္သာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ တုိက္ခုိက္ေရးသီးသန္႔ျဖစ္ျပီး ရန္သူ၏ တန္ျပန္ပစ္ခတ္မႈကုိ အကာအကြယ္ေပးႏုိင္ေသာ က်ည္ကာစနစ္တပ္ဆင္ထားသည့္ တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ကုိ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ Bell AH-1 Cobra ရဟတ္ယာဥ္ စတင္ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။


Bell AH 1 Cobera
၁၉၆၀ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဆုိဗီယက္ၾကည္းတပ္မွ ေျခလ်ွင္တပ္ဖြဲ႔မ်ားကုိ သယ္ေဆာင္ႏုိင္ျပီး အနီးကပ္ျပစ္ကူေပးႏုိင္ေသာ ရဟတ္ယာဥ္ တစ္မ်ိဳးကုိ ထုပ္လုပ္ရန္ အလုိရွိခဲ့သည္။စစ္ေျမျပင္တြင္ တုိက္ပြဲဝင္ စစ္သည္မ်ားအတြက္ လုိအပ္ေသာ ပစ္ကူ အကာအကြယ္ႏွင့္ တင့္ကားရန္မွ ကာကြယ္ရန္ ရဟတ္ယာဥ္ တစ္မ်ိဳးကုိ Mil Moscow Helicopter Plant ကုိ တာဝန္ေပးအပ္ခဲ့သည္။Mil ရဟတ္ယာဥ္ ထုပ္လုပ္ေရး ဒီဇုိင္းနာမ်ားက တုိက္ခုိက္ေရးရဟတ္ယာဥ္အတြက္ အလတ္စားကုိယ္ထည္ရွိေသာ အရပ္ဖက္သုံး V-22 ရဟတ္ယာဥ္ကုိ အေျခခံကာ တည္ေဆာက္ရန္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့က်သည္။ထုိတုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္တြင္ အနီးကပ္ ပစ္ကူေပးရန္ စက္အေျမာက္ႏွင့္ ေရာ့ကတ္ဒုံးမ်ား တင့္ဖ်က္လက္နက္မ်ား တပ္ဆင္ထားျပီး စစ္သည္ငါးဦးႏွင့္အထက္ သယ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ တင္ဒါေခၚေပးခဲ့သည္။ ပထမဦးဆုံးေသာ စမ္းသပ္ပုံစံ ရဟတ္ယာဥ္မွာ စစ္သည္ ၈ဦး တင္ေဆာင္ႏုိင္ျပီး 9M 17 Phalanga တင့္ဖ်က္ဒုံး ႏွစ္လုံးသယ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ Yellow 24ဟု အမည္ရေသာ ရဟတ္ယာဥ္ကုိ ၁၉၆၈ ေမလ ၆ရက္ေန႔တြင္ စတင္ပ်ံသန္းခဲ့သည္။ထုိ႔ေနာက္ ၁၈လအၾကာ ၁၉၇၀ခုႏွစ္တြင္ Mi-24ျဖစ္လာမည့္ ဒီဇုိင္းကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ထုပ္လုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိရဟတ္ယာဥ္တြင္ ေအာက္သုိ႔ ၁၂ဒီဂရီႏွိမ့္ခ်ထားေသာ ေတာင္ပံငယ္တစ္ခု တပ္ဆင္ထားျပီး ေရာ့ကတ္ဒုံးမ်ားကုိ တပ္ဆင္ႏုိင္ေသာ ေနရာႏွစ္ခုႏွင့္ မူလ ကုိယ္ထည္တြင္ တပ္ဆင္ခဲ့ေသာ တင့္ဖ်က္ဒုံးကုိ ေတာင္ပံထိပ္တြင္ ႏွစ္လုံးတြဲ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ခ်ိတ္ဆဲြခဲ့သည္။ အေနာက္ ပန္ကာအား ညာမွ ဘယ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ခဲ့သည္။ဘီးေခါက္သိမ္းႏုိင္ေသာေၾကာင့္ မူလသာမန္ပ်ံႏႈန္း 185km/hrမွ 200km/hr အထိ တုိးတက္ ပ်ံသန္းလာႏုိင္ခဲ့သည္။ ၁၂.၇မမ စက္အေျမာက္အား ကုိယ္ထည္နေဘးမွ အေရွသုိ႔ ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ခဲ့သည္။ မူလ အင္ဂ်င္တစ္လုံးမွ TV-3 117 တာဘုိရွက္ဖ္ အင္ဂ်င္ႏွစ္လုံးကုိ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ခဲ့သည္။

Mi-24၏ ပထမဆုံးေသာ စစ္ဆင္ေရးမွာ အီသီယုိးပီးယားတပ္မေတာ္မွ ဆုိမာလီယာတပ္ဖြဲ႔မ်ား က်ဳးေက်ာ္မူကုိ ဟန္႔တားေသာ Ogarden စစ္ပြဲျဖစ္သည္။အေရွေတာင္အာရွတြင္လည္း ဗီယက္နမ္ေလတပ္မွ ကေမၻာဒီးယားမွ ပုိေပါ့၏ ခမာနီတပ္ဖြဲ႔မ်ား က်ဳးေက်ာ္မူကုိ တုိက္ခုိက္ခဲ့ေသာ စစ္ပြဲျဖစ္သည္။ထုိစစ္ပြဲတြင္ ခမာနီမ်ားကုိ အထိနာေအာင္ တုိက္ခုိက္ႏုိင္ခဲ့သည္။


Mi 8
Mi-24၏ အထင္ရွားဆုံးေသာ စစ္ဆင္ေရးမွာ မူဂ်ာဟစ္သူပုန္မ်ားကုိ ႏွိမ္နင္းေသာ ဆုိဗီယက္-အာဖဂန္စစ္ပြဲျဖစ္သည္။ထုိစစ္ပြဲတြင္ Mi-8ႏွင့္ Mi-24 ရဟတ္ယာဥ္တုိ႔သည္ ဆုိဗီယက္ ေျခလ်ွင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကုိ ေရႊ႕ေျပာင္းကာ စစ္ဆင္ေစႏုိင္ခဲ့ျပီး Mi-24ရဟတ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ ပစ္ကူေပးႏုိင္ခဲ့သည္။ မူဂ်ာဟစ္မ်ား၏ ပင္မစခန္းမ်ားကုိ ရဟတ္ယာဥ္မွ ေပါင္၅၅၀ဗုံးမ်ားသယ္ေဆာင္ကာ ထိထိေရာက္ေရာက္ တုိက္ခုိက္ႏုိင္ခဲ့သည္။ မူဂ်ာဟစ္ သူပုန္မ်ားသည္ အေမရိကန္အတြက္ ဘိန္းျဖန္႔ျဖဴးေပးရာတြင္ အေကာင္းဆုံးေသာ သူပုန္မ်ားျဖစ္ရာ CIA မွ မူဂ်ာဟစ္သူပုန္မ်ားကုိ ပခုံးထမ္း တာတုိပစ္ ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရး Stingerဒုံးမ်ား ေထာက္ပံေပးအပ္ခဲ့သည္။ Mi-24ရဟတ္ယာဥ္၏ ပင္မကုိယ္ထည္သည္ ၁၂.၇ေလယာဥ္ပစ္ စက္ေသနတ္မ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္လ်ွင္ေတာင္ က်ည္ဆံေဖာက္ထြင္းႏုိင္မႈ မရွိေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အပူေငြ႕ရွာ ပခုံးထမ္းဒုံးမ်ားကုိ မူဂ်ာဟစ္ သူပုန္မ်ားအား ေပးအပ္ခဲ့သည္။ Mi-24 ၏ အာဖဂန္စစ္ပြဲအတြင္းပထမဆုံးေသာ ပစ္ခ်ခံရမူမွာ ၁၉၇၉ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၈ရက္ေန႔တြင္ ပခုံးထမ္းဒုံးျဖင့္ ပစ္ခ်ခံခဲ့ရသည္။သုိ႔ေသာ္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ရဟတ္ယာဥ္အား အပူေငြ႕ရွာ လက္နက္မ်ား အႏၲရယ္မွ ကင္းေဝးေစရန္ Rader Warning Receiver(RWR) ဒုံးအခ်က္ေပးစနစ္ႏွင့္ မီးက်ဥ္ပစ္လႊတ္ျပီး ဒုံးအား လမ္းလႊဲေသာ စနစ္ Flaresမ်ား တပ္ဆင္လာခဲ့သလုိ အင္ဂ်င္မွ ထြက္ေသာ အပူကုိ ေလ်ာ့ခ်ေပးေသာ Heat Reduce Sheild(HRS)မ်ား တပ္ဆင္ခဲ့ေသာအခါ Stinger ဒုံးမ်ား အသက္မဲ့ခဲ့ရပါသည္။

Mi 28 
Mi-24ရဟတ္ယာဥ္ကုိ ေနတုိးမွ လ်ိဳ႕ဝွက္အေခၚ Hind ဟု နာမည္ေပးထားပါသည္။ဆုိဗီယက္ေလသူရဲမ်ားမွ ၁၂.၇စက္အေျမာက္က်ဥ္မ်ားပါ ကာကြယ္ႏုိင္ျပီး ပစ္အားမွာ ေျခလ်ွင္တပ္ရင္း သုံးရင္းစာနီးပါးရွိေသာ ထုိရဟတ္ယာဥ္ကုိ တင့္ကားပ်ံမ်ား (Flying Tank) ဟု ေခၚေဝၚခဲ့က်သည္။မတြင္က်ယ္ေသာ ခ်စ္စႏုိးအမည္မွာ ရဟတ္ယာဥ္၏ဦးပုိင္းသည္ မိေခ်ာင္း၏ ေခါင္းကဲ့သုိ႔ ရွိေသာေၾကာင့္ မိေခ်ာင္း(Crocodile)ဟု ေခၚဆုိခဲ့သည္။

Mi-24၏အေစာပုိင္းမ်ိဳးကြဲမ်ားသည္ ရဟတ္ယာဥ္၏ ေရွပုိင္းတြင္ ၁၂.၇စက္အေျမာက္ တစ္လက္တပ္ဆင္ထားျပီး က်ဥ္ေတာင့္ေရ ၁၄၇၀ေတာင့္ သယ္ေဆာင္ႏုိင္သည္။Mi-24 VPႏွင့္ Mi-24VM တုိ႔တြင္ အေသတပ္ဆင္ထားေသာ GSh-23L ၁၂.၇မမ စက္အေျမာက္ႏွစ္လက္တပ္ဆင္ကာ က်ဥ္၄၅၀ေတာင့္ သယ္ေဆာင္ႏုိင္သည္။ေတာင္ပံအတြင္း လက္နက္တပ္ဆင္ႏုိင္ေသာ ေနရာတြင္ 500kg အေလးခ်ိန္ရွိေသာ လက္နက္ကုိ သယ္ေဆာင္ႏုိင္ျပီး ေတာင္ပံ၏ အျပင္လက္နက္တပ္ဆင္ႏုိင္ေသာ ေနရာတြင္ 250kg အေလးခ်ိန္ရွိ လက္နက္မ်ား တပ္ဆင္ႏုိင္သည္။ေတာင္ပံအဖ်ားတြင္ 9M-17 Phalanga တင့္ဖ်က္ဒုံး တပ္ဆင္ႏုိင္သည္။

ပထမမ်ိဳးဆက္ Hind-A/B/C/D


Mi-24 ရဟတ္ယာဥ္ကုိ အၾကမ္းဖ်င္း မ်ိဳးဆက္ သုံးခု ခြဲျခားႏုိင္ပါသည္။ပထမမ်ိဳးကြဲမွာ Mi-24Aမွ Mi-24D အထိ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ပထမမ်ိဳးဆက္ Mi-24AမွMi-24 HindCအထိ V-24ရဟတ္ယာဥ္ပုံေဟာင္း အတုိင္းသာျဖစ္သည္။ Mi-24D မွ စတင္ကာ ေရွ႕အေနာက္ တစ္ခုစီ ကြဲျပားသြားေသာ ေလယာဥ္ ေပါင္းမုိး(Canopy)ႏွင့္ ပုံစံ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာသည္။ Flareမ်ား ရန္သူမိတ္ေဆြ ခြဲျခားေသာ IFFစနစ္မ်ား အင္ဂ်င္ေလဝင္ေပါက္ ဖုန္ကာစနစ္ Dust Shieldမ်ား ပါဝင္လာသည္။ ေျပာင္းေလးေပါက္ပါဝင္ေသာ GSh-23 ၁၂.၇မမ စက္အေျမာက္ႏွင့္ က်ဥ္ ၁၄၇၀ေတာင့္ သယ္ေဆာင္ႏုိင္သည္။ ၅၇မမ S-5ေရာ့ကတ္ႏွင့္ ၂၄၀မမ C-24အၾကီးစား ေရာ့ကတ္မ်ား သယ္ေဆာင္ႏုိင္ပါသည္။ ေပါင္ ၂၅၀ဗုံးမ်ားႏွင့္ ေပါင္ ၅၅၀ဗုံးမ်ားကုိလည္း သယ္ေဆာင္ႏုိင္ပါသည္။ တင့္ဖ်က္ဒုံးအျဖစ္ 9M-17 Phalagan ဒုံး ေလးလုံးသယ္ေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။ ေဒသတြင္း Mi-24Dမ်ားကုိ အိႏၷိယ ဗီယက္နမ္ အင္ဒုိနီးရွားတုိ႔မွ အသုံးျပဳလ်ွက္ရွိပါတယ္။

ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ Mi-24V Hind-Eႏွင့္ Mi-24P Hind-F

Mi 24 VP
ဒုတိယမ်ိဳးဆက္တြင္ ရဟတ္ယာဥ္၏ ကုိယ္ထည္တည္ေဆာက္မူမွာ ေပါ့ပါးေသာ သတၳဳစပ္ကုိယ္ထည္ကုိ အသုံးျပဳထားေသာ္လည္း က်ဥ္ကာစနစ္ကုိ ေလ်ာ့ခ်ထားျခင္းမရွိေပ။ ပန္ကာ၏ သတၲဳစပ္စနစ္ကုိ ေျပာင္းလဲထားေသာေၾကာင့္ လႈပ္ရွားစစ္ကစားမူ ပုိေကာင္းမြန္လာပါသည္။ Mi-24Vတြင္ GSh-23L ၁၂.၇မမ စက္အေျမာက္ ႏွစ္လက္ပူး အသုံးျပဳ၍ က်ဥ္ ၄၅၀ေတာင့္ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။Mi-24Vရဟတ္ယာဥ္ရဲ႕ စက္အေျမာက္မ်ားဟာ ေလသူရဲမွ ထိန္းခ်ဳပ္ ေရြ႕လ်ားႏုိင္ျခင္းမရွိပဲ အေသတပ္ဆင္ထားသည္ ။Mi-24Pရဟတ္ယာဥ္တြင္ GSh-30 ၃၀မမ အၾကီးစားစက္အေျမာက္ ႏွစ္လက္တြဲကုိ ေလယာဥ္၏ကုိယ္ထည္နံေဘးတြင္ တပ္ဆင္ထားသည္။၁၂.၇မမ စက္အေျမာက္သည္ သံခ်ပ္ကာကားမိားႏွင့္ ေျမျပင္တပ္ဖြဲ႔မ်ားသာ ထိေရာက္ျပီး တင့္ကားမ်ားကုိ ထိေရာက္စြာ ပစ္ခတ္ႏုိင္မူမရွိေပ။ထုိ႔အျပင္ အခုိင္အမာခံကတုတ္မ်ားကုိ ၃၀မမ စက္အေျမာက္ကသာ ေဖာက္ထြင္းႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။Mi-24Pသည္ ရုရွားၾကည္းတပ္တပ္ဖြဲ႕၏ အမာခံတုိက္ခုိက္ေရးရဟတ္ယာဥ္ျဖစ္သည္။
လက္နက္တပ္ဆင္မူ အေနျဖင့္ Mi-24V/Pမ်ားတြင္ 57mm C-5ေရာ့ကတ္မ်ား 80mm S-8ေရာ့ကတ္မ်ား ေပါင္ ၂၅၀ႏွင့္ ၅၅၀ဗုံးမ်ား ႏွင့္ 9K114 Shturm တင့္ဖ်က္ဒုံး ေလးလုံးသယ္ေဆာင္ႏုိင္ျပီး ၃၀မမက်ဥ္ ၇၅၀ေတာင့္ သယ္ေဆာင္ႏုိင္သည္။

တတိယမ်ိဳးဆက္ Mi-35Mႏွင့္ Mi-24PN

Mi 24 PN
Mi-24 မ်ိဳးဆက္မ်ားထဲတြင္ အဆင့္အျမင့္ဆုံးေသာ Mi-24 ျဖစ္သည့္ Mi-24PN မ်ားကုိ ရုရွားေလတပ္သုံးအျဖစ္ အသုံးျပဳလ်ွက္ရွိသည္။ အပူေငြ႕ရွာ ဒုံးအႏၲရာယ္မွ ကာကြယ္ေပးေသာ Heat Reduce Shield မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။ Mi-24Pကဲ့သုိ႔ ၃၀မမ စက္အေျမာက္မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။ ယခင္ Mi-24မ်ားမွာ ညစစ္ဆင္ႏုိင္မူ မရွိပဲ ယခု တတိယမ်ိဳးဆက္မ်ားတြင္ ညစစ္ဆင္ႏုိင္စြမ္းရွိလာသည္။ Mi-24PN တြင္ TVလမ္းညြန္စနစ္မ်ား FLIRဟုေခၚေသာ အနီေအာက္ေရာင္ျခည္ရွာေဖြေရး စနစ္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။ Mi-35Mသည္ ညစစ္ဆင္ေရးအတြက္ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစရန္ ရုရွားတုိက္ေလယာဥ္မ်ားတြင္ အသုံးျပဳေလ့ရွိေသာ အလင္းသံလုိက္စက္ကြင္းနည္းပညာ Electro Optical Location System(OLS) မ်ားေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ျခင္း၊ စစ္သည္ ၈ေယာက္အစား ၃ေယာက္ကုိသာ တင္ေဆာင္ျပီး တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္စစ္စစ္ျဖစ္လာေစျခင္း ယခင္ ၃၀မမ စက္ေျမာက္အစား ၁၂.၇မမ စက္အေျမာက္ တစ္လက္ထဲတပ္ဆင္ကာ လႈပ္ရွားစစ္ကစားမူႏွင့္ ရဟတ္ယာဥ္၏ အေလးခ်ိန္ကုိ ေလ်ာ့ခ်ေပးျခင္း လက္နက္တပ္ဆင္ႏုိင္ေသာေနရာ ၆ခုအစား အပါခ်ီကဲ့သုိ႔ လက္နက္တပ္ဆင္ႏုိင္ေသာ ေနရာ ၄ခုသာထားရွိျပီး Unguided လက္နက္မ်ားထက္ တိက်လမ္းညြန္ လက္နက္မ်ားကုိ ပုိမုိ အသုံးျပဳကာ ရဟတ္ယာဥ္အား multirole ဘက္စုံသုံးစနစ္ပုိမုိဆန္လာေစျခင္း ဘီအတင္အခ်မျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ အေသတပ္ဘီးမ်ား ထားရွိျခင္းေၾကာင့္ ဘီးခ်မရသည့္ ျပသာနာအား ေလ်ာ့ပါးေစျခင္း တုိ႔ကုိ အဆင့္ျမင့္တင္ထားသည္။ Mi-35M ၏ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းကုိ ဖန္သားျပင္ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းစနစ္(Glass Cockpit)ကုိ ျမင့္ တင္ထားသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ Mi-24PN မ်ားသည္ OLSစနစ္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။ Mi-35Mႏွင့္ Mi-24PN အခ်ိဳ႕တြင္ Igla ေဝဟင္ပစ္ တာတုိဒုံးမ်ား တပ္ဆင္ႏုိင္ပါသည္။ Mi-24PN တြင္ ၃၀မမ စက္အေျမာက္ႏွစ္လက္ႏွင့္ က်ဥ္အေတာင့္ ၇၅၀,၅၇မမ S-5ေရာကတ္ဒုံး, ၈၀မမ S-8ေရာကတ္ဒုံး,ေပါင္၂၅၀ႏွင့္ ေပါင္၅၅၀ဗုံးမ်ား,9K114 Shturm တင့္ဖ်က္ဒုံး ေလးလုံးသယ္ေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။Mi-35M တြင္ တန္ျပန္အီလက္ထေရာနစ္စနစ္ (jamming system) GPS/INS ေလေၾကာင္းလမ္းညြန္စနစ္မ်ားပါဝင္ပါသည္။

ဆုိဗီယက္(ရုရွား)ႏုိင္ငံသည္ ျပည္ပသုိ႔ တင္ပုိ႔ေသာ Mi-24Dမ်ားကုိ Mi-25အျဖစ္လည္းေကာင္း Mi-24V/P မ်ားကုိ Mi-35V/Pမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း နာမည္ေျပာင္းျပီး တင္ပုိ႔ေလ့ရွိသည္။

တပ္မေတာ္ေလ ႏွင့္ Mi-35PN

စစ္ေရးေလ.က်င္.မွဳ တစ္ခုအတြင္း ၿမန္မာ.တပ္မေတာ္ ေလ၏ Mi 35
တပ္မေတာ္ေလသည္ အနီးကပ္ပစ္ကူေပးတာဝန္မ်ား ယာဥ္တန္းအေစာင့္လုိက္ တာဝန္မ်ား တင့္ဖ်က္စစ္ဆင္ေရးမ်ား ဆင္ႏြဲႏုိင္ရန္ တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ တစ္စီးကုိ ဝယ္ယူရန္ ၾကိိဳးပမ္းခဲ့သည္။ ယခင္ Mi-2 အေပါ့စား တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ႏွင့္ လက္နက္တပ္ဆင္ပစ္ခတ္ႏုိင္ေသာ Mi-171V ရဟတ္ယာဥ္မ်ားရွိေသာ္လည္း Mi-2ရဟတ္ယာဥ္သည္ လက္နက္တပ္ဆင္ႏုိင္မူ နည္းပါးျခင္း တင့္ဖ်က္စစ္ဆင္ေရးမ်ားတြင္ အသုံးမျပဳႏုိင္ျခင္းမ်ား ရွိသလုိ Mi-171V သည္လည္း တုိက္ခုိက္ေရးရဟတ္ယာဥ္ စစ္စစ္မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တုိက္ခုိက္ေရးရဟတ္ယာဥ္ တစ္မ်ိဳးကုိ ဝယ္ယူရန္ ရွာေဖြခဲ့ရာ Mi-24ရဟတ္ယာဥ္မ်ားသည္ စိတ္ခ်ယုံၾကည္ရျခင္း စစ္ဆင္ေရးမ်ားစြာတြင္ အသုံးခ်ဖူးျခင္း ႏုိင္ငံေပါင္း၆၃ႏုိင္ငံတြင္ အသုံးျပဳေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ Mi-24 ရဟတ္ယာဥ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ Mi-35PN ရဟတ္ယာဥ္ ၁၁စီးကုိ ဝယ္ယူခဲ့ျပီး အတည္မျပဳႏုိင္ေသာ သတင္းအရ Mi-35PN အစီး၅၀အထိ ဝယ္ယူရန္ သေဘာတူညီထားသည္ဟု သိရွိရပါသည္။ Mi-35PN တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ားကုိ KIA အၾကမ္းဖက္ ေသာင္းက်န္းသူ ႏွိမ္နင္းေရး စစ္ဆင္ေရးတြင္ အသုံးျပဳခဲ့ပါသည္။ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အမွတ္(၁၀၀၂) အား KIA အၾကမ္းဖက္ေသာင္းက်န္းသူ အင္အား၄၀၀ခန္႔မွ ဝင္ေရာက္တုိက္ခုိက္ရာတြင္ Mi-35PN တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မွ ညေန ၆နာရီခြဲမွ ၇နာရီခြဲ အခ်ိန္ထိ ညစစ္ဆင္ေရးျပဳလုပ္ကာ တုိက္ခုိက္ခဲ့သည္။ထုိ႔အျပင္ ၾကည္း/ေလ/သံခ်ပ္ကာ/အေျမာက္/ေလေၾကာင္းရန္ ပူးေပါင္းစစ္ဆင္ေရး (အေနာ္ရထာ)တြင္ Mi-35PN တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ား၏ တိက်ထိေရာက္စြာ အနီးကပ္ ျပစ္ကူေပးႏုိင္ ခဲ့သည္ကုိလည္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။Mi-35PN သည္ ေဒသတြင္း တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ား ၾကားထဲတြင္ စင္ကာပူ၏ AH-64 Apache Longbow ျပီးလ်ွင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္သည္


ယခုအခါ Mi-35PNရဟတ္ယာဥ္မ်ားကုိ ရုရွားေလတပ္မွ ဆက္လက္အသုံးျပဳေနေသာ္လည္း ၂၀၁၅မွ စတင္ကာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း Mi-28 တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ အစားထုိးရန္ ၾကိဳးပမ္းေနရာ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မွာ Mi-35PN ထက္ ေနာက္ဆုံးေပၚ Apache Longbow တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္၏ ျပိဳင္ဖက္ Mi-28 NE တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္ဘက္ကုိ အာရုံစုိက္ေနသည္ဟု သိရွိရပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း Mi-35 တုိက္ခုိက္ေရး ရဟတ္ယာဥ္၏ စိတ္ခ်ယုံၾကည္ရမူ စစ္ဆင္ႏုိင္စြမ္းေကာင္းမြန္မူသည္ တပ္မေတာ္ေလအတြက္ အေထာက္အပံေကာင္းမ်ားကုိ ေပးစြမ္းႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး က်န္းမာခ်မ္းသာက်ပါေစ။

Copy from Myanmar Airpower

No comments:

Post a Comment