ယခုေဆာင္းပါးသည္ ၂၀၁၂ ခုနွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ေမာင္မုတ္သုန္၏ Post ကို Myanmar Navy Page မွ ကူးယူေဖာ္ၿပၿခင္းၿဖစ္ပါသည္..ယေန႔အခါနွင့္ နူိင္းယွဥ္လ်င္ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕မွ် အားနည္းနိုင္ေသာ္လည္း Submarine Arm နွင့္ ပါတ္သက္၍ အေထာက္အကူ ျပဳနိုင္သျဖင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္ ဟု ထို Page တြင္ေရးသားထားပါသည္..
ဤအေႀကာင္းအရာကို အစမူလက ေရးသားရန္စိတ္ကူး မရွိခဲ့ပါ။ ေရငုပ္သေဘၤာနွင့္ ပါတ္သက္၍ ေမးခြန္းမ်ားခပ္စိတ္စိတ္ ေတြ႔လာရျပီး အခ်ိန္အခါအရလည္း ကိုက္ညီသေယာင္ဟု ယူဆမိ၍ မႈလေရးေနေသာ ေခါင္းစဥ္ကို ေခတၱေခါက္ကာ ခ်ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။MYANMAR NAVY Admin အဖြဲ႔လည္း အတန္အသင့္ ေက်နပ္မည္ဟု ထင္သည္။အေတြ႔အႀကံဳရိွ၍ မဟုတ္။ေရးခ်င္၍သာ ေရးသည္ဟု မွတ္ယူေပးရန္ တိုက္တြန္းပါသည္။ ေရငုပ္သေဘၤာနွင့္ပါတ္သက္၍ (၄) စီးခန္႔သာ ျမင္ဘူးသည္၊ယင္းအနက္ (၂)စီးအား ခဏဆို ခဏတာမွ် ထိေတြ႔ေလ့လာဘူးသည္၊စာ/ဓါတ္ပံုမ်ား ဖတ္မွတ္ဘူးသည္၊ေဆြးေႏြ/ေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္ နားေထာင္ဘူးသည္၊ဤမွ်ေလာက္သာ။
ဦးဆံုးအေနျဖင့္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေရ)အတြက္ ေရငုပ္သေဘၤာ လို/မလို ကို စဥ္းစားႀကည့္မည္။ ကမ္းရုိတန္းအရွည္ ၁၃၀၀ မိုင္ေက်ာ္ခန္႔ ရွိ၍ ေရျပင္ဧရိယာသည္ ေျမျပင္ထက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔သည္၊ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ သဘာဝသယံဇာတမ်ား ေပါႀကြယ္၍ အက်ိဳးစီးပြားႀကီးသည္။ SEZ နွင့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႀကီးမ်ားေႀကာင့္ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ ကူးသန္းသြာလာမူ ယခုထက္ အဆမတန္တိုးတက္၍ SLOC မ်ား အားေကာင္းလာမည္။ပထဝီနိုင္ငံေရး နွင့္ ေရေႀကာင္းမဟာဗ်ဳဟာအရ အေရးပါေသာ ေနရာတြင္ရွိျပီး အိႏၵိယသမုဒၵရာ နွင့္ဆက္စပ္ေနေသာ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္နွင့္ ကပၸလီပင္လယ္ နွစ္စင္းကို တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ပိုင္ဆိုင္အသံုးျပဳခြင့္ရထားသည္။တိုင္းျပည္အတြက္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား မ်ားစြာရွိေႀကာင္း ျငင္းရန္မလို။
တစ္ဖက္တြင္လည္း ေရျပင္ခ်င္းထိစပ္ေနေသာ ပါတ္ဝန္းက်င္နိုင္ငံမ်ား နွင့္ နယ္နမိတ္ ျပႆနာမ်ားကို ေလးေလးနက္နက္ ခ်ိန္ဆေတြးရမည္။ အိႏၵိယနွင့္ ႀကီးႀကီးမားမား သီးျခားျပႆနာမရိွ။အေရွ႕ေမွ်ာ္မူဝါဒေႀကာင့္ အက်ိဳးရလာဒ္မ်ား အရွိန္ေကာင္း၍ မိမိတို႔ေရတပ္တြင္ပင္ သိသာေသာ သာဓကမ်ား ရွိနွင့္ေနျပီးျဖစ္သည္။ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နွင့္က ေခါင္းစဥ္စံုသည္၊၁၉၇၀ ေက်ာ္စ အခ်ိန္တုန္းက ေအာက္ေလသံနွင့္ Friendship Line ေလးဘာေလးေျပာသည္၊တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ေရတပ္ကိုတည္ေဆာက္သည္၊ဒီဘက္ကလည္း အိပ္ငိုက္လို႔ေကာင္းဆဲ၊ အဆံမရွိေသာ သႀကၤန္အေျမာက္ျဖင့္ ဝါးလံုးေခါင္းထဲတြင္ အခ်င္းခ်င္းဟန္ေရးျပ နိုင္ငံေရးနွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနႀကဆဲ၊၂၀၀၈ နာဂစ္နွင့္ လန္႔နိုးေတာ့ ေရျပင္နယ္နမိတ္ နွင့္ Off Shore လုပ္ကြက္မ်ား အင္နွင့္အားနွင့္ ျခိမ္းေျခာက္ခံေနရျပီ၊အခုေတာ့ win-win အေျဖထြက္ခဲ့သည္မွာ ပူပူေႏြးေႏြးမွ်သာ၊ ဤအေျခအေနေရာက္ရွိမူသည္ ေမ့ပစ္ရန္မဟုတ္၊ကိုယ့္ဝမ္းနာ ကိုယ္သာအသိဆံုးျဖစ္၍ သင္ခန္းစာယူရမည္၊ယခုလည္း ဘာသာေရး/လူမ်ိဳးေရး ပဠိပကၡမ်ား၊ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ျပႆနာမ်ား တစ္ခုျပီးတစ္ခုမရုိးနိုင္ေသး၊လူဦးေရေဖာင္းပြမူ၊သဘာဝေဘးအႏာၱရာယ္နွင့္ စားနပ္ရိကၡာ ျပႆနာမ်ိဳးစံု၊ အေႀကာင္းျပခ်က္ ရွာစရာမလို၊ အမိႈက္ကစ ျပႆဒ္မီးေလာင္နိုင္သည္။ ထို႔ျပင္ ေရတပ္ကိုလည္း 3D စြမ္းရည္ရွိေအာင္ အရိွန္အဟုန္နွင့္ တည္ေဆာက္ေနသည္၊Sea Denial Role နွင့္ Forward Defense ကိုသြားမည္ဟု ခံစားရသည္၊အေျခအေနေကာင္းလ်င္ Offensive အသြင္ျဖင့္ မိမိတို႔အားမိတ္ဆက္နိုင္သည္။ အႀကံကုန္ ဂဠဳန္ဆားခ်က္ မဟုတ္၍ ပီပီျပင္ျပင္ သတိျပဳရမည္။ ''Diplomacy is the first line of defense'' တစ္ခုတည္းျဖင့္ လုပ္စား၍ မျဖစ္နိုင္။
ဘဂၤလားေဒ.ရွ္ ေရတပ္သေဘၤာ တစ္စင္း ( Photo by http://www.defence.pk ) |
ဘဂ္လားေဒ.ရွ္ ေရတပ္ အၿမန္တိုက္ေရယာဥ္ တစ္စီး |
တစ္ဖန္ အဆမတန္တိုးေနေသာ လူဦးေရ နွင့္ ရင္ဆုိင္ေနရေသာ အေထြေထြျပႆနာမ်ား အပါအဝင္ သဘာဝအရင္းအျမစ္နည္းေသာ ကုန္းေျမထက္ ပို၍မ်ားျပားေသာ ေရျပင္ဧရိယာကို အလြန္အကြ်ံ စိတ္ဝင္စားေနျခင္းအား လြယ္လြယ္ကူကူ ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ထို႔ေႀကာင့္ ေရတပ္တည္ေဆာက္ေရး Strategic Long Term Plan ၏ ေနာက္ကြယ္မွ တစ္ခုထက္ပိုနိုင္ေသာ Strategic Aim မ်ားကို တစ္ဖက္သတ္ေစာင့္ႀကည့္ ေလ့လာသံုးသပ္ရန္လိုသည္။ မိုးျပိဳမွာ ေႀကာက္၍လည္း မဟုတ္၊ မေျပးေသာ္ ကာရန္ရိွလည္း မဟုတ္၊ အလုပ္မရွိ အလုပ္ရွာ ေႀကာင္ေရးခ်ိဳးျခင္းလည္း မဟုတ္၊မိမိ အလုပ္ကို မိမိ သိကၡာရွိရွိ၊က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔၊ တာဝန္ေက်ေက်၊စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။
ထိုင္း ေရတပ္သေဘၤာ တစ္စီး ( Photo by www.timawa.net ) |
ထိုင္း ေရတပ္သေဘၤာ တစ္စီး ( Photo by www.timawa.net ) |
ေနာက္တစ္ခ်က္သည္ Base Line ျပႆနာျဖစ္၏။မုတၱမပင္လယ္ေကြ႔အတြင္း ေမာ္တင္စြန္း ပုသိမ္မီးျပတိုက္ ALGUADA REEF မွ LONG ISLAND အေနာက္စြန္းအထိ ေရးဆဲြသတ္မွတ္ထားေသာ အေျခခံမ်ဥ္းေျဖာင့္သည္ (၂၂၃.၃)ေရမိုင္ ရွည္သည္။အေမရိကန္နွင့္ အခ်ိဳ႕နိုင္ငံမ်ားမွ UNCLOS ၏ ဝိေရာဓိျဖစ္ေစေသာ Article အေႀကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပ၍ Point တစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ေရးဆြဲေသာ အေျခခံမ်ဥ္းေျဖာင့္အား (၄၈)ေရမိုင္အထိသာ လက္ခံထားသည္။ကမာၻေပၚတြင္ အေျခခံမ်ဥ္းေျဖာင့္ (၅၀)ေရမိုင္ထက္ ေက်ာ္လြန္သည့္ ၂၃ နိုင္ငံရွိသည္။အဓိကမွာ မိမိတို႔၏ မုတၱမေကြ႔ Base Line သည္ စင္းလံုးေခ်ာမေနျခင္း ျဖစ္သည္။ထိကြက္သေဘာမ်ိဳး Potential Flash Point အျဖစ္ ျမင္ရသည္။ ၁၉၈၈ နွင့္ ၂၀၀၈ မ်ားတြင္ သိသိသာသာ လက္တည့္စမ္းခံရျခင္းမ်ား ေတြ႔ရသည္။ မလိုရင္ မလိုသလို နိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး၊ စီးပြားေရး စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အေႀကာင္းရွာစရာ မလိုပဲ မီးေမႊးနိုင္ေသာေနရာအျဖစ္ သတိျပဳသင့္သည္။
ျခံဳ၍ျပန္ႀကည့္လ်င္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေရျပင္ဧရိယာ၊ တိုင္းျပည္စြမ္းအင္အတြက္ ဘီလီယံခ်ီတန္ေသာ ကမ္းနီး/ေဝးလုပ္ကြက္မ်ား၊ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ အမွီသဟဲျပဳနိုင္ေသာ ေရထြက္သယံဇာတမ်ား နွင့္ သတၱဝါမ်ား၊အနာဂါတ္အနီးတြင္ ေတြ႔ႀကံဳခံစားရမည့္ SEZ မ်ားနွင့္ Deep Sea Port မ်ား၊၎မွ မ်ားစြာ အဆႀကီးလာမည့္ Sea Borne Trade နွင့္ SLOC မ်ား၊ ထိုထိုတို႔မွ ဘက္ေပါင္းစံုသို႔ ဆက္စပ္ေပးေသာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ဒါ့အျပင္ အေျခခံမ်ဥ္း ၏ျပႆနာ၊ထိုင္း နွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေရတပ္မ်ား၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္မႈ စသည္တို႔အား ျမင္ရသည္။အဓိကသည္ Maritime Resources၊ Maritime Interest၊ Potential Enemyနွင့္ Threat မ်ားျဖစ္သည္။၎မွ Maritime Strategy ျဖစ္သည္။ ၎မွ မိမိ Naval Force ကိုခ်ိန္ထိုး၍ Naval Strategy ကိုပံုေဖာ္နိုင္သည္။
တပ္မေတာ္(ေရ)သည္ အစဥ္အဆက္ နိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရး မဟာဗ်ဳဟာ၏ ထီးရိပ္ေအာက္တြင္ရွိ၍ ခံစစ္ဗဟိုျပဳ Naval Strategy တည္ေဆာက္သည္။အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား နွင့္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည္ ၊က်ဳးေက်ာ္စစ္ကို မလိုလား၊တရားေသာ စစ္ကိုသာ ဆင္ႏႊဲမည္။အက်ိဳးအေႀကာင္းမရိွပဲ လက္နက္နွင့္ စစ္မက္ ယွဥ္ျပိဳင္ရန္မလို ဟုခံယူသည္။ သမုိင္းျပန္ႀကည့္လွ်င္ နွစ္(၁၀၀)ေက်ာ္ ကြ်န္ျပဳခဲ့သူမ်ားသည္ ေရလမ္းေႀကာင္းမွ စုန္ဆင္း၍ က်ဳးေက်ာ္ခဲ့ႀကသည္။ ကေနာင္မင္းသား၏ လက္နက္စက္ရုံမ်ားနွင့္ ေရျမႈပ္မိုင္းတီထြင္နိုင္မႈသည္ အဟန္႔အတားမရိွ ခရီးေပါက္ခဲ့ေသာ္ ယေန႔တိုင္းရင္းသားခ်င္း တိုက္ခိုက္ေနေသာ စစ္ပြဲမ်ားလည္း ရွိခ်င္မွရိွမည္၊ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ပဠိပကၡမ်ားသည္ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားအား ေခၚေဆာင္လာသူ မရွိေတာ့၍ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မည္ စသည့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္စဥ္ အမ်ားအျပားကို စိတ္ကူးယဥ္၍ ရသည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္သည္ သမိုင္းပါ က်ဳးေက်ာ္၊ကြ်န္ျပဳ၊ဂုတ္ေသြးစုတ္၊အျမတ္ထုတ္ နည္းလမ္းမ်ားကဲ့သို႔ မရိုးစင္းေတာ့။ဗ်ဳဟာစုံသည္၊ပရိယာယ္မ်ားသည္၊နည္းလမ္းေကာင္းသည္။နိုင္ငံမဲ့ေသာ အႀကမ္းဖက္သမားတို႔၏ ရန္ကလည္းရိွေသးသည္။သို႔ေသာ္ နိုင္ငံတကာဥပေဒ ၊အသိုင္းအဝန္းနွင့္ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားက အဟန္႔တစ္ခုအျဖစ္ အေထာက္အပံ့ရေနသည္။မည္သို႔ျဖစ္ေစ အေကာင္းအဆိုး၊ အမွားအမွန္ ၊ အေပါင္းအနူတ္ အက်ဳံးဝင္ခ်က္အားလံုးကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္။ေလ့လာသံုးသပ္ဖို႔ လိုသည္။
အေရးႀကီးဆံုးနွင့္ ေနာက္ဆံုးသည္ မိမိတို႔သာလွ်င္ ျဖစ္၏။ထို႔ေႀကာင့္ ကိုယ့္ဆန္ ကိုယ့္အိုးနွင့္ တန္ေသာ၊ ကိုယ့္ဇာတ္ ကိုယ့္အရပ္ နွင့္ အထာက်ေသာ လမ္းေႀကာင္းကိုသာ ရဲရဲတင္းတင္း ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔လိုသည္။သြားေနေသာ လမ္းေႀကာင္းမွန္သည္ Defense မ႑ိဳင္ျဖစ္၍ မိမိတို႔ ေရာက္နွင့္ေနေသာ ေနရာနွင့္ အလွမ္းေဝးသည့္ Sea Control ကုိ သြားရန္မျဖစ္နိုင္။လက္ေတြ႔အေျခအေနအရလည္း တြက္ေခ်ကိုက္မႈမရိွ။ထို႔အတြက္ က်စ္လစ္အစြမ္းထက္သည့္ အင္အားနည္းနည္းနွင့္ ႀကဲႀကဲဝိုင္းနိုင္ေသာ Sea Denial Capability ရရိွေရးသည္သာ တိက်ခိုင္မာေသာ အေျဖဟု ယံုႀကည္မိသည္။
ယေန႔ တပ္မေတာ္(ေရ)သည္ Surface လမ္းေႀကာင္းေပၚသို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ေရာက္နိုင္ေရး ႀကိဳးစားဆဲကာလ။အမွားအမွန္ နွင့္ အလြဲအတည့္မ်ား ရိွေနမည္။ ျပင္ဆင္ရင္း ေရွ႕တည့္တည့္သြားဖို႔သာ လိုသည္။အားလံုးသည္ ရပ္မေန၍ အရွိန္ျမင့္ဖို႔လည္း လိုမည္။ Capability Base နွင့္ Threat base Building (သို႔)Modernization ကို မွ်တရန္ ႀကိဳးစားရမည္။ ေသခ်ာတာသည္ မေန႔ကနွင့္မတူေသာ Platform မ်ား၊လက္နက္နွင့္ စြမ္းပကားမ်ား၊အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းမ်ား၊အာရုံခံ ကိရိယာမ်ား ၊ေရယာဥ္တည္ေဆာက္ေရး သမိုင္းမွတ္တိုင္မ်ား နွင့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ Surface Capability ေအာက္တြင္ သိသိသာသာ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆက္လက္၍ အရိွန္ဖြင့္စ ျပဳေနေသာ ASW နွင့္ AA စြမ္းရည္ကိုလည္း အျခားတိုးတက္မႈနွင့္ ဘက္မွ်ေစရန္ မျဖစ္မေန ျမွင့္တင္ရမည္။ ယင္းအတြက္ Focus သည္ ျမင္သာေသာ ခရီးရွည္ထဲတြင္သာ ျမဳွပ္နွံထားသင့္သည္။
Denial Role အတြက္ ေနာက္တစ္ဆင့္သည္ Sub Surface ျဖစ္၍ Submarine Arm ပိုင္ဆိုင္ေရးကို ဦးတည္ရမည္။Submarine ဆိုသည္နွင့္ ေရြးခ်ယ္ရမည့္ အမ်ိဳးအစား ၊ဘ႑ာေငြ၊နည္းပညာ၊ေလ့က်င့္ေရး နွင့္ လူစြမ္းအားအရင္းအျမစ္ စသည့္ စိန္ေခၚမႈ နွင့္ အခက္အခဲမ်ားပါ တြဲလ်က္ တစ္ဆက္တည္းပါလာသည္။ ယင္းအျပင္ ခံစစ္အသားေပး၍ ပထဝီအေျခအေန၊ေရေအာက္ႀကမ္းျပင္အေျခအေန၊ျဖန္႔က်က္ထားေသာ အျခားလက္ရုံးတပ္မ်ား အေျခအေန၊Surface Ship တို႔နွင့္ အျပန္အလွန္ ေပါင္းစပ္နိုင္မႈ အေျခအေန တို႔အား သံုးသပ္၍ ထိေရာက္တြက္ေျခကိုက္မည့္ သမရိုးက် နွင့္ သမရိုးက်မဟုတ္ေသာ စစ္ဆင္ေရးမ်ား၊စစ္နည္းဗ်ဳဟာမ်ား ေရြးခ်ယ္ျပင္ဆင္မႈသည္လည္း ေနာက္ဆက္တြဲ စိန္ေခၚမႈျဖစ္လာမည္။ စနစ္က်ေသာ အစီအမံ၊ထိေရာက္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ကာလရွည္ျမႈပ္နွံရမည့္ အခ်ိန္တို႔ျဖင့္ အဆင့္လိုက္ မေနွးမျမန္ ေက်ာ္လႊားရမည္ဟု ယူဆပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေရ) နွင့္ Submarine သည္ အစိမ္းသက္သက္ မျဖစ္နုိင္ေႀကာင္း ျမင္မိသည္။ ဒီဘက္ေခတ္တြင္ INS- VELA နွင့္ အစပ်ိဳးခဲ့ပံု ရပါသည္။ ေဆာင္ရြက္ျပင္ဆင္ရမည့္ အစီအစဥ္မ်ားကိုလည္း Proper Way မဟုတ္သည့္တိုင္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေဆာင္ရြက္ျပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဥပမာ- ေရငုပ္သေဘၤာ အမ်ိဳးအစား ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ အေျခခံ အေဆာက္အအံုတခ်ိဳ႕ ေဆာက္လုပ္ျခင္း၊ လိုအပ္ေသာ အမႈထမ္းမ်ားေရြးခ်ယ္၍ ကနဦးေလ့က်င့္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း တို႔ျဖစ္သည္။မိမိတို႔အတြက္ အေတြ႔အႀကံဳနည္းျခင္း၊ သေဘာသဘာဝ အရ အဘက္ဘက္က လြယ္ကူေသာအလုပ္ မဟုတ္ျခင္း နွင့္ အျခားအေႀကာင္းမ်ားေႀကာင့္လည္း တုန္႔ေနွးမႈမ်ား ရွိေကာင္း ရိွေနနိုင္သည္။တပ္အပ္ေျပာရန္ ခဲယဥ္းေသာ္လည္း အခ်ိန္တစ္ခုကတည္းက ေရြးခ်ယ္ျပီးေသာလမ္းျဖစ္၍ မႀကာမီကာလမ်ားတြင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေရ)ပိုင္ ေရငုပ္သေဘၤာ အနည္းဆံုးတစ္စီးအား ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရရိွမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္နိုင္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ Denial Role နွင့္ Defense Strategy အား အျပည့္အဝ အေထာက္အကူျပဳနိုင္မည့္ Mine Warfare Capability ကိုလည္း တစ္ပါတည္း ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ထားရန္ လိုပါသည္။ေငြေႀကးသက္သာသည္၊နည္းပညာရုိးရွင္းသည္၊အခ်ိန္တိုသည္၊ထိေရာက္မႈ ႀကီးသည္၊ ထို႔အတြက္ ေရွ႕တန္းတင္၍ စဥ္းစားသင့္ပါသည္။ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ အေျခခံရိွထားျပီး ျဖစ္၍ ေရရွည္ခံေသာ စီမံခ်က္ေကာင္းျဖင့္ ဦးေဆာင္သြားနိုင္ေႀကာင္း ေတြ႔ရသည္။
အိႏၵိယ ေရတပ္ |
အခ်ဳပ္ဆိုရလ်င္ Surface Capability အတြက္ ရိွေနေသာ ဟာကြက္မ်ားအား မွ်မွ်တတ ျဖည့္သြင္း၍ Denial Role ေပၚသို႔ တည့္တည့္မတ္မတ္ ေရာက္ေစမည့္ Sub Surface ေျခလွမ္းဦးသည္ မယိမ္းမယိုင္ ေလွ်ာက္လွမ္းရန္သာ လိုအပ္သည္။
ေမာင္မုတ္သုန္
(၂၅-၁၀-၂၀၁၂)
No comments:
Post a Comment