Sunday, July 14, 2013

MiG-35သည္ တပ္မေတာ္(ေလ) ၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္လာႏိုင္မည္ေလာ..



 (အခုတေလာ သတင္းႀကီးေနသည့္ တပ္မေတာ္(ေလ)၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္လာႏိုင္မည္ေလာ ဟူေသာ MiG-35 တိုက္ေလယာဥ္အား ေဆာင္းပါးရွင္မွ ႀကိဳတင္ စိတ္ကူးရင္ခုန္ၾကည့္ျခင္းျဖစ္ပါသည္...။ ေဖာ္ျပခြင့္ျပဳသည့္အတြက္ ကၽႊန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔မွ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ာ....။ တပ္မေတာ္(ေလ)အေနျဖင့္ ဝယ္ယူမည္၊မဝယ္ယူမည္ကို မသိရေသးေသာ္လည္း ဗဟုသုတရရွိႏိုင္ေစမည့္ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္...။)


ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီက Mig ေတြနဲ႕ ပက္သက္လို႕ ဝယ္ရျခင္းကို ေဖါျပီးေတာ့၊ ခု ပထမဝယ္တဲ့ ေမာ္ဒယ္ B စီးရီးေတြနဲ႕ ဒုတိယဝယ္တဲ့ SE ေတြကို သန္း ၅၀၀ နီးပါးနဲ႕ တစ္ခါဝယ္ ၁၀စင္းနီးပါးဝယ္ယူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Mig29 ေတြဟာ တာတိုနဲ႕ တာလတ္ပစ္ေတြကို သယ္ႏိုင္ျပီး ေဝဟင္ခ်င္းမွာ လံုးေထြးတိုက္ခိုက္ဖို႕ ေကာင္းတဲ့ ေလယာဥ္ေတြပါ။SE ေတြဟာ B ေတြထက္ ေရဒါေတြ၊ အီလက္ေထာနစ္ေတြ၊ တာေဝးပ်ံႏိုင္တာေတြ ေကာင္းေပမယ့္ ေျမျပင္နဲ႕ေရျပင္ကိုေတာ့ ေရာ့ကတ္ေတြသံုးျပီးသာ မ်က္ျမင္ပစ္ခတ္ႏိုင္တာမို႕ ထူးျခားလာတဲ့ မ်ိဳးဆက္တစ္ခု မဟုတ္ဘူးလို႕ဆိုလို႕ရမယ္ထင္ပါတယ္။ တစ္ျပိဳင္တည္း ေဝဟင္ပစ္မွတ္ ၁၀ခုကို ရွာႏိုင္ျပီး တစ္ခ်ိန္တည္း ၂ခုကို ခ်ိန္ရြယ္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ B ေတြရဲ့ ကိုယ္ထည္ဟာ ေမာ္ဒယ္နံပတ္ ၉.၁၂ ျဖစ္ျပီး S ေတြရဲ့ ကိုယ္ထည္က ၉.၁၃ ျဖစ္ပါတယ္။ hardpoints ၆ခု ဗိုက္ေအာက္တစ္ခု၊ ဆီတိုင္ကီကလြဲလို႕ ထူးထူူးျခားျခား ကြဲျပားတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ SE ေတြမွာ တပ္ဆင္သလို B ေတြမွာ လိုက္တပ္ဆင္လို႕ရပါတယ္။ SE ေတြကို SM အဆင့္ျဖစ္တဲ့ ေလဆာပဲ့ထိန္းဗံုးစနစ္ေတြ တပ္ဆင္ ျမင့္တင္ႏိုင္ပါတယ္။ သို႕မွသာ ဘက္စံုသံုးဆိုတဲ့ အဆင့္ေရာက္မွာျဖစ္ျပီး၊ သည္မွာတင္ အဆင့္ျမင္တင္မွဳ ရပ္ဆိုင္းပီျဖစ္ပါတယ္။ သေဘၤာပစ္ဒံုးတပ္ဆင္ႏိုင္တယ္လို႕ မေတြ႕ရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဝဟင္ ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္တာမွာေတာ့ ေျမျပင္နဲ႕ ေဝဟင္ အမိန္႕ေပးယာဥ္ေတြနဲ႕ တြဲဖက္ျပီး စစ္ဗ်ဴဟာ ခင္းႏိုင္တဲ့ အေနထားကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ အကာကြယ္ ကင္းမဲ့လုနီးနီး ေျမျပင္ကိုလဲ စစ္ဆင္ႏိုင္စြမ္းရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အီလက္ေထာနစ္ စစ္ဆင္ေရးနဲ႕ ထိုးေဖါက္တိုက္ခိုက္ျခင္းကိုေတာ့ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေခ် နဲပါတယ္။ ဒါအတြက္ SMT လို႕ အဆင့့္ျမင့္တင္ေပမယ့္ ကိုယ္ထည္နဲ႕ စနစ္ေတြေၾကာင့္ ဆင္ဖိုးထက္ ခၽြန္းဖိုးၾကီးပါတယ္။ လက္နွက္သယ္ႏိုင္မွဳဟာ ေတာင္ပံေအာက္ ၆ခုသာ ပါတာမို႕ ဘက္စံုဆိုတာထက္ ဆိုင္ရာ စစ္ဆင္ေရးအလိုက္ သီးျခားေရြးခ်ယ္ တပ္ဆင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

တပ္မေတာ္(ေလ)ရွိ မစ္-၂၉ တိုက္ေလယာဥ္ 
 
အဲဒီကေန OVT၊ အဲကေန Mig35 ရယ္လို႕ ထုတ္လုပ္လိုက္တာကေတာ့ ပဥၥမမ်ိဳးဆက္ေတြကို တိုက္ခိုက္ဖို႕အျပင္၊ ကိုယ့္ရဲ့ ေရဒါမိႏိုင္ေခ် ေထာင့္ခ်ိဳးေတြကိုပါ သိသိသာသာေလ်ာ့ခ်ထားတာမို႕ ပ်ံသန္းပံု နည္းစနစ္ကိုလိုက္ျပီး ရန္သူကို လွည့္စားအေၾကာင္ရိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ fly by wire စနစ္ကို အဆင့္ျမင့္ထည့္သြင္းထားျပီး၊ ကိုယ္တိုင္ ေဝဟင္ ေျမျပင္ကြပ္ကဲမွဳနဲ႕ ကင္းလြတ္ရာမွာ ဘက္စံုကို စစ္ဆင္ႏိုင္ေအာင္ စီမံထားပါတယ္။ တာတို ရန္သူ႕ေနာက္ပိုင္းနယ္ေျမကို နက္နက္ရွိဳင္း၂ထိုးေဖါက္ႏိုင္ပါတယ္။ M နဲ႕ကြာျခားခ်က္က အဆင္ျမင့္ ဆက္သြယ္ေရးကြန္ယက္ေတြနဲ႕ အလြယ္တကူခ်ိတ္ဆက္တိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ျပီး၊ ပဥၥမ်ိဳးဆက္ေတြကို ရင္ဆိုင္ဖို႕ ေသခ်ာျပင္ဆင္ထားပံုပါပဲ။ 


ကိုယ္ထည္ေမာ္ဒယ္နံပတ္ ၉.၁၅ နဲ႕ Mig33 လို႕ ထင္ခဲ့ၾကတဲ့ hardpoints ၈ခုပါတဲ့ ကိုယ္ထည္နဲ႕ အဆင္ျမင့္ အီလက္ေထာနစ္စစ္ပြဲေတြနဲ႕ ေျမျပင္ညြန္ၾကားခ်က္၊ ဂ်ိဳတုလမ္းညြန္နဲ႕ ေပါင္းစပ္ စစ္ဆင္ႏိုင္ဖို႕ အဆင့္ျမင့္ထုတ္လုပ္တာကေတာ့ Mနဲ႕ M2 ပါ။ M2 က ၂ေယာက္ေမာင္းပါ။ ေလဆာပဲ့ထိန္းေတြ၊ သေဘၤာပစ္ဒံုးေတြသာမက၊ အဆင့္ျမင့္ေရဒါေတြကိုပါ တပ္ဆင္တဲ့အတြက္ ပဥၥမမ်ိဳးဆက္ ကိုယ္ေပ်ာက္ေတြကိုပါ ရွာေဖြေျခမွဳန္းႏိုင္ပါတယ္။ ျမင္ကြင္းအလြန္ ပစ္မွတ္ေတြကို ေဝဟင္ကြပ္ကဲမွဳနဲ႕သာမက ေျမျပင္လမ္းညြန္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳနဲ႕ပါ စစ္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။ အီလက္ေထာနစ္နဲ႕ ေရဒါခြင္းဒံုးေတြကို ပစ္ခတ္ႏို္င္တဲ့အတြက္ ရန္သူကို ထိုးေဖါက္တိုက္ခိုက္စစ္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္ တာေဝးပ်ံသန္းႏိုင္မွဳအားနဲပါတယ္။ ကိုယ္ထည္က B နဲ႕ဆင္တူေပမယ့္ တပ္ဆင္ စနစ္ေတြမ်ားစြာကြာျခားပါတယ္။ ေတာင္ပံေအာက္ ၈ခုထိပါလာတာမို႕ လက္ႏွက္ကို ေျမျပင္ေဝဟင္ စံုလင္ေအာင္သယ္ႏိုင္ျပီး လမ္းညြန္ကြပ္ကဲမွုနဲ႕ ဘက္စံုစစ္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။
 B တစ္စင္းဟာ ေဒၚလာ ၁၅-၁၉သန္းေလာက္ရွိျပီး တစ္ပတ္ရစ္ေတြ ဝယ္ခဲ့တာေၾကာင့္ ကုန္က်စား၇ိတ္နဲေပမယ့္ အဆင့္ျမင့္တင္စားရိတ္ၾကီးပါတယ္။ SE တစ္စင္းက ခန္႕မွဳန္း ၂၀ဝန္းက်င္ရွိႏိုင္ပါတယ္။ M တစ္စင္းဟာ ေဒၚလာသန္း ၃၀-၃၅ ခန္႕ရွိပါတယ္။ 35 ကေတာ့ ၃၅ကေန ၄၀ဝန္းက်င္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အပိုပစၥည္းနဲ႕ အျခားအရာေတြကို ထည့္တြက္လိုက္ရင္ ေလတပ္ဘတ္ဂ်က္ သန္း ၂၀၀ အတြက္ M သို႕မဟုတ္ 35 ၄စင္းခန္႕ဝယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ေစ်းခ်ိဳသလို လက္ရွိ SE ေတြကိုလဲ SM အဆင့္ျမင့္ဖို႕ သေဘာတူခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ အေဟာင္းကို အဆင့္ျမင့္တာ ျမန္ဆန္သက္သာေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ဟာ မ်ိဳးဆက္တစ္ဆင့္ တက္ဖို႕ လိုအပ္ေနပါျပီ။
မစ္-၃၅ တိုက္ေလယာဥ္တစ္စီးအား ေတြ႔ရစဥ္
 ေလယာဥ္ေတြဟာ ပင္လယ္ကို ပ်ံသန္းတဲ့အခါ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ကုိယ္ထည္ရဲ့ ဆားေငြ႕ဒဏ္ခံႏိုင္ျခင္း မခံႏိုင္ျခင္းကို မူတည္ျပီး ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီေတြကုန္က်ပါတယ္။ မူလဝယ္တဲ့ B ေတြဟာ ကုန္းတြင္းပိတ္ ႏိုင္ငံက ဝယ္တာျဖစ္လို႕ ပင္လယ္ျပင္ ဆားေငြ႕နဲ႕ မကိုက္ဘူးဆိုၾကပါတယ္။ မည္သို႕ဆိုပါေစ။ ေရဒါဆက္ေၾကာင္းေတြအရ၊ ေရဒီယိုၾကားျဖတ္ေတြအရ၊ ျမန္မာ့အေျခစိုက္ ေလတပ္မွ Mig တစ္စစင္းတက္သြားတယ္ဆိုခဲ့လ်င္ ေဘးနား ႏိုင္ငံေတြ အတြက္ SE အဆင့္သာ အျမင့္ဆံုးျဖစ္လို႕ ပဲ့ထိန္းဗံုးနဲ႕ တိက်ပစ္မွတ္ေခ်မွဳန္းတာနဲ႕ ေရျပင္ သေဘၤာေတြကို တိုက္တာမ်ိဳးအတြက္ စိုးရိမ္စရာမရွိေတာ့ေပ။ စစ္ျဖစ္ရန္ တာဆူေနခ်ိန္ ေရဒါထဲတြင္ ျဖတ္ပိုင္းပံုျဖတ္ခန္႕မွန္းခ်က္အရ Mig29 ဟုသိလ်င္ပင္ ေျမျပင္ပစ္မွတ္မ်ားနွင့္ ေရျပင္ပစ္မွတ္မ်ား ထူးထူးျခားျခား စိုးရိမ္စရာမရွိေပ။ M သို႕မဟုတ္ 35 တစ္စင္းနွင့္ အထက္သာ ရွိေနပါက။ တက္သည့္ေလယာဥ္သည္ Mig 29 ဆိုသည္နွင့္ ဘဂၤလားႏွင့္ ထိုင္းအဖို႕ လိုလိုပိုပို ျပင္ဆင္သင့္သည္မ်ားမွာ အဆင့္တစ္ခု တိုးသြားျပီး၊ ထိုက္တန္ေသာ အသာစီးရ ခ်ိန္းေျခာက္မွဳမ်ိဳးကို ပိုင္ဆိုင္ထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းက ဂရစ္ဖင္ေတြနဲ႕ F16 ေတြဟာ ပဲ့ထိန္းဒံုးသယ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ 
တပ္မေတာ္(ေလ)မွ Mig 35 အား စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္စဥ္
 M နွင့္ 35 သည္ ထူးျခားကြဲျပားစြာ ကြာျခားခ်က္ မရွိေသာေၾကာင့္ ေငြေၾကးအေျခေနကိုသာ ၾကည့္ျပီးေရြးခ်ယ္ဖို႕ မ်ားပါလိမ့္မယ္။ SU ေတြကို လမ္းသစ္ေဖါက္ ဝယ္ယူမည့္အစား Mig ကို ဝယ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ရွိျပီးသား Mig မ်ားရဲ့ ခ်ိန္းေျခာက္ႏိုင္မွဳစြမ္းအားကိုလဲ ရရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေျမျပင္သာမက ေရျပင္ကိုပါ တိုက္ခိုက္ႏိုင္စြမ္း ေရဒါစခန္းမ်ားကိုပါ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ႏိုင္စြမ္းရွိလာရာ Mig မ်ားေဝဟင္ရွိေနသမွ် တစ္ဘတ္ ေဝဟင္၊ ေရျပင္၊ ေျမျပင္မွ ပစ္မွတ္မ်ားအား ခ်ိန္းေျခာက္ေခါင္းခဲေစႏိုင္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဧလာက တက္သည့္ Mig သည္ Bလား M လား မေသခ်ာသ၍ ဘဂၤလားေရတပ္ သေဘၤာမ်ားလဲ စိတ္ေအးႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ေရဒါျဖတ္ပိုင္းပံုအရ SU လား Mig လား ခြဲျခားကာ ရင္ဆိုင္ဖို႕ ျပင္ဆင္ခ်ိန္အစား Mig ဟာ Bလား SE လား M/35 လား အခ်ိန္တိုင္း ရင္ခုန္ေနေစျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ Mig29 မ်ား ေဝဟင္တက္တိုင္းတြင္ ရန္သူ ေရဒါကင္းသမားမ်ားအား ရင္ခုန္စဖြယ္ အခ်ိန္ေလးမ်ားကို ေပးစြမ္းႏို္င္မွာျဖစ္ေနေတာ့မွာျဖစ္ပါေၾကာင္း ထင္ရာေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment