Wednesday, October 3, 2012

၀ါးခယ္မ ဇာတိဖြား ေကာလိပ္စိန္

                  ဂရိတ္ ဦးဖိုးစိန္ႏွင္. ႏွစ္၂၀ ေက်ာ္ တြဲဖက္ညီ ရပ္တည္ေပးခဲ့ေသာ
        ဘ၀အားမွန္ကန္စြာပိုင္းၿခား ရပ္တည္နိဳင္ခဲ့သူ
              
ၿမန္မာၿပည္ဘုရင္ခံမ်ား၏ ေရႊတံဆိပ္ရွင္ 

                                                                 ေကာလိပ္စိန္    


ဂရိတ္ ဦးဖိုးစိန္ ႏွင့္ ေကာလိပ္စိန္ တို.၏ ကကြက္
                               

 ၿပီးခဲ့သည္. လပိုင္း မ်ားက ဂရိတ္ဦးဖိုးစိန္ႀကီး၏ ႏွစ္
၁၃၀ၿပည္. ဂုဏ္ၿပဳတင္ဆက္ပြဲႀကီးကို စိန္မဟာသဘင္မွ ဦးစီးၿပီးဦးဖိုးစိန္ႀကီး၏
မ်ိဳးဆက္မ်ားမွအမ်ိဳးသားဇာတ္ရံုႀကီးတြင္ ထူးထူးၿခားၿခားတင္ဆက္သြားခဲ့ပါသည္...လက္မွတ္တစ္ေစာင္ ေသာင္းခ်ီေရာင္းေသာ္လည္း အားေပးသူမ်ားက ႏွစ္ရက္လံုး မ်ားၿပားစြာ အားေပးခ်ီးၿမွင္.ခဲ့ႀကပါသည္....ကဇာတ္ရံုအသံုးၿပဳခပင္လွ်င္ တစ္ည ၁၀ သိန္း က်သင္.ေသာရံုႀကီးတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၁၃၀ ခန္.က လူတစ္ေယာက္ကို အေႀကာင္းၿပဳေပၚေပါက္ခဲ.ေသာ ခမ္းနားသည္.ပြဲက ထိုသူ၏ ဂုဏ္ကို ထင္ရွားစြာေဖာ္ၿပေနသလိုပင္....သို.ေသာ္ ထိုပညာရွင္ႀကီးႏွင္. ႏွစ္၂၀ ခန္. အနဳပညာအေထာက္အပံ. ေပးခဲ့သူ..မင္းသမီးႀကီးတစ္ဦးကေတာ. ......

                                      

ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ေကာလိပ္စိန္ ဟုအမည္တြင္မည္. ေဒၚၿမလြင္ကို ၁၂၆၈ (၁၉၀၆ ခုႏွစ္ခန္.) ၀ါေခါင္လဆန္း ၁၀ ရက္ေသာႀကာေန. တြင္ ဦးဖိုးရုန္း-ေဒၚမွန္ တို.မွ ၀ါးခယ္မၿမိဳ.အနီး ထီးပနန္းရြာေလးတြင္ ေမြးဖြားခဲ့ပါသည္.....ေမြးခ်င္း ၈ ေယာက္အနက္ အငယ္ဆံုး အေထြးဆံုး သမီးေလးၿဖစ္ၿပီး ေသာႀကာေန.တြင္ေမြးဖြားခဲ့သူ အားဖခင္က မဟသၤာ ဟု အမည္ေပးခဲ့ပါသည္.....ေတာက္မည္.မီးခဲ တရဲရဲ ဆိုသကဲ့သို. ငယ္စဥ္ကပင္ အဆို အက ၀ါသနာပါသၿဖင္. အသက္ ၁၂ ႏွစ္ အရြယ္ ၌ ၿမစ္၀ကၽြန္းေပၚ ေဒသ တစ္ေလွ်ာက္ ေတာမင္းသမီးေလးအၿဖစ္ လွည္.လည္ကၿပနိဳင္ခဲ့ပါသည္.....ထိုစဥ္ ရန္ကုန္မွ အၿငိမ္.ဆရာ ဦးဖိုးသင္မွ ေတြ.ၿမင္ စင္တင္ၿပီး ၿမလြင္ အမည္ၿဖင္. အၿငိမ္.ကလာခဲ့ရာမွ တစ္ႏွစ္ခန္.အႀကာတြင္ အထူးေက်ာ္ႀကားလာၿပီး ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ား အႀကိဳက္ ကၿပနိဳင္ေသာေႀကာင္. ေကာလိပ္စိန္ ဟူေသာဘြဲ.ကို ရရွိ လာခဲ့ပါသည္......သို.ႏွင္. ၁၂၈၂ (၁၉၂၀ ခန္.) ခုႏွစ္တြင္ မင္းသားႀကီး ဂရိတ္ ဦးဖိုးစိန္၏ စိန္မဟာသဘင္သို.ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ယိမ္းေခါင္းေဆာင္အၿဖစ္ စတင္ပါ၀င္ကာ အနဳပညာ ၀မ္းစာၿဖည္.တင္းခဲ့ပါသည္...ရုပ္သြင္ သာမက အရည္အခ်င္းပါၿပည္.စံုေသာ ၀ါသနာကလည္းရင္.သန္ ဗီဇကလည္းမွန္ေသာ(ေဒၚ) ၿမလြင္ သည္ အသက္ ၁၉ ႏွစ္အရြယ္မွာပင္ ဦးဖိုးစိန္ႀကီးႏွင္. လိုက္ဖက္ညီေအာင္ တြဲကနိဳင္စြမ္း ရွိလာခဲ့သည္....ေကာလိပ္စိန္ သည္ အိုးစည္ယိမ္း လင္ကြင္းတီးအက ၌ ပိုမိထင္ေပၚလာသည္....အိုးစည္တီးသမား ၁၆ ေယာက္အလည္တြင္ ေကာလိပ္စိန္က ၿမန္မာ.နန္းတြင္း ၀တ္စံု၀တ္ကာ သိုးေမြးေရာင္စံု တစ္လံေက်ာ္တပ္ထားေသာ လင္ကြင္းကို စည္း၀ါး မွန္စြာတီးလွ်က္ ညက္ေညာယဥ္ေက်းစြာ ကေသာအကမွာ အထူးနာမည္ေက်ာ္ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္.....အရည္အခ်င္းႏွင္. ၿပည္.၀သလို ရုပ္ရည္ကလည္း အသားၿဖဴၿဖဴ မ်က္ခံုး မ်က္လံုး လွလွ ႏွာတံေပၚေပၚ 
အရပ္ႏွင္.ကိုယ္လံုးကိုယ္ထည္က အခ်ိဳးညီ ထိုအခ်က္ကလည္း အားလံုးႏွစ္သက္ဖြယ္ အေထာက္အပံ.တစ္ခုၿဖစ္ခဲ့သည္.....ဇာတ္ခံုေပၚ ဇာတ္အ၀တ္အစားမ်ား ဆင္ယင္လိုက္ေသာ အခါတြင္မူ လံုးႀကီးေပါက္လွ ခံ.ညားေသာ မိန္းမႀကီး တစ္ဦးအသြင္ၿမင္ရေပသည္.....ထိုစဥ္ကၿမန္မာၿပည္ ဘုရင္ခံမ်ားၿဖစ္ေသာ ဆာဟာကုတ္ဘတၱလာ ...ဆာကရက္ေဒါက္....ဆာခ်ားအင္းနစ္တို.မွ ေရႊတံဆိပ္မ်ား ကို သူ၏ အနဳပညာအတြက္ ခ်ီးၿမွင္.ခဲ့သလို မႏၱေလး မဟာ၀န္ရွင္ေတာ္မင္းႀကီး...အာဂါခန္ မင္းသားႀကီး၏ သားတို.ကလည္း ေရႊတံဆိပ္မ်ား ခ်ီးၿမွင္.ခဲ့ႀကသည္.....မင္းသားႀကီးဦးဖိုးစိန္၏ ႏွစ္ ၅၀ ခန္.ေသာ အနဳပညာသက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ေကာလိပ္စိန္ေလာက္ မည္သူကိုမွ စိတ္တိုင္းမက် ..ႀကာႀကာတြဲမက ခဲ့ေပ...ေကာလိပ္စိန္သည္ ဇာတ္ကရာေနရာတြင္သာမဟုတ္ပဲ ဇာတ္ခံုၿပင္..ယိမ္းသင္..အ၀တ္အစားခ်ဳပ္ ဒါရိုက္တာလုပ္ ဇာတ္ကိုဦးစီး စသည္တို.တြင္ပါ ဦးဖိုးစိန္ႀကီး၏ အားကိုးၿခင္းကိုခံရသည္အထိ ကၽြမ္းက်င္ခဲ့သည္.....ထို.အၿပင္ ဇာတ္၏ သေဘာအရ ကၿပသည္.ေနရာတြင္ လမိုင္းကပ္ၿပီး ဇာတ္တိုက္ထားသည္ထက္ဦးဖိုးစိန္ႀကီးကပိုမို ခ်ဲ.ထြင္ ေၿပာဆို ငိုခ်င္းတို.တြင္ မတိုင္ပင္ထားပဲ မွီေအာင္လိုက္နိဳင္စြမ္းရွိသူလည္းၿဖစ္သည္.. ယခင္က ဇာတ္အဖြဲ.ႀကီးမ်ားသည္ ထိုးဇာတ္..သမိုင္း..ဒ႑ာရီ စသည္တို.ကိုသာ ကၿပေလ.ရွိၿပီး ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကိုမူ မကၿပရဲႀကေပ
..သို.ရာတြင္ ဦးဖိုးစိန္ႀကီးက 
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ေလွ်ာက္ထားၿပီး နာမည္ေက်ာ္ မဟာဗုဒၶ၀င္ေတာ္ႀကီးကို အခန္းစဥ္အလိုက္ ကၿပ ဓါတ္ၿပားသြင္းရာ၌ လည္း ဖြားေတာ္မူခန္းတြင္ မယ္ေတာ္မာယာအၿဖစ္ ပါ၀င္ကၿပခဲ့ေသာ ေကာလိပ္စိန္၏ အရည္အခ်င္းမွာလည္း အားလံုးခ်ီၤးက်ဳးစရာ ၿဖစ္ခဲ့သည္.... ဦးဖိုးစိန္ႀကီးႏွင္. ဇာတ္သေဘာအရ သားေၿပာမယားေၿပာေၿပာေနႀကရေသာ္လည္း မိမိသည္ ဦးဖိုးစိန္ႀကီးႏွင္. ဘာမွမဆိုင္ အပ်ိဳသာၿဖစ္ေႀကာင္းကိုယခုေခာတ္လိုကာလဟာလမ်ားထြက္မလာေစရန္ ေတးထပ္ၿဖင္.ႀကိဳတင္ရွင္းလင္းထားခဲ့သည္.....( ေကာလိပ္စိန္...အပ်ိဳႀကီးမို. ....တစ္ကိုယ္တည္း ယခုတိုင္....ဓါတ္စက္တြင္ အမ်ားေနာ္ ႀကိဳက္ေအာင္ပ...မယားေခၚလိုက္ေပမယ္. ..လံုးလံုးသူမဆိုင္......)..ထိုသီခ်င္းကပင္ အတိတ္ေဆာင္ေလသလားမသိ...အရည္အခ်င္းေကာ ရုပ္ရည္ပါ ၿပည္.စံုေသာ ေကာလိပ္စိန္သည္ ေသတပန္ သက္တစ္ဆံုးအပ်ိဳႀကီး ဘ၀ ႏွင္. အရိုးထုတ္သြားခဲ့သည္..
                            ေကာလိပ္စိန္ . ဦးဖိုးစိန္ သမီး နယ္လီစိန္ ..ကဲနက္စိန္ သမီး နယ္လီစိန္
...ဒုတိယကမၻာ စစ္ႀကီး ၿမန္မာနိဳင္ငံ သို.ေရာက္လာေသာအခါဇာတ္သဘင္အားလံုး တစ္ေခာတ္သုဥ္းရေလေသာအခါ ေကာလိပ္စိန္လည္း မိမိ ရပ္ရြာသို.သာ ၿပန္လည္ နားေနခဲ့ရေလသည္. ....ထိုစဥ္က အသက္ ၃၅ ႏွစ္အရြယ္သာရွိေသးသည္.....စစ္အတြင္း ၀ါးခယ္မ ၌ ေနထိုင္ေနစဥ္ ရွိရင္းစြဲ ေလနာက ပိုမိုၿပင္းထန္လာသည္...ရတနာသံုးပါးကို စြဲၿမဲစြာ ႀကည္ညိုသူၿဖစ္သည္.အေလွ်ာက္ ေ၀ဒနာခံစားရခိုက္ သတိသံေ၀ဂ မ်ား အထူးရရွိလာၿပီး ထီးပနန္းဆရာေတာ္ ဦးကုသလထံ " တပည္.ေတာ္မ သဘင္အလုပ္ၿဖင္. အသက္မေမြးေတာ.ပါ အရွင္ဘုရားအား လွဳဒါန္းပါသည္ဘုရား" ဟုဆိုကာ တတိယ အရြယ္၏ ရပ္တည္ခ်က္ၿဖင္. အနဳပညာသည္ဘ၀ကိုၿပတ္သားစြာ ဆံုးၿဖတ္ စြန္.လွဳခဲ့ပါသည္...ထိုအေႀကာင္းကို ဦးဖိုးစိန္ႀကီးကိုပင္ တိုင္ပင္ အသိေပးၿခင္း မရွိပဲ ကိုယ္တိုင္ဆံုးၿဖတ္ခဲ့ၿခင္းေႀကာင္. သိရေသာအခါ လြန္စြာ အံ.ႀသခဲ့ပါသည္....ထို.ေနာက္ ေဒၚၿမလြင္သည္ သဘင္သည္ အလုပ္ကို လံုးလံုး စြန္.လႊတ္ၿပီး ေၿမပိုင္ရွင္ ေဒၚၿမလြင္အၿဖစ္ ၀ိပႆနာ တရားတို.ကိုသာ က်င္.ႀကံအားထုတ္ၿပီး အသက္ ၅၁ အရြယ္ ၁၉၅၈ နိဳ၀င္ဘာ ၂၀ ရက္ တြင္ ၀ါးခယ္မၿမိဳ. လမ္းသစ္လမ္း မိမိေနအိမ္တြင္ပင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါသည္....ငယ္ရြယ္နဳပ်ိဳစဥ္မိမိ၀ါသနာ အတိုင္း ထူးခၽြန္ ေအာင္ၿမင္စြာေနထိုင္သြားခဲ့သလို သံသရာအတြက္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ကိုလည္း အခ်ိန္မွီခ်ၿပီး လံုေလာက္ေအာင္ႀကိဳတင္ၿပင္ဆင္သြားနိဳင္ခဲ့သူၿဖစ္ေလသည္.....

 
(ေကာလိပ္စိန္ ေဒၚၿမလြင္၏ တစ္ဦးတည္းေသာ တပည္.ၿဖစ္သူ ဦးေမာင္ေမာင္ခင္ ၏ ေရႊ၇တုမဂၢဇင္းပါ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင္. ႏွစ္၁၃၀ၿပည္. တင္ဆက္ပြဲမွ အခ်က္အလက္မ်ားကို အဓိကထား မွီၿငမ္းပါသည္ )
 

No comments:

Post a Comment