ၿမိဳ.ေလးရဲ. အတိတ္က ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီးမ်ား (သို.) ႀကားသေဘၤာ
တကယ္တမ္းေတာ. ဒီနာမည္က တစ္မ်ိဳးႀကီးၿဖစ္ေနသည္.... ႀကားသေဘၤာတဲ့ ..ဗမာ စကားတြင္ ဘန္းစကားအၿဖစ္သံုးေသာ စကားလံုး တစ္ခုၿဖစ္သည္. ႀကားကားဆိုက္သည္ ဆိုေသာ စကား ႏွင္.သြားဆင္ေနေတာ. အဓိပၸါယ္က ဘာလိုလို....သိ
ု.ေသာ္
သူတို.သည္ ၿမိဳ.ေလးမွ အၿခားၿမိဳ.မ်ားသို.သြားရာတြင္ အဓိက ဇာတ္ေကာင္အၿဖစ္
ႏွစ္မ်ားစြာကပင္ ပါ၀င္ပံ.ပိုးေပးခဲ့ႀကသူမ်ား ၿဖစ္သည္....ယခုအခ်ိန္တြင္
အေႀကာင္းေႀကာင္းေႀကာင္. သူတို.၏ အခန္းက႑ ေမွးမိွန္ သြားခဲ့ႀကရေသာ္လည္း
တစ္ခ်ိန္ကေတာ. တကယ္.ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီးမ်ားပင္......
ေရလမ္းကိုသာ အဓိက အားထားသြားလာေနရသည္. ဟိုးးးးးးးးးးးးး ႏွစ္မ်ားစြာမွ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ ၂ခု ေက်ာ္ေက်ာ္ ခန္.ထိကေတာ. ေႏြ..မိုး..ေဆာင္း သေဘၤာကိုသာ အားကိုးႀကရသည္....ၿမိဳ.ေလး၏ တည္ေနပံုကိုက ပုသိမ္ ႏွင္. ရန္ကုန္ ေရလမ္း၏ အလည္ တည္.တည္. ႀကားၿမိဳ.ပံုစံၿဖစ္ေနသည္. အေလွ်ာက္ ပုသိမ္မွ ဧရာ၀တီသေဘၤာ ဆိုက္ခ်ိန္က အိပ္ရာ၀င္ဖို.ေကာင္းေသာအခ်ိန္ၿဖစ္ေနတတ္သလို ရန္ကုန္မွ ဧရာ၀တီသေဘၤာ၀င္ခ်ိန္က အိပ္လို.အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္မ်ား.....ပိုဆိုးသည္က ရန္ကုန္သြားမည္ဆိုလွ်င္ ႀကားၿမိဳ.ၿဖစ္ေသာေႀကာင္.ပုသိမ္မွ မိတ္ေဆြမ်ားက တစ္ကူးတစ္က လက္မွတ္ႀကိဳတင္ မစီစဥ္ေပးလွ်င္ အဆင္ေၿပမည္.ေနရာမွ လိုက္ရေလ.ရွိၿပီး ရန္ကုန္မွ ၿပန္လွ်င္ေတာ.
သူမ်ားေတြအိပ္ခ်ိန္ ကမန္းကတန္းထ
တိုးေခြ.ဆင္းႀကရၿခင္းပင္....အဲဒီေတာ. ကိုယ္.ၿမိဳ.က ေန.လည္
စထြက္..(ယခင္ကေတာ. ေရႊေလာင္း ကို၀င္ကပ္ေလ.ရွိၿပီး ယခုေနာက္ပိုင္းေတာ.
၀င္မကပ္ေတာ.တာအေတာ္ႀကာေပါ.) ရန္ကုန္ကို မိုး
မလင္းတလင္းေလးေရာက္....ရန္ကုန္က ညေနထြက္ ၀ါးခယ္မကို
မနက္ပိုင္းေလးေရာက္...ဘယ္သူ.မွ ထဖယ္ေပးစရာ မလိုသလို ဘယ္သူ.မွေက်ာ္ခြ
ဆင္းစရာလည္း မလို...အိပ္ေပ်ာ္ေနလို. ေက်ာ္ၿပီးပါသြားမွာလည္း
မစိုးရိမ္ရ...တစ္စင္းလံုးကလည္း ကိုယ္.ၿမိဳ.က လူေတြခ်ည္းဆိုေတာ.
အေပ်ာ္ခရီးသြားရသလိုလို အလိုလို relax ၿဖစ္ၿပီးသား.....ဒါေႀကာင္.လည္း
သူတို. ေခါင္းေဆာင္မင္းသားအၿဖစ္ ႏွစ္အေတာ္မ်ားမ်ား
ကၿပနိဳင္ခဲ့ႀကၿခင္းပင္....ေနာက္ပိုင္းေတာ. ရန္ကုန္ထြက္ခ်ိန္က
၄နာရီ၀န္းက်င္ၿဖစ္ေပမယ္. ၀ါးခယ္မ ထြက္ခ်ိန္က .အတိအက် မသိ(..ကာလ
တစ္ခုကဆိုႀကံဳဖူးႀကသည္..သေဘၤာေပၚ မနက္တည္းက တက္ တကယ္ထြက္ေတာ.
မြန္းလြဲ...ညေန ...ဆိုတာမ်ိဳးေတြ...)
လက္လွမ္းမွီသေလာက္ အရင္ကေတာ.ခ်မ္းသာႀကီး..ဒဂံုေမ စေသာ သေဘၤာမ်ား...ဒီ.ေနာက္ မင္းဆန္း..ေနလင္းထြန္း..ေရႊခ်မ္းေၿမ. ..ထို.ေနာက္ ေရႊဧရာ..ေရႊစႏၵာလင္း..ေရႊစႏၵာထြန္း ...ခုေတာ. ေရႊ၀င္းႀကည္..ရတနာသိဃၤ..စသည္ၿဖင္. အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးပံုစံအေထြေထြ.မ်ားေသာအားၿဖင္.ေတာ. အလွ်ား ေပ ၁၀၀ အထက္သေဘၤာမ်ားသာ...ယခင္ကေတာ. ထိုႀကားသေဘၤာမ်ားတြင္ ႏွစ္ထပ္သေဘၤာ မ်ားသာ သံုးေလ.ရွိၿပီး ၁၉၉၀/၂၀၀၀ ေလာက္ကစလို. တစ္ထပ္သေဘၤာမ်ားလည္း ၀င္ေရာက္ေၿပးဆြဲႀကသည္.စႀကားဖူးတာက ၀ါးခယ္မ ရန္ကုန္ ၄က်ပ္ ခုေတာ. ၁၅၀၀ နဲ. ၂၀၀၀ ႀကားေလာက္ရွိ ထင္ပါရဲ..ယခင္က သေဘၤာစီးလွ်င္ ေစာင္..ၿခင္ေထာင္..ေခါင္းအံုး...ကြမ္းအစ္..လဘက္အုပ္...ေႀကြရည္သုတ္ ထမင္းခ်ိဳင္.ႀကီးမ်ား ႏွင္. ကိုယ္.အိမ္ကိုယ္.ရာအလား စားႀက..ေသာက္ႀက..စကားေၿပာႀက ထိုအခြင္.အေရးက ထိုသေဘၤာမ်ားေပၚတြင္သာ ရတတ္ေသာ အေၿခအေန...လူေရာ စိတ္ပါ သက္ေတာင္.သက္သာ ရွိလွသည္..
. ..မွတ္မိသမွ် ႏွစ္ ၄၀/၅၀ ေလာက္အတြင္းတစ္ႀကိမ္သာ သေဘၤာ တစ္စီးနစ္ ဖူးၿပီး ပစၥည္းမ်ားဆံုးရွံဳးႀကေသာ္လည္း လူအေသအေပ်ာက္ကား မရွိ....
စဥ္းစားစရာ ရွိတာကေတာ.အဘယ္ေႀကာင္.ႀကားသေဘၤာဟု အမည္တြင္သည္မသိ...ပုဂၢလိက ခရီးသည္တင္ သေဘၤာ မ်ားကို ထိုသို.သာေခၚႀကသည္..တစ္ခုရွိသည္ကလည္း ထိုသေဘၤာအားလံုး ၀ါးခယ္မ - ရန္ကုန္ တစ္လိုင္းတည္းသာေၿပးဆြဲႀကသည္...အၿခားသို.ေၿပးဆြဲၿခင္းမရွိ...ထိုသေဘၤာတို.၏ အဓိက ဆိပ္မွာ ဦးေစာေမာင္တံတား (ယခု ဦးအာ၀ါးမိသားစု ၿပန္လည္ၿပဳၿပင္ လွဳဒါန္းထားေသာ ေရေက်ာ္ရပ္ကြက္ ကမ္းနားလမ္း သေဘၤာဆိပ္) ၿဖစ္ၿပီး ဦးခ်မ္းေအးဆိပ္ တြင္လည္း ဆိုက္ကပ္ရပ္နားေလ.ရွိသည္..၇န္ကုန္တြင္ေတာ. လမ္းမေတာ္ စဥ္.အိုးတန္း ဆိပ္ကမ္း ကထြက္သည္..ယခင္က လူေရာ ကုန္ပါ သြားလာသယ္ပို.ႀကေသာ္လည္း ယခုေတာ. ကားလိုင္းမ်ား... ရွပ္ေၿပး သေဘၤာမ်ား အပါအ၀င္ ပိုမိုၿမန္ဆန္ေသာ သယ္ယူပို.ေဆာင္ေရးစနစ္တို. က လူတို.အတြက္ အဓိက ၿဖစ္ေနၿပီး ထို ဇာတ္လိုက္ေဟာင္းႀကီးမ်ားကေတာ. အသြားဆန္..ပဲ..ၿငဳပ္....အၿပန္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း..အိမ္ေဆာက္ပစၥည္း..စားေသာက္ကုန္ စသည္ၿဖင္. ကန္.သတ္ ႏွစ္ပါးသြားကကြက္တို. ကိုသာ ေအးခ်မ္းစြာ ကၿပေနဆဲ...တစ္ခါတစ္ေလေတာ. ေက်းရြာမ်ားက ခရီးသည္တို.က ပါ၀င္ဇာတ္ၿဖည္.လွ်က္.........
No comments:
Post a Comment