Tuesday, November 12, 2013

ကိုေက်ာ္သူ WKA ေၿပာတဲ့ ဓါတ္ပံုေလာက






တစ္ခါတစ္ရံတြင္ လူတစ္ေယာက္၏ အၿမင္ ၊ လူတစ္ေယာက္၏ အယူအဆ ၊ လူတစ္ေယာက္၏ ခံစားမွဳ စကားလံုးတို.ကသူၿဖတ္သန္းေနရေသာ ပတ္၀န္းက်င္ ၊ အစုအဖြဲ. ၊ ရပ္၀န္း၏ အေၿခအေနကို လွစ္ဟၿပေနတတ္သကဲ့သို. ထိုေခာတ္၏ သမိုင္း အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုလည္းၿဖစ္ေနတတ္သည္ ။ ကိုေက်ာ္သူ ကိုကၽြန္ေတာ္တို.အစက ထင္ထားသည္က ၀ါးခယ္မသား ဟု သို.ေသာ္ ယခု Post ကိုဖတ္မိမွ ၇န္ကုန္ဇာတိ မွန္းသိရသည္ ။ မည္သို.ပင္ၿဖစ္ေစ အခ်ိန္အပိုင္းအၿခားတစ္ခု ၿမိဳ.ေလး၏ ရင္ေငြ.လွံဳဖူးသူ ၊ ထို၇င္ေငြ.မၿပယ္ေသးသူ အၿဖစ္ သူ၏ နာမည္ေနာက္က WKA  ( WKA ဆိုသည္မွာ ၀ါးခယ္မသားအားလံုး မိမိဇာတိေၿမကို အမွတ္ထင္ထင္ သတိရ ဂုဏ္ၿပဳေႀကြးေက်ာ္ေလ.ရွိေသာ စကားလံုးၿဖစ္သည္ ။ ငါတို.က WKA ကြဟု တခုတ္တရဟစ္ ေႀကြးေ လ.ရွိေသာ စကားစုတစ္ရပ္လည္းၿဖစ္သည္ ...၀ါးခယ္မ ကို ယခင္စာလံုးေပါင္းအရ Wakema ဟုေပါင္းၿပီး ယခင္အမ်ိဳးသားမွတ္ပံုတင္ တြင္ WKA ဟုသံုးရာက စသည္ဟုထင္ပါသည္ ) က သက္ေသၿပေနသၿဖင္. ကၽြန္ေတာ္တို.အတြက္ေတာ. ညီရင္းအကို တစ္ဦးအၿဖစ္သာ သတ္မွတ္ထားပါသည္ ။ သူ၏ ခံစားခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္တို.လည္း မွ်ေ၀ေပး၇မည္သာၿဖစ္သည္ ။ ထို.ေႀကာင္. ဤ စာစုကို Ko Kyaw Thu ၏ Facebook မွ မူရင္းအတိုင္း ကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္ ။
 ကၽြန္ေတာ္ ဓါတ္ပံု လုပ္သက္ ႏွစ္- 30 ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ..
ဓါတ္ပံုဆရာေတြအမ်ားႀကီးခင္မင္ခဲ့ပါတယ္...ဘယ္သူနဲ႕မွ ...အတိုက္အခံမၿဖစ္ခဲ့ဖူးပါ...ဓါတ္ပံုပညာနဲ႕ အသက္ေမြးသူ ဓါတ္ပံုပညာ ၀ါသနာပါသူ ေတြအားလံုးကို မိတ္ေဆြရင္းေတြ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြလိုသေဘာထားခင္မင္ခဲ့မိပါတယ္--နံမည္ေက်ာ္ရန္ကုန္မွ ဓါတ္ပံုဆရာႀကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရင္းႏွီးခဲ့ဘူးပါတယ္...စိတ္ဓါတ္ပိုင္း ပညာပိုင္း ေလးစားမိတဲ့ဆရာေတြအမ်ားႀကီး ကၽြန္ေတာ္ဘ၀မွာ... ဓါတ္ပံုအလုပ္ေလးလည္းေကာင္း
မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းကလည္းမ်ား ေတာ့ တခ်ဳိ႕ေသာဓါတ္ပံုဆရာေတြက ေနာက္ကြယ္မွာ ေဂ် ၀င္ခဲ့တာေတြလည္းေကာင္းေကာင္းခံစားခဲ့ရပါတယ္...ကာယကံရွင္ေတြအသိဆံုးပါ...


 
အရင္က ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ဆင္းရဲခ်ဳိ႕တဲ့ပါတယ္...ကင္မရာေကာင္း မကိုင္နိဳင္ခဲ့ပါ..အၿဖဴအမဲဖလင္ေခတ္..ရုရွား ကင္မရာ..ဂ်ာမန္ကင္မရာ-ဂ်ပန္ေမာ္ဒယ္အနိမ့္ ေတြသာကိုင္ခဲ့ရပါတယ္
ရိုလီေကာ့ 120mm- မာမီယာ 120mm- ရာရွီကာ 120mm-ပရက္တီကာ35mm.ဇင္းနက္35mm..၀ါရာ35mm...ေဇာ္ကီ -3- ....ေဇာကီ-4 ..ကန္ႏြန္ေအာက္ေမာင္းဆြဲ 35mm-စတဲ့ ကင္မရာမ်ား ႏွင့္.ဓါတ္ပံုေအာက္ဒိုးရိုက္ကူးအသက္ေမြးရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္...



 
ဓါတ္ပံုပညာ စနစ္တက် သင္းေပးခဲ့တာ..အေဖ ဦးစန္းႀကည္ နဲ႕ အစ္ကို အႀကီးဆံုး ကိုေအးၿမင့္ ပါ...
က်န္ဆရာေတြကေတာ့ ၿမင္ဆရာ ႀကားဆရာေတြ အားလံုးပါဘဲဗ်ာ...ရန္ကုန္မွာေမြးတဲ့ရန္ကုန္သားစစ္စစ္ပါ..သန္လွ်င္ၿမိဳ႕နဲ့ ဧရာ၀တီတိုင္း ၀ါးခယ္မၿမိဳ႕ေတြမွာေတာ္ေတာ္ႀကာႀကာ ေနခဲ့ဖူးပါတယ္..ဂ်ာနယ္ -မဂၢဇင္း- ၿပကၡဒိန္ -ေ၀ၚရွစ္-ကာဘာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရိုက္ခဲ့ပါတယ္..စာနယ္ဇင္းေလာကမွာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ႀကာဓါတ္ပံုသမားဘ၀နဲ႕ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္..အမ်ားဆံုးခင္မင္ခဲ့တာ ့ကာတြန္းဆရာေတြနဲ႕ပါ..ကိုစိုးေသာ္တာ..ကိုေစာမင္းေ၀..ကိုုေမာင္ေမာင္ေအာင္..ကိုေရႊထူး.ကိုခ်စ္..
ဆရာကိုေမာင္ေမာင္..ကိုဇိုဇန္ ..ကိုစိုးစံ၀င္း..ကို၀င္းေအာင္..ေမာင္ခိန္.. ေဇယ် ..စမ္းေခ်ာင္းကိုကိုေအာင္..ကာတြန္းဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္..

 
 
ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ရိုက္ကြင္းေတြမွာ လိုက္ေလ့လာ-မွန္လိုက္ထိုး-မီးလိုက္ကိုင္တဲ့သူေတြ အခုနာမည္ႀကီးဓါတ္ပံုဆရာႀကီးေတြ တခ်ဳိ႕ၿဖစ္ေနႀကပါၿပီ..RB 67 -120 ကင္မရာဆလိုက္ဖလင္မထဲ့တတ္လို႕ ဘယ္လိုထဲ့ရတယ္ဆိုတာဖလင္ ထဲ့နည္းအသံုၿပဳနည္း သင္ေပးလိုက္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အခုဆရာႀကီးၿဖစ္ေနၿပီဗ်ာ..ကၽြန္ေတာ္ကိုေတြ႕ ရင္ သနားစရာတစ္ေကာင္လို ၿပန္ႀကည့္ေနသဗ်...တခါမွမပတ္သတ္သလိုဗ်..ဟဲဟဲဟဲ
သနားမိတယ္ဗ်ာ...ကၽြန္ေတာ္က..တတ္နိဳင္တာေပးမယ္ ကူညီမယ္ၿပန္ မယူပါ မေၿပာပါ...အဲဒါနဲ႕ေက်နပ္ေနသူပါဗ်ာ..



.ႏွစ္ေပါင္း (30)ေက်ာ္အေတြ႕အႀကံဳအရ .ဓါတ္ပံု ဆရာေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ေတြသိပါတယ္..ၿမန္မာဓါတ္ပံုဆရာေတြအရမ္းေတာ္ႀကပါတယ္..ဒါေပမဲ့ ညီညႊတ္မႈအားအရမ္းနည္းပါတယ္..ဆရာေမြး..တပည့္ေမြး...ၿပိဳင္ပြဲပံုေတြ မွာ ဆရာပံုနဲ႕ တပည့္က၀င္ၿပိဳင္ ဆုေတြယူ-နာမည္ခြဲေတြနဲ႕ပံုေတြမ်ားစြာတင္-တပည့္ကၿပိဳင္ဆရာကဒိုင္-စီနီယာေတြကေရွ႕ကပိတ္အခြင့္ေရးယူ ေနာက္လူငယ္လူသစ္တန္းေတြေနရာမေပး...မညွာတာ-ေငြးေႀကးခ်မ္းသာ..ပါ၀ါရွိသူ ေတြအဆင္ေၿပ ... ပစၥည္းေကာင္းကိုင္နိဳင္ရင္ေနရာရ ...အဲဒီေလာကႀကီးၿဖစ္ေနတာႀကာပါၿပီ.. ၿဖဴစင္ရိုးသားတဲ့ေနာက္တတ္.ဓါတ္ပံုဆရာလူငယ္ေတြ ဒီေလာကထဲကစိတ္ပ်က္စြာၿပန္ထြက္သြားတဲ့သူေတြအမ်ားႀကီးပါ....စိတ္ဓါတ္ေတြအရင္ၿပင္ႀကပါ...ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ အေကာင္းဆံုးေရးခဲ့ႀကပါ...
တတ္လူေတြကိုဦးစားေပး ေနရာေပးႀကပါ...မွန္ကန္တဲ့စိတ္ဓါတ္ေတြနဲ႕ပညာေတြမွ်ေ၀ေပးႀကပါ..
ဖလင္ဓါတ္ပံုပညာရပ္ကိုလည္း ဆက္လက္ထိမ္းသိမ္းနိဳင္မွ နိဳင္ငံတစ္ကာႏွင့္တန္းတူမွာပါ...ဓါတ္ပံုပညာကိုတစ္ကယ္ခ်စ္တယ္ဆိုရင္..
ေတာ္တဲ့သူ ႀကိဳးစားတဲ့သူ ၀ါသနာႀကီးတဲ့သူေတြ ေနရာေပးပါပညာရပ္ေတြမွ်ေ၀ေပးပါ.

 

ေလးစားစြာၿဖင့္ မေသမၿခင္း ဓါတ္ပံုေတြရိုက္ေနမည့္
ကိုေက်ာ္သူ( W.K.A)


Unicode Version
ၿပန္ခ်ိန္အတူဟု အမည္ေပးထားေသာ ဓါတ္ပံု
တစ္ခါတစ်ရံတြင် လူတစ်ယောက်၏ အမြင် ၊ လူတစ်ယောက်၏ အယူအဆ ၊ လူတစ်ယောက်၏ ခံစားမွု စကားလုံးတို.ကသူဖြတ်သန်းနေရေသာ ပတ်ဝန်းက်င် ၊ အစုအဖြဲ. ၊ ရပ်ဝန်း၏ အေခြအေနကို လွစ်ဟြပေနတတ်သကဲ့သို. ထိုခောတ်၏ သမိုင်း အစိတ်အပိုင်း တစ္ခုလည်းဖြစ်နေတတ်သည် ။ ကိုကေ်ာ်သူ ကိုကျနြ်တ္တောို.အစက ထင္ထားသည္က ၀ါးခယ္မသား ဟု သို.သော် ယခု Post ကိုဖတ္မိမွ ရန္ကုန္ဇာတိ မွန်းသိရသည် ။ မည်သို.ပင်ဖြစ်စေ အခ်ိန်အပိုင်းအခြားတစ္ခု မြို.လေး၏ ရင်ငြေ.လွုံဖူးသူ ၊ ထိုရင်ငြေ.မပြယ်သေးသူ အဖြစ် သူ၏ နာမည်နောက္က WKA  ( WKA ဆိုသည္မွာ ၀ါးခယ္မသားအားလုံး မိမိဇာတိမြေကို အမွတ္ထင္ထင် သတိရ ဂုဏ်ပြုေြကြးကေ်ာ်လေ.ရွိသော စကားလုံးဖြစ်သည် ။ ငါတို.က WKA ကြဟု တခုတ္တရဟစ် ေြကြးေ လ.ရွိသော စကားစုတစ်ရပ္လည်းဖြစ်သည် ...၀ါးခယ္မ ကို ယခင္စာလုံးပေါင်းအရ Wakema ဟုပေါင်းပြီး ယခင်အမ်ိုးသားမွတ္ပုံတင် တြင် WKA ဟုသုံးရာက စသည်ဟုထင္ပါသည် ) က သက်သြေပေနသဖြင်. ကျနြ်တ္တောို.အတြက်တော. ညီရင်းအကို တစ်ဦးအဖြစ်သာ သတ္မွတ္ထားပါသည် ။ သူ၏ ခံစားခ်က္ကို ကျနြ်တ္တောို.လည်း မွ်ဝေပေးရမည်သာဖြစ်သည် ။ ထို.ကြောင်. ဤ စာစုကို Ko Kyaw Thu ၏ Facebook မွ မူရင်းအတိုင်း ကူးယူဖော်ပြပါသည် ။

နတ္ မ ေတာင္ အတက္လမ္း မွတ္တမ္းတင္ထားပံု
ကျနြ်တော် ဓါတ္ပုံ လုပ်သက် နွစ်- 30 ကေ်ာ္ခဲ့ပါပြီ..
ဓါတ္ပုံဆရာတြေအမ်ားကြီးခင္မင္ခဲ့ပါတယ်...ဘယ်သူနဲ့မွ ...အတိုက်အခံမဖြစ္ခဲ့ဖူးပါ...ဓါတ္ပုံပညာနဲ့ အသက်မြေးသူ ဓါတ္ပုံပညာ ၀ါသနာပါသူ တြေအားလုံးကို မိတ်ဆြေရင်းတြေ ညီအစ္ကိုမောင်နွမေတြလိုသေဘာထားခင္မင္ခဲ့မိပါတယ်--နံမည်ကေ်ာ်ရန္ကုန္မွ ဓါတ္ပုံဆရာကြီးတော်တ္မော်ားမ်ားရင်းနွီးခဲ့ဘူးပါတယ်...စိတ္ဓါတ္ပိုင်း ပညာပိုင်း လေးစားမိတဲ့ဆရာတြေအမ်ားကြီး ကျနြ်တ္ဘောဝမွာ... ဓါတ္ပုံအလုပ်လေးလည်းကောင်း
မိတ်ဆြေအေပါင်းအသင်းကလည်းမ်ား တော့ တခ်ုိ့သောဓါတ္ပုံဆရာတြေက နောက္ကြယ္မွာ ဂေ် ဝင္ခဲ့တာတြေလည်းကောင်းကောင်းခံစားခဲ့ရပါတယ်...ကာယကံရွင်တြေအသိဆုံးပါ...


အရင္က ကျနြ်တော် အေတ္ဆာင်းရဲခ်ုိ့တဲ့ပါတယ်...ကင္မရာကောင်း မကိုင္နိုင္ခဲ့ပါ..အဖြူအမဲဖလင်ခေတ်..ရုရွား ကင္မရာ..ဂ်ာမန္ကင္မရာ-ဂ်ပန်မ္ဒောယ်အနိမ့် တြေသာကိုင္ခဲ့ရပါတယ် 
ရိုလီကော့ 120mm- မာမီယာ 120mm- ရာရွီကာ 120mm-ပရက္တီကာ35mm.ဇင်းနက်35mm..၀ါရာ35mm...ဇ္ကောီ -3- ....ဇောကီ-4 ..ကန်နနြ်အောက်မောင်းဆြဲ 35mm-စတဲ့ ကင္မရာမ်ား နွင့်.ဓါတ္ပုံအောက္ဒိုးရိုက္ကူးအသက်မြေးရပ္တည္ခဲ့ပါတယ်...

ဓါတ္ပုံပညာ စနစ္တက် သင်းပေးခဲ့တာ..အေဖ ဦးစန်းကြည် နဲ့ အစ္ကို အကြီးဆုံး ကိုအေးမြင့် ပါ...
က်န္ဆရာတြေကေတာ့ မြင္ဆရာ ကြားဆရာတြေ အားလုံးပါဘဲဗ်ာ...ရန္ကုန္မွာမြေးတဲ့ရန္ကုန်သားစစ္စစ္ပါ..သန္လွ်င်မြို့နဲ့ ဧရာဝတီတိုင်း ၀ါးခယ္မမြို့တြေမွာတော်တော်ကြာကြာ နေခဲ့ဖူးပါတယ်..ဂ်ာနယ် -မဂ္ဂဇင်း- ပြက္ခဒိန် -ဝေါ်ရွစ်-ကာဘာ တော်တ္မော်ားမ်ားရိုက္ခဲ့ပါတယ်..စာနယ္ဇင်းလောကမွာ အခ်ိန်တော်တော်ကြာဓါတ္ပုံသမားဘဝနဲ့ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ်..အမ်ားဆုံးခင္မင္ခဲ့တာ ့ကာတြန်းဆရာတြေနဲ့ပါ..ကိုစိုးသ္တောာ..ကိုစောမင်းဝေ..ကိုုမောင်မောင်အောင်..ကိုရွှေထူး.ကိုခ်စ်..
ဆရာကိုမောင်မောင်..ကိုဇိုဇန် ..ကိုစိုးစံဝင်း..ကိုဝင်းအောင်..မောင္ခိန်.. ဇေယ် ..စမ်းခေ်ာင်းကိုကိုအောင်..ကာတြန်းဆရာတော်တ္မော်ားပါတယ်..

ကိုေက်ာ္သူ WKA ရဲ. မ ေက် ပ ြဲ လို.အမည္ေပးထားတဲ့ ဖန္တီးမွဳ ပါ
ကျနြ်တော်ရဲ့ ရိုက္ကြင်းတြေမွာ လိုက်လေ့လာ-မွန္လိုက္ထိုး-မီးလိုက္ကိုင္တဲ့သူတြေ အခုနာမည်ကြီးဓါတ္ပုံဆရာကြီးတြေ တခ်ုိ့ဖြစ်နေကြပါပြီ..RB 67 -120 ကင္မရာဆလိုက္ဖလင္မထဲ့တတ္လို့ ဘယ္လိုထဲ့ရတယ္ဆိုတာဖလင် ထဲ့နည်းအသုံပြုနည်း သင်ပေးလိုက္တဲ့ သူငယ္ခ်င်းတစ်ယောက် အခုဆရာကြီးဖြစ်နေပြီဗ်ာ..ကျနြ်တ္ကောိုတြေ့ ရင် သနားစရာတစ်ကောင္လို ပြန်ကြည့်နေသဗ်...တခါမွမပတ်သတ်သလိုဗ်..ဟဲဟဲဟဲ 
သနားမိတယ္ဗ်ာ...ကျနြ်တ္ကော..တတ္နိုင္တာပေးမယ် ကူညီမယ်ပြန် မယူပါ မေပြာပါ...အဲဒါနဲ့ကေ်နပ်နေသူပါဗ်ာ..

နွစ်ပေါင်း (30)ကေ်ာ်အေတြ့အကြုံအရ .ဓါတ္ပုံ ဆရာေတြေတာ်တ္မော်ားမ်ားရဲ့ စိတ္ဓါတ်တြေသိပါတယ်..မြန္မာဓါတ္ပုံဆရာတြေအရမ်းတော်ကြပါတယ်..ဒါပေမဲ့ ညီညွှတ္မှုအားအရမ်းနည်းပါတယ်..ဆရာမြေး..တပည့်မြေး...ပြိုင္ပြဲပုံတြေ မွာ ဆရာပုံနဲ့ တပည့်ကဝင်ပြိုင် ဆုတြေယူ-နာမည္ခြဲတြေနဲ့ပုံတြေမ်ားစြာတင်-တပည့်ကပြိုင္ဆရာကဒိုင်-စီနီယာတြေကေရွ့ကပိတ်အခြင့်ရေးယူ နောက္လူငယ္လူသစ္တန်းေတြေနရာမေပး...မညွာတာ-ငြေးကြေးခ်မ်းသာ..ပါ၀ါရွိသူ တြေအဆင်ပြေ ... ပစ္စည်းကောင်းကိုင္နိုင်ရင်နေရာရ ...အဲဒီလောကကြီးဖြစ်နေတာကြာပါပြီ.. ဖြူစင်ရိုးသားတဲ့နောက္တတ်.ဓါတ္ပုံဆရာလူငယ်တြေ ဒီလောကထဲကစိတ္ပ်က္စြာပြန္ထြကြ်သားတဲ့သူတြေအမ်ားကြီးပါ....စိတ္ဓါတ်တြေအရင်ပြင်ကြပါ...ကိုယ့်သမိုင်းကိုယ် အေကာင်းဆုံးရေးခဲ့ကြပါ...
Photographer Ko Kyaw Thu ( W - K - A )
တတ္လူတြေကိုဦးစားပေး နေရာပေးကြပါ...မွန္ကန္တဲ့စိတ္ဓါတ်တြေနဲ့ပညာတြေမွ်ဝေပေးကြပါ..

ဖလင္ဓါတ္ပုံပညာရပ္ကိုလည်း ဆက္လက္ထိမ်းသိမ်းနိုင္မွ နိုင်ငံတစ္ကာနွင့်တန်းတူမွာပါ...ဓါတ္ပုံပညာကိုတစ္ကယ္ခ်စ္တယ္ဆိုရင်..
တ္တောဲ့သူ ကြိုးစားတဲ့သူ ၀ါသနာကြီးတဲ့သူတြေ နေရာပေးပါပညာရပ်တြေမွ်ဝေပေးပါ.

လေးစားစြာဖြင့် မေသမခြင်း ဓါတ္ပုံတြေရိုက်နေမည့်

ကိုကေ်ာ်သူ( W.K.A)

No comments:

Post a Comment