Friday, December 21, 2012

ကိုခါးရဲ. ေမႊး..ေသာ္က..ခင္ႏွင္းယု..၀ါးခယ္မ


စပါးပင္ေတြရဲ႔ ကိုယ္နံ႔ ကေလးေတြက လယ္ေတာထဲမွာ ေမႊးေနေလသည္။ လမ္းေဘး ၀ဲယာကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့လည္း အစိမ္းေရာင္ အိပ္မက္ႀကီး ျဖစ္ေပသည္။ ေကာက္ပင္စိမ္းစိမ္း လယ္ကြက္ေတြကို ရင္ခဲြထားသလုိ ရွိေသာ ဂ၀ံေျမနီတာ လမ္းေပၚတြင္ စက္ဘီးစီးၿပီး ရြာဆီ ေက်ာင္းဆရာမေလး ျပန္သြားေနသည္။ ေဘးႏစ္ဘက္က အစိမ္းျပင္ႀကီး ႏွစ္ခုသည္ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ခ်ာ လည္လည္ ေနသေယာင္ ရွိေလသည္။ ကြင္းေလ တဟူးဟူး တုိးေသာေၾကာင့္ ေကာက္ပင္ စိမ္းရင္ျပင္ႀကီး ႏွစ္ခုက လိႈင္းထေနရွာသည္။ ေလထဲမွာ ေမႊးေသာ စပါးပင္ ပ်ဳိကေလးေတြရဲ႔ သဘာ၀ ကိုယ္သင္းနံ႔သည္ ေရေမႊးနံ႔ႏွင့္ မလဲႏုိင္ေပ။ ဆရာမေလးသည္ တစ္စံုတစ္ခုကို သတိရ ေနလ်က္ ရွိေလသည္။

ဘာမ်ား ရွိဦးေတာ့မွာ တဲ့လဲ။ သည္အခါမွာ ဆရာမေလး သတိရသြားေန မိတာက စာေရး ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ႏွင္းယု၏ ေမႊး၀တၴဳကိုပဲ ျဖစ္ေလသည္။ “ယခုလို အခ်ိန္သို႔ ေရာက္ၿပီဆုိလွ်င္ အတြတ္ႏွင့္ ေမႊးတုိ႔ အတူတကြ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ၀ါးခယ္မ ၿမိဳ႔ျပင္ရွိ လယ္ကြက္မ်ား ထဲတြင္ စပါးေစ့ေလးတုိ႔သည္ အိပ္ေပ်ာ္ရာမွ ႏုိးၾကေပေတာ့မည္”

၀ါးခယ္မ ၿမိဳ႔တစ္ဘက္ကမ္း ေသာ္ကရြာႏွင့္ ေသာ္က ဘုရားႀကီး။ ေမႊးႏွင့္ အတြတ္။ ဆရာမေလးသည္ ေမႊး၀တၴဳက စာေၾကာင္းမ်ားကို သတိရေနမိသည္။ ေမႊးသည္ ေက်ာင္းဆရာမေလး ျမ၀တ္ရည္ မၾကာမၾကာ သတိရမိတတ္ေသာ ၀တၴဳတစ္ပုဒ္။ သည္လုိ စပါးပင္ပ်ဳိ ကေလးေတြရဲ႔ ရနံ႔ေလးေတြ ေလထဲမွာ ေမႊးေနတတ္ခ်ိန္မ်ဳိးမွာေတာ့ ပိုလုိ႔ပင္ သတိရမိေလသည္။

ေက်ာင္းဆရာမေလး ျမ၀တ္ရည္လုိပင္ ေမႊး ကိုသတိရ ေနသူေတြ၊ သည္ႏုိင္ငံႀကီး၏ အရပ္ တကာမွာ ရွိေနႏုိင္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါ သည္။ စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ႏွင္းယုသည္ သူ႔ ဇာတ္ေကာင္ ေမႊးကဲ့သုိ႔ပင္ သူ၏ ဇာတိကို အလြန္ ခ်စ္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ေတြးပါသည္။ ေျပာခ်င္တာေလးက “ေမႊး” ၀တၴဳ။ ကြၽန္မ ထင္တာေပါ့ေလ။ ကြၽန္မ မဟုတ္ပါဘူး။ စာဖတ္ ပရိသတ္က ေနရာေပးတဲ့ ေမႊး၀တၴဳရဲ႔ အေနအထားဟာ ကြၽန္မရဲ႔ masterpiece လုိ႔ ထင္တယ္။ ေမႊး၀တၴဳကို ဇာတ္အိမ္တည္တဲ့ အခါမွာ ေသာ္ကရြာေလးကို ဇာတ္အိမ္ တည္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ၀ါးခယ္မ ဘက္ကမ္းက ၿမိဳ႔ဘက္ကမ္း။ တစ္ဘက္ကမ္းက ေသာ္က ရြာကေလးကေတာ့ ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသားမ်ား ေနတဲ့ ရြာကေလး။ ၀ါးခယ္မနဲ႔ တည့္တည့္ တစ္ဘက္ကမ္းက ရြာသစ္။ ရြာသစ္ၿပီးမွ အေနာက္ဘက္က ေသာ္ကရြာ-------။

ေနာက္ ဘာျဖစ္လာျပန္ သလဲဆုိေတာ့ ကိုကိုႀကီး (သခင္ႏု) က ေဒါက္တာ ဗေမာ္ေခတ္ မွာ ၀န္ႀကီးကိုး။ ဂ်ပန္ဆုတ္ေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္ ပါသြားတယ္။ ေဒါက္တာ ဗေမာ္အစိုးရ တစ္ဖဲြ႔လံုး ေခၚသြားတာေပါ့။ စစ္ႀကီးၿပီးလုိ႔ ျပန္လာၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူ႔ဇနီးကို မိဘမ်ား ရွိတဲ့ ေမာ္လၿမိဳင္ ကြၽန္းကို ပို႔လိုက္တယ္။ သူကေတာ့ ၀ါးခယ္မ မွာေနၿပီး စာေရးခ်င္တယ္တဲ့။ ေသာ္ကနဲ႔ ရြာသစ္ၾကားမွာ အိမ္တစ္အိမ္ ရွိတယ္။ အစ္ကိုႀကီး ညီအစ္ကိုေလးရဲ႔ အိမ္။ အဲသည္မွာ ေနၿပီး စာေရးခ်င္တာ။ ေရးေပါ့။ ေရးတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကြၽန္မက ထမင္းေၾကာ္ သြားသြားပို႔ ရတယ္။ သည္အခ်ိန္မွာေတာ့ ျမစ္ကို ကူးကူးၿပီး ပို႔ရတာ။ အိမ္ေစာင့္ အဘိုးႀကီး ရွိတယ္။ သူ႔ကို လွမ္းေခၚလုိက္ရင္ လာလာေခၚတယ္။ ကိုကိုႀကီး ထမင္း စားေနတုန္း ကြၽန္မ အေပၚထပ္က လွမ္းၾကည့္ရင္ေသာ္က ဘုရားႀကီးက ထင္းေနတာပဲ။ အဲသည္တုန္းက ေရႊခ်ထားတာ။ အရင္က ေရႊေရာင္ကို ၀င္းေနတာ။ စာေရးဆရာေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူးေပါ့ေလ။

စိတ္ထဲကေတာ့ ဘုရားႀကီးက အထီးက်န္ ေျခာက္ ေသြ႔လိုက္တာဆုိတဲ့ စိတ္ကေလးေတာ့ ရွိတယ္။ ကြၽန္မတုိ႔က ငယ္ငယ္က ခ်မ္းသာေတာ့ ကိုကိုႀကီးရဲ႔ အေဖက ကြၽန္မတုိ႔ အဘိုးအဘြားေတြ လက္ထဲႀကီး ရတာကိုး။ ဦးေရႊဂြန္းကို အဘိုးအရင္းကိုပဲ ခ်စ္တာကိုး။ ကြၽန္မတုိ႔ အဘိုးကလည္း ဦးေရႊဂြန္းပဲ။ ကိုကိုႀကီး တကၠသိုလ္ ေရာက္လုိ႔ စာေရး ၀ါသနာပါတာ သိလုိ႔ ေမာင္ႏု စာေရးဖုိ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ ၀ါးခယ္မ အေနာက္ဘက္မွာ အိမ္တစ္လံုး ၀ယ္ေပးထားတယ္။ သံႀကိဳးတုိင္လုိ႔ ေခၚတဲ့ေနရာမွာ ၀ယ္ေပးထားတာ။ ေျခတံရွည္ အိမ္ႀကီး။ စာေရးတာ ဘာညာ မသိဘူး။ အဲသည့္အိမ္က ၾကည့္ရင္လည္း ေသာ္က ဘုရားႀကီးကို တုိက္႐ိုက္ျမင္ရတယ္။

သည္ေတာ့ သည္ဘုရားႀကီးက ရင္ထဲမွာ စိမ့္ၿပီး ကိန္း၀ပ္ ေနတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင္း ေမႊး၀တၴဳ ေရးေတာ့ ၀ါးခယ္မကို အေျခမခံဘဲ ေသာ္ကရြာကို အေျခခံခဲ့တယ္။ အိမ္ႀကီးႏွစ္အိမ္ ၀တၴဳထဲမွာ ပါတာေလ။ တကယ္ေတာ့ ေသာ္က ရြာမွာ အဲသည့္အိမ္ေတြ မရွိပါဘူး။ လူေတြက ၀ါးခယ္မ ေရာက္ရင္ စြဲစဲြလမ္းလမ္း ေမးၾကတယ္။ ဘယ္မွာလဲ ေမႊးတုိ႔ ေနတဲ့အိမ္။ ရင္ထဲမွာေတာ့ ၾကည္ႏူး မိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေသာ္ကမွာ မရွိဘူး။ စိတ္ကူးနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အိမ္ေတြ ဆုိပါေတာ့။ ၀တၴဳ အစမွာေတာက အဖြင့္ ၀ါးခယ္မက စပါးခင္းေတြက စပါးေစ့ကေလးေတြ ႏိုးထလာၿပီ ဆုိတာမ်ဳိးနဲ့ ေရးခဲ့တာေတာ့ ရွိတယ္။ ကိုယ့္ၿမိဳ႔ ကိုယ့္ရြာကို ခ်စ္တာကိုး။

စာေရးဆရာ ေန၀င္းျမင့္၏ “အုပ္ဖဲြ႔ပ်ံ ႀကိဳးၾကာသံမ်ား” တြင္ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ႏွင္းယု ေျပာေသာ သည္စကားေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ဖတ္ခဲ့ ရသည္။ ေက်ာင္းဆရာမေလး ျမ၀တ္ရည္ထံသုိ႔ ကြၽန္ေတာ္သည္ “အုပ္ဖဲြ႔ပ်ံ ႀကိဳးၾကားသံမ်ား” ကို ပို႔ေပးခဲ့ရေလသည္။ သူက “ေမႊး” ကို ဖန္တီးခဲ့သူ၏ စကားရပ္မ်ားကို သိလိုမည္ပဲ မဟုတ္လား။
ၿမစ္၀ကြၽန္းေပၚသူမုိ႔ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚ ေဒသ၏ ေရေျမ သဘာ၀က ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ႏွင္းယုကို ႐ိုက္ခတ္ခဲ့ပံု ရပါသည္။ ထုိ႔အတူ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ေဗဒါလမ္းႏွင့္ ေဗဒါ နိမိတ္ပံုကလည္း ဆရာမႀကီးကို လႈပ္ခတ္ခဲ့ ပံုရပါသည္။ ရင္ခုန္ ေသြးခုန္ခဲ့ ရသည္။ ရင္ခုန္သံ ေသြးခုန္သံ ႀကီးမားလာမွ အႏုပညာ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ေသာ္ကရြာႏွင့္ ၀ါးခယ္မ။ ေသာ္က ဘုရား ႀကီး။ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းကို ေလွကေလးနဲ့ ကူး သြားေနေသာ မိန္းမပ်ဳိေလး။ ၀ါးခယ္မၿမိဳ႔ျပင္ရွိ လယ္ကြက္မ်ားထဲတြင္ေတာ့ စပါးေစ့ေလးေတြက သူတုိ႔ အေၾကာင္းကို စာဖြဲ႔မည့္ မိန္းမပ်ဳိေလးကို ေမွ်ာ္ေကာင္း ေမွ်ာ္ေနၾကေပမည္။ စပါးေစ့ကေလး ေတြ ေရ တစ္ေရးႏုိးၾကၿပီ လားေဟ့ ဟု မိန္းမ ပ်ဳိကေလးသည္ ကမ္းအေပၚ အတက္တြင္ ႏႈတ္ဆက္လုိက္၏။
ေက်ာင္းဆရာမေလး ျမ၀တ္ရည္ေမႊးႏွင့္ အတြတ္တုိ႔ကို သတိရသလုိ ကြၽန္ေတာ္သည္ လည္း သတိရ၏။ ၀ါးခယ္မ၊ ေသာ္ကရြာ၊ ေသာ္က ဘုရားႀကီးႏွင့္ စပါးပင္ပ်ဳိကေလးေတြရဲ႔ ကိုယ္ သင္းရနံ့ကို စိတ္ထဲမွာ မေပ်ာက္မပ်က္ စြဲေနခဲ့၏။ ေက်ာင္းဆရာမေလး ျမ၀တ္ရည္ႏွင့္ အလား သဏၭာန္တူပင္တည္း။ ဤကားရသ စာေပ၏ တန္ခိုး သတၲိအစြမ္းပင္။ စာေပ ႐ႈခင္းတြင္ ရသစိတ္ရင္းသည္ ရွိ၏။

ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ႏွင္းယု စပါးပင္ ကေလးတုိ႔၏ ကိုယ္နံ႔ ေမႊးေမႊးကို သယ္ေဆာင္ခဲ့သည္မွာလည္း ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာ မင္းသု၀ဏ္တုိ႔၏ စာဆုိ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးပင္တည္း။ သူတုိ႔သည္ ဇာတိေျမမွ ရေအာင္ ယူခဲ့ၾက၏။ ဇာတိေဗဒ အသက္ဇီ၀ကို သူတုိ႔သည္ ေဖ်ာက္မပစ္ခဲ့ၾကေပ။ ေဗဒါလမ္းက လာခဲ့ရသလုိပင္။ ေလာကဓံ ဒီေရအတက္အက်လမ္းမွာ မေဗဒါ အစုန္အဆန္ လွမ္းခဲ့ရသလုိပင္။ သူတုိ႔လည္း လွမ္းခဲ့ၾက၏။ လယ္ေစာင့္တဲႏွင့္ ၾကာျဖဴ ၾကာနီပြင့္ကေလးေတြ၊ စပါးေစ့ကေလးေတြကို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာခဲ့ၾက၏။ ထုိေရေျမ အခင္းအက်င္းကေနပဲ အားမာန္ အသက္ဓာတ္ကို ရယူခဲ့ၾကသည္ ထင္သည္။ ဇာတိဘ၀က ေကာက္ယူခဲ့ေသာ ေျမသင္းခဲကို ေသြးထဲေရာက္ေအာင္ တင္းတင္းက်စ္က်စ္ ဆုပ္ခဲ့ၾကသည္ ထင္သည္။

မိမိဇာတိက ရေအာင္ ယူပါဟု ကြၽန္ေတာ္ ေတြးမိသည္။ သူတုိ႔သည္ စာဆုိ၀ိညာဥ္ အျပည့္ ရွိၾကေလရာ သူတုိ႔ ဇာတိေဗဒက သူတို့ ယူခဲ့ၾက ေသာ အရာမ်ားမွာ တနင့္တပိုးေသာ ေငြထုပ္ ေတြကိုလည္း သယ္ထုတ္မလာ။ ခါးတညႊတ္ ညႊတ္ မႏုိင္မနင္း ေရႊေတြကိုလည္း သူတုိ႔ ဇာတိက သယ္ေဆာင္မလာ။ သစ္ပင္ေတြကိုလည္း ငမ္းငမ္းတက္ေလ ျပင္းမုန္တုိင္းလုိ ဆြဲႏႈတ္ခုတ္ လွဲၿပီး သယ္ထုတ္မလာ။ ေက်ာက္သံပတၲျမား ေတြကိုလည္း သြားေရတျမားျမား အာသာငမ္းငမ္း ကေယာင္ကတမ္း သယ္ယူမလာ။ မ်က္လံုးေတြ ေပၚမွာလည္း ေလာဘရမၼက္ ဒီေရေတြ အရွိန္တက္ လႊမ္းဖံုး မေနၾကပါ။ သည္ေရ သည္ေျမမွ ရသည့္ အႏုပညာ ေျမသင္းခဲကိုသာ ေထြးေပြ႔ နမ္း႐ံႈ႔ရင္ခြင္ ပိုက္ခဲ့ ၾကၿပီး ဤႏုိင္ငံရဲ႔ ေရေျမအသည္း ႏွလံုးေတြေပၚ မွာ သစၥာခုိင္ခိုင္ အသစ္တစ္ဖန္ ျဖန့္ႀကဲလုိက္ခဲ့ ၾကသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ေတြးမိ၏။ ဤကား သူတုိ႔၏ ရသစိတ္ရင္းပင္တည္း။

ကမၻာဆံုးတုိင္ ေမႊးခဲ့ေလၿပီေကာ ေမႊးရယ္။ ေက်ာင္းဆရာမေလး ျမ၀တ္ရည္သည္ ဇီးပင္ အိုႀကီးေဘးမွာ သူ႔စက္ဘီးကေလးကုိ ေဒါက္ေထာက္ၿပီး ေခတၲ ရပ္နားထားစဥ္၊ နဖူးက ေခြၽးစ ကေလးေတြကို သုတ္လုိက္ရင္း၊ စက္ဘီးျခင္းထဲက ၀တၴဳစာအုပ္ အေဟာင္းကေလးကို အျမတ္တႏိုး ကိုင္ကာ စပါးပင္ပ်ဳိတုိ႔၏ ရနံ႔ကေလးေတြ ေမႊးေနေသာ လယ္ေတာ စိမ္းစိမ္းႀကီးကို ေငးေမာ ၾကည့္ေနေလသည္။ ေက်ာင္းဆရာမကေလးေရ . . . ေဟာဒီ ေက်း ေတာေျမက ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ့္ ေလာက ဇာတ္ေၾကာင္းကို ၀တၴဳစ ေရးလုိက္ပါလား ကြယ္။

{စာေရးဆရာ ကိုခါး(ကြမ္းၿခံကုန္း) ၂၀၁၁ ဇန္န၀ါရီလထုတ္ ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းတြင္ေရးသားခဲ့ေသာေဆာင္းပါးကို ေကာက္ႏွဳတ္ ေဖာ္ၿပပါသည္...}
 

No comments:

Post a Comment