Sunday, September 30, 2018

ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ေသာ သူစိမ္းမ်ား ( ၁ ) - ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္






ပဥၥဂုဏံ အဟံဝႏၵာမိ အာစရိယဂုဏံ အဟံဝႏၵာမိ မဂၤလာပါဆရာမ
ကြၽန္​​ေတာ္၏ငယ္စဥ္​​ေတာင္​​ေက်းကေလးဘဝတြင္မူလတန္းမွအလယ္တန္ ထိုမွတစ္ဆင့္အထက္တန္ အဆင့္ဆင့္ျဖတ္သန္းခဲ့ရာတြင္ဆရာ/ မ်ားစြာ၊ဆရာေကာင္းမ်ားစြာနဲ႔ၾကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္ ဆရာတု/​ေယာင္မ်ားနဲ႔လည္ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္ ဆရာေကာင္းဟုတ္မဟုတ္သတ္မွတ္ျခင္းကိုမူ ကြၽန္​​ေတာ့္စိတ္ရင္ ကြၽန္​​ေတာ့္အျမင္အရသာဆိုလွ်င္​ ​ေငြေၾကးကို ဦးစားေပး၍ ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းကိုလက္ကိုင္ထားတတ္​​ေသာ စိတ္​​ကိုေပတံအျဖစ္အသုံးျပဳခ်င္ပါသည္

မွတ္မွတ္ရရေက်ာင္းသားဘဝ အဌမတန္းတက္စဥ္ၾကဳံေတြ႔ဆုံဆည္းခြင့္ရခဲ့သည္ ဆရာမတစ္ဥ္ီးကိုမူ ေန႔တိုင္ႏွလုံးသားထက္တြင္အမွတ္ထင္​​ေနေလသည္ ထိုဆရာမမွာေဒၚႏွင္းႏွငး္လြင္ျဖစ္​​ေလသည္
ဆရာမသည္ထိုအခ်ိန္မွယေန႔တိုင္ႏုပ်ိဳလန္းဆန္းလ်က္ရိွေလသည္ေမတၱာ ဓာတ္တို႔လႊမ္းျခံဳထား၍ပင္​ ​ေအးခ်မ္းလွသည္ ကရင္တိုင္းရင္းသားေသြးပါေသာ ဆရာမသည္အသားျဖဴျဖဴ၊ အရပ္ျမင့္ျမင္ ခ်ိဳျပဳံးေသာ မ်က္နာမူရာ၊ သိမ္​​ေမြ႔ေသာ စကားဆိုဟန္ဆိုဆုံးမဟန္တို႔ျဖင္ အျမဲတေစပင္တည္ၾကည္ခံ့ညားေလသည္
ဆရာမသည္ႀကိမ္ကိုင္​​ေသာ္လည္ သူ၏ ႀကိမ္လုံးသည္႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမရန္မဟုတ္တန္ရာ။ စကားလုံးခ်ိဳခ်ိဳေအးေအးေလးမ်ားကို နားထဲသို႔ဝင္​​ေစရန္တစိမ့္စိမ္ေျပာျပကာ မိမိ၏အပစ္ကိုသိေစသည္ တပည့္တပန္းမ်ားအေပၚတြင္သားသမီးအ႐င္းအခ်ာမ်ားကဲ့သို႔ပင္​ ​ေႏြးေထြးၾကင္နာစြာဆက္ဆံသည္။ကြၽန္​​ေတာ္တို႔ဆရာမသည္အျမဲျပဳံးေနတတ္၏။ ျမင္ရသူအဖို႔ေအးခ်မ္းမႈကိုျဖစ္​​ေစ၍ ႐ိုေသခံ့ညားျခင္းကို အျမစ္တြယ္​​ေစ၏။ သို႔ေသာ္ဆရာမသည္တိက်သည္။ျပတ္သားသည္ ဘက္လိုက္မႈမရိွ ။ဆင္းရဲခ်မ္းသာတည္းဟူေသာေလာကအေၾကာင္းတရား ျခားနားခ်က္တို့သည္ဆရာမ၏စာသင္ခန္းဝယ္အသက္မဲ့ေလသည္ေငြေၾကးျပည့္စုံသူ၏သားသမီးသည္အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစားမဖစ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ႏြမ္းပါးခ်ိဳ႕တဲ့သူ၏ရင္​​ေသြးသည္ႏိွမ့္ခ်ဆက္ဆံခံရမႈႏွင့္ကင္ေဝးေလသည္
 
ထို႔အျပင္ဆရာမသည္ခႏီၱတရားႏွင့္ျပည့္စုံသူျဖစ္သည္ တပည့္မ်ားကိုလည္ သည္းခံစိတ္​​ေမြးရန္ေၾကာင္းအခ်င္ အခါအခြင့္သင့္တိုင္ေျပာဆိုဆုံးမတတ္​​ေလသည္

ဆရာမသည္ျမန္မာစာ ကိုသင္ၾကားသူျဖစ္သည္ သင္ၾကားေသာ သင္႐ိုးႏွင့္ပက္သက္ ကြၽမ္းက်င္ႏွံ႔စပ္သည့္အျပင္​​ ဆက္စပ္​​ေသာ ေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္ေဆြးေႏြးေျပာျပေလသည္ ထို႔ျပင္ဆရာမသည္ေျပာအေဟာေကာင္း၏။ စာေပအေရးအသား လည္ ညက္လွ၏။ အျခားေသာလုပ္​​ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွင့္လည္ေျပျပစ္​​ေသာ ဆက္ဆံေရးမ်ိးဳရိွ၏။ တပည့္တပန္းမ်ားအေပၚတြင္ျသဇာေညာင္ေသာ္လည္ အခြင့္အေရး မယူတတ္ စာသင္သားမ်ားအေပၚေစတနာထားသည္ မိခင္အရင္းကဲ့သို႔ေမတၱာပြား၍ က႐ုဏာ႐ွင္တို႔ကဲ့သို႔ ၾကင္နာ၏။ မွန္ကန္သည့္ဘက္မွရဲဝံ့စြာရပ္တည္​​ေလ၏။
 
ေက်ာင္းသား​/သူမ်ားအတြက္ဆိုလွ်င္မူ ထမင္းခ်ိဳင့္ထဲမွ ထမင္းကိုခြဲေကြၽးတတ္၏။(ကြၽန္​​ေတာ္သည္အိမ္မျပန္ပဲ ဆရာမႏွင့္ကပ္ စားခဲ့ဖူးသည္​) စာအုပ္​​ေဘာပင္စသည္တို႔ကိုလည္ တတ္ႏိုင္သမွ်ေထာက္ပံ့ေပးတတ္၏။ ျပန္မရရန္​​ေသခ်ာေသာ စိုက္​​ေငြမ်ားလည္ တစ္ပံ႔ုတစ္ပင္ရိွခဲ့သည္

ဤသည္တို႔အျပင္ဆရာမသည္ ​​ေခါင္ေဆာင္မႈအရည္အခ်င္းႏွင့္လည္းျပည့္ဝေပသည္ ထို႔ေၾကာင့္ပင္သာမန္ထက္ပိုေသာ အလုပ္တာဝန္မ်ားက ဆရာမႏွင့္ပူးတြဲေနတတ္၏။ မည္မွ်ပင္တာဝန္မ်ား၍ပင္ပန္ေစကာမူ ဆရာမသည္ျပဳံးဆဲ ႏုဆဲ လွဆဲပင္ျဖစ္ပါသည္။ဆရာမသည္ထိုထိုေသာ အျပဳံမ်ားႏွင္ေအးခ်မ္းလွေပသည္။မည္မွ်ပင္ဆိုးသြမ္ေသာေက်ာင္းသားျဖစ္ပါေစ။ ဆရာမႏွင္ ဆုံမိလွ်င္႐ိုေသစြာ ႏႈတ္ဆက္ရင္းခ်စ္ဆရာမ၏ေမတၱာ ထုံမႊန္ေသာ အျပဳံးကို လက္ခံတတ္ၾကသည္ ဆရာမကိုကြၽန္​​ေတာ္ခ်စ္သည္။အားက်သည္။အတုယူခဲ့သည္။ကြၽန္​​ေတာ္တို႔အားလုံးသည္ဆရာမကိုခ်စ္ၾကေလသည္
ခ်စ္စြာေသာဆရာမ၏ဂုဏ္ေက်းဇူး အထူးထူးကို ကုံလုံစြာေဖာ္ျပရန္သည္စာစုသည္လြန္စြာအားနည္းလွပါသည္။ရိွသမွ်ဉာဏ္ထြက္သမွ်စကားလုံးတို႔ျဖင္ အစဥ္​​ေအာက္​​ေမ့ေသာအားျဖင္ေရးသားရင္ ဉာဏလုပ္အားျဖင္ ဂါရဝ ျပဳအပ္ပါသည္

ခ်စ္ခင္ရပါေသာ ဆရာမ က်န္းမာခ်မ္းသာျခင္းဟူ​​ေသာ စိတၱသုခ ကာယသုခ ႏွစ္ျဖာေသာ က်န္းမာခ်မ္းသားျခင္းႏွင့္ျပည့္စုံပါေစရန္ဆုေတာင္ေမတၱာပို႔သရင္ ဂါရဝျပဳလိုက္ပါသည္

Unicode Version

ပဥ္စဂုဏံ အဟံဝန္ဒာမိ အာစရိယဂုဏံ အဟံဝန္ဒာမိ မဂင်္လာပါဆရာမ ။

ကြျန်​​တော်​၏ငယ်​စ ဉ်​​တောင်​​ကေ်းက​လေးဘဝတြင်​ မူလတန်​းမွအလယ်​တန်​း ထိုမွတစ်​ဆင်​့အထက်​တန်​း အဆင်​့ဆင်​့ျဖတ်​သန်​းခဲ့ရာတြင်​ ဆရာ/မ မ်ားစြာ၊ဆရာ​ကောင်​းမ်ားစြာနဲ့ကြုံခဲ့ဖူးပါတယ်​။ ဆရာတု/​ယောင်​မ်ားနဲ့လည်​း​တြေ့ကြုံခဲ့ဖူးပါတယ်​။ ဆရာ​ကောင်​းဟုတ်​မဟုတ်​ သတ်​မွတ်​ျခင်​းကိုမူ ကြျန်​​တော်​့စိတ်​ရင်​း ကြျန်​​တော်​့အျမင်​အရသာဆိုလွ်င်​ ​ငြေ​ကြေးကို ဦးစား​ပေး၍ ခြဲျခားဆက်​ဆျံခင်​းကိုလက်​ကိုင်​ထားတတ်​​သော စိတ်​​ကို​ပေတံအျဖစ်​အသုံးျပုခ်င်​ပါသည်​။



​မွတ်​မွတ်​ရရ​ကေ်ာင်​းသားဘဝ အဌမတန်​းတက်​စ ဉ်​ ကြုံ​တြေ့ဆုံဆည်​းခြင်​့ရခဲ့သည်​့ ဆရာမတစ်​ ဉ်ီးကိုမူ ယ​နေ့တိုင်​ နွလုံးသားထက်​တြင်​ အမွတ်​ထင်​​နေ​လေသည်​။ ထိုဆရာမမွာ ​ဒေါ်နွင်​းနွငး်​လြင်​ျဖစ်​​လေသည်​။ ။

ဆရာမသည်​ ထိုအခ်ိန်​မွယ​နေ့တိုင်​နုပ်ိုလန်​းဆန်​းလ်က်​ရွိ​လေသည်​။ ​မေတ္တာ ဓာတ်​တို့လွှမ်​းျခုံထား၍ပင်​ ​အေးခ်မ်​းလွသည်​။ ကရင်​တိုင်​းရင်​းသား ​သြေးပါ​သော ဆရာမသည်​ အသားျဖူျဖူ၊ အရပ်​ျမင်​့ျမင်​့ ခ်ိုျပုံး​သော မ်က်​နာမူရာ၊ သိမ်​​မြေ့​သော စကားဆိုဟန်​ဆိုဆုံးမဟန်​တို့ျဖင်​့ အျမဲတ​စေပင်​ တည်​ကြည်​ခံ့ညား​လေသည်​။

ဆရာမသည်​ ကြိမ်​ကိုင်​​သော်​လည်​း သူ၏ ကြိမ်​လုံးသည်​ ရိုက်​နွက်​ဆုံးမရန်​မဟုတ်​တန်​ရာ။ စကားလုံးခ်ိုခ်ို​အေး​အေး​လေးမ်ားကို နားထဲသို့ဝင်​​စေရန်​ တစိမ်​့စိမ်​့​ေျပာျပကာ မိမိ၏အပစ်​ကိုသိ​စေသည်​။ တပည်​့တပန်​းမ်ားအ​ပေါ်တြင်​ သားသမီးအရင်​းအခ်ာမ်ားကဲ့သို့ပင်​ ​နြေး​ထြေးကြင်​နာစြာဆက်​ဆံသည်​။ကြျန်​​တော်​တို့ဆရာမသည်​ အျမျဲပုံ​းနေတတ်​၏။ ျမင်​ရသူအဖို့ ​အေးခ်မ်​းမှုကိုျဖစ်​​စေ၍ ရို​သေခံ့ညားျခင်​းကို အျမစ်​တြယ်​​စေ၏။ သို့​သော်​ဆရာမသည်​ တိက်သည်​ ။ျပတ်​သားသည်​။ ဘက်​လိုက်​မှုမရွိ ။ဆင်​းရဲခ်မ်​းသာတည်​းဟူ​သော ​လောကအ​ကြောင်​းတရား ျခားနားခ်က္တို့​သည်​ ဆရာမ၏စာသင်​ခန်​းဝယ်​ အသက်​မဲ့​လေသည်​။​ငြေ​ကြေးျပည်​့စုံသူ၏သားသမီးသည်​ အခြင်​့ထူးခံ လူတန်​းစားမဖစ်နိုင်​သကဲ့သို့ နမြ်​းပါးခ်ို့တဲ့သူ၏ရင်​​သြေးသည်​ နွိမ်​့ခ်ဆက်​ဆံခံရမှုနွင်​့ကင်​း​ဝေး​လေသည်​။



ထို့အျပင်​ဆရာမသည်​ ခန္တီတရားနွင်​့ျပည်​့စုံသူျဖစ်​သည်​။ တပည်​့မ်ားကိုလည်​း သည်​းခံစိတ်​​မေ​ြးရန်​ အ​ကြောင်​းအခ်င်​း အခါအခြင်​့သင်​့တိုင်​း​ေျပာဆိုဆုံးမတတ်​​လေသည်​။



ဆရာမသည်​ ျမန်​မာစာ ကိုသင်​ကြားသူျဖစ်​သည်​။ သင်​ကြား​သော သင်​ရိုးနွင်​့ပက်​သက်​၍ ကြျမ်​းက်င်​နွံ့စပ်​သည်​့အျပင်​​ ဆက်​စပ်​​သော အ​ကြောင်​းအရာမ်ားကိုလည်​း ​ဆြေး​နြေး ​ေျပာျပ​လေသည်​။ ထို့ျပင်​ဆရာမသည်​ အ​ေျပာအ​ဟော​ကောင်​း၏။ စာ​ပေအ​ရေးအသား လည်​း ညက်​လွ၏။ အျခား​သောလုပ်​​ဖော်​ကိုင်​ဖက်​မ်ားနွင်​့လည်​း ​ေျပျပစ်​​သော ဆက်​ဆံ​ရေးမ်ိးုရွိ၏။ တပည်​့တပန်​းမ်ားအ​ပေါ်တြင်​ ျသဇာ​ညောင်​း​သော်​လည်​း အခြင်​့အ​ရေး မယူတတ်​။ စာသင်​သားမ်ားအ​ပေါ်​စေတနာထားသည်​။ မိခင်​အရင်​းကဲ့သို့​မေတ္တာပြား၍ ကရုဏာရွင်​တို့ကဲ့သို့ ကြင်​နာ၏။ မွန်​ကန်​သည်​့ဘက်​မွရဲဝံ့စြာရပ်​တည်​​လေ၏။



​ကေ်ာင်​းသား​/သူမ်ားအတြက်​ဆိုလွ်င်​မူ ထမင်​းခ်ိုင်​့ထဲမွ ထမင်​းကိုခြဲ​ကြျေးတတ်​၏။(ကြျန်​​တော်​သည်​ အိမ်​မျပန်​ပဲ ဆရာမနွင်​့ကပ်​၍ စားခဲ့ဖူးသည်​) စာအုပ်​​ဘောပင်​ စသည်​တို့ကိုလည်​း တတ်​နိုင်​သမွ် ​ထောက်​ပံ့​ပေးတတ်​၏။ ျပန်​မရရန်​​သေခ်ာ​သော စိုက်​​ငြေမ်ားလည်​း တစ်​ပုံ့တစ်​ပင်​ရွိခဲ့သည်​။



ဤသည်​တို့အျပင္ဆရာမသည် ​​ခေါင်​း​ဆောင်​မှုအရည်​အခ်င်​းနွင်​့လည်​းျပည်​့ဝ​ပေသည်​။ ထို့​ကြောင်​့ပင်​ သာမန်​ထက်​ပို​သော အလုပ်​တာဝန်​ မ်ားက ဆရာမနွင်​့ပူးတြဲ​နေတတ်​၏။ မည်​မွ်ပင်​ တာဝန်​မ်ား၍ပင်​ပန်​း​စေကာမူ ဆရာမသည်​ ျပုံးဆဲ နုဆဲ လွဆဲပင်​ျဖစ်​ပါသည်​။ဆရာမသည်​ ထိုထို​သော အျပုံမ်ားနွင်​့ ​အေးခ်မ်​းလွ​ပေသည်​။မည်​မွ်ပင်​ဆိုးသြမ်​း​သော ​ကေ်ာင်​းသားျဖစ်​ပါ​စေ။ ဆရာမနွင်​့ ဆုံမိလွ်င်​ ရို​သေစြာ နှုတ်​ဆက်​ရင်​းခ်စ်​ဆရာမ၏ ​မေတ္တာ ထုံမွှန်​း​သော အျပုံးကို လက်​ခံတတ်​ကြသည်​။ ဆရာမကိုကြျန်​​တော်​ခ်စ်​သည်​ ။အားက်သည်​ ။အတုယူခဲ့သည်​။ကြျန်​​တော်​တို့အားလုံးသည်​ ဆရာမကိုခ်စ်​ကြ​လေသည်​။

ခ်စ်​စြာ​သောဆရာမ၏ ​ ဂုဏ်​ကေ်းဇူး အထူးထူးကို ကုံလုံစြာ​ဖော်​ျပရန်​ သည်​စာစုသည်​ လြန်​စြာအားနည်​းလွပါသည်​။ရွိသမွ်ဉာဏ်​ ထြက်​သမွ်စကားလုံးတို့ျဖင်​့ အစ ဉ်​​အောက်​​မေ့​သောအားျဖင်​့ ​ရေးသားရင်​း ဉာဏလုပ်​အားျဖင်​့ ဂါရဝ ျပုအပ်​ပါသည်​။




ခ်စ်​ခင်​ရပါ​သော ဆရာမ က်န်​းမာခ်မ်​းသာျခင်းဟူ​​သော စိတ္တသုခ ကာယသုခ နွစ်​ျဖာ​သော က်န်​းမာခ်မ်​းသားျခင်​းနွင်​့ျပည်​့စုံပါ​စေရန်​ ဆု​တောင်​း​မေတ္တာပို့သရင်​း ဂါရဝျပုလိုက်​ပါသည်​။

No comments:

Post a Comment