"ဦးရွင္ႀကီးပြဲ" လို႔ အရပ္က ေခၚေလ့ရိွတဲ့ "ၿမိဳ႕နယ္လံုးဆိုင္ရာ
အႏၲရာယ္ကင္း အရွင္ႏွစ္ပါး ပူေဇာ္ပသပြဲ" ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝါးခယ္မၿမိဳ႕ေလးရဲ႕ အစည္ကားဆံုး
ပြဲေတာ္တစ္ခုပါ။ ေနဝင္မီးၿငိမ္း ေခတ္ပ်က္ကာလ ေတြမွာေတာင္ အစဥ္အလာ အပ်က္မခံဘဲ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း
ဇႏၷဝါရီ လထဲမွာ က်င္းပလာခဲ့တာ အခုဆိုရင္ ႏွစ္ ၁၃၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။
ပြဲက်င္းပရာ "ဦးရွင္ႀကီးကြင္း" ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္နဲ႔
မလွမ္းမကမ္း ေဆးရံုေရွ႕မွာ ရိွပါတယ္။ ကေလးေတြ ေဆာ့ကစားရာ၊ လူႀကီးမ်ား ပိုက္ဆံေၾကး ေဘာ္လီေဘာ
ပုတ္ရာ၊ ျခင္းခတ္ရာ ေနရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ပြဲမစခင္ ရက္ေတြမွာ လမုနတ္နဲ႔ က်ားႏွစ္ေကာင္ ၿမိဳ႕ထဲလွည့္ၿပီး အလွဴခံတဲ့
အခ်ိန္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလးတစ္သိုက္ တစ္ေကာက္ေကာက္ ေနာက္ကလိုက္လို႔ ဝိုင္းအံုၾကည့္ခဲ့
ရတာပါ။ ကန္ေတာ့ပြဲက နတ္အုန္းသီးကို က်ားေတြ ပါးစပ္နဲ႔ခဲၿပီး ဆြဲခါလိုက္ရင္ အုန္းခြံေတြ
တဖြားဖြား ကြာက်သြားတာ ၾကည့္ၿပီး အံဩဘနန္း ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့။
ပြဲေတာ္ရက္ စၿပီဆိုတာနဲ႔ ဆယ့္ႏွစ္ပြဲ ေစ်းသည္ေတြ၊ ခ်ားရဟတ္ေတြ၊ ရုပ္ရွင္ကား
အတိုေလးေတြ ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ ျပတဲ့ ၾကည့္ခ်င္ပြဲ ရံုေလးေတြ ေရာက္လာၾကပါၿပီ။ ရံုမကာပဲ
ဖ်ာေနရာပဲ ေရာင္းတဲ့ ဗလာပြဲခင္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို အနီးအနားက အိမ္ေတြကေတာ့ ဖ်ာလြတ္ရာ
ကြင္းအစပ္ ေနရာလြတ္ေတြမွာ ဂုန္နီအိပ္ခြံေတြ၊ ဖ်ာစုတ္ေတြ၊ ကုလားထိုင္ အက်ိဳးေတြခင္းလို႔
ေနရာဦးၾကပါတယ္။
ပြဲက အစ၊ အလည္၊ အဆံုး သံုးရက္ က်င္းပပါတယ္။ ညေနခင္း ကတည္းက အရွင္ႏွစ္ပါးကို
ဆက္တဲ့ ေဒါနပန္းေတြဟာ ေက်ာင္းေဆာင္ ျပည့္ရံုတင္မက လွ်ံက်လို႔ ေနပါတယ္။ အရွင္ႏွစ္ပါး
ဆိုတာက ကိုးၿမိဳ႕ရွင္နဲ႔ ဦးရွင္ႀကီးပါ။ ပြဲဦးစတာနဲ႔ အရွင္ႏွစ္ပါးကို ဦးစြာ ပင့္ဖိတ္
ပူးကပ္လို႔ ပူေဇာ္ပသ ၾကပါတယ္။ ၿပီးမွ ၃၇ မင္းနတ္ေတြ တစ္ပါးၿပီး တစ္ပါး လာေရာက္ၾကပါတယ္။
ပူေဇာ္ပြဲ ၿပီးတာနဲ႔ မိုးအလင္း ဇာတ္ပြဲ စပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလးေတြကေတာ့ ပြဲေစ်း ေလွ်ာက္လိုက္၊ ေဆးသံုးလံုး ထိုးတာနဲ႔
လူစင္စစ္ကေန ေႁမြျဖစ္သြားတဲ့ ရုပ္ရွင္ ကားပိုင္းေလး ဝင္ၾကည့္လိုက္၊ နတ္က ျပန္စြန္႔တဲ့
နတ္ပန္းေတြ ဝိုင္းလုလိုက္၊ ပြဲစေတာ့လည္း ပြဲခင္းအစပ္ ရရာေနရာက ၾကည့္ေမာလိုက္၊၊ အိပ္ခ်င္ရင္
အိမ္ျပန္အိပ္ၿပီး တေရးႏိုး ျပဇာတ္ ကေနခ်ိန္က် တစ္ေခါက္ ျပန္လာၾကည့္လိုက္နဲ႔ ေပ်ာ္ေနၾကတာပါပဲ။
အဲဒီလိုနဲ႔ တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ကပ္လိုက္သြားၿပီး ဇာတ္ခံုေပၚကေန ရွားရွားပါးပါး
ၾကည့္ခြင့္ရခဲ့ ပါတယ္။
ကားဆြဲရဲ႕ ေနာက္ဘက္ ဇာတ္ခံုအစြန္း ကေန ပြဲၾကည့္ရတာ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ေတာ့
ေလာကအငယ္စားေလး တစ္ခုကို စီးမိုး ၾကည့္ေနရသလို ခံစားရပါတယ္။ ဇာတ္စင္ေနာက္က တစ္သုတ္ၿပီး
တစ္သုတ္ က်ရာ က႑ကို ေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ အလွည့္က် တက္လာသူ ဆင္းသြားသူေတြ၊ ကန္႔လန္႔ကာအဖြင့္မွာ
ဇာတ္ဆရာ အလိုက် ကၾက ဆိုၾက ေပ်ာ္ၾက ငိုျပၾကသူေတြ၊ ဇာတ္ေခၚရာ လိုက္ပါၿပီး ေပ်ာ္လိုက္
ေမာလိုက္ ဝမ္းသာလိုက္ ဝမ္းနည္းလိုက္နဲ႔ စီးေမ်ာေနတဲ့ ေရႊပြဲလာ ပရိသတ္ေတြ၊ သူဖြင့္သေလာက္ျပ
သူပိတ္ေတာ့ဆင္း၊ လိုသလို ေစစားႏိုင္တဲ့ ကားဆြဲရဲ႕ ပဥၥလက္ေတြ၊ အားလံုးကို မ်က္ေတာ္မခတ္
ၾကည့္ေမာ ေနရပါေတာ့တယ္။
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျပဇာတ္ကလည္း ဇာတ္ရိွန္ျမင့္သထက္ ျမင့္လာပါၿပီ။ ကူကယ္သူမဲ့
ကေလးကိုခ်ီၿပီး ထမင္းခြံေနတဲ့ မိန္းမငယ္ တစ္ေယာက္ကို လူၾကမ္း ေခါင္းေဆာင္က ႏွိပ္စက္ေနတဲ့
အခန္း ေရာက္လာပါၿပီ။ မိုက္ခ်က္ ရမ္းခ်က္ ၾကမ္းခ်က္ ကေတာ့ လက္ကုန္ပါပဲ။ တြန္း ထိုး ကန္ေက်ာက္ၿပီးတာေတာင္
အားမရေသးတဲ့ ပံုနဲ႔ ထမင္းခြံ႕ေနတဲ့ ပန္းကန္ကို ျဖတ္ကန္ ပစ္လိုက္တာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္ႏွာေတြကိုေတာင္
ငါးပိရည္နံ သင္းေနတဲ့ ထမင္းလံုးေတြ လာစင္ပါေသးတယ္။
စင္ေအာက္ကလည္း ေျပာင္းဖူးရိုးေတြ၊ ေျမစိုင္ခဲေတြ အျပံဳလိုက္ တက္လာပါတယ္။
ခဲမိုးေတြ ၾကားမွာေတာင္ ၿမိဳ႕ေမတၱာ ခံယူမယ့္ သားကေတာ့ မျဖံဳေရးခ် မျဖံဳ အသားကုန္ ဆက္တင္
ေနပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကယ္တင္ရွင္ ဇာတ္လိုက္ မင္းသား ေရာက္လာပါၿပီ။ သူတစ္ျပန္ ကိုယ္တစ္ျပန္
ေထြးလံုး သတ္ပုတ္လို႔ ခဏအၾကာ လူရမ္းကားႀကီး မရႈ့မလွ ခံလိုက္ရၿပီး ေနာက္ေကာက္ က်သြားပါေတာ့တယ္။
ပရိသတ္ရဲ႕ ဝမ္းသာအားရ ဩဘာသံ တေဝါေဝါ နဲ႔အတူ ဇာတ္သိမ္း ျပည့္ဖံုးကားႀကီးလည္း က်လာ ပါေတာ့တယ္။
ကားလိပ္ေနာက္မွာ သရုပ္ေဆာင္ေတြ အလိွ်ဳအလွိ်ဳ ဆင္းသြားၾကေပမယ့္ လူၾကမ္းႀကီးကေတာ့
ရုတ္တရက္ မထႏိုင္ပါဘူး။ ခဏၾကာမွ ကစဥ့္ကရဲနဲ႔ ကုန္းက်ံဳးထၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဘးနားကေန
ဇာတ္စင္ေအာက္ ဆင္းသြားပါတယ္။ ေမာဟိုက္တဲ့ ေလသံနဲ႔ "အငယ္ေတြနဲ႔ အမွီလိုက္ ရုန္းရတာ
မလြယ္ပါဘူးကြာ" လို႔ ေရရြတ္ သြားတာလည္း ၾကားလိုက္ ရပါတယ္။ ေစာေစာက ဇာတ္ကြက္ထဲကလို
ထန္ေတြ မာန္ေတြ အရိပ္အေယာင္ေတာင္ မျမင္ရဘဲ ညိဳးငယ္ ႏြမ္းဟိုက္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ ခ်လို႔
တေရြ႕ေရြ႕ဆင္းသြားတဲ့ သူ႔ေက်ာျပင္ကို ၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ၿငိမ္သက္စြာနဲ႔ ထျပန္ခဲ့ပါ
ေတာ့တယ္။
ေလာက ဇာတ္ဆရာ ခ်ေပးတဲ့ ဇာတ္ရုပ္ေတြထဲမွာ လက္ခုပ္သံေတြၾကား ေပ်ာ္ရ
ေမာ္ရသူေတြ ရိွသလို၊ ခဲမိုးေတြ ၾကားမွာ ရမ္းရ ၾကမ္းျပပါမွ ဝမ္းဝခါးလွ သူေတြလည္း ရိွၾက
ပါလိမ့္မယ္။ ျပည့္ဖံုးကား မခ်မျခင္း ဘဝၾကမ္းနဲ႔ ရုန္းကန္ေနရျခင္းေတြ ကင္းရလိုပါေၾကာင္း
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေရာ အမ်ားအတြက္ပါ ဆုေတာင္း မိပါေတာ့တယ္။
ေအာင္သူထြန္း
No comments:
Post a Comment