ဂုတ္ထိပ္တံတား (Goteik viaduct) အမည္ရ ေတာင္ၾကားျဖတ္ မီးရထား သံလမ္း တံတား ရဲ႕ တည္ေနရာကေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္ အေနာက္ပိုင္း ေနာင္ခ်ိဳျမိဳ႕အနီးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အတိအက်အားျဖင့္ မႏၱေလး-လားရွုိးလမ္း၊ ေနာင္ခ်ိဳဘူတာအလြန္ ၇မိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိပါတယ္။ ျပင္ဦးလြင္ နဲ႔ လားရွိုး ျမိဳ႕ႏွစ္ခုၾကားက တံတားလို႔လည္း ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက အလြယ္မွတ္ထားပါတယ္။
ျမင္းခံုတံတားဆုိလို ျမင္းေတြခံုတယ္လို႔ ဘာသာျပန္ရန္မဟုတ္ပါ။ The world
largest trestle လို႔ အသိမွတ္ျပဳထားတဲ့ တံတာျဖစ္ျပီး Trestle ဆုိတာ စတီး၊
သံမဏိ၊ သံေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ေထာက္ခံထားေသာ တံတားလို႔ လြယ္လြယ္ကူကူ
ဘာသာျပန္ႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာအေခၚ ကေတာ့ ျမင္းခံု ျဖစ္ပါတယ္။
၁၈၉၉ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ျပီး ၁၉၀၀ ခုႏွစ္မွာ ျပီးစီးခဲ့ပါတယ္။ အသံုးျပဳတာကေတာ့ ၁၉၀၃ ခုႏွစ္ေရာက္မွ စတင္တယ္လို႔ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ျဗိတိသွ် ကိုလိုနီတို႔ တည္ေဆာက္ေပးခဲ့တယ္လို႔ အက်မ္းဖ်င္းမွတ္ယူေပမယ့္ တာဝန္ယူတည္ေဆာက္တာကေတာ့ ဗမာ့မီးရထားလမ္းကုမၼဏီ (Burma Railroad Company) ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းကုမၼဏီမွာ ျဗတိသွ်၊ ျမန္မာ အင္ဂ်င္ေနယာမ်ား ပါဝင္ပါတယ္။ ဦးေဆာင္တည္ေဆာက္သူကေတာ့ Sir Arthur Rendel ျဖစ္ပါတယ္။ အသံုးျပဳတဲ့ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုေတာ့ အေမရိကန္မွ တိုက္ရိုက္ မွာယူထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
တံတားအရွည္ ၂၂၆၀ေပ၊ တံတားေအာက္ေျခမွ အျမင့္ ေပ ၁၁၀၀ ရွိျပီး ေပ ၃၀၀ ေက်ာ္မတ္ေစာက္ေသာ လွ်ိဳၾကီးႏွစ္ဖက္ကို ျဖတ္ေက်ာ္တည္ေဆာက္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရွမ္းဘာသာအေခၚ ငုပ္ထိပ္တံတားမွ ဂုတ္ထိပ္ဟူ၍ အမည္တြင္လာခဲ့ေသာ တံတားျဖစ္သည္။
ယင္းတံတားကို တည္ေဆာက္သည့္ နည္းပညာ အဆင့္ျမင့္မွုႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္လွပမွုတုိ႔ေ
ယေန႔တိုင္ထိလည္း ျမန္မာျပည္၏ အျမင့္ဆံုး တံတား၊ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး မီးရထားသံလမ္း တံတား (ျမင္းခံုတံတား) ဟု မွတ္ေက်ာက္တင္ ဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ ပ်က္ဆီးယိုယြင္းမွုမ်ားကို ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ျခင္းေၾကာင့
No comments:
Post a Comment