Thursday, June 19, 2014

Mig ေလ.က်င္.စဥ္ ပ်က္က်ရၿခင္းအေႀကာင္း ႏွင္. ဂုဏ္ၿပဳရၿခင္း အေႀကာင္းရင္း


စစ္ေရးေလ႔က်င္႔မႈ ျပဳလုပ္ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ပ်က္က်ခဲ႔တဲ့ မေကြးေလတပ္ စခန္းက MiG-29 UB ေလ့က်င့္ေရး တိုက္ေလယာဥ္ကုိ ေမာင္းခဲ့တဲ့ ေလသူရဲႏွစ္ဦးကုိ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ (ေလ) က ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳလုိက္ပါတယ္။

ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈကုိ အခ်ိန္မီထိန္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ႔ေပမယ္႔ မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေလသူရဲေတြဟာ ေလယာဥ္ေပၚကေန ခုန္ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲလုိ အေရးေပၚ အေျခအေနမွာ အခ်ိန္တုိအတြင္း မွန္ကန္တဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့တဲ့ အတြက္ ဂုဏ္ျပဳ မွတ္တမ္းတင္ရတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္႐ုံး (ေလ)ရဲ႕ အေၾကာင္းၾကားစာမွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။


ဘာေၾကာင္႔ဂုဏ္ျပဳ မွတ္တမ္းတင္ရတာလဲ ဆိုတာကို နားလည္သေလာက္ ရွင္းလင္း တင္ျပခ်င္ပါတယ္။

ဖစ္စဥ္ တိတိက်က် ကေတာ့ ပံုတြင္ေဖာ္ျပ ထားသည့္ အထဲမွ A-4 right Side Vertical Fin ျပဳတ္ထြက္တာပါ ကမၻာမွာ ေလးၾကိမ္ျဖစ္ဖူးတယ္ ။
>>>ရုရွားမွာ ႏွစ္ၾကိမ္
>>>{{{ျ့ပင္သစ္နဲ႕ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယားမွာ တစ္ၾကိမ္ပါ }}}
------------------------
ျပင္သစ္နဲ႕ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား ကေတာ့ ျဖစ္စဥ္ အေသးစိတ္ ရွာမေတြ႕ပါ

ရုရွား ႏွစ္ၾကိမ္မွာ တစ္ၾကိမ္က Pilot အားလံုး အသက္ေပးလိုက္ရတယ္

ဒုတိယအၾကိမ္မွာ Eject ကို ေရွ႕က သင္တန္းသား ေနရာက Pilot က လုပ္တဲ့အတြက္ လက္တစ္ဖက္နဲ႕ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ ဆံုးရႈံးခ့ဲရတယ္

အခုေျပာတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြ အားလံုးမွာ Eject သာ ထြက္သြားတယ္ ေလယာဥ္က အျမင့္ေပ ၄၀၀၀ အထက္မွာခ်ည္းဘဲအခု ျဖစ္စဥ္မွာ နည္းျပေလသူရဲ ဒုမွဴးးႀကီးလႈိင္ျမင့္အေနနဲ႕ ေလယာဥ္ Vertical Fin ျပဳတ္ထြက္ရာက ဟိုက္ဒေရာလစ္ ပိုက္ေတြ ျပတ္ထြက္လို႕ ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ရ အင္မတန္ခက္ခဲေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ေလယာဥ္ကို နဲ႕ ေဒသခံ ရြာေပၚ မက်ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ရင္း ေလယာဥ္ရဲ႕ System အားလံုးကို စနစ္တက် ပိတ္သိမ္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္
ေလယာဥ္ေအာက္က်တဲ့ခ်ိန္ မီးမေလာင္ေစေရးရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္ဟန္တူပါတယ္
ေလယာဥ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ေသတၱာနက္ (Black Box)ကို စစ္ေဆးတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း အဲဒီတိုင္းျဖစ္ေနမွာပါ

အဲဒီေတာ့ ျဖစ္စဥ္မွာ
>>ေမွ်ာ္စင္က ခံုထြက္ခိုင္းေသာ္လည္း ေလယာဥ္ကို ရြာေပၚမက်ေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္း
>>ရြာေပၚထိုးက်တဲ့ ေလယာဥ္ကို ရြာအလြန္ေခ်ာင္းထိ ေမာင္းသြားျခင္း (တကယ္ ေရာက္တာေခ်ာင္းစပ္မွာပါ)
>>ေလယာဥ္ရဲ႕ စနစ္အားလံုး စနစ္တက်ပိတ္ႏိုင္ျခင္း
>>ေလသူရဲတစ္ဦးအေနနဲ႕ အခ်ိန္တိုေလးအတြင္းမွာ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ မရရေအာင္ ေလယာဥ္ကို (ခဲရာခဲဆစ္ ဟု သံုးႏိုင္မည္ထင္သည္)မွန္ကန္ ျမန္ဆန္စြာ စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္း အျပင္ ေလသူရဲမ်ား အသက္ရွင္လ်က္ အေကာင္းပကတိ က်န္ရွိေနျခင္း 


ဒါေတြဟာ အားသားခ်က္ေတြျဖစ္သြားသလို ၊ ရြာသားေတြ အသက္အႏၱရာယ္မက်ေရာက္ေစေရးအတြက္
အခ်ိန္တိုေလးအတြင္းမွာ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ မရရေအာင္ ေလယာဥ္ကို မစြန္႔ခြါခင္အထိရြပ္ရြပ္ခၽြံခၽြံ ခဲ႔တာေၾကာင္႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေလးစားစြာ ဂုဏ္ယူပါတယ္ သူငယ္ခ်င္း
ေက်ာ္လင္းျငိမ္း

From ; OE Website

ဆက္စပ္ဖတ္ရွဳရန္ ......  MIG-29 တိုက္ေလယာဥ္ ပ်က္က်ၿခင္း ၿဖစ္စဥ္ ႏွင္. သံုးသပ္ခ်က္

No comments:

Post a Comment