Friday, June 13, 2014

MIG-29 တိုက္ေလယာဥ္ ပ်က္က်ၿခင္း ၿဖစ္စဥ္ ႏွင္. သံုးသပ္ခ်က္


ေလယာဥ္ပ်က္က်မွဳအား ၿမန္မာ.အသံမွ တရား၀င္ထုတ္ၿပန္ခ်က္

မေကြးခရိုင္၊ ၿမိဳ႕သစ္ၿမိဳ႕အနီး ေယာင္းမငရြာ အေနာက္ဘက္ ေတာင္သူ ဦးေစာေမာင္၏ ယာခင္းအတြင္းသို႔ မေကြးေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွ ေလ့က်င့္ေလယာဥ္တစ္စီး ဇြန္လ(၁၁)ရက္ နံနက္ (၈)နာရီက ပ်က္က်မႈျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ယင္းေလယာဥ္မွာ မေကြးေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွ ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ႏွင့္ ဗိုလ္ႀကီးေက်ာ္ဇင္သန္႔တို႔ ေလ့က်င့္ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ ေလယာဥ္မီးေလာင္၍ ေယာင္းမငရြာ အေနာက္ဘက္ ေတာင္သူ ဦးေစာေမာင္၏ ယာခင္းအတြင္းသို႔ ထိုးက်ခဲ့ရာ ေလယာဥ္ေမာင္း(၂)ဦး ေလထီးျဖင့္ခုန္ခ်ခဲ့သျဖင့္ လြတ္ေျမာက္သြားေၾကာင္းႏွင့္ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားမွာ MIG-29 အျပာေရာင္ေလယာဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။


အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉ေလယာဥ္ ပ်က္က်မူသတင္းႏွင့္ Myanmar Airpowerမွ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္

ယေန႔(၁၁.၆.၂၀၁၄)ရက္ေန႔တြင္ တပ္မေတာ္ေလမွ အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္တစ္စီး နနံက္၈နာရီ ၄၅မိနစ္ခန္႔တြင္ မေကြးျမိဳ႕သစ္အနီး အေရွေတာင္ဘက္ ၁၁မုိင္အကြာတြင္ ပ်က္က်မူ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ထုိ ပ်က္က်မူသည္ ေလယာဥ္၏ ထိန္းခ်ဳပ္ကရိယာထိန္း ဟုိက္ဒေရာလစ္ဖိအား ရုတ္တရက္ က်ဆင္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ျပီး ေလသူရဲနွစ္ဦး အပါအဝင္ ထိခုိက္ ဒဏ္ရာရွိသူမရွိဟု သိရွိရသည္။ပ်က္က်သည့္ ေလယာဥ္မွာ ၈၀ရာခုိင္ႏႈန္းအထိပ်က္စီးသြားေၾကာင္းသိရွိရပါတယ္။




လယာဥ္ပ်က္က်မူ၏ ျဖစ္စဥ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္

ယေန႔ (၁၁.၆.၂၀၁၄)ရက္ေန႔တြင္ မေကြးေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မွ အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉ယူဘီ အမ်ိဳးအစား အေမာင္းသင္ေလ့က်င့္ေရး တုိက္ေလယာဥ္ကုိ ဒုတိယဗုိလ္မႈးၾကီးအဆင့္ရွိ ဝါရင့္နည္းျပတုိက္ေလသူရဲ (ဒုတိယအုပ္မႈး) ဒုတိယဗုိလ္မႈးၾကီးလႈိင္ျမင့္ႏွင့္ ဗုိလ္ၾကီးအဆင့္ရွိ အုပ္ေလသူရဲ ဗုိလ္ၾကီးေက်ာ္ဇင္သန္႔ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ သတ္မွတ္ထားေသာ ရန္သူေရဒါဖမ္းယူမူအား ေရွာင္ကြင္းေသာ အနိမ့္ပ်ံသန္းမူ ေလ့က်င့္ခန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ မိခင္ေလတပ္စခန္းမွ သတ္မွတ္ အနိမ့္ပ်ံသန္းေလ့က်င့္ေရး ဧရိယာသုိ႔ နံနက္ ၈နာရီ ၁၅မိနစ္ခန္႔က ပ်ံတက္ခဲ့ပါသည္။ပ်ံသန္းေလ့က်င့္ေနစဥ္ နာရီဝက္ခန္႔အၾကာ နံနက္ ၈နာရီ ၄၅မိနစ္ခန္႔ တြင္ အျမင့္ေပ ၂၀၀၀ျဖင့္ ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းေနစဥ္ ေလယာဥ္ ထိန္းခ်ဳပ္ကရိယာထိန္း ပင္မဟုိက္ဒေရာလစ္ ဖိအား ရုတ္တရက္ က်ဆင္းမူေၾကာင့္ ေလယာဥ္အား ထိန္းခ်ဳပ္မရပဲ တိမ္းေစာင္း၍ လည္က်ခဲ့သည္။ေလသူရဲသည္ ပင္မေမ်ွာ္စင္ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ျပဳလုပ္ကာ ေလယာဥ္၏ အေရးေပၚအေျခအေနကုိ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။ေလတပ္စခန္း ေမ်ွာ္စင္တာဝန္ခံႏွင့္ အုပ္မႈး ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္မႈးတုိ႔မွ ထိန္းခ်ဳပ္ပ်ံသန္း၍ မျဖစ္ႏုိင္လ်ွင္ အေရးေပၚခုန္ထြက္ရန္ အသိေပးခဲ့သည္။ေလသူရဲသည္ ပင္မ ဟုိက္ဒေရာလစ္ ဖိအားစနစ္မွ အရန္ဟုိက္ဒေရာလစ္ ဖိအားစနစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲေသာ္လည္း ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ခက္ခဲေနျခင္းေၾကာင့္ ခုန္ထြက္မည္ဟု ေမ်ွာ္စင္သုိ႔ အေၾကာင္ၾကားကာ ေလယာဥ္၏ တည္ေနရာ ဦးတည္ရာ အရပ္ႏွင့္ အျမင့္ေပ အစရွိေသာ အခ်က္အလက္မ်ား စနစ္တက်ပုိ႔ကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ထုိ႔အျပင္ လူသူထူထပ္ေသာ ျမိဳ႕ရြာမ်ား အေပၚမက်ေရာက္ေစေရးအတြက္ ရသမ်ွထိန္းေၾကာင္းကာ ေျမျပင္ႏွင့္ ထိခုိက္မိလ်ွင္ မီးေလာင္က်ြမ္းေပါက္ကြဲမူ မျဖစ္ေစေရး လူသူႏွင့္ အျခားအရာမ်ား မထိခုိက္ေစေရးအတြက္ ေလယာဥ္ ဆီေက်ြး စနစ္ မီးေပးစနစ္ လ်ွက္စစ္ဓါတ္အားေပးစနစ္မ်ားကုိ စနစ္တက် ျဖတ္ေတာက္ျပီးခါမွ ေျမျပင္ႏွင့္ ထိခုိက္မိရန္ ေပ၁၀၀၀ခန္႔အလုိတြင္ အသက္ရွင္ရန္ ေနာက္ဆုံးအခြင့္အေရးျဖစ္ေသာ အေရးေပၚ ခုန္ထြက္မူကုိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ထုိသုိ႔ေဆာင္ရြက္မူေၾကာင့္ ေလသူရဲႏွစ္ဦးအပါအဝင္ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရသူမရွိပဲ ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့သည္။




လယာဥ္ပ်က္က်မူအား Myanmar Airpowerမွ ထင္ျမင္ သုံးသပ္ခ်က္ -  #Admin(MAP)

အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉တုိက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ကမာၻ႕အေကာင္းဆုံး တုိက္ေလယာဥ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ကမာၻေပၚရွိ မည္သည့္ေလသူရဲမဆုိ အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉ေလယာဥ္အား ေမာင္းႏွင္ရန္ ဆႏၷရွိက်သည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉တုိက္ေလယာဥ္၏ စိတ္လႈပ္ရွာစဖြယ္ေကာင္းေသာ လႈပ္ရွားစစ္ကးႏုိင္မူ ေလယာဥ္၏ တည္ေဆာက္ပုံအဆင့္အတန္း ျမင့္မားမူ ေဘးအႏၲာရယ္က်ေရာက္မူ နည္းပါးျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ထုိ အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉ေလယာဥ္မ်ားကုိ တပ္မေတာ္ေလသည္ စစ္ဆင္မူ အစြမ္းပုိမုိ ထက္ျမတ္လာေစေရးအတြက္ ၂၀၀၁ခုႏွစ္တြင္ ပထမအသုတ္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအသုတ္တုိ႔ျဖင့္ အားျဖည့္ဝယ္ယူခဲ့ပါသည္။

ယခု ျဖစ္ပြားေသာ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားမွာ ယူဘီမ်ိဳးကြဲ ႏွစ္ေယာက္ေမာင္း အေမာင္းသင္တုိက္ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။ထုိေလယာဥ္အား ဝါရင့္နည္းျပတုိက္ေလသူရဲမွ ဦးေဆာင္ကာ ရန္သူေရဒါဖမ္းယူမူ ေရွာင္ကြင္းႏုိင္ေရး အနိမ့္ပ်ံသန္းမူ ေလ့က်င့္ခန္းကုိ အုပ္ေလသူရဲတစ္ဦးအာစ ေလ့က်င့္ေပးရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ အနိမ့္ပ်ံသန္းမူ ေလ့က်င့္ေရး ဧရိယာသုိ႔ နံနက္ ၈နာရီ ၁၅ခန္႔တြင္ ထြက္ခြာခဲ့သည္။အနိမ့္ပ်ံသန္းမူ ေလ့က်င့္ေရး ဧရိယာ၏ ေျမျပင္အေနအထားမွာ ညီညာျပန္႔ျပဴျပီး လ်ွက္စစ္မဟာဓါတ္အားေပးတုိင္မ်ား တာဝါတုိင္မ်ား မရွိေသာ ေနရာျဖစ္သည္။ထုိေနရာတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေလ့က်င့္ခန္းအား ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။မိခင္ေလတပ္စခန္းမွ ပ်ံတက္လာျပီး မိနစ္၃၀ေက်ာ္ခန္႔ ၈နာရီ ၄၀ခန္႔တြင္ အျမင့္ေပ၂၀၀၀တြင္ ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းေနရာမွ ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္ ကရိယာထိန္း ပင္မဟုိက္ဒေရာလစ္ဖိအား ရုတ္တရက္ က်ဆင္းကာ ေလယာဥ္အား ထိန္းခ်ဳပ္မရပဲ တိမ္းေစာင္းကာ လည္က်ခဲ့သည္။ထုိသုိ႔ျဖစ္ပြားေသာ အေရးေပၚအေျခအေနကုိ ေလသူရဲမွ ေမ်ွာ္စင္သုိ႔ သတင္းပုိ႔ခဲ့ျပီး ေမ်ွာ္စင္မွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ထိန္းခ်ဳပ္မရပါက ခုန္ထြက္ရန္ အသိေပးခဲ့သည္။ထုိေလယာဥ္အား ေမာင္းႏွင္ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ ေလသူရဲသည္ ဝါရင့္နည္းျပေလသူရဲပီသစြာျဖင့္ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ အေရးေပၚအေျခအေနကုိ ေသြးေအးစြာျဖင့္ ေျဖရွင္းခဲ့သည္။ပင္မဟုိက္ဒေရာလစ္စနစ္မွ အရန္ ဟုိက္ဒေရာလစ္ဖိအားစနစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲခဲ့ေသာ္လည္း ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ခက္ခဲေနျခင္း အျမင့္ေပမွ အလြန္အမင္းနိမ့္ေနျခင္းေၾကာင့္ ခုန္ထြက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။ထုိသုိ႔ ခုန္ထြက္ရာတြင္ လူသူထူထပ္ေသာ ျမိဳ႕ျပ ေက်းရြာမ်ားအေပၚမက်ေရာက္ေစေရးအတြက္ ရသမ်ွ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ ေဆာင္ရြက္မူမွာလည္း ေလသူရဲ၏ သူရဲေကာင္းပီသမူ စိတ္ကုိ ေဖာ္ျပေနေပသည္။ေလယာဥ္သည္ ေျမၾကီးႏွင့္ ထိခုိက္မိကာ ေပါက္ကြဲမူ ျဖစ္ပြားလ်ွင္ ေဘးပါတ္ဝန္းက်င္မွ လူႏွင့္ အျခားအရာဝတၳဳမ်ား မထိခုိက္ေစေရး အတြက္ ေလယာဥ္၏ ဆီေက်ြးစနစ္ မီးေပးစနစ္ လ်ွက္စစ္ဓါတ္အားေပးစနစ္တုိ႔အား စနစ္တက် ျဖတ္ေတာက္ကာ ေလယာဥ္၏ တည္ေနရာ ဦးတည္ရာ အရပ္ ေလယာဥ္ေရာက္ရွိေနေသာ အျမင့္ေပတုိ႔ကုိ စနစ္တက်အေၾကာင္းၾကားကာ အျမင့္ေပ၁၀၀၀ခန္႔သာက်န္ရွိေတာ့ေသာ အေျခအေနတြင္ ေနာက္ဆုံးအခြင့္အေရးအျဖစ္ ခုန္ထြက္ခဲ့ျခင္းမွာ ေလသူရဲ၏ စနစ္တက် အစီအစဥ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္တက္မူႏွင့္ ရဲဝံမူတုိ႔မွာလည္း ခ်ီးက်ဳးဖြယ္ရာျဖစ္သည္။




ယခုေလယာဥ္ပ်က္က်မူအား သုံးသပ္မိေသာအခါ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမူေၾကာင့္သာ ျဖစ္ျပီး ေလသူရဲ၏ အမွားအယြင္းမပါဝင္ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။သုိ႔ေသာ္လည္း စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕၏ အတည္ျပဳခ်က္မရရွိပဲ အတိအက်ေျပာရန္မွာခက္ခဲေပသည္။

ေလေၾကာင္း မေတာ္တဆမူအားလုံးသည္ အေျခခံအားျဖင့္ သုံးခုေပၚတြင္သာ ျဖစ္ပြားပါသည္။လူေၾကာင့္ျဖစ္ပြားေသာ မေတာ္တဆမူ စက္ပစၥည္းေၾကာင့္ျဖစ္ပြားေသာ မေတာ္တဆမူႏွင့္ ျပင္ပပါတ္ဝန္းက်င္အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမူဟူ၍ အေျခအေန သုံးရပ္ရွိပါသည္။ယခုျဖစ္ပြားမူသည္ စက္ပစၥည္းေၾကာင့္ဟု အၾကမ္းဖ်င္း သုံးသပ္ႏုိင္ပါသည္။စက္ပစၥည္းဟူသည္ ခ်ိဳ႕ယြင္းစျမဲမွာ ဓမၼတာသာျဖစ္သည္။ထုိသုိ႔ မျဖစ္ပြားေအာင္ လူ၏ အမွားမျဖစ္ေအာင္ ေလသူရဲမ်ားကလည္း အထပ္ထပ္အခါခါ ေလ့က်င့္ထားရသလုိ စက္အမွားေၾကာင့္ မျဖစ္ေစရန္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမူကုိ စနစ္တက်ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။ထုိ႔အျပင္ ျပင္ပ ပါတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေနေၾကာင့္ မျဖစ္ပြားေစရန္ ရာသီဥတု မုိးေလဝသ ခန္႔မွန္းျခင္းမ်ား ေျမျပင္မွ အေထာက္အကူပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အလုံးစုံ ေထာက္ပံရပါသည္။ေလယာဥ္တစ္စီးသည္ ေလထဲသုိ႔ ေရာက္သြားေသာအခါ ေလသူရဲ၏ အသက္သည္ ၅၀-၅၀ရာႏႈန္းသာ အသက္ရွင္သန္ရန္ အခြင့္အလမ္းရွိပါသည္။ကံ/စက္ပစၥည္း/ျပင္ပ ပါတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေနသည္ ၅၀ရာႏႈန္းႏွင့္ ေလသူရဲ၏ စနစ္တက် ေလ့က်င့္ထားမူသည္ ၅၀ရာႏႈန္းျဖစ္ပါသည္။

တပ္မေတာ္ေလသည္ ျဗိတိသ်ွေတာ္ဝင္ေလတပ္မွ တုိက္ရုိက္ဆင္းသက္လာေသာ ေလတပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပ်ံသန္းေရးဆုိင္ရာ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ျပီး စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိေသာ ေလတပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ကမာၻေလေၾကာင္းေလာကတြင္စနစ္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိပါသည္။ထုိစနစ္မ်ားမွာ အေမရိကန္စနစ္ ျဗိတိသ်ွစနစ္ႏွင့္ အေရွတုိင္းစနစ္(ဆုိဗီယက္)ဟူ၍သုံးမ်ိဴးခြဲျခားႏုိင္သည္။ထုိအထဲတြင္ စနစ္တက်အရွိဆုံးစနစ္မွာ ျဗိတိသ်ွစနစ္ျဖစ္သည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ေလ၏ ေလ့က်င့္ေဆာင္ရြက္မူမ်ားသည္ စနစ္က်နျခင္းကုိ အေျခခံတည္ေဆာက္ထားပါသည္။ယခု ျဖစ္ပြားမူတြင္ ေလသူရဲလုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္အားလုံးသည္ ထုိစည္းစနစ္က်နမူကုိ ေဖာ္ျပေနပါသည္။

အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉ေလယာဥ္သည္ အဆင့္ျမင့္အရည္အေသြးမ်ားျဖင့္ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။ထုိေလယာဥ္၏ အရည္အေသြးပုိင္းမွာ အထူးပင္ ေျပာဖြယ္ရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမြန္လွသည္။ေလသူရဲတုိင္းသည္ ထုိေလယာဥ္၏ စိတ္ခ်ယုံၾကည္ရမူကုိ အျမဲခ်ီက်ဳးေလ့ရွိပါသည္။ေျမၾကီးကြင္း ျမက္ခင္းကြင္းကဲ့သုိ႔ ကြင္းၾကမ္းမ်ားတြင္ပါတက္ဆင္းႏုိင္ျပီး ေလယာဥ္မီးေလာင္မူ ျဖစ္ပြားလ်င္ပါ ေလယာဥ္အားမီးျငိမ္းသတ္စနစ္ျဖင့္ ျငိမ္းသတ္ျပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ပ်ံသန္းႏုိင္သည္အထိ စိတ္ခ်ရေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။သုိ႔ေသာ္ စက္ပစၥည္းသည္ စက္ပစၥည္းသာျဖစ္သည္။ခ်ိဳ႕ယြင္းမူဆုိတာကေတာ့ အျမဲတေစရွိပါမည္။ကမာၻေပၚတြင္ ခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္စီးမူ မရွိဖူးပဲ အနားေပးရေသာ ေလယာဥ္မွာ မရွိေပ။ေနာက္ဆုံးေပၚ F-22တုိက္ေလယာဥ္ကအစ ပ်က္က်ဖူးပါသည္။ထုိကဲ့သုိ႔ ကိစၥမွာ ေလေၾကာင္းေလာက အတြက္ ထူးဆန္းမူ မဟုတ္ေပ။သုိ႔ေသာ္ မည္မ်ွၾကာေအာင္ ပ်ံသန္းမွ ျဖစ္ပြားခဲ့သနည္းဆုိသည့္ အေျဖသာလ်ွင္ ထုိ ေလယာဥ္မ်ား၏ စိတ္ခ်ယုံၾကည္ရမူကုိ တုိင္းတာမည္ျဖစ္သည္။




အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉ေလယာဥ္မ်ားကုိ ၂၀၀၁ခုႏွစ္မွ စတင္ဝယ္ယူခဲ့ရာ ယခုအခ်ိန္အထိ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္ ၁၄အတြင္းသုိ႔ ခ်ည္းနင္းဝင္ေရာက္လာခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအၾကိမ္မွာ ပထမဆုံးေသာ ပ်က္စီးခ်ိဳ႕ယြင္းမူျဖစ္သည္။ပ်ံသန္းမူ နာရီျဖစ္တြက္မည္ဆုိလ်ွင္ တစ္လကုိ နာရီ၅၀ျဖင့္ တစ္ႏွစ္ကုိ နာရီ ၆၀၀ ၁၃ႏွစ္အၾကာ ၇၈၀၀နာရီမွ တစ္ၾကိမ္သာျဖစ္သည္ဟု အၾကမခးဖ်င္းဟသတ္မွတ္လ်ွင္ ထုိ ေဘးအႏၲရယ္ကင္းရွင္းမူ စံခ်ိန္မွာ အလြန္အမင္းေကာင္းသည္ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ေနာက္ဆုံးေပၚ F-22တုိက္ေလယာဥ္ပင္လ်ွင္ နာရီ ၉၀၀၀ၾကာ တစ္ခါဟု သတ္မွတ္ထားေသာေၾကာင့္ ထုိစံခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္ေလရွိ အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉ေလယာဥ္၏ ပ်ံသန္းမူေဘးအႏၲရယ္ကင္းရွင္းမူမွာ အဆင့္အတန္းျမင့္မားသည္ ဟုဆုိရေပမည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိတုိက္ေလယာဥ္မ်ား၏ စိတ္ခ်ရမူ စြမ္းပကား ေကာင္းမြန္သည္ဟုဆုိရသလုိ ပ်ံသန္းေသာ ေလသူရဲမ်ား၏ အရည္အေသြးျပည့္ဝမူ ေကာင္းမြန္သည္ဟု ဆုိရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ယခုျဖစ္ပြားေသာ အမ္အုိင္ဂ်ီ-၂၉ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားမွာလည္း ေရဒါမပါဝင္ေသာ ယူဘီမ်ိဳးကြဲ ႏွစ္ေယာက္ေမာင္း အေမာင္းသင္တုိက္ေလယာဥ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကာကြယ္ေရး စြမ္းပကားကုိ ထိခုိက္မူ သိပ္မရွိဟု သုံးသပ္ရေပမည္။အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။(ယခုေဖာ္ျပေသာ အခ်က္အလက္မ်ားအားလုံးကုိ က်ြန္ေတာ္တာဝန္ယူျပီး အမွားအယြင္းမ်ားရွိပါက က်ြန္ေတာ့္တာဝန္သာ ျဖစ္ပါသည္)




Comment from Myanmar Air Power
စုံစမ္းစစ္ေဆးေရး ခုံရုံးသည္ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာကုိ ေသခ်ာစြာေလ့လာျပီး အေျဖကုိ ေဖာ္ထုတ္ပါသည္။တပ္မေတာ္ေလသည္ ေလသူရဲရဲ႕ အသက္ကုိ အလြန္တန္ဖုိးထားသာ တပ္ဖြဲ႕တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ထုိေလသူရဲရဲ႕ ေမြးထုတ္ေလ့က်င့္စရိတ္သည္ အလြန္ပင္ၾကီးမားပါသည္။ယခုပါဝင္ေမာင္းႏွင္ခဲ့ေသာ ဝါရင့္ေလသူရဲၾကီးမွာ ပ်ံသန္းခ်ိန္နာရီ ၃၀၀၀ေက်ာ္ရရွိထားေသာ ေလသူရဲျဖစ္သလုိ ထူးခ်ြန္ဆုကုိလည္း႐ရွိထားေသာ ေလသူရဲျဖစ္ပါသည္။ထုိေလသူရဲတစ္ဦီးကုိ ဆုံးရႈံးလ်ွင္ ယခုဆုံးရႈံးသြားေသာ စရိတ္ထက္ ၂ဆမွ်ၾကီးမားေသာ စရိတ္ျဖင့္ ေလ့က်င့္ထားေသာ သူတစ္ဦးကုိ အဆုံးအရႈံးခံလုိက္ရသည္ႏွင့္တူပါသည္။ေလတပ္တြင္ ေျပာေနက် စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။well to surviceဆုိတဲ့ အသက္ရွငိေကာင္းမြန္စြာ က်န္ရစ္ခဲ့ဖုိ႔ပါပဲ။အသက္ရွင္ေနလ်ွင္ထုိ ေလသူရဲကုိ ထပ္မံအသုံးခ်ႏုိင္ပါသည္။ေလသူရဲမွာ အလုံးစုံမွားခဲ့ေတာင္ ေထာင္ခ်တယ္ဆုိတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးတပ္မေတာ္ေလမွာ တစ္ခါမွ မရွိခဲ့ပါဘူး။ထုိကိစၥမ်ိဳးဟာ တကယ္ကုိ ရယ္ရေသာဟာသတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္

All Photos and Writing from Myanmar Air Power Page .

No comments:

Post a Comment