Friday, June 27, 2014

ၿမန္မာ.ယဥ္ေက်းမွဳ ႏွင္. စာေပ စာဖတ္ပရိသတ္ တို.ကို အၿပာမွိဳင္း တိုက္ၿပီး လူမွုေရး ေဖာက္ၿပန္ေစႀကသူမ်ား ႏွင္. အမွန္ၿမင္ႀကသူမ်ား


ေအာင္ရင္ၿငိမ္း ေမႊးေသာမီး မေသးဟု ေၿပာရမည္ ။ အဓိက လက္မခံနိဳင္ႀကသည္က ၿမန္မာလူမ်ိဳးတို.အဖို. ထိုမွ် ရိုင္းပ်ေသာ ဖြဲ.ႏြဲ.ပံုမ်ား ကို တရား၀င္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေသာ စာအုပ္တြင္ထည္.သြင္းေရးသားၿခင္း ၊ ေနာက္တစ္ခုက အိမ္ေထာင္ရွိလွ်က္ ေဖာက္ၿပန္မွဳကို တရားသည္ ၊ လုပ္ခြင္.ရွိသည္ဟူေသာ အယူအဆ ၊ ေထာက္ခံေနႀကသူတို.က စာအုပ္တစ္အုပ္လံုး ထို လိင္ကိစၥကိုသာ အဓိကထားေ၀ဖန္ေနႀကသည္ ၊ အခ်ိဳ.ကေတာ. ၿမန္မာစာဖတ္ပရိသတ္ႀကီးက အေဟာင္းေတြႀကားထဲသာနစ္ၿမဳပ္ေနခ်င္ႀကသူမ်ား ၊ ေဖာက္ထြက္လာေသာ အသစ္ကို လက္မခံခ်င္သူမ်ားအၿဖစ္

စာအုပ္တစ္အုပ္ လူဖတ္ဖို. ၊ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုဆြဲေဆာင္မွဳရွိဖို. ထိုေလာက္အထိ ေရးၿပမွ ရမည္ဆိုလွ်င္ ၿမန္မာစာေပေလာကတြင္ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ေသာ မည္သည္.စာအုပ္တြင္ ထိုသို.ေသာ အေရးအသားမ်ိဳး ပါပါသနည္း ။ ထိုလိင္ကိစၥ လူတိုင္းမကင္းနိဳင္ေသာ္လည္း မည္သည္.ၿမန္မာလူမ်ိဳးက လူလည္ေကာင္ လိင္ဆက္ဆံၿပႀကပါသနည္း ( ကန္ေတာ.ပါရဲ.ေနာ္ ) ဘယ္မိဘက ဘယ္သားသမီးေရွ. ၊ ဘယ္ညီမ/အမ က ဘယ္ေမာင္ေရွ. ထိုသို.လုပ္ၿပေနႀကပါသနည္း ။ ထိုညစ္ညမ္းစာေရးသူကိုယ္တိုင္ ေရာ သူမ်ားသားမယားကို လြန္က်ဳးတာ ၊ ကိုယ္.သားမယား ( ရွိခ်ိန္တြင္ ) ကို သူမ်ားလာေဖာက္ၿပန္တာကို အားေပးပါသလား ၊ ေက်နပ္ပါသလား ၊ အားေပးေနသူမ်ားကလည္း သစ္ရင္ၿပီးေရာ လက္ခံလိုက္မွ ေခာတ္မွီသည္ဟု ယူဆပါသလား ၊ ဒါဆိုလွ်င္ မိမိတို. အေမ ၊ ညီမ ၊ တူမ မ်ားကို ထိုစာအုပ္လူေရွ.တြင္ ဖတ္ၿပႀကပါ ။ ထိုအယူအဆမ်ားကို လက္ခံခိုင္းလိုက္ပါ ။ သာဓုေခၚသူမ်ား ေခၚႀကလိမ္.မည္ ထင္ပါသည္ ။

သူ.စာအုပ္မွာ အမွာစာေရးတဲ့ သူကေတာ. ဒီလိုကာပါတယ္


ရုိမန္ေဘာ႔တ္ ေ၀ဖန္ခ်က္ႏွင္႔ ပတ္သတ္၍ 
ေအာင္ရင္ၿငိမ္း၀တၳဳ အမွာစာေရးစဥ္ကတည္းက ဒီ၀တၳဳဟာ အေတာ္ကေလးေ၀ဖန္ခံရမယ္႔ ၀တၳဳ ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္သိေနခဲ႔တယ္။ အေၾကာင္းက ေအာင္ရင္ၿငိမ္း၀တၳဳဟာ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း လႊမ္းမုိးႀကီးစုိးဆဲ တန္ဖုိးစံ ေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲေနလုိ႔ပဲ ။ ထင္တဲ႔ အတုိင္းပဲ ။ ေ၀ဖန္သံေတြ စထြက္လာခဲ႔ၿပီ ။ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင္႔ထားသလုိ ေ၀ဖန္ေရးမ်ဳိးေတာ႔မဟုတ္ဘူး။ တကယ္႔ကုိ ခပ္ညံ႔ညံ႔ေ၀ဖန္ေရးမ်ဳိးပဲ။ အေၾကာင္းက ေ၀ဖန္သူဟာ ၀တၳဳရဲ႕ အျခမ္းတစ္ျခမ္းမွာ (ေအာင္ရင္ၿငိမ္္း သိသေလာက္ ) ထည္႔၀င္ထားတဲ႔အုိရႈိး၊ ဖူးကုိး ၊ ဘာထရန္ရပ္ဆဲ တုိ႔ရဲ႕ အေရးအသားေတြကုိ မေဖာ္ျပေတာ႔ဘဲ လိင္ဆက္ဆံမႈအခန္းေတြကုိ သာတစ္ဖက္သက္ေဖာ္ျပသြားတာကုိေတြ႔ရတယ္။ ဒါဟာ မွ်တတဲ႔ ေ၀ဖန္ေရးတစ္ရပ္မဟုတ္လွဘူး။ အခုလုိကၽြန္ေတာ္ေရးေနရတာက ေအာင္ရင္ၿငိမ္း၀တၳဳကုိ ေကာင္းမြန္တဲ႔ ၀တၳဳေကာင္းတစ္ပုဒ္ပါ ၊ အေတြးအေခၚေတြကုိ အဆင္႔တန္းျမင္႔ျမင္႔ေဖာ္ျပထားတာပါ လုိ႔ ခုခံကာကြယ္ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေ၀ဖန္သူေတြရဲ႕ မျပည္႔၀မႈကုိ ေဖာ္ျပခ်င္ တာသက္သက္ပဲ။ 


ဒီေနရာမွာ အဲဒီလုိ ေ၀ဖန္သူေတြ ကုိ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုေျပာခ်င္တာက ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ေတာ႔ ဘာမွွ် စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းတဲ႔ လူေတြဆုိတာပါပဲ ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီးထဲက လႊမ္းမုိးႀကီးစုိးဆဲတန္ဖုိးစံေတြကုိ ကုိင္တြယ္ၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕တန္ဖုိးစံနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေရးသားသူေတြကုိ ေ၀ဖန္ေနသူေတြပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ဒီလုိ ေ၀ဖန္လုိက္ရင္ေတာ႔ ငါေတာ႔ အားသာသြား ၿပီ ၊ ႏုိင္သြားၿပီ ဆုိတာ မေ၀ဖန္ခင္ကတည္းက သိေနသူေတြပဲ။ အေၾကာင္းက တစ္ဖက္သားဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ လႊမ္းမုိး ႀကီးစုိးဆဲ အေတြးအျမင္ေတြအရၾကည္႔ရင္ မစခင္ကတည္း မွားယြင္းေနတယ္လုိ႔ အျမင္ခံထားရလုိ႔ပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သိထားရမွာက ခင္ဗ်ားတုိ႔ေျပာေနတဲ႔ ကုိယ္က်င္႔တရားဆုိင္ရာ အျမင္ေတြဟာ ဘာမွ စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းဘူးဆုိတာ ပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ကေလးေတာင္သိထားတဲ႔ အျမင္ေတြကုိင္ၿပီး လူ႔အဖဲြဲ႔အစည္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲေနတဲ႔ အေရးအသားတစ္ရပ္ကုိ ေ၀ဖန္ေနတာေလာက္ပဲ ရွိတာ။ ဒီေတာ႔ ကၽြန္ေတာ႔အတြက္ေတာ႔ ဒီလုိ ဘယ္သူမ ဆုိသိထားတဲ႔အျမင္ေတြနဲ႔ ေရးသားေ၀ဖန္ေနတဲ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ဘာမွ စိတ္၀င္စားစရာမေကာင္းလွတာ ဆန္းေတာ႔ မဆန္းဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြ ၊ အျမင္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အ့ံအားသင္႔ေအာင္လုပ္ျပၿပီး ဆက္လက္စူးစမ္း ေလ႔လာ ခ်င္စရာ ဘာမွ်မရွိဘူး ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သိထားရမွာက အခု ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚအေျခခံေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ေန႔စဥ္ ႀကဳံေတြ႔ေနၾကအရာေတြပဲ။ လူေတြအားလုံး အေက်အလည္သိနားလည္ထားၿပီးသားပဲ။ စာေပေလ႔လာသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းရဲ႕၀တၳဳကုိ အမွာစာေရးရတဲ႔ အေၾကာင္းေတြထဲကတစ္ခုကုိ ျပပါဆုိရင္ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းရဲ႕၀တၳဳဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ လူတုိင္းသိထားတဲ႔ အေတြးအျမင္ေတြလုိ ပ်င္းရိၿငိမ္းေငြဖြယ္ရာ မေကာင္းလုိ႔ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လက္ခံထားၿပီးသား ၊ သိထားၿပီး အေတြးအေခၚ ၊ကုိယ္က်င္႔တရား တန္ဖုိးစံမ်ဳိးေတြမဟုတ္လုိ႔ပဲ။တစ္ခ်ဳိ႕အေရးအသားေတြဟာ မညစ္ညမ္းဘူးမဟုတ္ဘူး ညစ္ညမ္းတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဒီစာအုပ္က အျပာစာအုပ္မဟုတ္ဘူး။ တစ္ဖက္မွာသူ႔ရဲ႕ သူတတ္ႏုိင္သေလာက္အားထုတ္ႀကဳိးပမ္းထားတဲ႔ အုိရႈိး၊ ဘာထရန္ရပ္ဆဲလ္တုိ႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚကေလးေတြကလည္း အေတာ္အတန္ပါတယ္။ ဒါဟာ ညစ္ညမ္းစာအုပ္ ဆုိတာနဲ႔ အဓိကကြဲလြဲရတဲ႔အခ်က္ပဲ။ ညစ္ညမ္းတဲ႔ အေရးအသားပုိင္းတုိင္း ညစ္ညမ္းစာအုပ္မဟုတ္ဘူးဆုိတာေလာက္ေတာ႔ ေ၀ဖန္သူေတြ သိသင္႔တယ္။ ဒီေတာ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဒီ၀တၳဳဟာ ဘယ္လုိ ေအာင္တန္းေနာက္တန္းက်တယ္လုိ႔ ကပ္ကပ္လန္ရန္ေတြ႔ေနၾကေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ေတာ႔ ျဖင္႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလုံးသိၿပီးသားအေတြးအေခၚေတြကုိင္ၿပီး ပါ၀ါအားသာခ်က္ရွိတယ္ဆုိတာသိသိႀကီးနဲ႔ လူအထင္ႀကီးေအာင္မ႑ဳိင္တုိင္တတ္ျပေနတာထက္မပုိဘူး ။ ဒါေၾကာင္႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕အျမင္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ေလ႔ လာစရာလည္းဘာမွ်မရွိတာ မဆန္းလွဘူး။ တကယ္လုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေျပာသလုိ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းရဲ႕ ၀တၳဳဟာ ေအာက္တန္းက်တယ္၊ ေအာ႔ႏွလုံးနာစရာေကာင္းတယ္ ဆုိရင္ေတာင္မွ အဲဒီလုိ ေအာက္တန္းက်တယ္ဆုိတဲ႔ အေရးအသား ဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေ၀ဖန္ေနတဲ႔ စကားေတြထက္ေတာ႔ အမ်ားႀကီးေလ႔လာစူးစမ္းခ်င္စရာေကာင္းတယ္ဆုိတာ ေတာ႔ သိထားၾကဖုိ႔ လုိလိမ္႔မယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း လူေတြက ခုဆုိရင္ အႏုပညေျမာက္သည္ျဖစ္ေစ မေျမာက္သည္ျဖစ္ေစ ညစ္ညမ္းသည္ျဖစ္ေစ မညစ္ညမ္းသည္ျဖစ္ေစ အေတြးအေခၚအားနည္းသည္ျဖစ္ေစ အေတြးအေခၚ အားေကာင္းသည္ျဖစ္ေစအဲဒီ ၀တၳဳကုိ ေလ႔လာဖုိ႔ရာ ပုိၿပီး စူးစမ္းလာၾက တာကုိေတြ႔ရမယ္ ။ 
မင္းခက္ရဲ

ဒါနဲ.ပတ္သက္လို.တစ္ေယာက္တုန္.ၿပန္တာကေတာ. 
MrMaung KoThet    ဆရာေအာင္ရင္ျငိမ္းခင္ဗ်ား.........

ကမာၻေပၚမွာ အေကာင္းဆံုး၊ တန္ဖိုးအရွိဆံုးဆိုတဲ့ အစားအေသာက္တမ်ိဳးကို အလွဆံုး ပန္းကန္ထဲမွာ ထည့္ျပီး ခင္ဗ်ားကို ျပင္ဆင္ေကြ်းေမြးတယ္လို႕ဆိုပါေတာ့.....

အဲ့ဒီပုဂံထဲမွာ ပဲေစ့ တေစ့စာေလာက္ေလးပဲရွိတဲ့ လူ႕မစင္ပါသြားျပီဆိုပါေတာ့ဗ်ာ......... ခင္ဗ်ားဆက္ျပီး အဲ့ဒီေကာင္းေပ့၊ ညႊန္႕ေပ့ဆိုတဲ့ အစားအေသာက္ရဲ႕ အရသာကို ဆက္ခံစားမလား..........? ဆက္မခံစားဘူးလား.............??

အဲ့ဒါ ခင္ဗ်ားေမးထားတဲ့ စာတအုပ္လံုးကို မေဝဖန္ပဲ အဲ့ဒီအေရးအသားကိုပဲ ကြက္ျပီး ေဝဖန္ေနရတာလဲဆိုတဲ့ ခင္ဗ်ားေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖပါပဲ။ ။

ကဗ်ာဆရာ ေ၀မွဳးသြင္ကေတာ. ဒိလိုဆိုၿပန္ပါတယ္

From ေ၀မွဳးသြင္ Page
ကဗ်ာဆရာ ေအာင္ရင္ၿငိမ္း သို႕.....
အခုနာမည္ႀကီးေနတဲ့ေအာင္ရင္ၿငိမ္း က က်ေနာ္နဲ႔ ကဗ်ာေရးဖက္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးပါ။ လတ္တေလာ လူေျပာမ်ားေနတဲ့ သူ႕၀တၳဳဟာ ဂ်ပန္စာေရးဆရာ Haruki Murakami (မူရာကာမိ) ေရးတဲ့ Norwegian Wood (ေနာ္ေ၀ေတာအုပ္) စာအုပ္ရဲ႕ ၾသဇာလႊမ္းေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ သူ႔ကို ေ၀ဖန္ထိုးႏွက္ေနၾကတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူက အခုလိုတံု႕ျပန္ ေျပာ ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။

` ရုိမန္းေဘာ့ထ္ထဲက အျပာစာသားေတြကုိ ပဲ ေဇာင္းေပးေဖာ္ျပေနၾကၿပီးေရွးရုိးစြဲ အစဥ္အလာ အသိအျမင္ေတြအေပၚ အယူအဆပုိင္း ဆုိင္ရာ ဆန္႔က်င္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံမွုေတြကုိ ခ်န္လွပ္ထားၾကတာ ဘာသေဘာလဲ...´ တဲ့။

     သူေျပာတာလည္း စဥ္းစားစရာ အခ်က္တစ္ခု ပါပဲ...။ သူ႕စာအုပ္ေၾကာင့္ က်ေနာ္ သတိရ မိတာ တစ္ခုရွိတယ္။အဲဒါက ဒီလိုပါ...။ကိုလိုနီေခတ္ တုန္းက ေထာင္ထဲမွာ ဦးႏုႀကီးက သူ႕ရဲ႕ေရးလက္စ ၀တၳဳကို သူနဲ႔ အတူေထာင္က် ေနသူ သခင္စိုးကို ျပသတဲ့။ သခင္စိုးႀကီးက ဖတ္ၿပီး သခင္ႏုေရ... ဒီေနရာေလး ကို ေတာ့ ျခင္ေထာင္ခန္းေလး နည္းနည္း ထပ္ျဖည့္ေရးလိုက္ပါလား၊ ပိုၾကြ လာတာေပါ့...လို႔အၾကံျပဳ လာတဲ့အခါ ဦးႏုကလည္း သခင္စိုးေျပာ သလို ေရးလိုက္ေတာ့ တကယ္ပဲ သူ႕၀တၳဳဟာ ပိုေကင္းလာေၾကာင္း ၀န္ခံခဲ့ ဖူးပါတယ္။(အဲဒီမွာ ဦးႏုက သခင္စိုးကို ခင္ဗ်ားကဗမာျပည္ရဲ႕လီနင္ဆို၊ က်ဳပ္ကဗမာျပည္ရဲ႕ ေဂၚဂီေပါ့... ဘာညာနဲ႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္ ။)

     က်ေနာ္လည္း တစ္ခါက အဲဒါအေၾကာင္းကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ရင္း ေအာင္ရင္ၿငိမ္းကို ေျပာျပခဲ့ဖူး ပါရဲ႕ ။က်ေနာ္တို႔ေရွ႕က အေက်ာ္အေမာ္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား (ဦးႏု၊ သိန္းေဖျမင့္၊ နတ္ႏြယ္၊ ဒဂုန္တာရာ၊ ရန္ကုန္ဘေဆြ ...)ဟာ သူတိုရဲ႕႔ စာေပလက္ရာေတြမွာ လူ႕သဘာ၀ကို ပီျပင္ေအာင္ သရုပ္ေဖာ္တဲ့ အေနနဲ႔ ျခင္ေထာင္ခန္းေလးေတြ ထည့္ေရးေလ့ရွိတာ အားလံုး အသိပါ။

    ( သူ႕ကို ေျမွာက္ေပးတာ ၊ေထာက္ခံတာ လံုး၀ မဟုတ္ဘူးေနာ္ ..:) ဒါျဖင့္ ေဟ့ ေအာင္ရင္ၿငိမ္း.. ငါကမင္းကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ ရလာရင္ ဦးႏုတို႕၊ သိန္းေဖျမင့္တို႔ လိုေရးဖို႔ ေျပာတာကို မင္းက အခု ရတနာ၀င္းထိန္လို ေရးလိုက္တာကိုးကြ... လို႔ ေျပာရမွာလား။ ဒီလိုလည္း သူ႕ကို မေျပာခ်င္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုရင္ သူေရးတာ သူတာ၀န္ယူႏိုင္တဲ့သူ မို႕လို႔ပါပဲ။
ျပည္ပမွာ အေနၾကာတဲ့ ဗမာမိတ္ေဆြ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေအာင္ရင္ၿငိမ္း အေၾကာင္း ေသခ်ာမသိေတာ့ က်ေနာ့္ကို ေအာင္ရင္ၿငိမ္းဟာ ဖာေဂါင္းလားလို႔ စိတ္တိုတိုနဲ႔ လွမ္းေမးလာၾကတာေတြလဲ ရွိပါတယ္။

      အဲဒီအခါ က်ေနာ္က အဆိုေတာ္ေလးျဖဴ က ေနာက္တက္လာတဲ့ လူငယ္ဒိုးလံုးအေပၚ သူ႕အျမင္ကို ေျပာခဲ့သလိုပဲ ျပန္ေျပာလိုက္ခ်င္မိတယ္။ ကိုေလးျဖဴက ဒိုးလံုးနဲ႕ ပတ္သက္လို႔ သူ႕အျမင္ေမးလာတဲ့ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ကို `ဒိုးလံုးဟာ ရူးလြန္းတယ္၊ သူကလည္း က်ေနာ္ အဲလိုေျပာတာကို ႀကိဳက္မွာပါ...´တဲ့။ အခုက်ေနာ္ကလည္း ေအာင္ရင္ၿငိမ္းဟာ ဖာေဂါင္းလား ဆိုရင္ `ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ သူကလည္း က်ေနာ္အဲလို မွတ္ခ်က္ခ်တာကို သေဘာတူမွာပါ..´လို႔ ပဲ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါရဲ႕ဗ်ာ....။

      (အထူး မွတ္ခ်က္။  ။သူငယ္ခ်င္းေအာင္ရင္ၿငိမ္း... မင္း မိုးသက္ဟန္ ဘာသာျပန္တဲ့ မူရာကာမိ စာအုပ္ေတြ သိပ္မဖတ္နဲ႔ဟ...ကိုယ့္လူရ....:P )

ဒါ.အၿပင္ သူတို.ေတြရဲ. အၿမင္ေတြလည္း ေလ.လာႀကည္.ပါအံုးဗ်ာ ။

Kogyimind Mind နဂိုကတည္းမွ လူေတြဟာ အဲဒါေတြေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနရတဲ့ ၾကားထဲ မီးေလာင္ရာေလပင့္ လာလုပ္ေနတယ္..ေအာင္ရင္ျငိမ္း..ခင္ဗ်ားဟာ အလကား လူပဲ.. ခင္ဗ်ားဘ၀ သြားျပီ... ခင္ဗ်ား ေရးထားတာေတြကို ဖတ္ဖို႔ ဟီရိၾသတၱပ မရွိမွ ရမယ္..အဲဒါမရွိတာဟာ တိုးတက္ပြင့္လင္းတယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ား ဒိုးလိုက္ေတာ့..က်ဳပ္တို႔လူ႕အဖြဲ႔အစည္းက ခင္ဗ်ားကို စက္ဆုပ္တယ္.. ရွင္းလား..မရွင္းရင္..ထပ္ဖတ္..



De Mon တစ္ခ်ဳိ႕ကလဲ ေျပာၾကတယ္ ဒီမိုကေရစီေခါတ္ႀကီးပဲ မႀကိဳက္ရင္မဖတ္နဲ႔ေပါ့ ဘယ္သူကအတင္းဖတ္ခုိင္းေနလဲတဲ့ ဒါၾကေတာ့ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ စကားကိုသံုးၾကတယ္...ဟုတ္ပီ မႀကိဳက္ရင္မဖတ္နဲ႔ဆုိတဲ့ေနရာမွာ စာေရးဆရာႀကီးက Aung Yin Nyein က ဒီစာအုပ္ထဲက အေၾကာင္းအရာေတြ လ်ွာနဲ႔ရက္လို႔ ဘာျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာေတြကို သူ႔အိမ္မွာ သူ႔ မိသားစု အေဖ အေမ ညီမ အမ ညီ သူငယ္ခ်င္းစသည္ေပါ့ေလ သူတို႔နဲ႔ ေျပာျပေနတာမဟုတ္ဘူးေလ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အေနန႔ဲေရးပီး public ကိုခ်ျပတာေလ မႀကိဳက္ရင္မဖတ္နဲ႔လို႔ေျပာရင္ စေရးဆရာဆိုတဲ့ဘြဲ႕ကိုမခံပါနဲ႔ public ကိုခ်ျပထားတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ရဲ႕ ေကာင္းခ်င္းဆိုးခ်င္းအားလံုးကို သူတာဝန္ယူရမယ္ လက္ခံရမယ္ under 18 မဖတ္ရဘူးလို႔ေရးထားတယ္ ေသခ်ာလား...under 18 ေတြရဲ႕လက္ထဲကိုမေရာက္သြားပါဘူးလို႔တာဝန္ယူရဲလား....စာေရးဆရာကေတာ့ ဒီ sex ကိစၥကို message ေပးခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူးတဲ့ ထားပါေတာ့ ကေလးေတြဖတ္ၾကတ့အခါ သူေပးခ်င္တဲ့ message နဲ႔ sex ကိစၥ ဘယ္ဟာပိုအေလးသာမယ္ထင္လဲ ဒီစာအုပ္ကဖတ္ပီး ကေလးေတြအေတြးရိုင္းေတြဝင္လို႔ မွားခဲ့ၾကပီး အ႐ြယ္မေရာက္ခင္ဗိုက္ႀကီးရင္ စာေရးဆရာႀကီးတာဝန္ယူမလား အျပာစာအုပ္ေတြမ်ား အြန္လိုင္းမွာပံုေနတာပါလို႔ေတာ့လာယွဥ္မေျပာပါနဲ႔ ဟိုကအျပာစာအုပ္ တရားမဝင္ေပါ့ေနာ္....စာေရးဆရာရဲ႕့စာအုပ္က တရားဝင္ အျပာစာအုပ္ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္....

MG Bathar Pyithiein  ထူးျခားတယ္ဆိုတာ ေျခေထာက္မွာ ပန္းပန္ျပတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးလို႕"သူ႕"ဆရာကေျပာဘူးတယ္။
ေမာ္ဒန္လူငယ္တစ္ေယာက္အတြက္ေတာ့ဒီစကားကို ေခါင္းျငိမ့္ခ်င္မည္မဟုတ္ပါ။

နားရြက္မွာ ဖိနပ္ခ်ိတ္ျပရင္ေကာ ပါေဖာမင္း ျဖစ္ေလမလား မေျပာတတ္ပါ။
သူမတူေအာင္ဖန္တီးျခင္းဆိုသည့္
အဓိပၸါယ္မွာအလြန္ျပန္႕ျပန္႔ျပားျပားရွိေနသည္ မဟုတ္လား။

အနုပညာသမားဆိုသည္က ကမၻာေလာကၾကီး အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္မွာ နိုးေနတတ္ဖို႕လိုသည္။

အေဟာင္းထဲမွာ အိပ္ေမာက်ျခင္းကို မုန္းတီးသည့္သူသည္ မဲျပာပုဆိုးကိုေခါင္း
ေပါင္းေပါင္းကာ တိမ္တိုက္ေဟာင္းနွင့္ ေကာင္းကင္သစ္ကို တန္ဆာ မဆင္ခ်င္ပါ။

သို႕ေပမင့္ ဘာမွန္းမသိေသာ စည္းလြတ္ ဝါးလြတ္ "သူမတူမႈ"ကို အသစ္တီထြင္မႈ ဟုေခါင္းစီးတပ္သည္ကိုေတာ့ "သူ"ေခါင္း မျငိမ့္ခ်င္ပါ။

စည္းလြတ္ဝါးလြတ္က စည္းလြတ္ဝါးလြတ္သာျဖစ္သည္။
သလင္းေက်ာက္က သလင္းေက်ာက္သာ
ျဖစ္သည္။ မည္သည့္နည္းနွင့္မွ် စိန္ျဖစ္မလာနိုင္။ စိန္ဟုလည္း အမည္ တပ္၍မရနိုင္သည္ကို ျဖတ္လမ္းနည္းနွင့္ နာမည္ၾကီးခ်င္သူတိုင္းသိသင့္သည္။


ပါစပ္မွ အနုပညာဟုေအာ္ကာ လက္မွာေတာ့ ကားယားကားယား မျဖစ္သင့္ပါ။ ကားယားကားယားျဖစ္ခ်င္ လွ်င္ ပါစပ္မွလည္း ကားယားကားယားဟု ေအာ္ရမည္ျဖစ္ျပီး မိမိအဆင့္အတန္းအ တိုင္းအေျပာနွင့္အလုပ္ညီညြတ္မွန္ကန္စြာ ေနသင့္ထိုင္သင့္ပါေၾကာင္း "သူ"မွ လူအမုန္းခံကာ ပါစပ္ကားယားလိုက္ရပါသည္။

Mg Kyi Hlaing ဟုတ္တယ္ဗ်ာ
အျပာစာေပကို တရားဝင္ပုံနွိပ္ထုတ္ရေအာင္ဒါျမန္မာျပည္ဗ် ဆင္ဆာလြတ္လပ္ခြင့္ ေတာင္းတာဒီလို စာအုပ္ေတြေရးဖို ့အတြက္လား အလိုလိုကမွအဓမၼမူေတြမ်ားေနတဲ့အထဲဗ်ာ ေျဖႊွင္းခ်က္ေပးတာဘာအေသခံဗုံးကဲြတာတဲ့လားစာေရးဆရာကဗ်ာဆရာလို ့ရွက္တတ္ရင္မေျပာပါနံဲ့ လို ့ကိုေနေနာ္ကတဆင့္ေျပာေပးပါေအာင္ရင္ျငိမ္းမွာအေမနွမရိွခဲ့ရင္ဒီလိုစာအုပ္ေတြသူ ့ေရွ့မွာဖတ္ေနရင္ဘယ္လိုေနမလဲသိခ်င္လို့ပါ ကိုေနေနာ္ရပ္တည္မူကိုသေဘာက်တယ္ ဒီလိုကိစၥေတြမွာရဲရဲဝံ့ဝံ့ရပ္တည္ေပးပါဗ်ာ


စာဖတ္သူတစ္ဦး  ....   ေအာင္ ရင္ ျငိမ္း ရဲ႕ အ ေရး အ သား ေတြ ထဲ က အ ျပာ ေရာင္ ေရး သား မႈ ေတြ ကို မ ေဖၚ ျပ လို ေတာ့ ပါ ဘူး။ ဂ်ာ နယ္ အ ခ်ိဳ႕ နဲ႔ website အ ခ်ိဳ႕ မွာ ေဖၚ ျပ ထား တာ ရွိ ပါ တယ္ ။ ဒီ စာ မ်က္ ႏွာ ေပၚ မွာ တင္ ရဲ တဲ့ သိတၱိ က် ေနာ့္ မွာ မ ရွွိ ပါ ။

ဒါ ေပ မယ့္ အ ေနာက္ တိုင္း ဖီ လို ဆို ဖါ ေတြ နဲ႔ အို ရိႈး ဆို တဲ့ အိႏၵိယ နိုင္ ငံ သား တစ္ ေယာက္ ရဲ႕ အ ေရး အ သား ေတြ ကို ေကာ္ ပီ ကူး ထား တဲ့ လူ မႈ ေရး အႏၲရာယ္ ၊ အ ေတြး အ ေခၚ ပိုင္း ဆိုင္ ရာ အႏၲရာယ္ ေတြ ဖိတ္ ေခၚ ေန တဲ့ AYN ရဲ႕ အ ေရး အ သား အ ခ်ိဳ႕ ကို ေတာ့ ေကာက္ ႏႈတ္ ေဖၚ ျပ ခ်င္ ပါ တယ္။

"သက္ ရွိ လူ သား တစ္ ေယာက္ က သက္ မဲ့ စ ကား လံုး ေတြ နဲ႕ ျပ ႒ာန္း ထား တဲ့ ဥ ပ ေဒ ပုဒ္္ မ နဲ႔ အ ျပစ္ ဒဏ္ ေတြ ေအာက္ မွာ မ လႈပ္ သာ မ ယွက္ သာ အ ခ်ည္ အ ေႏွာင္ ခံ ေန ရ တဲ့ အ ျဖစ္ ကို လက္ မ ခံ နိုင္ ဘူး"
စာ မ်က္ ႏွာ၄၇
မွတ္ ခ်က္ ။ ။ အ ၾကမ္း အား ျဖင့္ ဖတ္ လိုက္ ရင္ ေတာ္ လွန္ တဲ့ အ ယူ အ ဆ လို လို ၊ ဟုတ္ မွန္ သ လို ထင္ ေယာင္ ထင္ မွား ျဖစ္ ေစ ေပ မယ့္ မွန္ ကန္ တဲ့ ရည္ ရြယ္ ခ်က္ နဲ႔ မ ဟုတ္ ဘူး ဆို တာ က်န္ အ ေရး အ သား ေတြ ဆက္ ဖတ္ ရင္း သိ သာ ပါ တယ္။

"...... လက္ ထပ္ မႈ ဆို တဲ့ အ ခ်ဳပ္ အ ေႏွာင္ မ ရွိ ႊသင့္ ဘူး။ သူ တို႔ ႏွစ္ ေယာက္ ၾကား မွာ ခ်စ္ ျခင္း တ ရား ဘဲ ရွိ သင့္ တယ္ ။ ခ်စ္ ျခင္း တ ရား ဘဲ ရွိ သင့္ တယ္ ဆို ေပ မယ့္ လြတ္ လပ္ မႈ ကို ထိန္း ထား ရ မယ္"
စာ မ်က္ ႏွာ ၇၂

္"ဒီ ေန႔ ေခတ္ သစ္ လူ႔ ယဥ္ ေက်း မႈ အ တြင္း မွာ ေဖါက္ ျပန္ မႈ ၊ အ ထူး သ ျဖင့္ လူ မႈ ေရး ေဖါက္ ျပန္ မႈ ဆို တဲ့ စ ကား လံုး ကို အ သံုး မ ျပု သင့္ ၾက ေတာ့ ဘူး"
စာ မ်က္ ႏွာ ၇၃

"ဇ နီး တိုင္း ဟာ ဘယ္ သူ႕ ရဲ႕ အ ပိုင္ ပစၥည္း မွ မ ဟုတ္ ဘူး။ ခင္ ပြန္း တိုင္း ကို လည္း ဘယ္ သူ မွ မ ပိုင္ ဘူး။ လူ ဟာ ပိုင္ ဆိုင္ ခံ ရ နဲ့ အ ရာ ဝတၳဳ အ ဆင့္ ကို ေလ်ာ က် သြား ....."
စာ မ်က္ ႏွာ ၈၅

"အိမ္ ေထာင္ ရွင္ မိန္း မ တစ္ ေယာက္ ဟာ လင္ ေယာက်ာၤး အ ေပၚ သစၥာ ေစာင့္ သိ သင့္ တယ္ ဆို တဲ့ က်င့္ ဝတ္ စည္း ကမ္း အ ေဟာင္း မ်ိဳး ထက္ ..... သူ သာ ဆႏၵ ရွိ မယ္ ဆို ရင္ အ ခ်စ္ ကိစၥ မွာ ျဖစ္ ျဖစ္ ၊ လိင္ က္စၥ မွာ ျဖစ္ ျဖစ္ လူ႔ အ ခြင့္ အ ေရး အ ရ လြတ္ လပ္ မႈ အ ျပည့္ အ ဝ ရွိ သင့္ တယ္ .....
"အိမ္ ေထာင္ ေရး ဘ ဝ မွာ လူ မႈ ေရး ေဖါက္ ျပန္ မႈ ဆို တဲ့ အ သံုး အ ႏႈန္း ကို လက္ ခံ သံုး စြဲ တာ ..... ေရွး ရိုး စြဲ သင္ ၾကား မႈ တစ္ ခု ျဖစ္ ျပီး ..... တစ္ သီး ပုဂၢလ လူ သား ရဲ႕ လြတ္ လပ္ ခြင့္ ကို ခ်ဳပ္ ျခယ္ ထိ ပါး .....
"
စာ မ်က္ ႏွာ၁၁၀

ကဲ ဒီ ေလာက္ ဆို ေတာ္ ေလာက္ ျပီ ထင္ ပါ တယ္။ AYN ရဲ႕ သူ႕ ကိုယ္ သူ ေၾကာ္ ညာ ဝင္ ၊ ပ ရို မိုး ရွင္း လုပ္ ထား တဲ့

"အိမ္ ေထာင္ ေရး ေဖါက္ ျပန္ မႈ ႏွင့္ အ ျပစ္ ဆို ေသာ စ ကား ရပ္ မ်ား အ ေပၚ အ ျမင္ သစ္ မ်ား ၊ ကိုယ္ က်င့္ တ ရား ႏွင့္ လူ မႈ က်င့္ ဝတ္ အ သစ္ မ်ား "

ဆို တာ ေတြ ဟာ ဘယ္ ေလာက္ ေအာ့ ႏွ လံုး နာ စ ရာ ေကာင္း သ လဲ ဆို တာ ထင္ ရွား ေလာက္ ပါ ျပီ ။

ဒါ ေၾကာင့္ ထပ္ ေျပာ ပါ တယ္။
ေအာင္ ရင္ ျငိမ္း ဆို တာ
လူ႕ အ ဖြဲႈ အ စည္း ရဲ႕ အႏၲရာယ္ ေကာင္
ဓမၼႏၲရာယ္ ေကာင္
မိစၦာ ဒ္ ႒ိ ေကာင္ ပါ လို႕။

Ref ; Nay Naw FB , မင္းခက္ရဲ & Aung Yin Nyein FB 

ဆက္စပ္ဖတ္ရွဳရန္ .....

No comments:

Post a Comment