Wednesday, October 9, 2013

ၿမတ္ေသာဆရာ - ဆရာဦးသန္းရ ( ပဒုမၼာ )

ၿမိဳ.ေလး၏ အထက ၁ မွ ဆရာ တစ္ဦးအေႀကာင္း လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ႏွစ္ခြဲ ၂ႏွစ္ခန္.က ေရးသားသူ ပဒုမၼာ ၏ လက္ရာကို ၿပန္လည္ေဖာ္ၿပၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္ ။
အခုတေလာ ၾကားၾကားေနရတာ နားထဲမွာ မခ်မ္းသာ၊ကေလးေတြ ပညာေရးအတြက္ ပညာေရးဘတ္ဂ်က္က နည္း၊ေက်ာင္း၀င္ေၾကးဘာေၾကးညာေၾကးက မိုးေပၚေရာက္ ၊ဆရာဆရာမေတြက က်ဴရွင္မွာပဲစာေတြသင္၊ကေလးေတြက ဂိုက္ပါမွ စာဖတ္၊က်ဴရွင္စားရိတ္က သိန္းခ်ီကုန္၊
ဒါေတြေရွာင္ခ်င္လို႔ ဘိုေက်ာင္းထား၊ၿမန္မာစကားက ေထာ့က်ိဳးျဖစ္၊
ကေလးေတြက ဆရာဆရာမကို မေလးစား။လမ္းေတြ့လို႔မွ မႏွုတ္ဆက္ခ်င္၊
ဆရာဘ၀ကို ဘယ္သူမွ မျဖစ္ခ်င္ေတာ့။တစ္ျခားအလုပ္မရမွ ဆရာဆရာမလုပ္။
လုပ္ရင္လည္း ေအာက္ဆိုဒ္ရွာ။ဒီလို အဆိုးသံသရာၾကီးထဲမွာ ဆရာဆရာမဆိုတဲ႔ စကားၾကားရင္
ကေလးေတြကို သူ႔အိမ္မွာ က်ဴရွင္တက္ဖို႔ ညွစ္ေနညစ္ေနတဲ့ရုပ္၊
အတန္းထဲမွာ ဇာထိုးပန္းထိုးမုန့္ေရာင္းေနတဲ့ရုပ္၊က်ာင္သားမိဘဆီက လက္ေဆာင္လာရင္တစ္မ်ိဳး မလာရင္တစ္မ်ိဳးရုပ္လို႔ပဲၿမင္ေယာင္ေနၾကပါတယ္။

ဆရာေတြဘက္ကလည္း ဒီေလာက္နည္းတဲ့ လခနဲ႔ေအာက္ဆိုဒ္မွ မရွိရင္ မိသားစုစား၀တ္ေနေရး ဘယ္လို ေထာက္ပံ့မလဲ။ပီတိကိုစား အားရွိပါ၏ ဆိုတာ စာထဲပဲသြားေျပာ
ဆိုတာေတြ အျပန္အလွန္ၾကားေနရပါတယ္။က်ြန္မတို႔ကေတာ့ အလြန္ကံေကာင္းလွစြာ
ဆရာဆရာမေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။အဲဒီထဲက ဆရာတစ္ေယာက္အေၾကာင္းေလး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
က်ြန္မရဲ့ ဆရာနာမည္က
ဦးသန္းရ ပါ။

က်ြန္မရဲ့ နယ္ျမိဳ႔ေလးေသးေသးေလးရဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းက
သခ်ၤာျပတဲ့အထက္တန္းျပဆရာပါ။
ဆရာတို႔က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ကရင္လူမိ်ဳးပီပီ အလြန္ရိုးပါတယ္။
ဆရာဟာ ဉာဏ္ထက္ ၀ီရိယအားပိုေကာင္းတဲ့သူပါ။
ဆရာနဲ့ က်ြန္မ အစ္မ၀မ္းကြဲေတြက တစ္တန္းတည္းသားေတြဆိုေတာ့ ဆရာငယ္ငယ္က ၇တန္းမွာ အစမ္းစာေမးပြဲ ပထမရလို႔ စာေမးပြဲၾကီး မေျဖပဲ ေအာင္ခဲ့ရတဲ႔ အေၾကာင္းၾကားဖူးပါတယ္။
ဆရာကေတာ့ တစ္ခါမွ မေျပာျပပါဘူး၊က်ြန္မတို႔လို ၾကံဳၾကြားထဲ မပါဘူးဆိုပါေတာ့။
ဆရာ့ညီမ အငယ္ဆံုးက က်ြန္မနဲ့ ရြယ္တူ အတန္းတူ သူငယ္ခ်င္းပါ။သူကလည္း ရိုးလိုက္တာမွ
အဲဒီ အရြယ္ကတည္းက ထားတဲ့ က်စ္ဆံျမီးရွည္ရွည္ တင္းတင္းက်စ္က်စ္ထားတဲ့ စတိုင္ကေန ခုဆို ညွပ္ကလစ္နဲ႔ ဆံပင္ေတြ ေခါက္တင္ထားတဲ့ ပံုေျပာင္းတာေလးပဲရွိပါတယ္။ေမာင္ႏွစ္မအားလံုး အ၀တ္ရိုးရိုး အစားရိုးရိုး စကားရိုးရိုးေတြခ်ည္းပါပဲ။
က်ြန္မတို႔ ဆယ္တန္းမွာ ဆရာက သခ်ၤာသင္ေတာ့ တစ္တန္းလံုး နားမလည္မခ်င္း အထပ္ထပ္ ရွင္းျပေပးတတ္တဲ႔ ဆရာပါ။
ႏွစ္လည္ေလာက္ေရာက္ျပီဆိုရင္ စေန၊တနဂၤေႏြ မနက္တိုင္း special class ေခၚျပီး အပိုသင္ေပးပါေသးတယ္။
သူနားရမယ့္ အခ်ိန္ေတြမနားပဲ ေက်ာင္းမွာပဲ တစ္တန္းလံုးကို အခမဲ့ေခၚသင္တာပါ။
အိမ္စာေတြဆိုရင္ အမ်ားၾကီးေပးတတ္လို႔ ေက်ာင္းသားေတြက ဆရာဦးဘီးစိပ္ အခ်ိန္ဆို စာအုပ္အပိုေတြ ေဆာင္သြားလို႔ ေနာက္ၾကရတဲ့ အထိပါပဲ။
က်ြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္း ၆ေယာက္ေလာက္ကေတာ့ စာဂ်ပိုးေတြမို႔လို႔ ဆရာေပးသေလာက္ အိမ္စာမညည္းတမ္းတြက္တတ္တဲ့ ဆရာ႔ အခ်စ္ေတာ္ အုပ္စုပါ။
တစ္ခါေတာ့ အျခားဆရာတစ္ေယာက္ မ၀င္ႏိုင္တဲ့ အတန္းကို ဆရာ အစား၀င္သင္ပါတယ္။ သူ႔ပံုမွန္အတန္းမဟုတ္တဲ့အတြက္ နာရီ၀က္ေလာက္သင္ျပီးေတာ့ ဆရာက အိမ္စာ ၁၀ပုဒ္ေပးျပီး နားပါတယ္၊
က်န္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ စကားေျပာေနခ်ိန္မွာ က်ြန္မက အိမ္စာေတြ ထိုင္တြက္ေနပါတယ္။(အမွန္ေတာ့ အိမ္ေရာက္ရင္ အျပင္စာေတြ ဖတ္ခ်င္လို႔ပါ)သခ်ၤာပုစၧာ ၁ ပုဒ္က တြက္နည္း ၂မ်ိဳးတြက္လို႔ရေတာ့ ၂ မ်ိဳးလံုးတြက္ၾကည့္လိုက္ေသးတယ္။ကိုယ့္ဖာသာ စိတ္၀င္တစားတြက္ေနေတာ့ ဆရာဘယ္အခ်ိန္က ၾကည္႔ေနမွန္းေတာင္ သတိမထားမိဘူး၊အားလံုးျပီးလို႔ ခါးဆန္႔လိုက္ေတာ့မွ ဆရာက က်ြန္မစာအုပ္ကို ယူျပီး တစ္တန္းလံုးကို ေထာင္ျပပါတယ္။ဒီမွာၾကည့္ၾကစမ္း၊မင္းတို႔ စကားေျပာေနခ်ိန္ မင္းတို႔သူငယ္ခ်င္းက အိမ္စာေတြ အားလံုးလုပ္ျပီးသြားျပီ၊တြက္လို႔ရတဲ့ နည္းေတာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းတြက္ထားေသးတယ္လို႔ တစ္တန္းလံုးၾကားေအာင္ ေျပာျပပါတယ္။က်ြန္မျဖင့္ ကိုယ့္ကို ေပၚတင္ၾကီး ခ်ီးက်ဴးေတာ့ မ်က္ႏွာပူပူနဲ့ ဒါေပမယ့္ သေဘာလည္းက်တာေပါ့၊ ဆရာ႔ဘာသာ သခ်ၤာကိုလည္း ၾကိဳးစားလိုက္တာ ၁၀တန္းေအာင္ေတာ့ အမွတ္ ၉၀ေက်ာ္ရခဲ့ပါတယ္။အဲဒီလို ေက်ာင္းသားေတြကို ၀ီရိယရွိေအာင္လည္း ပ်ိဳးေထာင္ေပးတတ္တဲ့ ဆရာပါ။

ဆရာ႔ကို ေက်ာင္းသားေတြက ေၾကာက္ခ်စ္ရိုေသ မဟုတ္၊ နည္းနည္းမွ မေၾကာက္ၾကေပမယ့္ အားလံုးက ခ်စ္ၾကပါတယ္။ဆရာလူပ်ိဳၾကီးကို ေက်ာင္းသားၾကီးေတြက ဆရာမ ငယ္ငယ္ေခတ္ဆန္ဆန္နဲ့ ၀ိုင္းျပီးေလွာ္ၾကတာ။ဆရာက စကားလည္းနည္း၊ရိုးလည္းရိုးေတာ႔ ဆရာမလည္း အျခားသူေနာက္ ပါသြားပါေလေရာ။ က်ြန္မတို႔ တကၠသိုလ္တက္ေနခ်ိန္ ဆရာ့မိဘေတြ အစြမ္းနဲ႔ပဲေနမွာပါ ၊ရိုးသားတဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသမီးေလးနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ျပီး သမီးေလး၃ေယာက္ရပါတယ္။ဆရာ့ညီမေတြျဖစ္တဲ့ က်ြန္မ သူငယ္ခ်င္းနဲ့ ေနာက္တစ္ေယာက္ကလည္း ေက်ာင္းဆရာမေတြခ်ည္းပါပဲ။က်ြန္မ သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ အခုထိ မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ အပ်ိဳၾကီး ရိုးရိုးၾကီးပါပဲ။
က်ြန္မေက်ာင္းျပီးလို႔ ျမိဳ႕မွာေဆးခန္းျပန္ဖြင့္ေနခ်ိန္ ဆရာဟာ သူ႔ကိုအလကားကုေပးေနမွာ အားနာလို႔ထင္ပါရဲ့ က်ြန္မေဆးခန္းကို တစ္ခါမွ မလာပါဘူး။ေဆးခန္းပိတ္ျပီး အေဖ႔ပြဲရံုမွာ ကူလုပ္ေပးေနခ်ိန္ တနဂၤေႏြ တစ္ညေန စာရင္းေတြလုပ္ေနတံုး စားပြဲေရွ့မွာ လူရိပ္ေတြ႔လို႔ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေခ်ြးေတြရႊဲေနတဲ့ ဆရာ႔ကိုေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ဟာဆရာ ဘယ္ကလာတာလဲလို႔ ႏွုတ္ဆက္လိုက္ေတာ့ ကမ္းနားကေလွထဲမွာ ငရုတ္ ၂အိတ္ေရာင္းဖို႔္ပါလာတယ္တဲ့၊က်ြန္မ စိတ္ထဲ ဆရာ့ ေဆြမ်ိဳးေတြ လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တာ ျပန္ေရာင္းမယ္ထင္မိတယ္။ဒါနဲ့ အလုပ္သမားေတြေခၚ အိတ္ေတြတင္ခိုင္းရင္းနဲ႔ ဆရာ႔ကို ဗ်ဴးၾကည့္ေတာ့မွ တစ္နာရီေလာက္ ေလွေလွာ္သြားရတဲ့ရြာက ဆရာ့အမ်ိဳးေတြေပးတဲ့ လယ္တစ္္ကြက္မွာ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြ ငရုတ္သြားစိုက္ပါတယ္တဲ့။ စေန တနဂၤေႏြေတြဆို မနက္ေစာေစာ ေလွေလွာ္သြား ၊ေရတင၊္ ေပါင္းလိုက္၊ငရုတ္ခူး၊ေနလွန္း ၾကားရက္ေတြေတာ့ အမ်ိဳးေတြ ၀ိုင္းၾကည့္ေပးၾကပါတယ္တဲ့။ ကမ္းနားကေလွထဲလိုက္ၾကည့္ေတာ့ ေနပူခံေအာင္ တဘက္ၾကီး ေခါင္းေပါင္းထားတာ က်ြန္မသူငယ္ခ်င္းပါ။
၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ ဆရာကန္ေတာ.ပြဲသို. တက္ေရာက္လာခိုက္

ဆရာတို႔ေမာင္ႏွစ္မ ယူလာတဲ႔ ငရုတ္အိတ္ကို အေလးခ်ိန္ မွန္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္ခ်ိန္ေပးျပီး ဆရာ ၂၆ ပိႆာ ၅၀သား ရွိတယ္ေနာ္ဆိုေတာ့ ခ်ိန္မလာပါဘူး၊မင္းမွန္ေအာင္ခ်ိန္ေပးမွာပဲတဲ့။ ခ်ိန္ျပီးအိတ္ကို အလုပ္သမားေလးေတြ သြန္ခိုင္းလိုက္ေတာ့ အထဲက ငရုတ္ေတြက အျခားေတာင္သူေတြနဲ့မတူ ဂ်ြမ္းဂ်ြမ္းျမည္ေအာင္ ေနလွန္းျပီး ဖလံ၊လံုးေပ်ာ့ တစ္ေတာင့္မွ မပါေအာင္ ေရြးသန့္ထားပါတယ္။တပည့္ကို မေကာင္းတာေပးရမွာ အားနာလို႔ အပင္ပန္းခံလုပ္ထားတာ သိသာလိုက္တာ။ ေစ်းကို အဲဒီေန႔ရဲ့ အျမင့္ဆံုးေစ်းနဲ႔ တြက္ ၊က်သင့္တဲ့ ပိုက္ဆံပါ ေသခ်ာ သစ္သစ္ေလးေတြေရြးျပီး ဆရာ့လက္ထဲ ရုိရိုုေသေသ ထည့္ေပးေတာ့ ဆရာက ေရေတာင္မေရပါဘူး။မင္းေပးတာ ျပည့္မွာပါကြာတဲ႔။
စာေရးေတြေရာ အလုပ္သမားေလးေတြေရာက ဆရာ့တပည့္ေတြခ်ည္းဆိုေတာ့ ဆရာလာရင္ အားလံုး ပ်ာပ်ာသလဲလုပ္ေပးၾကပါတယ္။ အလုပ္သမားေတြကလည္း ဆရာ့ကိုဆို သူတို႔ရဲ့ လုပ္အားခ မယူေတာ့ပါဘူး။

ဆရာက အျပင္ က်ဴရွင္လည္းမျပပါဘူး၊ေက်ာင္းသားလည္း အိမ္ေခၚ မသင္ပါဘူး။ပညာေရးဌာနက ခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြ တစ္ခုမွ မေဖာက္ဖ်က္တဲ့ သူပါ။ မေလာက္ငတဲ့ အိမ္စားရိတ္ကိုျဖည့္ဖို႔ အပင္ပန္းခံ အလုပ္လုပ္ျပီးရွာပါတယ္။ တစ္ႏွစ္ကို ယာထြက္ ငရုတ္၂ခါေလာက္ လာေရာင္းျပီး အဲဒီ၀င္ေငြနဲ့ ေလာက္ေအာင္ ေၾကြးျမီမရွိရေအာင္ ဆရာ႔အိမ္သူကလည္း ျခိဳးျခံသံုးရွာပါတယ္။

က်ြန္မ ရန္ကုန္ကိုေျပာင္းလာတဲ့အခါ ဆရာရန္ကုန္ကို ေက်ာင္းကိစၥနဲ့ လာရင္
လာေတြ႔တတ္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ ေက်ာင္းမွာကြန္ပ်ဴတာခန္းလုပ္ျပီး ကေလးေတြကို ကြန္ပ်ဴတာသင္ေပးေတာ့
သခ်ၤာကို ခ်စ္တဲ့ဆရာဟာ ကြန္ပ်ဴတာကိုလည္း သိပ္ခ်စ္သြားပါတယ္
။ေက်ာင္းကြန္ပ်ဴတာခန္းရဲ့ တာ၀န္ကို ဆရာပဲ ယူထားျပီး စာသင္ခ်ိန္ကလြဲရင္
ေန႔ေန႔ညညကြန္ပ်ဴတာသင္ခန္းစာ စာအုပ္ေတြနဲ့ ေလ႔လာေနတတ္ပါတယ္။
က်ြန္မနဲ့ေတြ႔တဲ့အခါေတြမွာ မင္းကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာေတာ္ေတာ္တတ္ေနေရာေပါ့ေနာ္၊
ဆရာ သိပ္အားက်တာပဲလို႔ ေျပာတတ္ပါေသးတယ္။ ဆရာထင္သေလာက္ မတတ္ပါဘူးလို႔ ရွင္းျပရပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ႏွစ္က တစ္ရက္မွာ နယ္က သူငယ္ခ်င္းဆရာ၀န္ဆီက ဖုန္း၀င္လာပါတယ္။
ဆရာ ဦးသန္းရ ေက်ာင္း ကြန္ပ်ဴတာခန္းထဲမွာ ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာေပါက္ျပီး ေမ႔လဲသြားလို႔
ရန္ကုန္က ဦးေႏွာက္နဲ့ အာရံုေၾကာခြဲစိတ္ကု ေဒါက္တာ ဦးေစာဆိုင္မြန္သာရဲ့ ကြယ္ကေဘာေဆးခန္းကို လႊတ္လိုက္ပါတယ္တဲ့၊
(ကရင္ အမ်ိဳးသားခ်င္းလည္းျဖစ္ ၊စားရိတ္လည္း သက္သာေစခ်င္လို႔ ညႊန္လိုက္တာပါ)
လိုက္ပို႔တဲ့ ကားဆရာက ကြယ္ကေဘာေဆးခန္း မရွာတတ္ေတာ့ SSC ကိုေရာက္ေနတယ္လို႔ သတင္းေပးလာပါတယ္။

SSCရဲ့ ICU ထဲသြားရွာေတာ့ ဆရာ့ကို ခြဲစိတ္ျပီး သတိလစ္ေနဆဲ စက္တန္းလန္းနဲ့ ေတြ႔ရပါတယ္။
ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ေငြကို္ ေစာင့္ေနတဲ့ ဆရာ႔ အမ်ိဳးသမီးလက္ထဲထည့္ရင္း အားေပးရပါတယ္။
အျခားသူငယ္ခ်င္းေတြဆီလည္း ဖုန္းေတြ တစ္ဆင့္တစ္ဆင့္ဆက္ၾကျပီး ဆရာ့ကို ကူညီၾကဖို႔ ေဆာ္ၾသၾကပါတယ္။
ဆရာ႔မိတ္ေဆြေတြကလည္း ကူညီၾကပါတယ္။ေဆးရံုေပၚမွာ တစ္လေက်ာ္ကုသျပီး အသက္ရွင္လာေပမယ့္
ေျခတစ္ဖက္လက္တစ္ဖက္ မသန္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ျမိဳ႔ကိုျပန္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဆြဲေနတဲ့ ေျခနဲ့လက္ကို ေလ႔က်င့္ခန္း လုပ္ေနရပါတယ္။
သူငယ္ခ်င္းဆရာ၀န္ကပဲ ဆရာ့ကို အခမဲ့ အိမ္တိုင္ယာေရာက္ၾကည့္ျပီး ကုသေပးေနပါတယ္။ေဆးပင္စင္လည္း ယူလိုက္ရပါတယ္။

တစၤႏွစ္တစ္ခါ ျမိဳ႔ျပန္တဲ့အခါ ဆရာ႔ကိုသြားကန္ေတာ့ရင္ ဆရာက မ်က္ရည္ေတြလည္ျပီး မင္းတုိ႔ တပည့္ေတြေၾကာင့္ ဆရာမေသတာပါကြာလို႔ ေျပာတတ္ပါတယ္။

ဆရာ အခုေက်ာင္းတာ၀န္က အားသြားေတာ့ ဗုဒၶဘာသာကို ေလ႔လာေနပါတယ္တဲ့။
စာမဖတ္ႏိုင္ေသးေတာ့ တပည္႔တစ္ေယာက္ ကန္ေတာ့ထားတဲ့ CD player ေလးနဲ့ တရားေခြေတြ နာပါတယ္
၊သိပ္ေတာ့ နားမလည္ေသးဘူးလို႔ေျပာရွာပါတယ္။ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ လြယ္ကူရွင္းလင္းတဲ့ တရားေခြေတြ ဆရာ႔ဆီ ပို႔ပို႔ေပးရပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးတစ္ေခါက္ေရာက္ေတာ့ ဆရာ႔ေျခေတြ လက္ေတြ အေတာ္ေကာင္းလာပါတယ္။လူတြဲမပါပဲ ေလ်ွာက္ႏိုင္လာပါျပီ။

ဆရာ႔ကို အိမ္၀မွာ ဦးထုပ္ေဆာင္း လြယ္အိတ္ေလးတစ္လံုးလြယ္ နဲနဲဆြဲေနေသးတဲ့ ေျခေထာက္ေတြကို ၾကိဳးသိုင္းဖိနပ္နဲ့ထိန္းလို႔
ေတြ႔လိုက္ရေတာ့ ဆရာအျပင္သြားမယ္မွန္း သိလိုက္ရပါတယ္။
တပည့္တစ္ေယာက္ဖြင့္ထားတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းဆိုင္မွာ ကြန္ပ်ဴတာသင္ခန္းစာေတြ ျပန္ေလ႔က်င့္ေနတာပါတဲ့။
အဲဒီ တပည့္ကလညး္ ဆရာ့ကိုဆို အခမဲ့ ေပးသံုးပါတယ္။ဆရာ့ဇြဲနဲ့ ၀ါသနာေပၚ တစ္စိုက္မတ္မတ္ရွိပံုကေတာ့ အံ့မခန္းပါပဲ။

ဘယ္ခါေတြ႔ေတြ႔ ဆရာေျပာေနက်စကားကေတာ့ မင္းတို႔ တပည့္ေတြေၾကာင့္ ဆရာ မေသတာပါဆိုတဲ့ စကားပါပဲ။
ဆရာကန္ေတာ.ပြဲည  ညစာစားပြဲသို. တပည္.မ်ားအတြက္ တက္ေရာက္လာေပးေသာ ဆရာ ဦးသန္းရ
ဆရာ့လိုပဲ ေစတနာအျပည့္နဲ့ သင္ၾကားေပးၾကတဲ့ ဆရာဆရာမေတြ က်ြန္မ ဘ၀ တစ္ေလ်ွာက္လံုး အမ်ားၾကီးေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
အခုထိလည္း သင္တန္းေတြ တက္ေနဆဲမို႔ ေစတနာေကာင္းတဲ့ ဆရာဆရာမေတြ ေတြ႔ေနဆဲပါပဲ။
အဲဒီထဲမွာ တခ်ိဳ႔ဆရာေတြက မိသားစု ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံေကာင္းရွိတာေၾကာင့္
စား၀တ္ေနေရး ပူပင္စရာမလိုေတာ့ တပည့္ေတြက ျဖည့္ဆည္းေပးစရာမလိုတဲ့အတြက္ တပည့္အက်ိဳးကို
ခံစားရတာ သိသာထင္ရွားျပလို႔ မရတာေၾကာင့္ ဥပမာအေနနဲ့ ထည့္မျပရတာပါ။
ဆရာကေတာ့ တကယ့္ကို တပည့္မရွား တစ္ျပားမရွိ ပီတိကိုစား အားရွိပါ၏ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာအတိုင္းပါပဲ။

SSC လို ပုဂၢလိကေဆးရံုမွာ အၾကီးစားခြဲစိတ္မွဳရဲ့ စားရိတ္ကို၊ေနာင္က်န္းမာလာသည္ထိ ကုသရတဲ့ စားရိတ္ကို
တစ္သက္လံုး ရိုးသားစြာ ပညာေပးလာတဲ့ ဆရာ႔ရဲ့ ေမတၱာေစတနာ ေရာင္ျပန္ဟပ္ျပီး အကုန္ခံႏိုင္သြားတာပါ။
ဒါတစ္ကယ့္ အျဖစ္မွန္ နာမည္မွန္ေတြပါပဲ။ ဆရာ ခုထိ က်ြန္မတို႔ျမိဳ႔မွာ က်န္းမာစြာရွိေနပါတယ္။

က်ြန္မတို႔ ေဆးတကၠသိုလ္ (၁)က ဒုတိယႏွစ္အမ္ဘီဘီအက္စ မွာ သင္ေပးတဲ့ ဆရာမၾကီး ေဒၚေနာ္မာေစာ၊ဆရာဒတ္ တုိ႔ ဆိုရင္လည္း
အဲဒီလိုပဲ ျပည္တြင္းျပည္ပက တပည့္ေတြ ေထာက္ပံ့ကူညီၾကတဲ့ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ သိန္းခ်ီေငြေတြနဲ့ ဘ၀ရဲ့ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေက်ာ္ျဖတ္သြားခဲ့ပါတယ္။ေ
ဆး(၂)က ဆရာၾကီး ဦးေမာင္ေမာင္စိန္ကိုလည္း တပည့္ေတြ ကန္ေတာ့ ေထာက္ပံ့ၾကတာ ေဆးတကၠသိုလ္ေတြရဲ့ website ေတြမွာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။
သိတတ္တဲ့ တပည့္ေတြကလည္း မက်န္းမာတဲ့၊ႏြမ္းပါးတဲ့ဆရာေတြကို ကူညီခ်င္လို႔ို႔ အဖြဲ႔ေတြ ဖြဲ႔ျပီး လွဳပ္ရွားေနၾကပါတယ္။

ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြရဲ့ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲဆိုတာ ႏွစ္စဥ္ ဒီဇင္ဘာလေလာက္ဆို မျပတ္ၾကားေနရတာပါ။

ဒီလို ဆရာေကာင္းေတြ နဲ႔ ဆံုဆည္းခဲ့ရတဲ့ က်ြန္မေတာ့ ဘ၀ေပးအေျခအေန အရ ဆရာမ်ားလုပ္ျဖစ္ခဲ့ရင္ ဆရာဦးသန္းရလို ဆရာမ်ိဳးပဲ လုပ္မွာပါ။
ဆရာဟာ က်ြန္မရဲ့ Role Model ပါ ၊ကိုယ့္လက္ကိုယ့္ေျခ ႏိုင္တံုးမွာ အရိုးသားဆံုး ျခိဳးျခံေခ်ြတာျပီးေနပါမယ္။ အကယ္၍ မက်န္းမာတဲ့ အေနအထားေရာက္ရင္ေတာ့ က်ြန္မရဲ့ ထားခဲ့တဲ့ ေမတၱာ ေစတနာေတြ ေရာင္ျပန္ဟပ္မယ္ဆိုတာ ဆရာ႔ကို ၾကည့္ျပီး ယံုၾကည္ပါတယ္။

က်ြန္မလိုပဲ ဆရာေကာင္းေတြေခတ္နဲ့ ဆံုဆည္းဖူးၾကတဲ့ က်ြန္မတု႔ိ အရြယ္ ဆရာဆရာမေတြ ရွိမွာပါ။က်ြန္မတို႔ဆရာေတြ က်ြန္မတို႔အေပၚ ေကာင္းခဲ့သလို က်ြန္မတို႔ကေန ေနာင္တပည့္ေတြ အေပၚေကာင္းမေပးႏိုင္ဘူးလား။

တပည့္ေတြကို ငါ့ဆီ က်ဴရွင္လာတက္မွ အမွတ္ေကာင္းမယ္လို႔ ေျပာေနစရာလိုေသးလား
၊အဲဒီလို ျခိမ္းေျခာက္ခံျပီး လာတက္ရတဲ့ ကေလးေတြက ကိုယ့္အေပၚ ေလးစားမွဳေရာ ရွိပါ့မလား၊
ဒီလို ရွာလို႔ရတဲ့ေငြေတြနဲ႔ လွလွပပ ၀တ္ႏိုင္စားႏိုင္တာ ေနာင္ေရးစိတ္ေအးရမယ့္ အေျခထိ စုေဆာင္းႏိုင္ရဲ့လား။

ဆရာဆိုတဲ့ Image ကို ဘယ္လို ပံုေဖာ္ေစခ်င္ၾကလဲ စဥ္းစားၾကေစခ်င္ပါတယ္။
မိဘ၊ဆရာ၊ေက်ာင္းသား ဆိုတဲ့ ၾတိဂံထဲက တစ္ေဒါင့္နဲ့ တစ္ေဒါင့္ ဆက္သြယ္ရာမွာ အဓိက အက်ဆံုးက ဆရာပါ။
မိဘ နဲ့ ေက်ာင္းသားေတြေကာင္းဖို႔ ဆရာေတြက ဦးေဆာင္သြားရပါမယ္။
တိုင္းျပည္အတြက္ ေတာ္တဲ့ လူေကာင္းေလးေတြ၊ ေကာင္းတဲ့ လူေတာ္ေလးေတြ ဘက္ညီညီ ထြက္လာဖို႔တာ၀န္အရွိဆံုးကဆရာေတြပါ။

ဒီေနရာမွာ စြယ္ေတာ္ရြက္ရဲ့ “တစ္ေယာက္ တစ္လက္ ၀ိုင္းလို႔ကူ၊ ေဂဇက္ရြာၾကီး ေကာင္းဖို႔ ေကာင္းဖို” ထဲက စကားလံုးေတြ ယူသံုးပါရေစ။႔

အနီးကပ္ဆံုး ေရာက္တဲ႔ေနရာက စ “ ေျပာင္း ” ၾကပါစို႔။
အမွန္ေရာက္ေအာင္ ခ်က္ခ်င္းမေျပာင္းႏိုင္ေသးရင္ေတာင္ အနည္းဆံုး အမွားေတြေတာ႔ ထပ္မလုပ္ၾကပါစို႔ရဲ႔


ထပ္ေျပာခ်င္ပါတယ္
ဆရာဆိုတဲ့ Image ကို ဘယ္လို ပံုေဖာ္ေစခ်င္ၾကပါသလဲ။
ဒီစာရဲ့ ေခါင္းစဥ္က အားလံုးသိၾကပါမယ္၊ဖက္ဖူးေရာင္ရုပ္ရွင္ကားထဲမွာ မာမာေအးၾကီး ခံစားမွဳအျပည့္နဲ့ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းပါ။

မွတ္မိသေလာက္ ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။ခံစားၾကည့္ၾကပါ။
ၿမတ္ေသာဆရာ၊သူ႔လိုဆရာ

လိမၼာယဥ္ေက်း သင္ေပးတဲ့ဆရာ

သူ႔ဘ၀ကိုပင္ သူမတြယ္တာ။

တပည့္မ်ားအေပၚ သားသမီးမ်ားပမာ

ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးၾကင္နာ၊

အရာရာအစစ ဆံုးမညႊန္ၾကားကာ

သိေစခ်င္ေသာေစတနာ၊ တတ္ေစခ်င္ေသာေစတနာ


ပဒုမၼာ @ mandalaygazette

No comments:

Post a Comment