Tuesday, February 5, 2019

ေအာင္ၿမင္မွုသည္ ဘ၀အေၿခအေန ထက္ ႀကိဳးစားမွဳေပၚသာ မူတည္ေႀကာင္း ၿပခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္





လူတိုင္းက ဘ၀ကို ေအာင္ၿမင္စြာ ၿဖတ္သန္းခ်င္ႀကသည္ ။
စီးပြားေရး သမားက သူေ႒းအႀကီးစား ၿဖစ္ခ်င္သည္ ။
၀န္ထမ္းက ရာထူးႀကီးႀကီးလိုခ်င္သည္ ။
ေက်ာင္းသားက ပထမ ရခ်င္သည္ ။
သို.ေသာ္ အမွန္တကယ္ ေအာင္ၿမင္ဖို. ႀကိဳးစားၿဖစ္သူနည္းသလို ႀကိဳးစားသူမ်ားထဲမွ အမွန္တကယ္ေအာင္ၿမင္သူကလည္း အေရအတြက္ တစ္ခုသာရွိသည္ ။ ထိုသုိ.ေအာင္ၿမင္ႀကသူမ်ားတြင္အမ်ားစုက လိုအပ္သမွ် ပ့ံ့ပိုးေပးႏိုင္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္မွသာၿဖစ္ႀကသည္ ။
မည္သို.ေသာ ဘ၀ေပးအၿခအေန ကိုပိုင္ဆိုင္ေနရသူၿဖစ္ပါေစ ၊ ကိုယ္တိုင္ကသာ အမွန္တကယ္ေအာင္ၿမင္ခ်င္လွ်င္ ၊ ေသခ်ာအားစိုက္ႀကိဳးစားမွဳကသာ အေရးႀကီးေႀကာင္း ၊ အထူးသၿဖင့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ အထူးေအာင္ၿမင္ခ်င္သူတို.အဖို. ဘယ္အရာမဆို ၿဖစ္ႏိုင္ေႀကာင္းကို ယခုလူငယ္က သက္ေသၿပခဲ့ပါသည္ ။

ဤလူငယ္က အေၿခခံပညာအဆင့္ကို ထူးခၽြန္စြာေအာင္ၿမင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့သူ ၊ ၂၀၁၆-၁၇ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ဂုဏ္ထူး ၅ဘာသာၿဖင့္ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္ၿမင္ခဲ့သူ ၊ ၂ႏွစ္ဆက္တိုက္ လူရည္ခၽြန္ၿဖစ္ခဲ့သူ ၊ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေရေႀကာင္းတကၠသိုလ္၀ယ္ ပညာဆည္းပူးေနသူ ၊ ပို၍ ခ်ီးက်ဳးဖို.ေကာင္းသည္က မၿပည့္စံုသည့္ႀကားက စိတ္ဓါတ္ႀကံ့ခိုင္စြာၿဖင့္ ထိုေအာင္ၿမင္မွဳမ်ားကို ရယူႏိုင္ခဲ့သူ 

သူ.အမည္က ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္
ဖခင္ၿဖစ္သူ ဦးႀကည္ႏိုင္ ႏွင့္ မိခင္ၿဖစ္သူ  ေဒၚတင္ေသာ္ေသာ္ခိုင္ တို.၏ သား/သမီး ငါးေယာက္အနက္ ဒုတိယေၿမာက္သား ၊ မိခင္ၿဖစ္သူ၏ဇာတိ စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသႀကီး ကသာၿမိဳ. တြင္ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး အသက္တစ္ႏွစ္အရြယ္ မွစ၍ ဖခင္ၿဖစ္သူ၏ ဇာတိ  ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ၀ါးခယ္မ ၿမိဳ.တြင္ အေၿခ ခ် ေနထိုင္လာခဲ့သူ ။

သူငယ္တန္း မွ စတုတၳတန္း အထိ မင္းပိုင္း အမက တြင္ပညာသင္ႀကားခဲ့ၿပီး ပဥၥမတန္း မွ ဒသမတန္းအထိ အထက ( ၁ ) ၀ါးခယ္မတြင္ ပညာသင္ႀကားခဲ့သူ ။
လက္လုပ္ လက္စား မိဘႏွစ္ဥိး မွေမြးဖြားလာရသၿဖင့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အားကိုးႀကိဳးစားရင္း သူငယ္တန္းမွ စတုတၳတန္းအထိ အဆင့္ ၁ မရေသာ္လည္း အဆင့္ ၁၀ ေအာက္မေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ခဲ့သူၿဖစ္သည္ ။ ဒီႀကားထဲ စတုတၳတန္းအၿပီးတြင္  မိဘမ်ား၏ စီးပြားေရး အေၿခအေနေႀကာင့္ ေဒသမ်ိဳးစံု ေၿပာင္းေရႊ.ေနထိုင္ရင္း ႏွစ္ႏွစ္ခန္. ေက်ာင္းရပ္နားထားခဲ့ရေသးသည္ ။



ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ မွာပင္ ဘ၀၏ဒါဏ္ရာဒါဏ္ခ်က္တို.ေႀကာင့္ ေလာကဓံအႀကား လိမ့္ေနေအာင္ခံရင္း ပဥၥမတန္း ကို မၿဖစ္ၿဖစ္ေအာင္ ဆက္တက္ခဲ့သည္ ။ တို.ေႀကာင့္ ပဥၥမတန္း ၊ ဆ႒မတန္း၊ သတၱမတန္းတို.တြင္ သာမာန္ေအာင္ၿမင္ရံုသာေအာင္ၿမင္ခဲ့သည္ ။သူ.ဘ၀ကို ေတာက္ပေစခဲ့ေသာ   ၊ သူ.ရည္မွန္းခ်က္တို.ခိုင္မာေစခဲ့ေသာ စကားက သတၱမတန္းပညာရည္ခၽြန္ဆုေပးပြဲသို. တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ၿပန္အလာ  မိခင္ၿဖစ္သူ စကားတစ္ခြန္း ၊ သူလည္းသူ.သား ဆုခ်ီးၿမွင့္ခံရတဲ့ ပြဲမ်ိဳးတက္ခ်င္လိုက္တာ ၊ ၿမင္ခ်င္လိုက္တာ တဲ့ ။  ထို.ေႀကာင့္ အ႒မတန္း  မွစ၍ စာကိုပိုႀကိဳးစားခဲ့သလို  လူရည္ခၽြန္ၿပိဳင္ပြဲကို ၀င္ၿပိဳင္ခဲ့သည္ ။ ဤ သည္ကပင္ သူ.ဘ၀အတြက္ ေအာင္ၿမင္မွဳ လမ္းစဟု ေၿပာရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ထိုႏွစ္သူ သူအေရြးခ်ယ္ မခံခဲ့ရ ။ သို.ေသာ္ ထိုလူရည္ခ်ၽြန္ေရြးခ်ယ္မွဳ အၿပီး ေအာင္ပြဲဆင္သြားေသာ လူရည္ခၽြန္ ႏွင့္ ဆရာ/ဆရာမမ်ား ၊ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား ဓါတ္ပံုစုအရိုက္ ဆရာမ တစ္ဦး၏ စကားေႀကာင့္ ေနာင္ႏွစ္သူလူရည္ခၽြန္ၿဖစ္ေအာင္ ၊ ရေအာင္ ၀င္ၿပိဳင္မည္ဟုထပ္မံ၍ ခိုင္မာစြာ ဆံုးၿဖတ္ခဲ့သည္ ။ ကံအနည္းငယ္ေကာင္းလာေသာႏွစ္ဟု ေၿပာရမည္ၿဖစ္ၿပီး သူ.အေဖလည္း ထိုႏွစ္တြင္ ပညာေရး႒ာနတြင္ ေန.စား လေပး ၀န္ထမ္းအၿဖစ္ စခန္.အပ္ခံရသည္ ။

သူ.ဆံုးၿဖတ္ခ်က္တို.အတြက္ သူႀကိဳးစားခဲ့ရသည္ ။ တစ္ဘက္က စာေပႏွင့္ ဗဟုသုတတို.အတြက္ ႀကိဳးစား ၊ ေလ့လာ ၊ သင္ယူေနရသလို တစ္ဘက္ က ဖခင္ၿဖစ္သူ၏ အလုပ္ကို ၀ိုင္းကူရေသးသည္ ။က်ဳရွင္ဆိုတာ သူ.အတြက္ေတာ့ အိမ္မက္သက္သက္ ။
ႀကိဳးစားသူတိုင္းအတြက္ ထိုက္တန္ေသာ ရလဒ္ရွိစၿမဲ ဆိုသကဲ့သို. န၀မတန္းတြင္သူလူရည္ခၽြန္အၿဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရသည္ ။ သူ.အေမလည္းသူ.ပတ္၀န္းက်င္၀ယ္ ေခါင္းေမာ့ႏိုင္ခဲ့သည္ ။ ေအာင္ၿမင္မွုဆိုသည္က အရသာသိသြားသူတို.အဖို. အၿမဲ သိမ္းပိုက္ပိုင္ဆိုင္လိုေသာအရာၿဖစ္သည္ ။ ဒသမတန္းတြင္ သူထပ္ႀကိဳးစားသည္ ။ ၿပည့္စံုသူမ်ားကဲ့သို. ေဘာ္ဒါ ၊ ဂိုက္ စသည္တို. သူ.စိတ္မ၀င္စားႏိုင္ ။
သို.ေသာ္ ကံေကာင္းသည္က အ႒မတန္း မွစ၍ ကူညီခဲ့ေသာ သူ.ဆရာမ ။ ထိုဆရာမက သူဒသမတန္းအေရာက္ ဆရာမလည္း ဒသမတန္းတြင္သင္ႀကားခ်ိန္ၿဖစ္သၿဖင့္ သူလိုအပ္သမွ် ကူညီေပးသည္ ။ သိလိုသမွ်သင္ႀကားေပးသည္ ။ ၿပင္ပသင္ႀကားေနေသာ မိတ္ေဆြမ်ားထံ အကူအညီေတာင္းၿပီး သူ.ကိုသင္ႀကားေပးေစသည္ ။ ထို.အၿပင္ သူ.တြင္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေကာင္ းတစ္ဦးရွိသည္ ။ ထိုသူငယ္ခ်င္းက သူ.လိုအပ္ေသာ စာအုပ္မွအစ အကူအညီေပးသည္ ။ ကိုယ္တိုင္၏ ၿပင္းထန္ေသာ ႀကိဳးစားမွဳ ၊ ကူညီေဖးမတတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းမ်ား ႏွင့္ က်င့္၀တ္ငါးၿဖာ ႏွင့္ ၿပည့္စံုေသာ ဆရာမမ်ားေႀကာင့္ သူတကၠသိုလ္၀င္တန္းကို ဂုဏ္ထူး ငါးဘာသာၿဖင့္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ေအာင္ၿမင္ခဲ့သည္ ။ 




ထိုအေႀကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သူက
ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္တန္းကို ငါးဘာသာဂုဏ္ထူးနဲ.ေအာင္ခဲ့တယ္ ။ ဒါေပမယ့္အမွတ္တအားမမ်ားခဲ့ဘူး ။ ကၽြန္ေတာ္က အေဖ့အလုပ္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ကၽြန္ေတာ္တတ္ႏိုင္တဲ့ ဘက္ကကူလုပ္ေပးရင္း ၊ အလုပ္တစ္ဘက္ စာတစ္ဘက္ႀကိဳးစားခဲ့ရတာေႀကာင့္ လိုခ်င္တဲ့ အမွတ္မ်ိဳးအထိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မရခဲ့ဘူး ။ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိ အေၿခအေနကို ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္တယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္အမွတ္ေတြက

ၿမန္မာစာ ၇၆

အဂၤလိပ္စာ ၇၅

သခ်ၤာ ၈၉

ဓါတုေဗဒ ၈၄

ရူပေဗဒ  ၇၅

ေဘာဂ  ၈၁  ပါ

လူရည္ခၽြန္ဘ၀ေရာက္ဖို.ႀကိဳးစားေၿဖဆို ခဲ့ရသည္ ကပင္သူ.အတြက္သိပ္လြယ္လွသည္မဟုတ္ ။ မိသားစု စား၀တ္ေနေရး ႏွင့္ ေက်ာင္းစရိတ္တို.အတြက္ ဖခင္၏ အလုပ္ကို ႀကိဳးစားပမ္းစား ကူလုပ္ေပးေနရသည္ကရွိေသးသည္ ။ ေနာက္ဆံုး သူလူရည္ခၽြန္ သြားမေၿဖခင္ ညကပင္လွ်င္ သူတို.မိသားစု၏ အဓိက ရပ္တည္ေနရေသာ လုပ္ငန္းၿဖစ္သည့္ ပလာတာ ေအာ္ဒါရသၿဖင့္ တစ္ညလံုးနီးပါး သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ အလုပ္လုပ္ေနႀကရေသးသည္ ။ ထိုကဲ့သို.ညလံုးေပါက္နီးပါး တစ္ခါတစ္ရံ ညလံုးေပါက္ အလုပ္လုပ္ႀကရၿခင္းမ်ိဳးက သူတို.သားအဖအတြက္ေတာ့ အထူးအဆန္း မဟုတ္ ။ 



သူ.ေအာင္ၿမင္မွဳအတြက္ သူ.ပီတိစကားက
ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ မွာ ကၽြန္ေတာ္အေက်နပ္ဆံုး အခ်ိန္တစ္ခုရွိဖူးတယ္ ။ အဲ့ဒါ ဆယ္တန္း လူရည္ခၽြန္ အေရြးခံရၿပီးူေတာ့ အဲ့ဒါကိုၿမိဳ.က လူေတြ ႀကိဳတဲ့အခ်ိန္ ။ အဲ့ဒါ ကၽြန္ေတာ့္ ဘ၀မွာ ပထမဆံုး လူရာအသြင္းခံရတဲ့အခ်ိန္ပဲ ။ အရင္ကဆို ပတ္၀န္းက်င္က ကၽြန္ေတာ္တို. မိသားစု အေၿခအေနေတြေပၚလိုက္ၿပီး ႏွိမ္ႀကတာ ၊ ေၿပာႀကတာေတြ ခံခဲ့ရတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူတို.စကားေတြႀကားထဲ ကၽြန္ေတာ့ဘ၀ကို အနစ္မခံခဲ့ဘူး


သူ.စိတ္ကူး ၊ အိမ္မက္ (သို.) သူ.အနာဂတ္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ေတာ့ သူကခုလိုေၿပာသည္ ။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးက ကၽြန္ေတာ့္ၿမိဳ.အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုခုလုပ္ေပးခ်င္တယ္ ။ အဲ့ဒီလိုလုပ္ေပးႏိုင္ဖို. ကၽြန္ေတာ့္ ဘ၀ ကို ကၽြန္ေတာ္ တည္ေဆာက္ထားဖို.လိုတယ္ ။ အေၿခမခိုင္ပဲနဲ. ေလွကားကိုကၽြန္ေတာ္မတက္ခ်င္ဘူး ။ အဲ့ဒါ မွ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္ပါမယ္လို.ယူဆတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ၀ါသနာ ၂ခုရွိတယ္ ။ ပထမ တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ့ဘ၀အတြက္လည္း ပါတယ္ ။ ဒီေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ေတြ ၊ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအတတ္ပညာ ေတြ စိတ္၀င္စားတယ္ ။ ဒီပညာနဲ. ကၽြန္ေတာ့ဘ၀ကို ကၽြန္ေတာ္ ထူေထာင္ခ်င္တယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က စံုစမ္းေရး လုပ္ရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳး ကိုသိပ္လုပ္ခ်င္တာ ၊ ငါႀကီးလာရင္ အဲ့လို အလုပ္မ်ိဳးပဲ လုပ္မယ္လို.စိတ္ကူးဖူးတာ ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဆရာမေတြရဲ. လႊမ္းမိုးမွဳ ပါလိမ့္မယ္ထင္တယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းဆရာၿဖစ္ခ်င္တာ ။ အဲ့ဒီေတာ့  ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ဆံုး ဆႏၵက သင္ႀကားေရး ၊ ကၽြန္ေတာ္တတ္ထားတဲ့ ဒီပညာရပ္ေတြကို ၿပန္ၿဖန္.ေ၀တာ ၊ ၿပန္သင္ႀကားတာ ၊ ဒါမွမဟုတ္ အေၿခခံပညာအဆင့္ ေတြအတြက္ သင္တန္းေတြ ၊ ေက်ာင္းေတြ လုပ္တာမ်ိဳးရယ္ ပရဟိတ သင္ႀကားေပးတာမ်ိဳးေတြရယ္ကို စိတ္၀င္စားတယ္ 


သူ.ဘ၀တိုးတက္ေရးတြင္ သူ.အေဖ၏ ႀကိဳးစားမွဳ ၊ သြန္သင္မွဳ တို.ကလည္း အဓိက အခန္းတစ္ခုမွ ပါ၀င္ေနခဲ့သည္ ။
ကၽြန္ေတာ့္အေဖ ကၽြန္ေတာ့ကို အၿမဲ ဆံုးမတဲ့ စကားရွိတယ္ ။

မေကာင္းရင္ ကင္းေအာင္ေန ၊ မကင္းရင္ ေကာင္းေအာင္ေန တဲ့

ကိုယ္.ဘ၀ကို သိ ၊ ကိုယ့္ဘ၀ကို နားလည္ ၊ ငါ့လိုမၿဖစ္ေစနဲ.  တဲ့

ၿပီးေတာ့ ေလာကအေပၚ ကၽြန္ေတာ့္အၿမင္က ဘယ္အရာ ၊ ဘယ္အၿဖစ္အပ်က္မဆို အေကာင္းဘက္ကေတြးရင္ အေကာင္းၿဖစ္ၿပီးေတာ့ ၊ အဆိုးဘက္ကေတြးရင္ အဆိုးၿဖစ္တယ္ လို.ၿမင္တယ္ ၊ ႀကည့္တဲ့ ရွဳေထာင့္ေပၚမွာပဲ မူတည္တယ္  
ယခုသူေရေႀကာင္းတကၠသိုလ္တက္ေရာက္ေနသည္ကလည္းပညာသင္ဆုရရွိခဲ့ၿခင္းေႀကာင့္ၿဖစ္ေႀကာင္း
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မကြယ္မ၀ွက္ေၿပာၿပသည္ ။

ကၽြန္ေတာ္အခုတက္ေနတာကလည္း ၀ါးခယ္မၿမိဳ.နယ္အသင္း ( ရန္ကုန္ ) က ေပးထားတဲ့ သခင္သိန္းေဖပညာသင္ဆုေႀကာင့္ တက္ေနႏိုင္တာပါ ။ ၿမိဳ.နယ္အသင္း ကိုလည္း တကယ့္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။ 



ယခုလိုအရြယ္သည္ မည္သူမွ်ကိုယ္ပိုင္၀င္ေငြၿဖင့္ေက်ာင္းတက္ႏိုင္သည္မဟုတ္ပဲ  မိဘ (သို.) ေဆြမ်ိဳး ၊ ညီ ၊ အကို ၊ ေမာင္ ၊ ႏွမ တို.ကေထာက္ပံ့မွသာ ေက်ာင္းတက္ႏိုင္ႀကသူခ်ည္းသာၿဖစ္သာ ။ သာမာန္ေက်ာင္းသား/သူဆိုသည္က ေသြးသားေတာ္စပ္မွဳေႀကာင့္သာ အေထာက္အပံ့ရေနၿခင္းၿဖစ္ၿပီး ဤကဲ့သို.ပညာသင္ဆု ရရွိသူမ်ားကေတာ့ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းေႀကာင့္ ၊ ကိုယ့္ႀကိဳးစားမွဳေႀကာင့္ ဆုအၿဖစ္ ယခုကဲ့သို.ပညာသင္ႀကားခြင့္ ၊ ပညာသင္ဆု ရရွိၿခင္းမို. သိမ္ငယ္စရာ မလိုဟူေသာ မွန္ကန္သည့္ ဂုဏ္ယူ မွဳ မ်ိဳးကိုလည္း သူ.ထံတြင္ေတြ.ရသည္ ။

ေအာင္ၿမင္မွဳ ဆိုသည္က အခ်ိဳ.သူတို.အတြက္ အေၿခအေနေကာင္းမ်ား အသင့္ဖန္တီးၿပီးသားမို. အနည္းငယ္ အားစိုက္ရံု မွ်ၿဖင့္ အသာအယာလွမ္းဆြတ္ယူႏိုင္သည္ ။
ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း၏ အား ၊ အရည္အခ်င္း ၿဖင့္ ၿမင့္မားေသာ ေအာင္ၿမင္မွဳ ကိုပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို.အတြက္ကေတာ့ ပိုအားစိုက္ရ၏ ။ ပို၍ ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ ႀကိဳးစားရ၏ ။ မည္သို.ပင္ဆိုေစ အမွန္တကယ္သာ ေအာင္ၿမင္ၿခင္းကို ဆာေလာင္မြတ္သိပ္လာလွ်င္ ကိုယ္တိုင္၏ အေၿခခံအေၿခအေနမ်ားထက္ ကိုယ္.ႀကိဳးစားမွဳကစာလွ်င္ အဓိ္ကက်ေႀကာင္း ဤလူငယ္၏ ေအာင္ၿမင္မွဳက သက္ေသၿဖစ္သည္ ။


No comments:

Post a Comment