(ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္မ်ားအေၾကာင္းအား
ေဖာ္ျပခြင့္ျပဳသည့္အတြက္ ကိုေမာင္ဟန္အား ေက်းဇူး
အထူးတင္ရွိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ာ...)
ေရြ႕လ်ားပစ္ခတ္ႏိုင္ေသာ အေျမာက္စနစ္(သို႕) ယာဥ္တင္စနစ္ကို ပထမကမာၻစစ္အတြင္း တင့္ကားမ်ား စတင္ေပၚေပါက္ျပီး မေရွးမေႏွာင္းပင္ စတင္အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ တိုက္ရိုက္ပစ္ စနစ္ကို ရန္သူ႕ခံစစ္ေၾကာင္းမ်ားကို ထိုးေဖါက္ရာ၊ ေျခလ်င္တပ္မ်ားနဲ႕အတူ အကာကြယ္ေပး ခ်ီတက္ရာမွာ အသံုးျပဳခဲ့သလို သြယ္ဝိုက္ပစ္ကူစနစ္ကိုလဲ ရန္သူ႕ဆုတ္ခြာရာ လမ္းေၾကာင္းကို ပိတ္ဆို႕ရာ၊ ရန္သူ႕စစ္ကူလမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ေႏွာက္ယွက္ရာ၊ ၾကိဳတင္ေျခမွဳန္းေရးတို႕တြင္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။
ဒုတိယ ကမာၻစစ္ကာလ ဂ်ာမနီတပ္မေတာ္သံုး ယာဥ္တင္စနစ္
သာမာန္အားျဖင့္ ဆိုလ်င္ ေျမျပင္အေျခစိုက္ အေျမွာက္တပ္မ်ားကို အသံုးျပဳၾကေသာ္လည္း ရန္သူ၏ ေမွ်ာ္မွန္းမထားေသာ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာ အငိုက္ရယူ၍ စစ္ဆင္ရာတြင္ ေျမျပင္အေျခစိုက္ အေျမွာက္စနစ္မ်ားထက္ ပိုမိုလ်င္ျမန္စြာ ေရြ႕လ်ားစစ္ဆင္ႏိုင္၊ ျပင္ဆင္ခ်ိန္၊ ေရြ႕ေျပာင္းခ်ိန္ နဲပါးလွေသာ ယာဥ္တင္သြယ္ဝိုက္ပစ္ စနစ္မ်ာအား ရန္သူ၏ စစ္ကူမ်ား၊ ေဘးနံတပ္မ်ား၊ ဆုတ္ခြာရာ၊ ေထာက္ပံ့ရာလမ္းေၾကာင္းမ်ားကို အခိုက္အတန္႕ ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ထို႕အျပင္ မိမိႏွင့္ လက္ႏွက္အင္အား မကြာျခားလွေသာ ရန္သူ၏ တန္ျပန္ပစ္ခတ္မည့္ စနစ္မ်ားကို ထိေရာက္မွဳမဲ႕ေစရန္အတြက္ ေနရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အခ်ိန္တိုအတြင္းေျပာင္းလဲကာ ရန္သူ႕ေနာက္ပိုင္းကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ပစ္ခတ္ႏိုင္သည့္အတြက္ စစ္ေရးဗ်ဴဟာမ်ား၏ အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္းေနရာ ဗ်ဴဟာလက္ႏွက္တစ္ခုအေနျဖစ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေနရာယူလာခဲ့သ
ည္။
သို႕ေသာ္ ယာဥ္တင္စနစ္ထက္ ပိုမိုတိက်ေသာ ပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္း၊ ပိုမိုေဝးေဝးပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္း၊ အေရအတြက္ မ်ားမ်ား ပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေျမျပင္အေျခစိုက္ တာေဝးပစ္ အေျမွာက္မ်ား၏ အခန္းဂ႑သည္လည္း ေမွးမွိန္သြားခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ထို႕အတူ ျမန္ျမန္ပစ္ပစ္၊ ျမန္ျမန္ေျပာင္း၊ မ်ားမ်ားထိုးေဖါက္ ဝင္ေရာက္ႏိုင္သည့္ ေရြ႕လ်ားစစ္ကစားမွဳ အားေကာင္းလြန္းသည့္ ယာဥ္တင္အေျမွာက္စနစ္မ်ားသည္လည္း ေခတ္မွီစနစ္မ်ား၊
ဒံုးစနစ္မ်ားျဖင့္ တြဲဖက္လာေသာအခါ ပိုမိုအေရးပါေသာ အခန္းဂ႑တြင္
ေနရာယူလာခဲ့ပါသည္။ ၎စနစ္မ်ားသည္ အေပါ့စား သံခ်ပ္ကာစနစ္မ်ားျဖင့္
ကာကြယ္ထားေသာ္လည္း ရန္သူႏွင့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္စဥ္တြင္ ခံႏိုင္ရည္အား
အင္မတန္နဲပါးလွေသာ လက္ႏွက္စနစ္မ်ားျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ပစ္ခတ္မွဳထက္
လွဳပ္ရွားမွဳကို ပိုမိုအေလးေပးရေသာ အေနအထားတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
ယာဥ္တင္စနစ္ဆိုရာတြင္ အေျမာက္မ်ားသာမက ဒံုးစနစ္မ်ား၊ ေမာ္တာမ်ားကိုပါ
အသံုးခ်ၾကသည္ျဖစ္ပါသည္။
Nora B-52 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
နာမည္ေက်ာ္ တာေဝးပစ္စနစ္မ်ားျဖစ္သည့္ ၁၅၅မမ၊၁၂၂မမ၊ ၁၅၂မမ တာေဝးပစ္ ေဟာင္ဝဇ္ဆာ စနစ္မ်ားကို ယာဥ္တင္စနစ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။ ယင္းတို႕ထက္ ပိုမိုၾကီးမားသည့္ အေျမွာက္ၾကီးမ်ားကိုလဲ ရထားတင္စနစ္မ်ား၊ တင့္ကားစနစ္မ်ားျဖင့္ ဒုတိယကမာၻစစ္အတြင္းက အသံုးျပဳခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယေန႕ေခတ္တြင္ အသံုးျပဳၾကျခင္းမရွိေတာ့ေပ။ အေမရိကန္၏ M109A6 Paladin ၁၅၅မမ စနစ္၊ ရုရွား၏ 2S19 Msta ၁၅၂မမ စနစ္၊ တရုတ္၏ PLZ 05 ၁၅၅မမ စနစ္ တို႕ကဲ့သို႕ တင့္ကားတင္စနစ္ သံုး စနစ္မ်ားရွိသကဲ့သို႕၊ အေပါ့စား သံခ်ပ္ကာ စနစ္သာသံုးထားသည့္ ယာဥ္တင္ တာေဝးပစ္ အေျမာက္စနစ္မ်ားလဲ မ်ားစြာထုတ္လုပ္ အသံုးခ်ေနၾကျပီျဖစ္ပါသည္။ ပံုမွန္ေျမျပင္စနစ္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳရသည့္ စစ္သည္အေရအတြက္သည္ ၁၀ဦးေက်ာ္အထိ ရွိတတ္ျပီး၊ ေရြ႕ေျပာင္းခ်ိန္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ မိနစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ေနခ်ိန္တြင္ ယာဥ္တင္စနစ္မ်ားသည္ အဖြဲ႕ဝင္ ၅ေယာက္ႏွင့္ ေအာက္သာလိုအပ္ျပီး မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္း ပစ္ခတ္ေရြ႕ေျပာင္း ထပ္မံပစ္ခတ္ႏိုင္သျဖင့္ ေခတ္သစ္စစ္ပြဲမ်ား၏ အခရာေနရာတြင္ အေျခခ်ေနရာယူထားႏိုင္ေသာ စနစ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက စတင္ခဲ့ေသာ ေခတ္မွီတပ္မေတာ္သို႕ဆိုသည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သည္လည္း အားထားရေသာ အေျမာက္တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို ေခတ္မွီခ်ိန္ရြယ္ တိုင္းတာစနစ္မ်ား၊ ေရဒါမ်ား၊ စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ျမင့္တင္လာခဲ့ရာ ၂၀၁၀ ဝန္းက်င္ႏွစ္မ်ားတြင္ ယာဥ္တင္ တာေဝးပစ္အေျမာက္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုထဲတြင္ ယေန႕ေခတ္နာမည္ေက်ာ္ ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္မ်ားျဖစ္သည့္ ဆားဗီးယားထုတ္
Nora B-52 ႏွင့္ တရုတ္ထုတ္ SH စနစ္မ်ားပါဝင္လာခဲ့သည္။ ၎တို႕သည္ တင့္ကားတင္
စနစ္မ်ား မဟုတ္ၾကပဲ အေပါ့စား သံခ်ပ္ကာသံုး ဘီးတပ္ ယာဥ္မ်ားျဖင့္
အသံုးျပဳထားသည့္ စနစ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
Nora B-52 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
ဆားဗီးယားႏိုင္ငံထုတ္ ၎စနစ္ကို ၂၀၀၃ခုႏွစ္တြင္ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ပထမဆံုးေသာ ဝယ္ယူသူျဖစ္ခဲ့သည့္ စနစ္ျဖစ္သည္။ စုစုေပါင္း ၃၀ေက်ာ္အထိ ဝယ္ယူထားတယ္လို႕ အင္တာနက္ အခ်က္အလက္မ်ားအရ သိရွိရသည္။ စတင္ထုတ္လုပ္စဥ္က ရုရွား၏ ၁၃၀မမ M46 စနစ္ကို ယာဥ္တင္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ အလိုေလ်ာက္ပစ္ခတ္ႏိုင္ရန္ တည္ထႊင္ခဲ့ၾကျပီး ထိုမွ ၁၅၂မမ D20 စနစ္၊ ထိုမွ ၁၅၅/၄၅ ကာလီဗာ စနစ္အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ မူလထုတ္လုပ္စဥ္က သာမာန္ ၈ဘီးယာဥ္စနစ္ကိုသာ အသံုးျပဳခဲ့ျပီး ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္မွ အေပါ့စား က်ည္ကာစနစ္တပ္ဆင္ျခင္း၊ အီလက္ေထာနစ္စနစ္မ်ား အဆင့္ျမင့္တင္ျခင္း ၁၅၅/ ၄၅
ကာလီဗာအစား ၅၂ကာလီဗာသို႕ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
ယာဥ္တစ္စီးထဲမွာပင္ ေနရာတြက္ခ်က္ျခင္း၊ အကြာေဝးတိုင္းတာျခင္း၊
ပစ္မွတ္ရွာေဖြျခင္း၊ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအားလံုးကို
ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားပါတယ္။
အဆင့္မွီတပ္မေတာ္မ်ားရဲ့ C4ISR ကြန္ယက္စနစ္မ်ားတြင္ တိုက္ရိုက္ပါဝင္ စစ္ကစားႏိုင္ေအာင္ တီထႊင္ေျပာင္းလဲ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာလဲျဖစ္ပါတယ္။၂၀၀၈ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္
ျပည္ပသို႕ တင္ပို႕ရန္ လက္ႏွက္ျပခန္းမ်ားသို႕ ျပသရာတြင္ ၈ဘီးတပ္ယာဥ္စနစ္အား
ေရျပင္ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္စြမ္း၊ လမ္းၾကမ္းေမာင္းနွင္ႏိုင္စြမ္းႏ ွင့္
လက္ႏွက္ငယ္ဒဏ္၊ ရန္သူ႕လက္ႏွက္ၾကီးဒဏ္ ခံႏိုင္စြမ္းကို
တိုးတက္ေအာင္ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကျပီး ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ဓါတ္ေရာင္ျခည္ႏွင့္
ဓါတုပိုးမႊားဒဏ္ကို ယာဥ္အဖြဲ႕သားမ်ား အေတာ္အသင့္ခံႏိုင္ေအာင္
ျပင္ဆင္ထုတ္လုပ္လာခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာအပါအဝင္ အိမ္နီးခ်င္း ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ႏွင့္
ကင္ညာႏိုင္ငံက အမ်ားဆံုးဝယ္ယူထားျပီး အိႏၵိယအပါအဝင္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားကလဲ
မွာယူထားၾကပါသည္။ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္သံုး Nora B-52 မ်ားမွာ ၁၅၅/၅၂
ကာလီဗာစနစ္မ်ားဟု ယူဆရျပီး သံခ်ပ္ကာ အကာကြယ္ႏွင့္ ယာဥ္၏စြမ္းရည္၊
အီလက္ေထာနစ္စနစ္မ်ား၏ အဆင့္အတန္းကိုေတာ့ မသိရွိရေပ။
အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ားမွာ
အမ်ိဳးအစား။ ။ အလိုေလ်ာက္က်ည္ျဖည့္စနစ္(၃၅ေတာင ့္)
ထုတ္လုပ္သည့္ႏိုင္ငံ။ ။ဆားဗီးယား
အေလးခ်ိန္။ ။၃၄တန္
ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳ။ ။ အျမင့္ -၃* မွ +၆၅*၊ ေရျပင္ညီ ၆၀*
တစ္မိနစ္ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳ။ ။၅-၈ေတာင့္
ထိေရာက္မွဳအကြာအေဝး။ ။၄၁ကီလိုမီတာမွ ၆၅ကီလိုမီတာ
တပ္ဆင္သည့္လက္ႏွက္။ ။၁၅၅မမ/၅၂ကာလီဗာ ၊ ၇.၆၂(သို႕)၁၂.၇မမ စက္ေသႏွတ္
မီးခိုးမွိဳင္းကာစနစ ္ဗံုးပစ္ေလာင္ခ်ာမ်ား။
ယာဥ္အမ်ိဳးအစား။ ။off road စနစ္သံုး၈ဘီးတပ္ (ျမင္းေကာင္ေရ ၄၁၀အား ဒီဇယ္အင္ဂ်င္)
စစ္ဆင္ႏိုင္သည့္ အက်ယ္အဝန္း။ ။၆၂၀မိုင္၊(၁၁၀၀ ကီလိုမီတာ)
ေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည့္ႏုန္း။ ။လမ္းေကာင္းတြင္ တစ္နာရီ ၉၀ကီလိုမီတာ လမ္းၾကမ္းတြင္ ၁၅ကီလိုမီတာ
SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
ေနာက္ထပ္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွ ဝယ္ယူထားသည္ဟု သတင္းၾကီးခဲ့သည့္ အမ်ိဳးအစားသည္ တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ SH အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္္။ နာမည္ေက်ာ္ ေနာ္ရင္ဟို ကုမၼနီက တည္ထႊင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ။၂၀၀၂မွာ
စတင္စမ္းသပ္ခဲ့ျပီး ၂၀၀၇ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ တပ္ေတာ္ဝင္ႏွင့္
ျပည္ပတင္ပို႕ျခင္းကို တျပိဳင္တည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Nora B-52
အမ်ိဳးအစားနဲ႕ ကြာျခားျခင္းသိပ္မရွိလွပါ၊ သို႕ေသာ္ SH အမ်ိဳးအစားေတြဟာ
မိုင္းဒဏ္နဲ႕ လက္ႏွက္ဒဏ္ကို ခံႏိုင္ေအာင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္
သံခ်ပ္ကာအကာကြယ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျပီး ၆ဘီးတပ္အမ်ိဳးအစားမ်ားျဖစ္သည့့္ အတြက္ ပိုမိုေပါ့ပါးပါသည္္။
လက္ႏွက္စနစ္အရ ၁၅၅မမ/ ၅၂ကာလီဗာ
စနစ္ကိုသာအသံုးျပဳထားျပီး C4ISR စနစ္မ်ားနဲ႕ အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္
စီစဥ္ထားေသာ အလ်ိဳေလ်ာက္ ပစ္ခတ္မွဳစနစ္မ်ားပဲျဖစ္ပါသည္္။
အလ်ိဳေလ်ာက္ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳမွာ ၂၅ေတာင့္အထိ ေလ်ာ့နဲသြားျပီး
ထိေရာက္မွဳအကြာအေဝးမွာ ၅၃ကီလိုမီတာ ျဖစ္သည္္။ သို႕ေသာ္
စစ္ဆင္ႏိုင္မွဳနယ္ဝန္းႏွင့္ လမ္းၾကမ္းေမာင္းႏွင္ႏိုင္ျခင္း
လ်င္ျမန္ျခင္းတို႕အတူတူပင္ ျဖစ္သလို ကုန္က်စားရိတ္မွာ သက္သာလွပါသည္။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွ ဝယ္ယူသည့္ အေရအတြက္ မသိရပါ။ တစ္ရာေက်ာ္အထိ ဝယ္ယူထားသည္
ဆိုေသာ္လည္း အိႏၵိယ၏ TATA SP Gunစနစ္မ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းထုတ္စနစ္မ်ားလည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အင္တာနက္အခ်က္အလက္မ်ားအရ အေရအတြက္၁၅၀ အထိဝယ္ယူထားသည္ဟု
ဆိုၾကပါသည္။ ျမန္မာအပါအဝင္ အာဖရိကႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕ႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္း
ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လဲ အသံုးျပဳေသာ စနစ္ျဖစ္ပါသည္။ အေတာ္ရုပ္ထြက္ဆိုးသည့္
စနစ္ဟု လက္ႏွက္ဝါသနာရွင္မ်ားက ဆိုၾကသည္။
အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ားမွာ.
အမ်ိဳးအစား။ ။ အလိုေလ်ာက္က်ည္ျဖည့္စနစ္(၂၅ေတာင ့္)
ထုတ္လုပ္သည့္ႏိုင္ငံ။ ။ဆားဗီးယား
အေလးခ်ိန္။ ။၂၂တန္
ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳ။ ။ အျမင့္ေရျပင္ညီမွ +၇၀*
တစ္မိနစ္ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳ။ ။၆ေတာင့္
ထိေရာက္မွဳအကြာအေဝး။ ၅၃ကီလိုမီတာ
တပ္ဆင္သည့္လက္ႏွက္။ ။၁၅၅မမ/၅၂ကာလီဗာ ၊၁၂.၇မမ စက္ေသႏွတ္
SH-1 ၁၅၅မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ (ပံုစံတူ)
ယာဥ္အမ်ိဳးအစား။ ။off road စနစ္သံုး၆ဘီးတပ္
စစ္ဆင္ႏိုင္သည့္ အက်ယ္အဝန္း။ ။၆၀၀ ကီလိုမီတာ
ေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည့္ႏုန္း။ ။လမ္းေကာင္းတြင္ တစ္နာရီ ၉၀ကီလိုမီတာ
SH-2 ႏွင့္ SH-3 အမ်ိဳးအစားမ်ားမွာ ၁၂၂မမ သံုးအမ်ိဳးအစားမ်ားျဖစ္ျပီး ပိုမိုေပါ့ပါးသြက္လက္ေသာ စနစ္မ်ားျဖစ္ျပီး ျပည္ပတင္ပို႔ျခင္းအတြက္ အဓိကထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
အျခား ျမန္မာ့တပ္မေတာ္တြင္ရွိသည့္ ယာဥ္တင္တာေဝးပစ္ စနစ္မ်ားအေနျဖင့္ PLZ45(သို႕) PLZ05/ 04
စနစ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အင္တာနက္ အခ်က္အလက္မ်ားအရ အတည္မျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း
ဝါသနာရွင္ အခ်ိဳ႕က မ်က္ျမင္၃စီးမွ ၄စင္းအတြင္း ျမင္ဘူးသည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။
တင့္ကားတင္ တာေဝးပစ္စနစ္ျဖစ္ျပီး ပိုမိုျမန္ဆန္သည့္ပစ္ခတ္နဳန္းကို
ပိုင္ဆိုင္သည့္ စနစ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
PLZ-45 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
PLZ-04/05 ကို ၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ အမ်ားအျပားထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး 04 ကို ျပည္ျပတင္ပို႕ရန္အတြက္ ၁၅၅မမ/၅၂ကာလီဗာစနစ္သံုး ထုတ္လုပ္ျပီး 05 ကို ၁၅၅မမ/၅၄ကာလီဗာစနစ္သံုး တရုတ္ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္အတြက္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ တြဲဖက္အေနျဖင့္ မီခိုးဗံုးပစ္ စနစ္မ်ား၊ ေလယာဥ္ပစ္စက္ေသႏွတ္ၾကီးတို႕ကို တပ္ဆင္ထားသည္္။ စစ္ဆင္မွဳနယ္ ၅၅၀ကီလိုမီတာ ရွိျပီး တစ္မိနစ္ ၁၀ေတာင့္ႏုန္းျဖင့္ ကီလိုမီတာ ၅၀ထိပစ္ခတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း အေလးခ်ိန္ ၄၅တန္အထိေလးလံပါသည္။ အျမန္ႏုန္းအေနျဖင့္ တစ္နာရီကီလိုမီတာ ၅၀ေက်ာ္အထိရွိသည္္။ ကူဝိတ္ႏိုင္ငံသို႕ အဓိကတင္ပို႕ေရာင္းခ်ခဲ့ျပီး အမ်ိဳးအစားမ်ားအရ PLZ-04 ျဖစ္သည္္။ကုန္က်စားရိတ္ပိုမိုသက္သာျပီး၊ ပိုမိုေပါ့ပါးသည့္ PLZ45 ကို ၂၀၀၇ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထပ္မံထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး အေလးခ်ိန္၃၃တန္အထိေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ခ ဲ့သည္။
နည္းပညာျမင့္ သံခ်ပ္ကာမ်ားကို အသံုးျပဳထားေသာ္လည္း စစ္ဆင္မွဳနယ္ဝန္း ၄၅၀ ကီလိုမီတာနီးပါး ေလ်ာ့နည္းခဲ့သည္။ ၁၅၅မမ/၅၂ကာလီဗာသံုးထားေသာ အေျမာက္စနစ္၏ ထိေရာက္မွဳအကြာအေဝး ၅၀ကီလိုမီတာ ေက်ာ္လြန္ခဲ့ျပီး ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳအရ တစ္မိနစ္ကို ၃ေတာင့္မွ ၅ေတာင့္ထိသာ ျဖစ္သည္္။ ေရြ႕လ်ားႏိုင္မွဳ တစ္နာရီ ကီလိုမီတာ ၆၀နီးပါးရွိျပီး ဆီစားႏုန္းေလ်ာ့ျခင္းအပါအဝင္ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္မ်ား၊ အကာကြယ္စနစ္မ်ားကို ျမင့္တင္ထားသည္္။
ကူဝိတ္တပ္မေတာ္သံုး PLZ-45 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
တရုတ္ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္အပါအဝင္ ျပည္ပတပ္မေတာ္မ်ားက ေစ်းႏုန္းအရေရာ အသံုးတည့္မွဳအရပါ စိတ္ၾကိဳက္ေတြ႕ခဲ့ျပီး အေျမာက္အမ်ားဝယ္ယူေသာ စနစ္လဲျဖစ္သည္္။ ပင္တိုင္ေဖါက္သည္ ကူဝိတ္ႏိုင္ငံက အဓိကဝယ္ယူခဲ့ျပီး ေဆာ္ဒီအာေရးဗ်၊ ကူဝိတ္၊အီဂ်စ္၊ ပီယူး၊ ပါကစၥတန္ႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ကပါ ဝယ္ယူတပ္ဆင္ခဲ့ၾကပါသည္။ အတည္မျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္က PLZ04(သို႕) PLZ45 မ်ားကို အစင္း၂၀ ေက်ာ္အထိ ဝယ္ယူထားတယ္ဟု ဆိုၾကပါသည္။
ေဖၚျပပါ စနစ္မ်ားသည္ ျဖည့္တင္းေရးယာဥ္မ်ား ျဖစ္သည့္ GCL45 ကဲ့သို႕ ယာဥ္မ်ား၊ အမိန္႕ေပးယာဥ္မ်ားျဖင့္ တြဲဖက္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေဖၚျပပါ စနစ္မ်ား၏ ထိေရာက္မွဳ အကြာအေဝးမ်ားဆိုရာတြင္ ပစ္ခတ္သည့္ အေျမာက္က်ည္အမ်ိဳးစားမ်ားေပၚတြင ္
%အေတာ္မ်ားမ်ား တည္မွီမည္ျဖစ္ျပီး တိုးတက္လာေသာ စနစ္မ်ားအရ
ေလဆာလမ္းညြန္ျဖင့္ ပစ္ခတ္ႏိုင္ေသာ ထိပ္ဖူးတပ္ က်ည္စနစ္မ်ားလဲ
ႏိုင္ငံတကာတြင္ အသံုးျပဳေနၾကျပီျဖစ္ပါသည္။ ပစ္ခတ္မွဳစနစ္မ်ားတြင္လည္း
တပ္ဆင္ အသံုးျပဳသည့္ အီလက္ေထာနစ္စနစ္မ်ား အေလ်ာက္
ထိေရာက္မွဳ၊လံုျခံဳမွဳ၊တိက်မွဳ၊ စစ္ကစားႏိုင္မွဳ
ကြာျခားမည္ျဖစ္ျပီး ဆိုင္ရာလက္ႏွက္စနစ္မ်ားကို ဝယ္ယူထားရံုသာမက
တိုးတက္လာေနေသာ စနစ္မ်ားႏွင့္ အညီ အဆင့္ျမင့္တင္ထားႏိုင္မွသာ
အခ်ိန္မေရြးတိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ေသာ ထိေရာက္သည့္ လက္ႏွက္စနစ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ..။
ေရြ႕လ်ားပစ္ခတ္ႏိုင္ေသာ အေျမာက္စနစ္(သို႕) ယာဥ္တင္စနစ္ကို ပထမကမာၻစစ္အတြင္း တင့္ကားမ်ား စတင္ေပၚေပါက္ျပီး မေရွးမေႏွာင္းပင္ စတင္အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ တိုက္ရိုက္ပစ္ စနစ္ကို ရန္သူ႕ခံစစ္ေၾကာင္းမ်ားကို ထိုးေဖါက္ရာ၊ ေျခလ်င္တပ္မ်ားနဲ႕အတူ အကာကြယ္ေပး ခ်ီတက္ရာမွာ အသံုးျပဳခဲ့သလို သြယ္ဝိုက္ပစ္ကူစနစ္ကိုလဲ ရန္သူ႕ဆုတ္ခြာရာ လမ္းေၾကာင္းကို ပိတ္ဆို႕ရာ၊ ရန္သူ႕စစ္ကူလမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ေႏွာက္ယွက္ရာ၊ ၾကိဳတင္ေျခမွဳန္းေရးတို႕တြင္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။
ဒုတိယ ကမာၻစစ္ကာလ ဂ်ာမနီတပ္မေတာ္သံုး ယာဥ္တင္စနစ္
သာမာန္အားျဖင့္ ဆိုလ်င္ ေျမျပင္အေျခစိုက္ အေျမွာက္တပ္မ်ားကို အသံုးျပဳၾကေသာ္လည္း ရန္သူ၏ ေမွ်ာ္မွန္းမထားေသာ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာ အငိုက္ရယူ၍ စစ္ဆင္ရာတြင္ ေျမျပင္အေျခစိုက္ အေျမွာက္စနစ္မ်ားထက္ ပိုမိုလ်င္ျမန္စြာ ေရြ႕လ်ားစစ္ဆင္ႏိုင္၊ ျပင္ဆင္ခ်ိန္၊ ေရြ႕ေျပာင္းခ်ိန္ နဲပါးလွေသာ ယာဥ္တင္သြယ္ဝိုက္ပစ္ စနစ္မ်ာအား ရန္သူ၏ စစ္ကူမ်ား၊ ေဘးနံတပ္မ်ား၊ ဆုတ္ခြာရာ၊ ေထာက္ပံ့ရာလမ္းေၾကာင္းမ်ားကို အခိုက္အတန္႕ ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ထို႕အျပင္ မိမိႏွင့္ လက္ႏွက္အင္အား မကြာျခားလွေသာ ရန္သူ၏ တန္ျပန္ပစ္ခတ္မည့္ စနစ္မ်ားကို ထိေရာက္မွဳမဲ႕ေစရန္အတြက္ ေနရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အခ်ိန္တိုအတြင္းေျပာင္းလဲကာ ရန္သူ႕ေနာက္ပိုင္းကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ပစ္ခတ္ႏိုင္သည့္အတြက္ စစ္ေရးဗ်ဴဟာမ်ား၏ အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္းေနရာ ဗ်ဴဟာလက္ႏွက္တစ္ခုအေနျဖစ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေနရာယူလာခဲ့သ
သို႕ေသာ္ ယာဥ္တင္စနစ္ထက္ ပိုမိုတိက်ေသာ ပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္း၊ ပိုမိုေဝးေဝးပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္း၊ အေရအတြက္ မ်ားမ်ား ပစ္ခတ္ႏိုင္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေျမျပင္အေျခစိုက္ တာေဝးပစ္ အေျမွာက္မ်ား၏ အခန္းဂ႑သည္လည္း ေမွးမွိန္သြားခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ထို႕အတူ ျမန္ျမန္ပစ္ပစ္၊ ျမန္ျမန္ေျပာင္း၊ မ်ားမ်ားထိုးေဖါက္ ဝင္ေရာက္ႏိုင္သည့္ ေရြ႕လ်ားစစ္ကစားမွဳ အားေကာင္းလြန္းသည့္ ယာဥ္တင္အေျမွာက္စနစ္မ်ားသည္လည္း
Nora B-52 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
နာမည္ေက်ာ္ တာေဝးပစ္စနစ္မ်ားျဖစ္သည့္ ၁၅၅မမ၊၁၂၂မမ၊ ၁၅၂မမ တာေဝးပစ္ ေဟာင္ဝဇ္ဆာ စနစ္မ်ားကို ယာဥ္တင္စနစ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။ ယင္းတို႕ထက္ ပိုမိုၾကီးမားသည့္ အေျမွာက္ၾကီးမ်ားကိုလဲ ရထားတင္စနစ္မ်ား၊ တင့္ကားစနစ္မ်ားျဖင့္ ဒုတိယကမာၻစစ္အတြင္းက အသံုးျပဳခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယေန႕ေခတ္တြင္ အသံုးျပဳၾကျခင္းမရွိေတာ့ေပ။ အေမရိကန္၏ M109A6 Paladin ၁၅၅မမ စနစ္၊ ရုရွား၏ 2S19 Msta ၁၅၂မမ စနစ္၊ တရုတ္၏ PLZ 05 ၁၅၅မမ စနစ္ တို႕ကဲ့သို႕ တင့္ကားတင္စနစ္ သံုး စနစ္မ်ားရွိသကဲ့သို႕၊ အေပါ့စား သံခ်ပ္ကာ စနစ္သာသံုးထားသည့္ ယာဥ္တင္ တာေဝးပစ္ အေျမာက္စနစ္မ်ားလဲ မ်ားစြာထုတ္လုပ္ အသံုးခ်ေနၾကျပီျဖစ္ပါသည္။ ပံုမွန္ေျမျပင္စနစ္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳရသည့္ စစ္သည္အေရအတြက္သည္ ၁၀ဦးေက်ာ္အထိ ရွိတတ္ျပီး၊ ေရြ႕ေျပာင္းခ်ိန္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ မိနစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ေနခ်ိန္တြင္ ယာဥ္တင္စနစ္မ်ားသည္ အဖြဲ႕ဝင္ ၅ေယာက္ႏွင့္ ေအာက္သာလိုအပ္ျပီး မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္း ပစ္ခတ္ေရြ႕ေျပာင္း ထပ္မံပစ္ခတ္ႏိုင္သျဖင့္ ေခတ္သစ္စစ္ပြဲမ်ား၏ အခရာေနရာတြင္ အေျခခ်ေနရာယူထားႏိုင္ေသာ စနစ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက စတင္ခဲ့ေသာ ေခတ္မွီတပ္မေတာ္သို႕ဆိုသည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သည္လည္း အားထားရေသာ အေျမာက္တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို ေခတ္မွီခ်ိန္ရြယ္ တိုင္းတာစနစ္မ်ား၊ ေရဒါမ်ား၊ စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ျမင့္တင္လာခဲ့ရာ ၂၀၁၀ ဝန္းက်င္ႏွစ္မ်ားတြင္ ယာဥ္တင္ တာေဝးပစ္အေျမာက္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုထဲတြင္ ယေန႕ေခတ္နာမည္ေက်ာ္ ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္မ်ားျဖစ္သည့္
Nora B-52 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
ဆားဗီးယားႏိုင္ငံထုတ္ ၎စနစ္ကို ၂၀၀၃ခုႏွစ္တြင္ စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ပထမဆံုးေသာ ဝယ္ယူသူျဖစ္ခဲ့သည့္ စနစ္ျဖစ္သည္။ စုစုေပါင္း ၃၀ေက်ာ္အထိ ဝယ္ယူထားတယ္လို႕ အင္တာနက္ အခ်က္အလက္မ်ားအရ သိရွိရသည္။ စတင္ထုတ္လုပ္စဥ္က ရုရွား၏ ၁၃၀မမ M46 စနစ္ကို ယာဥ္တင္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ အလိုေလ်ာက္ပစ္ခတ္ႏိုင္ရန္ တည္ထႊင္ခဲ့ၾကျပီး ထိုမွ ၁၅၂မမ D20 စနစ္၊ ထိုမွ ၁၅၅/၄၅ ကာလီဗာ စနစ္အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ မူလထုတ္လုပ္စဥ္က သာမာန္ ၈ဘီးယာဥ္စနစ္ကိုသာ အသံုးျပဳခဲ့ျပီး ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္မွ အေပါ့စား က်ည္ကာစနစ္တပ္ဆင္ျခင္း၊ အီလက္ေထာနစ္စနစ္မ်ား အဆင့္ျမင့္တင္ျခင္း ၁၅၅/
အဆင့္မွီတပ္မေတာ္မ်ားရဲ့ C4ISR ကြန္ယက္စနစ္မ်ားတြင္ တိုက္ရိုက္ပါဝင္ စစ္ကစားႏိုင္ေအာင္ တီထႊင္ေျပာင္းလဲ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာလဲျဖစ္ပါတယ္။၂၀၀၈ခုႏွစ္
အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ားမွာ
အမ်ိဳးအစား။ ။ အလိုေလ်ာက္က်ည္ျဖည့္စနစ္(၃၅ေတာင
ထုတ္လုပ္သည့္ႏိုင္ငံ။ ။ဆားဗီးယား
အေလးခ်ိန္။ ။၃၄တန္
ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳ။ ။ အျမင့္ -၃* မွ +၆၅*၊ ေရျပင္ညီ ၆၀*
တစ္မိနစ္ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳ။ ။၅-၈ေတာင့္
ထိေရာက္မွဳအကြာအေဝး။ ။၄၁ကီလိုမီတာမွ ၆၅ကီလိုမီတာ
တပ္ဆင္သည့္လက္ႏွက္။ ။၁၅၅မမ/၅၂ကာလီဗာ ၊ ၇.၆၂(သို႕)၁၂.၇မမ စက္ေသႏွတ္
မီးခိုးမွိဳင္းကာစနစ ္ဗံုးပစ္ေလာင္ခ်ာမ်ား။
ယာဥ္အမ်ိဳးအစား။ ။off road စနစ္သံုး၈ဘီးတပ္ (ျမင္းေကာင္ေရ ၄၁၀အား ဒီဇယ္အင္ဂ်င္)
စစ္ဆင္ႏိုင္သည့္ အက်ယ္အဝန္း။ ။၆၂၀မိုင္၊(၁၁၀၀ ကီလိုမီတာ)
ေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည့္ႏုန္း။ ။လမ္းေကာင္းတြင္ တစ္နာရီ ၉၀ကီလိုမီတာ လမ္းၾကမ္းတြင္ ၁၅ကီလိုမီတာ
SH-1 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
ေနာက္ထပ္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွ ဝယ္ယူထားသည္ဟု သတင္းၾကီးခဲ့သည့္ အမ်ိဳးအစားသည္ တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ SH အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္္။ နာမည္ေက်ာ္ ေနာ္ရင္ဟို ကုမၼနီက တည္ထႊင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္
လက္ႏွက္စနစ္အရ ၁၅၅မမ/
အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ားမွာ.
အမ်ိဳးအစား။ ။ အလိုေလ်ာက္က်ည္ျဖည့္စနစ္(၂၅ေတာင
ထုတ္လုပ္သည့္ႏိုင္ငံ။ ။ဆားဗီးယား
အေလးခ်ိန္။ ။၂၂တန္
ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳ။ ။ အျမင့္ေရျပင္ညီမွ +၇၀*
တစ္မိနစ္ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳ။ ။၆ေတာင့္
ထိေရာက္မွဳအကြာအေဝး။ ၅၃ကီလိုမီတာ
တပ္ဆင္သည့္လက္ႏွက္။ ။၁၅၅မမ/၅၂ကာလီဗာ ၊၁၂.၇မမ စက္ေသႏွတ္
SH-1 ၁၅၅မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ (ပံုစံတူ)
ယာဥ္အမ်ိဳးအစား။ ။off road စနစ္သံုး၆ဘီးတပ္
စစ္ဆင္ႏိုင္သည့္ အက်ယ္အဝန္း။ ။၆၀၀ ကီလိုမီတာ
ေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည့္ႏုန္း။ ။လမ္းေကာင္းတြင္ တစ္နာရီ ၉၀ကီလိုမီတာ
SH-2 ႏွင့္ SH-3 အမ်ိဳးအစားမ်ားမွာ ၁၂၂မမ သံုးအမ်ိဳးအစားမ်ားျဖစ္ျပီး ပိုမိုေပါ့ပါးသြက္လက္ေသာ စနစ္မ်ားျဖစ္ျပီး ျပည္ပတင္ပို႔ျခင္းအတြက္ အဓိကထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
အျခား ျမန္မာ့တပ္မေတာ္တြင္ရွိသည့္ ယာဥ္တင္တာေဝးပစ္ စနစ္မ်ားအေနျဖင့္ PLZ45(သို႕) PLZ05/
PLZ-45 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
PLZ-04/05 ကို ၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ အမ်ားအျပားထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး 04 ကို ျပည္ျပတင္ပို႕ရန္အတြက္ ၁၅၅မမ/၅၂ကာလီဗာစနစ္သံုး ထုတ္လုပ္ျပီး 05 ကို ၁၅၅မမ/၅၄ကာလီဗာစနစ္သံုး တရုတ္ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္အတြက္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ တြဲဖက္အေနျဖင့္ မီခိုးဗံုးပစ္ စနစ္မ်ား၊ ေလယာဥ္ပစ္စက္ေသႏွတ္ၾကီးတို႕ကို တပ္ဆင္ထားသည္္။ စစ္ဆင္မွဳနယ္ ၅၅၀ကီလိုမီတာ ရွိျပီး တစ္မိနစ္ ၁၀ေတာင့္ႏုန္းျဖင့္ ကီလိုမီတာ ၅၀ထိပစ္ခတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း အေလးခ်ိန္ ၄၅တန္အထိေလးလံပါသည္။ အျမန္ႏုန္းအေနျဖင့္ တစ္နာရီကီလိုမီတာ ၅၀ေက်ာ္အထိရွိသည္္။ ကူဝိတ္ႏိုင္ငံသို႕ အဓိကတင္ပို႕ေရာင္းခ်ခဲ့ျပီး အမ်ိဳးအစားမ်ားအရ PLZ-04 ျဖစ္သည္္။ကုန္က်စားရိတ္ပိုမိုသက္သာျပီး၊ ပိုမိုေပါ့ပါးသည့္ PLZ45 ကို ၂၀၀၇ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထပ္မံထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး အေလးခ်ိန္၃၃တန္အထိေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ခ
နည္းပညာျမင့္ သံခ်ပ္ကာမ်ားကို အသံုးျပဳထားေသာ္လည္း စစ္ဆင္မွဳနယ္ဝန္း ၄၅၀ ကီလိုမီတာနီးပါး ေလ်ာ့နည္းခဲ့သည္။ ၁၅၅မမ/၅၂ကာလီဗာသံုးထားေသာ အေျမာက္စနစ္၏ ထိေရာက္မွဳအကြာအေဝး ၅၀ကီလိုမီတာ ေက်ာ္လြန္ခဲ့ျပီး ပစ္ခတ္ႏိုင္မွဳအရ တစ္မိနစ္ကို ၃ေတာင့္မွ ၅ေတာင့္ထိသာ ျဖစ္သည္္။ ေရြ႕လ်ားႏိုင္မွဳ တစ္နာရီ ကီလိုမီတာ ၆၀နီးပါးရွိျပီး ဆီစားႏုန္းေလ်ာ့ျခင္းအပါအဝင္ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္မ်ား၊ အကာကြယ္စနစ္မ်ားကို ျမင့္တင္ထားသည္္။
ကူဝိတ္တပ္မေတာ္သံုး PLZ-45 ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္
တရုတ္ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္အပါအဝင္ ျပည္ပတပ္မေတာ္မ်ားက ေစ်းႏုန္းအရေရာ အသံုးတည့္မွဳအရပါ စိတ္ၾကိဳက္ေတြ႕ခဲ့ျပီး အေျမာက္အမ်ားဝယ္ယူေသာ စနစ္လဲျဖစ္သည္္။ ပင္တိုင္ေဖါက္သည္ ကူဝိတ္ႏိုင္ငံက အဓိကဝယ္ယူခဲ့ျပီး ေဆာ္ဒီအာေရးဗ်၊ ကူဝိတ္၊အီဂ်စ္၊ ပီယူး၊ ပါကစၥတန္ႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ကပါ ဝယ္ယူတပ္ဆင္ခဲ့ၾကပါသည္။ အတည္မျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္က PLZ04(သို႕) PLZ45 မ်ားကို အစင္း၂၀ ေက်ာ္အထိ ဝယ္ယူထားတယ္ဟု ဆိုၾကပါသည္။
ေဖၚျပပါ စနစ္မ်ားသည္ ျဖည့္တင္းေရးယာဥ္မ်ား ျဖစ္သည့္ GCL45 ကဲ့သို႕ ယာဥ္မ်ား၊ အမိန္႕ေပးယာဥ္မ်ားျဖင့္ တြဲဖက္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေဖၚျပပါ စနစ္မ်ား၏ ထိေရာက္မွဳ အကြာအေဝးမ်ားဆိုရာတြင္ ပစ္ခတ္သည့္ အေျမာက္က်ည္အမ်ိဳးစားမ်ားေပၚတြင
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ..။
မူရင္းေရးသားေဖာ္ၿပထားေသာ Site @ http://mmmilitary.blogspot.com -Friday, March 8, 2013
No comments:
Post a Comment