သႀကၤႏၱ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမွ ဆင္းသက္လာသည္ဆိုေသာသႀက္န္.. ... ၁၂လရာသီပြဲလမ္းသဘင္တို.အနက္ ေလာကီေရး ဦးစားေပးေသာပြဲ.... ၿမန္မာလူမ်ိဳးတို.အေပ်ာ္ဆံု းပြဲေတာ္....အလြတ္လပ္ဆံုးပြ ဲေတာ္ ၿဖစ္ေသာ သႀက္န္....ဒ႑ာရီ ဆန္ဆန္ သမိုင္းတို.ၿဖင္.ေသာ အတိၿပီးေသာသႀက္န္...ထိုသႀက္ န္ကား ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ေရာက္လာေပေတာ.မည္..... ရက္ပိုင္းအတြင္း ၿမန္မာႏွစ္သစ္ကူးေပေတာ.မည္. ..ၿမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၄ မွ ၁၃၇၅ သို. ကူးေၿပာင္းေပေတာ.မည္(မင္းကြ န္းဆရာေတာ္ႀကီးေၿပာဖူးသည္
သကၠရာဇ္ကို ၿမန္မာ ႏွစ္ေတြသာသံုးရသည္ ခရစ္သကၠရာဇ္ ဟုတြဲမသံုးရ
ခရစ္ႏွစ္ဟုသာေရးရသည္) ဤ ေနရာတြင္ တစ္ခုထူးၿခားသည္က ၿမန္မာလသည္
တန္ခူးလတြင္စၿပီး တေပါင္းလတြင္ဆံုးေသာ္လည္း ႏွစ္မကူးေသးေသာ တန္ခူးလကုိ
၁၃၇၄ ဟုသာသံုးပါသည္....ဥပမာ ၁၆.၄.၂၀၁၃ သည္ ၿမန္မာလို ၁၃၇၄
တန္ခူးလၿပည္.ေက်ာ္ ၆ ရက္ေန.ၿဖစ္ေသာ္လည္း ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန.ၿဖစ္ေသာ ေနာက္ ေန.၁၇.၄.၂၀၁၃ သည္ ၁၃၇၅ တန္ခူးလၿပည္.ေက်ာ္ ၁၁ ၇က္ၿဖစ္သြားပါသည္.....
တကယ္ေတာ.ဘာလို.သႀက္န္က်သည္ ဘာေႀကာင္.သိႀကားမင္း ဆင္းသည္ ဆိုသည္တို.က အေတာ္ပင္ဒ႑ာရီဆန္လွေပသည္... .ကမၻာေပၚစက
ၿဗဟၼာႀကီးတို.သည္ နယ္ေၿမသစ္အၿဖစ္ ဆင္းလာခိုက္ မိုးရြာၿပီးစ သင္းပ်ံ.ေသာ
ေၿမသင္းရနံ.ကို ရရာမွ စားေသာက္မိကာ ကိုယ္ရွိန္ကိုယ္၀ါတို. ယုတ္ေလ်ာ.ၿပီး
တန္ခိုးမ်ားၿပယ္ကာ ၿဗဟၼာ.ၿပည္ သို.မၿပန္နိဳင္ေတာ. ခ်ိန္တြင္ သိႀကားမင္းက
ငဲ့ညွာကာ ေနလႀကယ္တာရာတို.ကို ဖန္ဆင္းေပးၿပီး(ထိုစဥ္ကကမာၻ
တစ္ခုလံုး အေမွာင္ၿဖင္.အတိၿပီး၏) တစ္ႏွစ္တစ္ခါ သူတို.ထံ ဆင္းသက္လာေပးပါမည္
ဟူေသာ ကတိစကား ေႀကာင္. ႏွစ္စဥ္မပ်က္ ဆင္းသက္ၿဖစ္ၿခင္းၿဖစ္သည္
ဟုဆိုပါသည္....သို.ေသာ္ လူု.သက္ႏွင္.နတ္သက္ အႀကား ၿမင္သာေသာၿခားနားခ်က္
ၿဖစ္ေစေသာ တရားတစ္ပုဒ္တြင္(တစ္ခါက တာ၀တိံသာ ေရကန္ေတာ္ တစ္ခု၀ယ္
သိႀကားမင္းႏွင္. နတ္သမီးတို.ေရေဆာ.ကစားခိုက္
နတ္သမီးတစ္ပါးသည္ နတ္သက္ေႀကြၿပီးေနာက္ လူ.ေလာကသို.ေရာက္လာရာ
အမ်ိဳးေကာင္းသမီး၌ ၿဖစ္တည္ၿပီး လူ.သက္တမ္းေစ.ေနကာ ဒါန သီလ ဘာ၀နာတို.ၿပဳၿပီး
ထိုကုသိုလ္ေႀကာင္.ပင္ တာ၀တိံသာ ၌ ၿပန္တည္ေလရာ ထိုဥယ်ဥ္တြင္
ေရကစားၿခင္းမၿပီးေသးမွီ ၿပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့သည္ တဲ့) ထို.သို.ဆိုလွ်င္
လူတစ္ႏွစ္သက္တမ္းသည္ နတ္ၿပည္တြင္...? ထို အေႀကာင္းအရာႏွင္. ပတ္သက္၍
ကာတြန္းဆ၇ာႀကိး ဦးဘဂ်မ္းကလည္း ကာတြန္းေရးသားခဲ့ဖူးသည္....
ထိုကာတြန္း၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကေတာ. သိႀကားမင္းသည္ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ လူ.ၿပည္သို.သာ
ဆင္းသက္ေနရပါမူ ၿခင္း၀ိဇၨာ ေလာ္ေပၚ(ထိုေခာတ္က နာမည္ေက်ာ္ၿခင္းခတ္၀ိဇၨာ) ၏
ၿခင္းလံုးကဲ့သို. တက္လိုက္က်လိုက္ ၿဖစ္ေနၿပီး အၿခားဘာမွ လုပ္ခ်ိန္မရ
ၿဖစ္ေနမည္ဟုဆိုလိုခဲ့ဖူးသည္ .....သို.ေသာ္ ဆင္းသည္ဆိုလည္းဆင္းသည္ပဲေပါ .
ေနာက္တစ္ခုက ေရွးက သိႀကား ႏွင္. ၿဗဟၼာတို.သည္ တစ္ပတ္တြင္ ၇ ရက္ ရွိသည္ ၈ ရက္ရွိသည္ တို.ကို ၿငင္းခုန္ႀကရာမွ ရွံဳးသူ ေခါင္းၿဖတ္စတမ္းေလာင္းေႀကးတ ိုက္ၿပီး
ေက်ာ္ႀကားေသာ နကၡတ္ေဗဒင္ဆရာ က၀ါလမိုင္းထံ ဆံုးၿဖတ္ေပးရန္ ေမတၱာရပ္ခံေလ၏..
သိႀကားကအနိဳင္ရသၿဖင္. မိုးႀကိဳးသြားၿဖင္. ပစ္ရာ ၿဗဟၼာေခါင္းၿပတ္ၿပိး
ထိုေခါင္း၏ အပူေႀကာင္. ပစ္ခ်ရာေနရာတြင္ မီးေလာင္ ေရခမ္းေသာေႀကာင္.
သိႀကားမင္းက နတ္သမီး ၇ ေဖာ္ကို တစ္လွည္.စီကိုင္ခိုင္းၿပီး နတ္သမီးတို.
သႀက္န္ခ်ိန္ခါ တြင္လက္ေၿပာင္းႀကသည္
အခ်ိဳ.ၿဗဟၼဏ ၀ါဒီတို.ကမူ က၀ါလမိုင္းဆရာေတာ္ ယူလာသည္. ပိဂၤလ ဆင္ဦးေခါင္းကို သိႀကားမင္းက ေရစင္သြန္းၿပီး ၿဗဟၼာ. ကိုယ္တြင္ တပ္လိုက္ရာ မဟာပိႏၷဲ အၿဖစ္အသက္ရွင္လာၿပီး ဦးေခါင္းေၿပာင္းခ်ိန္တြင္ ေရဖ်န္းၿခင္းၿဖစ္သည္တဲ့
ဘုရားရွင္လက္ထက္ကမူ သာကီ၀င္မင္းအေပါင္းတို.သည္ ေႏြလေရာက္လွ်င္ တိုင္းၿပည္အနီးေရအိုင္ႀကီးတ စ္ခုတြင္ မင္းတဲမ်ားေဆာက္ၿပီးေရဖ်န္း သဘင္ဆင္ယင္ႀကသည္တဲ့
ရတနာပံုေခာတ္တြင္ေတာ. ေရႊၿမိဳ.ေတာ္ တံခါး၁၂ ရပ္တြင္ အေၿမွာက္
၂လက္က်စီထားကာ လႊတ္ေတာ္ေရွ.အေၿမွာက္ ၂လက္စေဖာက္က အေၿမွာက္အားလံုး ၃
ခ်က္က်စီေဖာက္၍ အသံေပးႀကသည္(ထိုမွစ၍ သႀကန္ၤအေၿမွာက္ဟူေသာ
စကားေပၚလာပံုရသည္)ထိုအခ်ိန္ တြင္
မင္းတရားကိုယ္တိုင္ ဘုရားတို.ကို ေရသပါယ္ေတာ္မူသည္တဲ့ အဲ.ဒီအခ်ိန္မွာ
ၿပည္သူၿပည္သားေတြကလည္း သေၿပပန္းထိုးထားတဲ. အတာအိုးေလးထဲကေရကို
ေၿမေပၚသြန္းေလာင္းၿပီး သတၱ၀ါမ်ား က်န္းမာခ်မ္းသာႀကပါေစဆိုၿပီ း ေမတၱာပို. တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အေမႊးနံ.သာေတြနဲ. သြန္းေလာင္းႀကတယ္တဲ့
တကယ္ေတာ.ဘာလို.သႀက္န္က်သည္ ဘာေႀကာင္.သိႀကားမင္း ဆင္းသည္ ဆိုသည္တို.က အေတာ္ပင္ဒ႑ာရီဆန္လွေပသည္...
ေနာက္တစ္ခုက ေရွးက သိႀကား ႏွင္. ၿဗဟၼာတို.သည္ တစ္ပတ္တြင္ ၇ ရက္ ရွိသည္ ၈ ရက္ရွိသည္ တို.ကို ၿငင္းခုန္ႀကရာမွ ရွံဳးသူ ေခါင္းၿဖတ္စတမ္းေလာင္းေႀကးတ
အခ်ိဳ.ၿဗဟၼဏ ၀ါဒီတို.ကမူ က၀ါလမိုင္းဆရာေတာ္ ယူလာသည္. ပိဂၤလ ဆင္ဦးေခါင္းကို သိႀကားမင္းက ေရစင္သြန္းၿပီး ၿဗဟၼာ. ကိုယ္တြင္ တပ္လိုက္ရာ မဟာပိႏၷဲ အၿဖစ္အသက္ရွင္လာၿပီး ဦးေခါင္းေၿပာင္းခ်ိန္တြင္ ေရဖ်န္းၿခင္းၿဖစ္သည္တဲ့
ဘုရားရွင္လက္ထက္ကမူ သာကီ၀င္မင္းအေပါင္းတို.သည္ ေႏြလေရာက္လွ်င္ တိုင္းၿပည္အနီးေရအိုင္ႀကီးတ
ဘာပဲေၿပာေၿပာ ဘယ္လိုေႀကာင္.ပဲက်က် ထိုေလာကီပြဲေတာ္ကို စတုဒီသာေကၽြးေမြးၿခင္း ေဘးမဲ့လႊတ္ၿခင္း သက္ႀကီးရြယ္အိုတို.အား ေခါင္းေလွ်ာ္ၿခင္းႏွင္. တစ္ကိုယ္ေရ သန္.ရွင္းမွုၿပဳေပးၿခင္း ကန္ေတာ.ၿခင္း ႏွစ္ကူးရက္မ်ားတြင္ ပရိတ္တရားတို.ရြတ္ဖတ္ၿခင္း ဒုလႅဘ ၀တ္ၿခင္း စသည္တို.ႏွင္. တန္ဆာဆင္လိုက္ေသာအခါ သႀက္န္သည္ အေတာ္ခန္.ထည္သြားေလသည္
အေရွ.ႏွင္.အေနာက္သည္ မ်ားစြာကြာၿခားပါသည္ အေနာက္က အႀကြင္းမဲ့လြတ္လပ္မွုကိုခံု
သို.ေသာ္ မိမိလြတ္လပ္မွဳက ပတ္၀န္းက်င္ကို္အေႏွာင္.အယွ
ထို.အၿပင္ေရွးပေ၀သဏီကပင္ ေ၀ဖန္လာေသာ ေရၿဖဳန္းပြဲႀကီးဆိုသည္.ကိစၥ
တကယ္ေတာ.လည္း ေပ်ာ္စရာေတြ.လွ်င္ေပ်ာ္...လ
No comments:
Post a Comment