Sunday, January 5, 2014

ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၏ အင္အားတိုးခ်ဲ႔မႈႏွင့္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရ့ဲ ေလတပ္ေမြးေန႔ႏွင့္ေရတပ္ေမြးေန႔ကို အရင္ႏွစ္ကလို ေလယာဥ္၊ေရယာဥ္အသစ္ေတြ တပ္ေတာ္ဝင္ဖို႔ရွိမလားဆိုၿပီး ေစာင့္စားရင္န႔ဲေမွ်ာ္ေနခ့ဲမိပါတယ္္...။ ဒါပင္မယ့္ ကၽႊန္ေတာ့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တိုင္းေတာ့ ျဖစ္မလာခ့ဲပါဘူး....။ ပိုဆိုးတာကေတာ့ ဘဂၤလားစစ္တပ္ရ့ဲ လက္နက္ဝယ္ယူျဖည့္တင္းမႈသတင္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားဖတ္လာရလို႔ပါဘဲ...။

 ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကို ခုခံကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ အျပင္းထန္ႀကိဳးပမ္းေနတ့ဲ ဘဂၤလားရ့ဲ လက္နက္စနစ္ျဖည့္တင္းမႈပံုစံကေတာ့ တပ္မေတာ္ရွိ လက္နက္နည္းပညာေတြအတိုင္း ပိုင္ဆိုင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းမႈဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ MBT-2000 တင့္ေတြကုိ ၂၀၀၉ခုႏွစ္အေစာပိုင္းကတည္းက ပိုင္ဆိုင္တ့ဲ တပ္မေတာ္ကို ယွဥ္ႏိုင္ဖို႔ MBT-2000 တင့္ေတြကို ဝယ္ယူရင္း ၂၀၁၂ခုႏွစ္မွာ ပိုင္ဆိုင္ခ့ဲၾကပါတယ္...။မိမိတို႔ တပ္မေတာ္ရ့ဲ စစ္လက္နက္နည္းပညာအတိုင္း တိုးခ်ဲ႔ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ဘစစ္တပ္ဝယ္ယူတ့ဲ လက္နက္စနစ္ေတြအေၾကာင္း ေလ့လာၾကည့္မိပါတယ္...။ထူးထူးျခားျခားရယ္လို႔ေတာ့ ဘာမွမရွိပါဘူး..။

ဘဂၤလားစစ္တပ္ဝယ္ယူသည့္ လက္နက္စာရင္း-
၁.Nora B52 K2
၂.BOV M11
၃.Cobra
၄.Metis M-1
၅.PF-98 စသည္ျဖင့္ တရားဝင္ေက်ညာထားပါတယ္...။ တစ္ခုခ်င္းဆီ တင္ျပေပးပါ့မယ္...။

 ဘဂၤလားစစ္တပ္ရွိ Nora B52 K2 ၁၅၅မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္

Nora B52 K2ဟာ ၁၅၅မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဆာဘီးယားတပ္မေတာ္ထုတ္ျဖစ္ပါတယ္..။ မူလ Nora B52 ကို အဆင့္ျမွင့္တင္ထားၿပီး  SAGEM Sigma 30စနစ္တပ္ဆင္ထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ႏိုရာ ဘီ၅၂ ယာဥ္တင္အေျမာက္ကို အစီးေရ ၁၈စီးဝယ္ယူထားၿပီး ဘဂၤလားစစ္တပ္ရ့ဲ ပထမဆံုးေသာ ၁၅၅မမအေျမာက္စနစ္ျဖစ္လာပါတယ္။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရွိ Nora B52 ၁၅၅မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္
 ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရွိ SH-1 ၁၅၅မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္

ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္။ ။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ Nora B52 155mm SPG ေတြကို ၂၀၀၇-၀၈ ခုႏွစ္မ်ားကတည္းက စတင္အသံုးျပဳခ့ဲတယ္လို႔ သိရၿပီး အစီးေရ (၃၀)ႏွင့္အထက္ ပိုင္ဆိုင္ထားပါတယ္...။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရ့ဲ ပထမဆံုး ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ SH-1 ၁၅၅မမ ယာဥ္တင္အေျမာက္မ်ားကေတာ့ ဒုတိယ ယာဥ္တင္အေျမာက္စနစ္လို႔ သိရပါတယ္...။
ဘဂၤလားစစ္တပ္ရွိ BOV M11 သံခ်ပ္ကာယာဥ္

BOV M11 (၄×၄) ဘီးတပ္သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားဟာလည္း ဆားဘီးယာဥ္တပ္မေတာ္ထုတ္မ်ားပင္ျဖစ္ၿပီး ပင္မလက္နက္စနစ္အျဖစ္ ယာဥ္အတြင္းမွထိန္းခ်ဳပ္ပစ္ခတ္ႏိုင္သည့္ ၁၂.၇မမ စက္ႀကီးတပ္ဆင္ထားကာ ဒုတိယလက္နက္အျဖစ္ ၇.၆၂ စက္ကေလးတပ္ဆင္ထားပါတယ္...။ ေန႔၊ညမေရြးပစ္ခတ္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ ပစ္မွတ္ျပစနစ္မ်ားတပ္ဆင္ထားၿပီး ၃၀မမ ဗံုးပစ္ေလာင္ခ်ာမ်ားတပ္ဆင္ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္...။
Otokar Cobra သံခ်ပ္ကာယာဥ္ကေတာ့ တူရကီတပ္မေတာ္ထုတ္ျဖစ္ၿပီး အေပါ့စားသံခ်ပ္ကာယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္...။ အသံုးျပဳတ့ဲ ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ့ ကင္းလွည့္၊လံုၿခံဳေရးအေနျဖင့္သာ အသံုးျပဳၾကတာမ်ားပါတယ္...။ ဆူပူမႈမၾကာခဏျဖစ္တ့ဲ ဘဂၤလားအတြက္ေတာ့ အမွန္တကယ္လိုအပ္တ့ဲ ကင္းလွည့္ယာဥ္အမ်ိဳးအစားပါ..။

ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္။ ။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္တြင္ သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္တြင္းထုတ္ သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ား အမ်ားအျပားပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး MAV-2 MK2 ႏွင့္ ULARV-2 (Utility Light Armoured Reconnaissance Vehicle) ဘက္စံုသံုး အေပါ့စား ကင္းေထာက္သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားရာ ဘစစ္တပ္၏ သံခ်ပ္ကာယာဥ္ျဖည့္တင္းမႈသည့္ တပ္မေတာ္အတြက္ မေျပာပေလာက္ေသာ အတားဆီးတစ္ခုသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္..။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ထုတ္ MAV-2 MK2 သံခ်ပ္ကာယာဥ္
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ထုတ္ ULARV-2 သံခ်ပ္ကာယာဥ္
Metis M-1ႏွင့္ PF-98 တင့္ဖ်က္ဒံုး
 Metis M-1 တင့္ဖ်က္ဒံုးဟာ ရုရွားတပ္မေတာ္သံုး တင့္ဖ်က္ဒံုးစနစ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီးေတာ့ အကြာအေဝး(၂)ကီလိုမီတာထိ ပစ္ခတ္ႏိုင္ပါတယ္...။ ရုရွားရ့ဲ နာမည္ေက်ာ္တင့္ဖ်က္ဒံုးတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္...။
PF-98 တင့္ဖ်က္ဒံုးကေတာ့ တရုပ္တပ္မေတာ္သံုး တင့္ဖ်က္ဒံုးပါ ထိေရာက္မႈအကြာအေဝး အျမွင့္ဆံုး ၁.၈ ကီလိုမီတာရွိပါတယ္...။

ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္။ ။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရွိ တင့္ဖ်က္မ်ားအနက္ konkurs တင့္ဖ်က္ဒံုးအေနျဖင့္ (၄) ကီလိုမီတာရွိ ပစ္မွတ္မ်ားကို ေကာင္းစြာေခ်မႈန္းႏိုင္ၿပီး Kornet တင့္ဖ်က္ဒံုး မ်ားကိုေတာ့ ၂၀၀၆ခုႏွစ္ဝန္းက်င္မ်ားကတည္းက အသံုးျပဳေနၿပီးျဖစ္ပါတယ္...။ ထို႔အျပင္ နာမည္ေက်ာ္  Carl Gustav က့ဲသို႔ေသာ နာမည္ေက်ာ္  တင့္ႏွင့္ဘန္ကာဖ်က္လက္နက္စနစ္မ်ားကိလည္း ျပည္တြင္းတြင္ပင္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ၿပီးျဖစ္ရာ ဘဂၤလားစစ္တပ္၏ တင့္ႏွင့္ သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားကို မ်ားစြာေျခာက္လွန္႔လ်က္ရွိပါသည္..။
konkurs M တင့္ဖ်က္ဒံုး
Kornet  တင့္ဖ်က္ဒံုး
အထက္ပါေဖာ္ျပထားတ့ဲ အခ်က္လက္ေတြကို ျပန္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့္စစ္တပ္ရ့ဲ လက္နက္ဝယ္ယူျဖည့္တင္းမႈဟာ တပ္မေတာ္ရွိ လက္နက္စနစ္မ်ားကို အားက်ၿပီး အျပင္းထန္ႀကိဳးပမ္းဝယ္ယူေနၾကတယ္ဆိုတာ သိသာတ့ဲအခ်က္ပါ...။ ဒီေနရာမွာေတာ့ လက္နက္စနစ္ခ်င္းကိုသာ ယွဥ္ျပထားတာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဗ်ဳဟာပိုင္းဆိုင္ရာအသံုးခ်မႈေတြကိုေတာ့ ေနာက္မွဘဲ ေဖာ္ျပေပးပါ့မယ္...။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဘဂၤလားရ့ဲ အင္အားတိုးခ်ဲ႔မႈဟာ တပ္မေတာ္အတြက္ မေျပာပေလာက္တ့ဲ ကိစၥတစ္ရပ္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အားလံုးဘဲ သိရွိႏိုင္ၾကမယ္ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ....။

(မိမိတစ္ဦးတည္း၏ ေလ့လာမႈႏွင့္သံုးသပ္ခ်က္သာျဖစ္ၿပီး အခ်က္လက္အမွားမ်ားရွိပါက ေဝဖန္ေထာက္ျပေပးႏိုင္ပါတယ္...။)

No comments:

Post a Comment