Friday, May 23, 2014

နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ နိုင္ငံေရးသမား ရန္ကုန္ဘေဆြ ( သို.မဟုတ္ ) ၀ါးခယ္မ လွေမာင္



ထင္ရွားေသာ စာေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဤစာေရးဆရာႀကီးကို ဧရာဝတီတိုင္း ေဒးဒရဲၿမိဳ႕နယ္ ေရပူဝရြာတြင္ ၁၉၁၆ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၁ ရက္ ၾကာသာပေတးေန႔တြင္ အဖ လက္သမား ဦးၾကာျဖဴ၊ အမိ ေဒၚေသးေသးတို႔မွ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ေမြး ခ်င္းႏွစ္ေယာက္အနက္ အငယ္ျဖစ္သည္။ ငယ္မည္မွာ ေမာင္ေမာင္ (ေခၚ) လွေမာင္။ ေနာင္တြင္ ေမာင္လွေဆြ၊ လွေမာင္သြင္ မွည့္ေခၚသည္။ အမည္ရင္း ဦးဘေဆြျဖင့္သာ ထင္ရွားသည္။

မိခင္၏အလိုလိုက္မႈေၾကာင့္ ငယ္စဥ္က အတန္းပညာမသင္ခဲ့ရေသာ္လည္း အစ္ကို (ေက်ာင္းဆရာ) ျဖစ္သူ၏ သင္ျပမႈ၊ ကိုယ္တိုင္ အားထုတ္မႈျဖင့္ စာေရးစာဖတ္ တတ္ေျမာက္ လာသည္။ စာဖတ္ခိုင္းလွ်င္ ပန္းခ်ီဆြဲေနခဲ့ၿပီး ငယ္စဥ္ကပင္ ပန္းခ်ီကို ၀ါသနာပါခဲ့သည္။ ၁၉၃၂ ခုႏွစ္၊ အသက္ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္အရြယ္တြင္ အိမ္မွထြက္ခဲ့ၿပီး ေျမာင္းျမတြင္ ပန္းခ်ီပညာ၊ အကပညာ သင္ယူသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဗဒင္ေဟာစာတမ္းေရးေပးသည့္ အလုပ္လုပ္ရင္း ေဗဒင္ပညာကုိ ကၽြမ္းက်င္စြာ တတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။ ဘားနာဒ္ပိဋကတ္တိုက္တြင္ စာအုပ္စာေပမ်ားကို ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ ရန္ကုန္သို႔ျပန္ေရာက္လာၿပီး ၁၉၃၃-၃၄ ခန္႔တြင္ “သက္ေစာင့္” မဂၢဇင္းသို႔ “ဝါးခယ္မလွေမာင္” ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ဝတၳဳမ်ား စ တင္ေရးသားခဲ့သည္။ မဂၢဇင္းတြင္ အသံုးျပဳေသာအခါ “ဝါးခယ္မ” ကိုျဖဳတ္ၿပီး “လွေမာင္” ဟုသာ ေဖာ္ျပခံခဲ့ရသည္။ (  အမွန္တြင္ ဆရာႀကီးအေနၿဖင္. မည္သည္.အတြက္ေႀကာင္. သူ၏ နာမည္ေရွ.တြင္ ဇာတိၿမိဳ.အမည္မထည္.ပဲ ၀ါးခယ္မၿမိဳ.အမည္ ထည္.သြင္း ရသနည္းဟူသည္က စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ္လည္း မည္သည္.အတြက္ေႀကာင္. ဟူ၍ေတာ. မသိရပါ ။ထို.အၿပင္    “သက္ေစာင့္” မဂၢဇင္း ကလည္း မည္သည္.အတြက္ေႀကာင္. ၀ါးခယ္မဟူေသာအမည္ကိုၿဖဳတ္ပစ္ရသည္ကိုလည္း မသိရပါ ။မည္သို.ပင္ဆိုေစ ၀ါးခယ္မၿမိဳ.အမည္တပ္ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ တစ္ဦး နာမည္ေက်ာ္လာရမည္.အေရး စိတ္မေကာင္းဖြယ္ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရၿခင္းၿဖစ္သည္ ) ေနာင္တြင္ ႀကီးပြားေရး အသင္း စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲတြင္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရာ စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲ ပထမဆုရသျဖင့္ ထိုစဥ္က အမည္ရင္း ေမာင္လွေဆြျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကေလာင္အမည္ကို “သတိုးေဆြ” (လူငယ္ႀကီးပြားေရးအသင္း စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲ ပထမဆုရသူ) ဟု ေျပာင္းလဲအမည္ခံသည္။ ရႊင္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ စာေပတိုက္၏ ႏွစ္ပဲတန္ဝတၳဳေခတ္တြင္ ကေလာင္အမည္မခံဘဲ ဝတၳဳႏွစ္အုပ္ေရးခဲ့ဖူးသည္။

ပန္းခ်ီေက်ာင္းတြင္ ပန္းခ်ီပညာသင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္မွ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္အထိ ပုဇြန္ေတာင္ ဆင္ဂါးေက်ာင္း၌ ပံုဆြဲဆရာ ဝင္လုပ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပုဇြန္ေတာင္ေရေက်ာ္ရွိ ပန္းခ်ီကိုျမတ္ဆိုင္၏ ဖိုတိုလတ္ဓါတ္ပံုဆိုင္တြင္ ဝင္ေရာက္အလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူးသည္။

ထိုစဥ္မွာပင္ ေရေက်ာ္ရွိ တကၠသိုလ္သမဝါယမမွ ဆရာခ်စ္ (ေခၚ) သခင္ခ်စ္ (ေနာင္ဗကပအတြင္းေရးမွဴး(က်ဆံုး) ႏွင့္ရင္းႏွီးၿပီး နဂါးနီဂ်ာ နယ္မွ အဆက္အသြယ္ရခဲ့သည္။ နဂါးနီဂ်ာနယ္တြင္ အေစာပိုင္း၌ ဝါးခယ္မလွေမာင္ကေလာင္အ မည္ခံယူ၍ ဝတၳဳတို၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရး သားခဲ့သည္။ ေနာင္တြင္ ဘေဆြအမည္ခံ၍ ေရးသားခဲ့ရာ ထိုစဥ္တကၠသိုလ္မွ ကိုဗ ေဆြကလည္း “ဗေဆြ” အမည္ျဖင့္ ေရးသားေနေသာေၾကာင့္ ဘေဆြႏွစ္ေယာက္ အမည္ကြဲလြဲေစရန္ တကၠသိုလ္ဗေဆြက “ထားဝယ္ဗေဆြ” အမည္ခံယူ၍ သူကလည္း “ရန္ကုန္ဘေဆြ” အမည္ခံယူ ခဲ့သည္။



၁၉၃၉-၄၁ တို႔တြင္ နဂါးနီဂ်ာနယ္၌ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ဝင္ ျဖစ္လာသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းတြင္ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး ေျမေအာက္ ယူနစ္တာဝန္ခံတစ္ဦးအျဖစ္ ေမာ္လၿမိဳင္ကြၽန္း၊ ဘိုကေလး၊ က်ဳိက္လတ္၊ ဖ်ာပံု၊ ေဒးဒရဲအပါအဝင္ ဖ်ာပံုခရိုင္ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရးကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီတြင္ ပါတီစည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးတာဝန္ကို ယူခဲ့ သည္။

ရန္ကုန္ဘေဆြ ႏွင္.ပတ္သက္၍ ၿမန္မာနိဳင္ငံအေၿခအေနတစ္ခု အေၿပာင္းအလဲ ၏ သြယ္၀ိုက္သက္ဆိုင္သူ ဟုဆိုရမည္. ထင္ရွာေသာ အၿဖစ္အပ်က္ တစ္ခု ရွိခဲ့ဖူးသည္ ။ သူသည္ ဆရာမ်ား၏ စည္းရံုးထားမႈေၾကာင့္ အဂၤလိပ္အလိုေတာ္ရိ နန္းရင္းဝန္ေဟာင္း ဂဠဳန္ဦးေစာအား ၾကည့္မရေပ။ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္း၌ မလိုလားအပ္သူအျဖစ္ ျမင္လာသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ဗိုလ္ေနဝင္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးတို႔၏ စည္းရံုးသိမ္းသြင္းမႈ ႏွင့္ အားေပးကူညီမႈေၾကာင့္ သူ၏ဇနီး မျမေသြး (လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းဝင္ တတိယအဆင့္ရ) ႏွင့္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးလက္ရင္း ရဲ ေဘာ္သံုးေလးဦးတို႔ႏွင့္ ဦးေစာလုပ္ၾကံေရးကို စတင္ခဲ့သည္။ ေရွးဦးစြာ ဗဟန္း (၃) လမ္းေန ယပက္လက္ လွေရႊႀကီး (ေနာင္ဗိုလ္ႀကီးေဟာင္း ယခုကြယ္လြန္) အကူအညီျဖင့္ ဂ်စ္ကားတစ္စီးလည္းေကာင္း၊ လက္နက္မ်ားဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း၊ ဗုိလ္ေအာင္ႀကီးတို႔ထံမွလည္းေကာင္း ရရွိခဲ့ သည္။ ဂဠဳန္ဦးေစာ၏ ႐ံုးတက္ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္၊ စီးသည့္ကားအမ်ဳိးအစား၊ သြားလာတတ္သည့္ေနရာဌာန၊ အသံုးျပဳသည့္လမ္းေၾကာင္း၊ လံုျခံဳ ေရးရယူထားမႈ၊ ဂဠဳန္ဦးေစာ၏ အိမ္အေျခအေနအေသးစိတ္ကို ႀကိဳတင္ေလ့လာထားရွိသည္။
အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၁ ရက္ စေနေန႔တြင္ ကားေရွ႕ခန္း၌ ယာဥ္ေမာင္း ကိုျမလိႈင္ႏွင့္ ရန္ကုန္ဘေဆြ၊ ကားေနာက္ခန္းတြင္ ရဲေဘာ္ဘတုတ္၊ ရဲေဘာ္ထြန္းခင္တို႔ လိုက္ပါလာသည္။ ကားကို အမိုးျဖဳတ္၍ စစ္စိမ္းေရာင္ေဆးသုတ္ကာ ကားေပၚ ပါလာသူအားလံုး ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ စစ္ယူနီေဖာင္းမ်ား ဝတ္ဆင္ထားၾကသည္။

ထိုေန႔က ဂဠဳန္ဦးေစာသည္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္းႏွင့္ အေနာ္ရထာလမ္းေထာင့္ရွိ သူရိယသတင္းစာတိုက္ဆင္း၍ သူရိယသတင္းစာတိုက္ ေရွ႕ရွိ မ်ဳိးခ်စ္ပါတီရံုးခန္းသို႔ ေခတၱဝင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ အလံုလမ္းရွိ ဘုရင္ခံအိမ္ေတာ္၌ ဘုရင္ခံႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးကာ ေတာ္လွန္ေရး ပန္းျခံအနီး ဝိဇယရုပ္ရွင္ရံုအနီးရွိ ဓါတ္ဆီဆိုင္၌ ကားဆီျဖည့္သည္။ ဆီျဖည့္ေနစဥ္ ဂဠဳန္ဦးေစာသည္ မိမိကားေနာက္မွ တေလွ်ာက္လံုး လိုက္လာေသာဂ်စ္ကားကို သတိထားမိလိုက္သည္။ ယင္းေနာက္ ေတာ္လွန္ေရးပန္းျခံအနီး ဆီဆိုင္မွတဆင့္ ေျမနီကုန္းအဝိုင္းႀကီးအလြန္ (ယခု အထက (၂) စမ္းေခ်ာင္းေက်ာင္း) ေရွ႕အနီး၌ ကားခ်င္းယွဥ္၍ ရန္ကုန္ဘေဆြႏွင့္အဖြဲ႕သည္ ေသနတ္ျဖင့္ ခ်ိန္ရြယ္လွမ္းပစ္လိုက္ရာ ဦးေစာသည္ ေသနတ္စတင္ခ်ိန္ရြယ္စဥ္ကပင္ ေခါင္းကို ကားထဲငံု႔ခ်လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ က်ည္ဆံသည္ လူကိုမထိေသာ္လည္း ကားမွန္ကို ထိသြားသည္။ ကားမွန္ကြဲၿပီးလြင့္စင္လာေသာ မွန္စမ်ားေၾကာင့္ ဂဠဳန္ဦးေစာ၏မ်က္စိကိုထိမွန္ကာ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးသို႔ တက္ေရာက္ ကုသခဲ့ရသည္။
ေသနတ္သမားမ်ားသည္ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ဝတ္စံုမ်ားဝတ္ဆင္ထားသည္ကို ျမင္ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ ဂဠဳန္ဦးေစာသည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ လူမ်ားဟု ယူဆကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ေစခိုင္းခ်က္အရ သူ႔အား ႏိုင္ငံေရးအရ လုပ္ၾကံခဲ့သည္ဟု တသက္လံုးမွတ္ယူသြားခဲ့သည္။



ရန္ကုန္ဘေဆြသည္   ၿပည္တြင္းစစ္ကာလ ဗမာ့တပ္မေတာ္မွ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေမာင္ေမာင္ (ေနာင္ ဗိုလ္ မွဴးခ်ဳပ္) ႏွင့္အဖြဲ႕အား ကရင္လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕က ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းခံေနရေသာ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေမာင္ေမာင္ႏွင့္အဖြဲ႕အား ကယ္တင္ရန္အ တြက္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေစာျမင့္၏ကြပ္ကဲမႈျဖင့္ ရန္ကုန္ဘေဆြႏွင့္အဖြဲ႕သည္ ရုတ္တရက္ ဝင္ေရာက္စီးနင္းတိုက္ခိုက္ၿပီး ျပည္လည္ကယ္ထုတ္ ႏိုင္ခဲ့သည္။

စာေပ ႏွင္. ၿပဇာတ္ ရုပ္ရွင္ေလာက တြင္မူ ဆရာႀကီး ရန္ကုန္ဘေဆြ သည္ ပထမဆံုးလံုးခ်င္းစာအုပ္ျဖစ္ေသာ “ခ်စ္ဇနီးသို႔´´ စာမူကို ဂ်ပန္ေခတ္ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္မွစကာ ေရးခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၆၁ ခုႏွစ္မွ ထုတ္ေ၀ႏိုင္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးလက္ရာျဖစ္ေသာ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းပါ “ဘယ္မွာလဲ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီ´´ ေဆာင္းပါးတြင္ သူ႔ရုပ္ပံုလႊာကို သူကိုယ္တိုင္ ညႊန္းဆိုေရးသားခဲ့သည္။  ၁၉၄၆ ခုႏွစ္တြင္ ျပဇာတ္နယ္ထဲသို႔၀င္ကာ “စစ္ျပန္´´ ႏွင့္ “စံထူး´´ ျပဇာတ္မ်ားကို ေနသူရိန္ရံု တြင္ တင္ဆက္ခဲ့သည္။ “ခ၀ဲပြင့္ခ်ိန္´´ ျပဇာတ္ကိုလည္း ေနသူရိန္ရံုတြင္ ျပခဲ့သည္။



၁၉၄၇ ခုႏွစ္တြင္ သူ၏ သုခုမ ရုပ္ရွင္ တင္းကုပ္မွ “စံထူး´´ အမည္ရွိ ေတာ္လွန္ေရးဇာတ္ကား ရိုက္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ာနယ္ျပာ ဂ်ာနယ္ကို ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။
၁၉၅၄ တြင္ ရုပ္ရွင္နယ္ထဲသို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးသည္ ဒါရိုက္တာ ေဒၚျမျမ ရိုက္ကူးေသာ “ေဗဒါ´´ ဇာတ္ကားတြင္ ဖခင္ အရက္သမားႀကီး အခန္းမွ ပါ၀င္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တြင္ ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ ရိုက္ကူးေသာ “မာန္´´ ရုပ္ရွင္ကားတြင္လည္း မင္းသားအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။
၁၉၅၆-၅၇ ခုႏွစ္တြင္ နာဂေတာင္တန္း ေလ့လာေရးခရီးသြားခဲ့သည္။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ မီးဒုတ္ဂ်ာနယ္ကို တာ၀န္ယူထုတ္ေ၀ေစခဲ့သည္။ ၁၉၅၉-၆၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာအသင္း ဒုတိယဥကၠဌ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ ဥကၠဌ တာ၀န္ယူခဲ့သည္။ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔ျပည္ခ်စ္ပါတီတြင္ ရန္ကုန္ဘေဆြသည္ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီဝင္အျဖစ္ ပါဝင္လႈပ္ရွား၍ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အမိန္႔အမွတ္ (၂/၂၈၀) ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ (၁၀) ရက္ေန႔တြင္ ေကာ့ေသာင္း ၿမိဳ႕မွတဆင့္ အလင္းဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ ပါတိတ္ပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္း၊ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္းတို႔အပါအဝင္ အႏုပညာလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ ကိုင္ခဲ့သည္။


ၿပဇာတ္ဒါရိုက္တာ၊ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ၊ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္လုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း သူ၏အဓိကအလုပ္မွာ စာေရးျခင္းႏွင့္ပန္းခ်ီဆြဲျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္လည္း ထင္ရွားခဲ့သည္။ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ငံဂုဏ္ရည္ဘြဲ႕ (ပထမဆင့္) ကို ခ်ီးျမွင့္ခံရသည္။

ဆရာႀကီး ရန္ကုန္ဘေဆြ သည္ စာေရးသက္ (၅၆) ႏွစ္အတြင္း တိုက္ပြဲမွတ္တမ္းတင္၀တၳဳ (၃) အုပ္၊ ေခတ္သရုပ္ေဖာ္၀တၳဳ (၂) အုပ္၊ တိုင္းရင္းသားခ်စ္ၾကည္ေရး၀တၳဴ (၁) အုပ္၊ သမိုင္းေနာက္ခံ၀တၳဳ (၂) အုပ္၊ ျပဇာတ္ (၄) ခု၊ စာေပေရးသားမႈဆိုင္ရာက်မ္း (၄) အုပ္၊ ဘာသာျပန္၀တၳဳ (၁) အုပ္၊ အိမ္ေထာင္ေရးက်မ္း (၁) ခု၊ ေဗဒင္က်မ္း (၁) အုပ္ တို႔ကို ေရးသားထုတ္ေ၀ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး၏ ထင္ရွားေသာ၀တၳဳမ်ားမွာ -
၁၉၆၄ – ေခတ္၏သားေကာင္
၁၉၆၄ – ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ေကာင္း၏
၁၉၆၄ – သည္မိုးသည္ေလသည္လူေတြနဲ႔
၁၉၆၆ – ျမန္မာျပည္သား
၁၉၇၀ – မင္းလိုလူစား အမ်ားႀကီးေဟ့
၁၉၇၁ – စံပယ္တို႔ေခတ္
၁၉၇၁ – သူရစံေက်ာ္
တို႔ျဖစ္သည္။အၿခားထင္ရွားေသာဝတၳဳမ်ားမွာ ခ်ီေလေသာ္လည္း(၁၉၆၃)၊ တိုက္ယူရသည့္ မ်က္ရည္တစ္ေပါက္ (၁၉၆၃)၊ နန္းဟာဗီး (၁၉၆၄)၊ေ ခတ္၏သားေကာင္ (၁၉၆၄)၊ ဆိုးေပ (၁၉၆၄)၊ ျ  ေရႊဝါျပည္ (၁၉၆၅)၊ အထီးက်န္၊ ျမင့္မိုရ္ကိုေခြၽပ်က္ေႂကြမည့္ ေယာက်္ား၊ စနစ္ေတြအတင္းေျပာင္းလဲမည္၊ ရဲေဘာ္တို႔ႏွင့္ အတူ၊ ဖက္ဆစ္သူရဲေတြပတ္လည္ဝိုင္း၍ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ နဝေဒးတခန္းရပ္ျပဇာတ္၊ မင္းသားကိုႀကီးေကာင္းျပဇာတ္ စသည့္ ျပဇာတ္မ်ား၊ ခ်စ္ဇနီးသို႔အမည္ေဆးပညာေပး က်မ္း၊ စကားနက္၊ ပန္းသြင္သီကံုးေရးနည္းဖြဲ႕ခ်င္ေသာ္၊ စာေရးျခင္းအတတ္ စသည့္ စာေပ အေရးအသားဆုိင္ရာစာအုပ္မ်ား ေရးသားခဲ့သည္။ ဦးေသာ္ဇင္ႏွင့္ တြဲဖက္၍ “မိုးတိမ္တမန္”၊ “ေမဃဒူတ” သကၠတဝတၳဳတို႔ကိုလည္း ျမန္မာ ဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုခဲ့သည္။ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုသမုိင္း၊ ပန္းခ်ီအေျခခံသေဘာတရား၊ ေဗဒင္ပညာ စသည့္စာအုပ္မ်ားသည္ ယေန႔တိုင္ မ ထုတ္ေဝရေသးေပ။




ရန္ကုန္ဘေဆြသည္ ဘ၀ၾကင္ေဖာ္ ေဒၚျမေသြး ႏွင့္ သားသမီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ မေမသြဲ႕ေဆြ၊ မသက္ႏြဲ႕၊ မျမမူမူ၊ ေမာင္ေဆြညိဳ၊ မဆင္းေရႊရည္၊ မလွလွႏု၊ မျမေဆြ၊ ေမာင္သက္မွဴး၊ မအိအိေခ်ာ ႏွင့္ ေျမး (၁၆) ေယာက္တို႔ကို ၁၉၈၆ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၁၇) ရက္ေန႔တြင္ စြန္႔ခြာအနိစၥေရာက္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး၏ စ်ာပနသို႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ သူ႔ကိုခ်စ္ေသာ အႏုပညာေမာင္ႏွမမ်ား (၈၄) ဦးခန္႔ လာေရာက္ခဲ့ၾကသည္ကိုလည္း ဆရာႀကီး၏ နာေရးအမွတ္တရ မွတ္တမ္းစာအုပ္ထဲတြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။

ပါ၀င္ေရးသားခဲ့ေသာ မဂၢဇင္းမ်ားမွာ – ကာနယ္ဇင္း၊ ေကသီပန္၊ ေကာဇာသစ္၊ ဂ်ာနယ္ျပာ၊ ေငြတာရီ၊ စေနနဂါးနီ၊ စာပန္းခ်ီ၊ စံုေထာက္၊ နဂါးနီ၊ န၀ေဒး၊ ေပဖူးလႊာ၊ ပန္းခ်ီ၊ မီးဒုတ္၊ ျမ၀တီ၊ ရုပ္ရွင္ခ်စ္သူ၊ ေရႊ၀တ္မံႈ၊ ရႈမ၀၊ ၀တ္မံႈ၊ သုေတသီ၊ သက္ေစာင့္၊ ေသြးေသာက္ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။

ကေလာင္အမည္ကြဲမ်ားမွာ – စံနက္ေက်ာ္၊ လွေမာင္၊ ၀ါးခယ္မလွေမာင္၊ သတိုးေဆြ တို႔ျဖစ္သည္။

Ref ; moemaka.blogspot.com & Miemiean's blog

No comments:

Post a Comment