Sunday, November 20, 2016

ေဒါက္တာထြန္း၀င္း ကိုယ္တိုင္ေၿပာေသာ ..သူအထုတ္ခံရသည္.အေႀကာင္း ( တာ၀န္မွ ရပ္စဲခံရေသာ ဒု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္း၀င္း ႏွင့္ဆက္စပ္သတင္းမ်ား ( ၄ )



 
ေရဆင္းဆည္ - By Myawadi


ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ပတ္ဆက္လုပ္တယ္။ ဆက္လုပ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က စစ္ကိုင္းတုိင္း၊ မႏၱေလးတုိင္းမွာ သမဝါယမအဖြဲ႔အစည္းေတြ ေက်းရြာတိုင္းမွာ လယ္သမားေတြ လိုက္ဖြဲ႔စည္းတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲ့ဒီအခါမွာ ေနာက္တပတ္က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ကို ေဒါက္တာမ်ိဳးေအာင္က လွမ္းေခၚတယ္။ ဦးဝင္းထိန္က ေတြ႔ခ်င္လို႔တဲ့။

သြားေတြ႔တဲ့အခါက်ေတာ့ ‘ခင္ဗ်ား…ကၽြန္ေတာ္ထြက္ပါလို႔ ေျပာေနတာ။ ခင္ဗ်ား အာ႐ံုေနာက္တယ္။ ခင္ဗ်ား ကြင္းထဲမွာ ႐ုတ္႐ုတ္႐ုတ္႐ုတ္နဲ႔ ဘာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနတာလဲ။ ထြက္ပါဆိုရင္ ထြက္ေပါ့ဗ်ာ’ တဲ့။ ‘အာ ကၽြန္ေတာ္ ဝန္ႀကီးနဲ႔အဆင္ေျပၿပီ၊ ညွိႏႈိင္းလို႔ရတယ္။ ဆရာဆီေတာင္ ဖုန္းဆက္ေသးတယ္ေလ’ ဆိုေတာ့ ‘ဟား ကၽြန္ေတာ္ နားၾကားမွားတာ၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ား ထြက္ဖို႔ျပင္။ မထြက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုတ္ရလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါတီသည္ ဝန္ႀကီး၊ ဒုဝန္ႀကီးေတြကို လိုသလို ဆြဲခန္႔ႏုိင္တယ္။ ျဖဳတ္ႏုိင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ခင္ဗ်ား အရင္ေျပာေနတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ၊ စဥ္းစားဖို႔အခ်ိန္ေတြ၊ သတိေပးတဲ့အခ်ိန္ေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ မရွိဘူး။ လူ႔အခြင့္အေရးေတြဘာေတြ မစဥ္းစားဘူးဗ်ာ။ လာမေျပာနဲ႔။ အဲ့ေတာ့ ပါတီအမိန္႔ပဲ၊ အေပၚက အမိန္႔ပဲ။ ခင္ဗ်ား ထြက္စာတင္ဖို႔သာျပင္ဆိုၿပီးေတာ့ သူက ဒီလိုမ်ိဳး အမိန္႔ေပးတယ္။

အမိန္႔ေပးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ပိုၿပီးေတာ့ ေနရထိုင္ရ ခက္သြားပါတယ္ဗ်။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အခုန ေျပာသလို ဒီဟာသည္ ေလးနက္သြားၿပီဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သမၼတကို လိပ္မူတပ္ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္အတုိင္ပင္ခံႏွင့္တကြ စီအီးစီ အားလံုးကို ျဖစ္ခဲ့သမွ် ကၽြန္ေတာ့မွာ အျပစ္မရွိပါဘူး။ အဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ကို စဥ္းစားေပးဖို႔ဆိုတဲ့ စာေလးတစ္ေစာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရးပါတယ္ဗ်။

ကၽြန္ေတာ့စာေလးက ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေလးပါ။ ကၽြန္ေတာ္အျပစ္မရွိဘူး။ အတင္းထြက္ခိုင္းေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မထြက္ခ်င္ဘူး။ တကယ္လို႔ အျပစ္မရွိတာကို နားလည္မေပးႏုိင္ရင္ေတာင္မွ ထုတ္စာ၊ တာဝန္ကရပ္စဲစာ ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းသာအားရ ထြက္သြားမယ္။

ကၽြန္ေတာ့မွာ အျပစ္မရွိတာကို အျပစ္ရွိသလို ခံဝန္ထိုးရတာသည္ ကၽြန္ေတာ့ရဲ့ လိပ္ျပာမသန္႔ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့ရဲ့ အမွန္တရားက လက္မခံဘူး။ လက္မခံဘဲ ဒီလိုပဲ အမွန္တရားအတြက္ ရပ္တည္သြားမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ တေန႔က အထိေပါ့ဗ်ာ။ ေတာင့္ခံထားတယ္။ တေန႔ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတရဲ့အမိန္႔နဲ႔ စာထြက္ပါတယ္။

ထြက္တဲ့အေၾကာင္းအရင္းက ကၽြန္ေတာ္သည္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းျခင္းနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာမွာ အားနည္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဒုတိယဝန္ႀကီးရာထူးမွ ႐ုတ္သိမ္းသည္ဆိုတဲ့ဟာက ပထမဦးဆံုး ၂ခု Choice ေပးပါတယ္။

ပထမတစ္ဆင့္က ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ထြက္စာကို ေရးတင္ၿပီးေတာ့ ေအးေဆးႏႈတ္ထြက္သြားတယ္ဆိုတဲ့ ကိုယ့္ရဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ သြားမလား။ သို႔မဟုတ္ ဒါကိုျငင္းဆန္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပုဒ္မ ၂ခုအရ အေရးယူမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

လာေျပာတဲ့ အရာရွိကိုယ္တိုင္ကိုက ပံုစံ(၂)ခုကို ျပပါတယ္။ ရပ္စဲျခင္း ပံုစံတစ္ခု၊ အရင္တုန္းကလူေတြရဲ့ ရပ္စဲျခင္းပံုစံတစ္ခုနဲ႔ ႏႈတ္ထြက္စာ တစ္ခု။ ဒီႏွစ္ခု ဘာကြာလဲကြာဆိုေတာ့ ရပ္စဲျခင္းခံရရင္ ပင္စင္ေတြဘာေတြ မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ပင္စင္အတြက္လာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အမွန္တရားအတြက္ လာတာ။

ဆိုေတာ့ Never Mind ဒီပင္စင္လည္း ဘယ္ေလာက္ရတယ္ ကၽြန္ေတာ္ မေမးေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေတာ့ ေပးရမလဲဆိုေတာ့ မနက္ျဖန္ေနာက္ဆံုး ဆရာဆိုၿပီး ပံုစံေတြ ေပးသြားပါတယ္။

အဲ့ဒါနဲ႔ မေန႔က မနက္မွာ ကၽြန္ေတာ့ရဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအားနည္းျခင္းနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအားနည္းျခင္းဆိုတဲ့အခ်က္ႏွစ္ခ်က္အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ၿပီးေတာ့ ဒါေတြမွာ အားမနည္းပါဘူးဆိုၿပီးေတာ့ သမၼတကို ခုနက ေျပာတဲ့အခ်က္ေတြပါပဲ။ ဝန္ႀကီးနဲ႔ အဆင္မေျပတဲ့ အခ်က္သံုးခ်က္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္ အစိုးရေျမကို ကာကြယ္တဲ့ဟာ ကာကြယ္ရာမေရာက္ဘဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့မွာ တရားခံလိုျဖစ္သြားတဲ့အေနအထားေတြ။

ဒါေတြသည္ ကၽြန္ေတာ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းျခင္း မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္လို႔မရတဲ့ အားနည္းျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ လုပ္လို႔ မရတဲ့ အားနည္းျခင္းျဖစ္ေအာင္လည္း ၾကားထဲမွာ သပ္ထိုးေသြးလွ်ိဳတဲ့လူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။

အားလံုး သိတဲ့အတုိင္းပဲ။ ယေန႔ ဌာနေတြရဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ အႀကီးအကဲ DG မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို အလုပ္ကိုဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းကို တိတိက်က်လုပ္ဖို႔။ သူတို႔သည္ လူႀကီးကို ေက်နပ္ေအာင္ ေပါင္းသင္းၿပီးေတာ့ လူႀကီးရဲ့ အႀကိဳက္လိုက္ၿပီးေတာ့ လုပ္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္က ဒုဝန္ႀကီးသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ဝန္ႀကီးၾကားမွာ သူတို႔သည္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေသြးခြဲတယ္။ သပ္လွ်ိဳတယ္။

ဒီဟာေတြ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေနရတယ္။ ဒါေတြက လက္ေတြ႔ကၽြန္ေတာ္ ခံရတာေပါ့။ ဝန္ႀကီးနဲ႔ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းကစလို႔ ေဝးကြာသထက္ ေဝးကြာေအာင္ ကၽြန္ေတာ့ကို ဝိုင္းပယ္တဲ့သေဘာမ်ိဳးအထိ။ ေနရာကိုကညွပ္တဲ့ေနရာျဖစ္တာကိုး။ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးစားလုပ္လုပ္၊ ႏြားတေကာင္နဲ႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္လို ဘယ္လိုမွကို အျပစ္မလြတ္ႏုိင္တဲ့ ေနရာ ျဖစ္ေနတယ္။ ေဘးၾကပ္နံၾကပ္နဲ႔ တခုမဟုတ္ တစ္ခု မလုပ္ျပန္ရင္လည္း မလုပ္လို႔၊ လုပ္ျပန္ရင္လည္း အခုလိုမ်ိဳး လုပ္တဲ့အတြက္ အကာအကြယ္ေတြ၊ အတားအဆီးေတြ၊ အပိတ္အဆို႔ေတြ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ဟာ မွန္သမွ်လည္း ကၽြန္ေတာ့ရဲ့ေအာက္က DG ေတြသည္ လိုက္နာျခင္း မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ဟာေတြ ေသြးထြက္ေအာင္မွန္ေသာ္လည္း သူတို႔က ကန္႔ကြက္တယ္။ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ ကန္႔ကြက္တယ္။

အားလံုး ဒီလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနေတာ့ ေဘးၾကပ္နံၾကပ္မွာ ဒါေတြကို မေန႔က ရွင္းလင္းခ်က္မွာ ကၽြန္ေတာ့ရဲ့ ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ရဲ့ အေနအထားကိုက လုပ္လို႔မရေအာင္ အကာအကြယ္၊ အပိတ္အဆို႔၊ အတားအဆီးေတြ ရွိေနလို႔ဆိုတာကို ရွင္းလင္းတင္ျပၿပီးေတာ့ ဒါေတြသည္ ကၽြန္ေတာ့ရဲ့ အျပစ္မရွိတာကို အျပစ္ရွိသေယာင္နဲ႔ ႏႈတ္ထြက္စာတင္ၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿ႔ပီးေတာ့ က်န္းမာေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူတုိ႔က အေၾကာင္းျပခိုင္းတာေပါ့ဗ်ာ။

မိသားစု၊ ဘာျဖစ္လို႔၊ ညာျဖစ္လို႔ ဒီလိုျပခိုင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွမျဖစ္ဘဲ ဒီလို မဟုတ္က ဟုတ္က Clear Concept ျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့ရဲ့စိတ္၊ ကၽြန္ေတာ့ရဲ့ အမွန္တရားအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ရပ္ၿပီးေတာ့ ဒီလိုေတာ့ အေၾကာင္းျပၿပီး ကၽြန္ေတာ္ မထြက္လိုပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရသာ အေရးယူပါဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ မေန႔က ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။

ဒီလိုဆံုးျဖတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ စာကို ၃နာရီခြဲမွာ ေပးလိုက္ၿပီးေတာ့ အခုမနက္မွာ ဒီအမိန္႔က တန္းထြက္လာတဲ့သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။

Copy from http://www.mizzimaburmese.com/article/20425  


No comments:

Post a Comment