Thursday, November 19, 2015

တပ္မေတာ္ - ေလ ၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္





( ၿမန္မာ.တပ္မေတာ္ ဘေလာ. မွ ထပ္ဆင္.ကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္ )

 ၿမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေလ)ဆိုင္ရာ သတင္းမ်ားအၾကား အထူးစိတ္ဝင္စားေနၾကသည့္ သင့္ေတာ္မည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္မ်ားအေၾကာင္းကို သံုးသပ္ခ်က္၊ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုျပန္လည္၍ ေဖာ္ျပခြင့္ေပးေသာ ကိုSky Hunterကို ကၽႊန္ေတာ္အေနျဖင့္ စာဖတ္သူ ညီ၊အစ္ကိုမ်ား ကိုယ္စားေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္း ဒီေနရာေလးကေန ေျပာၾကားလိုပါတယ္...။ အနာဂါတ္ တပ္မေတာ္(ေလ)အတြက္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာေကာင္းတ့ဲ သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ၾကပါဦးခင္ဗ်ာ...

တပ္မေတာ္(ေလ)အတြက္ မၾကာမီ အနားေပးေတာ့မည့္ ေလယာဥ္မ်ားကုိ အစားထုိးရာတြင္ သင့္ေတာ္မည့္ေလယာဥ္မ်ားထဲမွ ကုန္က်စရိတ္သက္သာျပီး အဆင့္ျမင့္နည္းပညာ အသုံးျပဳထားေသာ တုိက္ေလယာဥ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ J-10 multirole fighterကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။ထုိေလယာဥ္သည္ အလတ္စားတုိက္ေလယာဥ္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ တပ္မေတာ္(ေလ)မွ Mig-29တုိက္ေလယာဥ္ႏွင့္ အတန္းအစား တူညီေနပါသည္။ ထုိေလယာဥ္ႏွစ္စီးရဲ႕ အားနည္းခ်က္၊အားသာခ်က္မ်ားကုိ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ွ မပါဝင္ပဲ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါသည္။



J-10 multirole fighter(မ်ိဳးဆက္သတ္မွတ္ခ်က္ 4+ generation) 
 

J-10တုိက္ေလယာဥ္သည္္ တစ္ေယာက္ေမာင္း ဘက္စုံသုံး တုိက္ေလယာဥ္ျဖစ္ျပီး တရုပ္ျပည္ သူ႕သမၼတ လြတ္ေျမာက္ေရး ေလတပ္မေတာ္(PLAAF)၏ ပင္မေက်ာရုိး တုိက္ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။ ဆုိဗီယက္ျပည္ေထာင္စုမွထုပ္လုပ္ေသာ Mig-29/Su-27ႏွင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွ ထုတ္လုပ္ေသာ F-16/F-15တုိ႔ႏွင့္ တန္းတူ ယွဥ္ျပိဳင္ႏုိင္ေရးကုိ ရည္ရြယ္ကာ ထုတ္လုပ္ထားေသာ စတုတၳမ်ိဳးဆက္ ဘက္စုံသုံးတုိက္ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။ထုိတုိက္ေလယာဥ္ကုိ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္ စီမံကိန္းအမွတ္ ၁၀(project 10)ဟု အမည္ေပးထားေသာ J-10တုိက္ေလယာဥ္ စီမံကိန္းကုိ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ရန္ အမွတ္(၆၀၁)သုေတသနဌာန ကုိ တာဝန္ေပးအပ္ခဲ့သည္။ပထမအၾကိမ္စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမူကုိ ၁၉၉၈ မတ္၂၃တြင္ စတင္ပ်ံသန္းႏုိင္ခဲ့သည္။ J-10တုိက္ေလယာဥ္အား ယခင္ J-8 တုိက္ေလယာဥ္ကုိ စမ္းသပ္ အဆင့္ျမင့္ထားေသာ J-9တုိက္ေလယာဥ္ ေပၚတြင္အေျခခံခဲ့သည္။စတင္ၾကိဳးစားထုတ္လုပ္စဥ္က တရုပ္ေလတပ္(PLAAF)သည္ယခင္ေရွးရုိးစြဲ အယူအဆျဖစ္ေသာ 4generation တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကုိ ယွဥ္ျပိဳင္ႏုိင္မည့္ ၾကားျဖတ္တုိက္ေလယာဥ္အျဖစ္ ထုတ္လုပ္ရန္သာ ရည္ရြယ္ထားသည္။အစၥေရးေလတပ္၏ Lavi တုိက္ေလယာဥ္စီမံကိန္းသည္ စမ္းသပ္ေလယာဥ္ အဆင့္တြင္သာ အေမရီကန္တုိ႔၏ တားဆီးမူေၾကာင့္ ရပ္တန္႕သြားခဲ့ရသည္။ထုိLaviတုိက္ေလယာဥ္သည္ အေမရီကန္တုိ႔၏ F-16ကုိ ေကာင္းစြာယွဥ္ႏုိင္မည့္ aerodynamic ဒီဇုိင္းမ်ားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ပိတ္ပင္တားဆီးခဲ့သည္(ထုိအခ်ိန္က အေမရီကန္၏ ေခတ္ေရွ႕အေျပးဆုံးတုိင္ေလယာဥ္မွာ F-16ျဖစ္သည္)။ထုိေၾကာင့္ Laviတုိက္ေလယာဥ္စီမံကိန္းသည္ ဒီဇုိင္္းျခင္းနီးစပ္ေသာ Project-10ရွိရာ တရုပ္ေလတပ္ဆီသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားေၾကာင္းႏုိင္ငံတကာ ပညာရွင္မ်ားက ဆုိပါသည္။ထုိ႔အျပင္ J-10ေလယာဥ္ ဒီဇုိင္းသည္ အရြယ္အစားအနည္းငယ္ႏွင့္ ဒီဇုိင္း အနည္းငယ္ေျပာင္းရုံမွ အပ က်န္အရာမ်ား အာလုံးသည္ Laviတုိက္ေလယာဥ္ျဖင့္ ဆင္တူေနသည္။

ထုိ႔အျပင္ တစ္စီးထဲေသာ Lavi တုိက္ေလယာဥ္ စမ္းသပ္ေလယာဥ္မွာလည္း Chengdu ေလယာဥ္စက္ ရုံတြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေလယာဥ္ထုပ္လုပ္ေရးတြင္ အစၥေရးကုမၸဏီ တခ်ိဳ႕ပါဝင္ခဲ့ေၾကာင္းသိရွိရသည္။ရုရွားတုိ႔မွ ထုိေလယာဥ္အား aerodynamicပုိင္းဆုိင္ရာ အၾကံျပဳေလ့လာျခင္း J-10တုိက္ေလယာဥ္ပုံစံ ငယ္မ်ားကုိ ရုရွားႏုိင္ငံ၏ wind tunnel testing ျပဳလုပ္ေပးျပီး J-10တုိက္ေလယာဥ္တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ AL-31FN အင္ဂ်င္မ်ားေရာင္းခ်ေပးျခင္း အင္ဂ်င္ေပါင္းစပ္တပ္ဆင္ႏုိင္ေရး စသည္တုိ႔ကုိ ကူညီေပးခဲ့သည္။

J-10 တိုက္ေလယာဥ္ႏွင့္ အစၥေရး၏ Lavi တိုက္ေလယာဥ္ 
 

J-10တုိက္ေလယာဥ္ကုိ တရုပ္ေလတပ္ မေတာ္တြင္ ၂၀၀၁ခုႏွစ္ခန္႔မွ စတင္အသုံးျပဳခဲ့ျပီး ၂၀၀၆ခုႏွစ္မွ ႏုိင္ငံတကာသုိ႔ ထုပ္ေဖာ္ျပသခဲ့သည္။ J-10တုိက္ေလယာဥ္ကုိ ပါကစၥတန္သုိ႔ FC-20အေနျဖင့္ ၂၀၀၆ခုႏွစ္ ဧျပီလတြင္ စတင္ထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့သည္။ ၂၀၀၉ခုႏွစ္တြင္ J-10B(FC-20B)တုိက္ေလယာဥ္ ၃၆စီးဝယ္ယူ ရန္ ပါကစၥတန္ျဖင့္ သေဘာတူညီမူရရွိခဲ့ပါ သည္။သုိ႔ေသာ္ ပါကစၥတန္၏ လက္ရွိစီးပြားေရးအေျခအေနအရ မည္သည့္လက္နက္မဆုိ ဝယ္ယူရန္ခက္ ခဲေနေသးေၾကာင္း ပါကစၥတန္ ေလတပ္မွ ၂၀၁၃ ေအာက္တုိဘာလက ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

J-10B တိုက္ေလယာဥ္ 
 

J-10Bသည္ တရုပ္ႏုိင္ငံတြင္ လက္ရွိအသုံးျပဳေနေသာ J-10Aအား အဆင့္ျမင့္တင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။J-10Sတြင္ AL-31FNအင္ဂ်င္ အသုံးျပဳရာမွ J-10Bတြင္ ျပည္တြင္းထုပ္ WS-10အင္ဂ်င္ကုိ ေျပာင္းလဲတပ္ဆ င္ခဲ့သည္။သုိ႔ေသာ္ ထုိအင္ဂ်င္၏ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မူမွာ ေမးခြန္းထုတ္ဖြယ္ေျမာက္ျမားစြာ က်န္ရွိေနေသးသည္။J-10Bတြင္ ေရဒါလႈိင္းထုပ္လႊတ္ျခင္းမရွိပဲ အာရုခံႏုိင္ေသာ passive ေရဒါ (သုိ႔မဟုတ္)ရုရွားတုိ႔၏ အနီေအာက္ေရာင္ျခည္အာရုံခံစနစ္ IRST(infered search and track)ကုိ တပ္ဆင္ထားျပီး AESAေရဒါကုိ ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ထားသည္။အီလက္ထေရာနစ္စစ္ဆင္ေရး စနစ္ကုိလည္း ျမင့္တင္ထားပါသည္။J-10Bသည္ 4++generation အဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိပါသည္။

ထုိJ-10Bကုိ ပါကစၥတမ္ ဗင္နီဇြဲလား ပီရႈး အာဂ်င္တီနား မေလးရွား အင္ဒုိနီးရွားႏွင့္ ျမန္မာတုိ႔မွ ဝယ္ယူရန္ စိတ္ဝင္စားလ်ွက္ရွိသည္။

Mig-29 multirole fighter(မ်ိဳးဆက္သတ္မွတ္ခ်က္ 4+ generation)

Mig-29တုိက္ေလယာဥ္ကုိ Mikoyan and Gurvich ကုမၸဏီမွ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး ရုရွား၏ အေအာင္ျမင္ဆုံးတုိက္ေလယာဥ္တစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္သည္။၁၉၈၀ခုႏွစ္ အေက်ာ္တြင္ နာမည္ေက်ာ္ F-16မ်ားကုိ ယွဥ္ျပိဳင္ရန္ ဆုိဗီယက္ေလတပ္မွ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး ၁၉၈၆ခုႏွစ္ ပုိလန္ႏုိင္ငံတြင္ တရားဝင္ ထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့သည္။ထုိတုိက္ေလယာဥ္၏ ထူးျခားေသာ ေလယာဥ္ ဒီဇုိင္းတည္ေဆာက္ပုံအရ အဆင့္လြန္လႈပ္ရွားစစ္ကစားမူ (super maneouver)ကုိ ေရြ႕လ်ားႏုိင္ေသာ အင္ဂ်င္(thrust vectoring engine)ကုိ အသုံးမျပဳပဲလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား အနည္းစုထဲက ပထမဦးဆုံးေသာ တုိက္ေလယာဥ္ျဖစ္ပါသည္။Mig-29တုိက္ေလယာဥ္ေၾကာင့္ အဆင့္လြန္လႈပ္ရွားစစ္ကစားမူ(super maneouver)ဆုိေသာ ေဝါဟာရမွာ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

Peru ေလတပ္၏ MiG-29SE တိုက္ေလယာဥ္ 
 

Mig-29 တုိက္ေလယာဥ္၏ ေျမြေဟာက္တစ္ေကာင္ကဲ့သုိ႔ ေလယာဥ္အား ပါးျပင္းေထာင္ကာ ေလထဲတြင္ အရွိန္အား zeroအထိ ရုတ္တရပ္ ေလ်ာ့ခ်ကာ ေနာက္မွ ျပစ္ခတ္ရန္ပါလာေသာ ေလယာဥ္အား ေက်ာ္တက္ သြားေစျပီး ေျမြေဟာက္တစ္ေကာင္ကဲ့သုိ႔ ပါးျပင္ေထာင္ရာမွ ရုတ္တရပ္ထုိးသုတ္ေသာ ပုံစံဆင္တူေသာေ ၾကာင့္ cobra manoeuverဟု ထင္ရွားပါသည္။ထုိ cobra manoeuverမွာ Mig-29တုိက္ေလယာဥ္၏အ မွတ္အသားပင္ျဖစ္သည္။ယေန႔အခ်ိန္ထိ cobra maneouverကဲ့သုိ႔ အဆင့္လြန္လႈပ္ရွားစစ္ကစားမူ (super manoeuver)အားလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ေလယာဥ္အနည္းငယ္သာရွိေသးပါသည္။Super manoeuver စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ ေလယာဥ္မ်ား အနီးကပ္စီးခ်င္းထုိးရာတြင္ မည္သည့္ေလယာဥ္မွ ယွဥ္ျပိဳင္ႏုိင္ျခင္းမ ရွိေပ။Super manoeuverရရွိေသာ တုိက္ေလယာဥ္မ်ားမွာ Mig-29/Mig-35, Su-27 series,F-22 တုိ႔သာျဖစ္သည္။

MiG-29 တိုက္ေလယာဥ္၏ နာမည္ေက်ာ္ Cobra Manoeuver သရုပ္ျပပံု 
 


Mig-29အေစာပုိင္းမ်ိဳးဆက္သည္ ဘက္စုံသုံးမဆန္ပဲ ေလေၾကာင္းအေရးသာမူတုိက္ေလယာဥ္အျဖစ္သာ အသုံးျပဳက်သည္။ေနာက္ပုိင္းမ်ိဳးကြဲမ်ားတြင္ တိက်လမ္းညြန္စနစ္ျဖင့္ ေျမျပင္သုိ႔ တုိက္ခုိက္ျခင္းစနစ္မ်ား တပ္ဆင္လာခဲ့သည္။Mig-29တုိက္ေလယာဥ္တြင္ လက္နက္တပ္ဆင္ႏုိင္ေသာ ေနရာ ၇ခုပါရွိျပီး မ်ိဳးကြဲ အလုိက္ လက္နက္တပ္ဆင္ႏုိင္မူ ကြာျခားပါသည္။

ကမာၻေပၚတြင္ F-16၏ျပိဳင္ဘက္အျဖစ္ Mig-29မွာ ထင္ရွားပါသည္။Mig-29ႏွင့္ အဓိက ျပိဳင္ဖက္ F-16တုိက္ေလယာဥ္တုိ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံမူအျဖစ္ ၁၉၉၉ အိႏၷိယ-ပါကစၥတန္ ကက္ရွမီးယား အေရးအခင္း တြင္ ေလဆာလမ္းညြန္ဒုံးမ်ား ျပစ္ခတ္ရန္ Mirage-2000-5တုိက္ေလယာဥ္မ်ား၏ အေစာင့္လုိက္ တုိက္ေလ ယာဥ္အျဖစ္ Mig-29မ်ားက လုိက္ပါခဲ့ျပီး ပါကစၥတန္၏ F-16 block-25မ်ားျဖင့္ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံခဲ့ျပီး Mig-29မွ lock in ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ျပီး ျပစ္ခတ္တုိက္ခုိက္မူေတာ့ မရွိခဲ့ေပ။

 J-10ႏွင့္ Mig-29SEတုိ႔အား ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာျခင္း 
 

J-10တုိက္ေလယာဥ္အား တပ္မေတာ္ေလတြင္ အသုံးျပဳေနသည့္ F-7ေနရာတြင္ အစားထုိးမည္ဆုိပါက ထုိေလယာဥ္ႏွင့္ အတန္းအစားတူ Mig-29ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာသင့္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။

-J-10တုိက္ေလယာဥ္တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ေလေၾကာင္းအီလက္ထေရာနစ္ နည္းပညာမ်ားသည္ Mig-29 SEထက္ပုိမုိ အဆင့္ျမင့္ေၾကာင္းေတြ႕ရွိရပါသည္။Mig-29 ေနာက္ဆုံးေပၚမ်ိဳးကြဲ Mig-29SMTႏွင့္သာ အဆင့္တူေပသည္။

J-10B အမ်ိဳးအစားမွာ Mig-29၏ အဆင့္အျမင့္ဆုံး Mig-29 UPG/M/M2 ျဖင့္သာ တူညီပါသည္။ -J-10တုိက္ေလယာဥ္၏ လႈပ္ရွားစစ္ကစားႏုိင္မူ စြမ္းပကားမွာ Mig-29တုိက္ေလယာဥ္ကုိ လုံးဝမမွီေၾကာင္းေတြ႕ရွိရသည္။ထုိ႔အျပင္ တဖက္ရန္သူအား တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားေစမူမွာ မ်ားစြာ ကြာျခားေၿကာင္းေတြ႕ရွိရပါသည္။

-J-10တုိက္ေလယာဥ္သည္ လက္နက္တပ္ဆင္ႏုိင္ေသာ ေနရာႏွင့္ လက္နက္သယ္ေဆာက္ႏုိင္မူမွာ Mig-29SEထက္ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေၾကာင္းေတြ႕ရွိရပါသည္။Mig-29၏ေနာက္ဆုံးမ်ိဳးဆက္ UPG/M/M2ႏွင့္သာ တူညီေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။

-J-10တုိက္ေလယာဥ္ေကာ Mig-29SEတုိက္ေလယာဥ္ပါ အီလက္ထေရာနစ္စစ္ဆင္ေရးျပဳလုပ္ႏုိင္ျပီး ေရဒါပုံရိပ္ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္မူမွာ J-10Bမွာပုိမုိသာလြန္ျပီး J-10Bႏွင့္ Migေနာက္ဆုံးမ်ိဳးဆက္မွာ တူညီေနပါသည္။Mig-29UPGကုိ india airforceမွ F-35ႏွင့္ F-15SEကဲ့သုိ႔ တပုိင္းတစ ကုိယ္ေပ်ာက္ႏုိင္စြမ္းရွိေအာင္ေဆာင္ ရြက္လ်ွက္ရွိသည္။

MiG-35 ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္ 
 

-J-10ႏွင့္ Mig-29SE၏ ေစ်းႏႈန္းမွာ အတူတူနီးပါးျဖစ္သည္။ခန္႔မွန္း ေဒၚလာသန္း ၃၀မွ ၄၀အၾကားတြင္ သာရွိသည္။Mig-29SE၏ လက္ရွိေစ်းႏႈန္းမွာ ေဒၚလာသန္း၄၀ ပါတ္ဝန္းက်င္ျဖစ္ျပီး J-10မွာ ေဒၚလာ၃၅ သန္း ခန္႔သာရွိသည္။

J-10၏လက္ရွိေစ်းႏႈန္းမွာ Mig-29Bႏွင့္ အနည္းငယ္သာ ကြာဟမူရွိသည္။J-10Bမွာ ေဒၚလာ၅၅သန္း ခန္႔ရွိျပီး Mig-29SMT/M/M2ႏွင့္ ေစ်းအတူနီးပါးခန္႔ရွိသည္။Mig-29M/M2မွာ ေစ်းႏႈန္းပုိမုိျမင့္မားႏုိင္သည္။

-J-10တုိက္ေလယာဥ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္း တရုပ္ႏုိင္ငံမွ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အပုိပစၥည္း ႐ွိမူမွာ ပုိမုိ လြယ္ကူလ်ွင္ျမန္ေၾကာင္းေတြ႕ရွိရသည္။

-J-10တုိက္ေလယာဥ္တြင္ အင္ဂ်င္တစ္လုံးသာ တပ္ဆင္ ထားေသာေၾကာင့္ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရမူအားနည္း သည္။အထူးသျဖင့္ J-10Bတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ WS-10 အင္ဂ်င္မွာ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရမူမွာ ေမးခြန္းထုတ္ ဖြယ္ရွိပါသည္။Mig-29တြင္တပ္ဆင္ထားေသာ RD-33အင္ဂ်င္သည္ ယုံၾကည္ စိတ္ခ်ရေသာ အင္ဂ်င္ျဖစ္ျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ေက်ာ္ အသုံးခံျပခဲ့သည္။အင္ဂ်င္သက္တမ္းတြင္ J-10၏ AL-31FNသည္ ပုိမုိျပီး WS-10သည္ RD-33ထက္ သက္တမ္းေလ်ာ့နည္းႏုိင္သည္။

 ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေလ)၏ MIG-29B ၾကားျဖတ္တိုက္ေလယာဥ္ 
 

-Mig-29တုိက္ေလယာဥ္ဟာ ယုိးဒယားႏုိင္ငံ၏ gripenတုိက္ေလယာဥ္မ်ားကဲ့သုိ႔ အျမန္လမ္းမၾကီးမ်ားတြင္ တက္/ဆင္းႏုိင္ရုံမ်ွမက ညီညာျပန္႔ျပဴးေသာ ေျမၾကီးကြင္း ျမက္ခင္းျပင္ကြင္းမ်ားတြင္ပါ တက္/ဆင္းႏုိင္ေသာ ဂုဏ္သတၲိမွာ အျခားေသာ တုိက္ေလယာဥ္မ်ားထက္သာလြန္ေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ကြင္းအလ်ား ေပ၄၀၀၀ အက်ယ္၇၅ေပရွိရုံႏွင့္ တက္/ဆင္းႏုိင္ေသာ ကြင္းတုိတက္ဆင္းႏုိင္စြမ္းရွိျပီး ေလယာဥ္ဘီးမ်ား၏ အၾကမ္းခံႏုိင္မူမွာ အထူးပင္ေကာင္းမြန္သည္။ထုိ႔အျပင္ ေလယာဥ္ ေလဝင္ေပါက္မ်ားမွာ ဂဲ/အမႈိက္ စေသာ အင္ဂ်င္ကုိ ျပသာနာေပးေသာ ထိခုိက္မူမ်ိဳးကုိ ေရွာင္က်ဥ္ႏုိင္ရန္ ေလဝင္ေပါက္တံခါးမ်ားကုိ အပိတ္/အဖြင့္ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ စနစ္ပါဝင္သည္။J-10တုိက္ေလယာဥ္တြင္ ကြင္းၾကမ္းတက္/ဆင္းႏုိင္ျခင္း လုံးဝမရွိေပ။

ေရဒါႏွင့္ စစ္ဆင္မူတြင္ Mig-29SEႏွင့္ J-10Aတုိ႔မွာ ကြာျခားခ်က္နည္းေသာ္လည္း J-10Bတြင္ တပ္ဆင္ ထားေသာ KLJ-10A AESAေရဒါသည္ Mig-29M/M2,Mig-35တုိ႔ႏွင့္ သာအတန္းအစားတူ ညီပါသည္။

-ေျမျပင္တုိက္ခုိက္မူတြင္ J-10တုိက္ေလယာဥ္သည္ Mig-29SEထက္ပုိမုိ ထိေရာက္စြာ တုိက္ခုိက္ႏုိင္ပါ သည္။ Mig-29၏ ေနာက္ပုိင္းမ်ိဳးကြဲမ်ားျဖစ္သည္လည္း ေျမျပင္ျပစ္မွတ္မ်ားကုိ ပုိမုိထိေရာက္စြာ တုိက္ ခုိက္ႏုိင္ခဲ့သည္။

-Mig-29သည္ စိတ္ခ်ယုံၾကည္ရမူ အပုိင္းတြင္ ပုိမုိသာလြန္ျပီး ကမာၻႏုိင္ငံေပါင္း ၂၆ႏုိင္ငံရွိေလတပ္မ်ားတြင္ အသုံးျပဳေနျပီး J-10သည္လက္ရွိ တရုပ္ႏွင့္ ပါကစၥတန္ ႏွစ္ႏုိင္ငံသာ ရွိသည္။Mig-29တြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ မွတ္တမ္းမ်ားရွိေနျပီး J-10ေလယာဥ္မွာေတာ့ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ အထိအေတြ႕နည္းေနေသးသည္။

တုိက္ေလယာဥ္ႏွစ္မ်ိဳး၏ အခ်က္အလက္မ်ား ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္ 

Mig-29SE၏အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ား 

(၁)အတန္းအစား-အလတ္စားတုိက္ေလယာဥ္
(၂)လုပ္ငန္းတာဝန္-ဘက္စုံသုံး/ေလေၾကာင္းအေရးသာမူ
(၃)တုိက္ေလယာဥ္မ်ိဳးဆက္-4 generation
(၄)ထုတ္လုပ္သည့္ စက္ရုံ-Mikoyan and Gurvich(Russia aircraft coporation) (၅)ထုတ္လုပ္သည့္ႏုိင္ငံ-ရုရွား
(၆)စတင္အသုံးျပဳေသာခုႏွစ္-၁၉၈၃
(၇)ထုတ္လုပ္ျပီးအရည္အတြက္-၁၆၀၀စီးေက်ာ္
(၈)လက္ရွိအသုံးျပဳေနေသာ ႏုိင္ငံ-၂၆ႏုိင္ငံ
(၉)အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစား-RD-33 turbo fan (၂)လုံး
(၁၀)အင္ဂ်င္တြန္းကန္အား-49.4kN Dry,81.4kN A/B
(၁၁)တြန္းကန္အားအခ်ိဳး-1.01
(၁၂)အပုိဆီတုိင္ကီ-ဝမ္းဗုိက္ေအာက္(၁)လုံး ေတာင္ပံေအာက္(၂)လုံး
(၁၃)ေဝဟင္ဆီျဖည့္စနစ္-တပ္ဆင္ႏုိင္သည္
(၁၄)ေလသူရဲ-၁ဦး
(၁၅)အေရးေပၚခုံထြက္မူ ထုိင္ခုံ-K-36DM zero/zero
(၁၆)ပ်ံသန္ေရးထိန္းေက်ာင္းမူ စနစ္-convertional with autopilot
(၁၇)ခန္႔မွန္းတန္ဖုိး-ေဒၚလာသန္း(၄၀)ခန္႔
(၁၈)အမ်ားဆုံး ပ်ံတက္ႏုိင္ေသာ အေလးခ်ိန္-၁၆.၈တန္ (၁၉)အေဝးဆုံးပ်ံသန္းႏုိင္ေသာခရီး-၁၅၀၀ကီလုိမီတာ(အပုိဆီတုိင္ကီမပါ)/၂၉၀၀ကီလုိမီတာ(အပုိဆီတုိင္ကီပါ)
(၂၀)စစ္ဆင္ႏုိင္ေသာ အကြာအေဝး-၅၅၀ကီလုိမီတာ
(၂၁)အမ်ားဆုံးပ်ံသန္းႏႈန္း-အသံထက္၂.၃ဆ အမ်ားဆုံးပ်ံႏုိင္သည့္အျမင့္-၁၇၇၅၀မီတာ (၂၂)စစ္ကစားႏုိင္စြမ္း-ကမာၻေျမဆြဲအား၉ဆ

J-10ေလယာဥ္စြမ္းပကား 

(၁)အတန္းအစား-အလတ္အစားတုိက္ေလယာဥ္
(၂)လုပ္ငန္းတာဝန္-ဘက္စုံသုံးတုိက္ေလယာဥ္
(၃)တုိက္ေလယာဥ္မ်ိဳးဆက္-4+generation
(၄)ထုတ္လုပ္သည့္စက္ရုံ-Chengdu aircraft coporation
(၅)ထုတ္လုပ္သည့္ႏုိင္ငံ-တရုပ္
(၆)စတင္အသုံးျပဳေသာႏွစ္-၂၀၀၃ခုႏွစ္
(၇)ထုပ္လုပ္ျပီးေရအတြက္-၁၀၀စီးေက်ာ
(၈)အသုံးျပဳေသာႏုိင္ငံ-တရုပ္/ပါကစၥတန္
(၉)အင္ဂ်င္အအမ်ိဳးအစား-AL-31FN(or)WS-10A turbofan အင္ဂ်င္(၁)လုံး (၁၀)အင္ဂ်င္တြန္းကန္အား-79.43kN Dry,122.5kN A/B with AL-31FN(or)89.17kN Dry,132kN A/B with WS-10A
(၁၁)တြန္းကန္အားအခ်ိဳး-0.89
(၁၂)အပုိဆီတုိင္ကီ-ဝမ္းဗုိက္ေအာက္(၁)လုံး ေတာင္ပံေအာက္(၂)လုံး
(၁၃)ေဝဟင္ဆီျဖည့္စနစ္-ရွိ
(၁၄)ေလသူရဲ-၁ဦး
(၁၅)အေရးေပၚခုန္ထြက္ထုိင္ခုံ-TY-6 zero/zero
(၁၆)ပ်ံသန္းမူထိန္းသိမ္းေရးစနစ္-Quadruplex Digital FBW
(၁၇)ခန္႔မွန္းတန္ဖုိး-ေဒၚလာ ၃၅သန္း(J-10A)/ေဒၚလာ၅၅သန္း(J-10B)
(၁၈)အမ်ားဆုံးပ်ံတက္ႏုိင္ေသာ အေလးခ်ိန္-၁၉.၂၇၇တန္ (၁၉)အမ်ားဆုံးပ်ံသန္းႏုိင္ေသာခရီး-၁၈၅၀ကီလုိမီတာ
(၂၀)စစ္ဆင္ႏုိင္ေသာ အကြာအေဝး-၅၅၀ကီလုိမီတာ
(၂၁)အမ်ားဆုံးပ်ံသန္းႏႈန္း-အသံထက္၁.၉ဆ
(၂၂)အမ်ားဆုံးပ်ံတက္ႏုိင္သည့္အျမင့္-၁၈၀၀၀မီတာ စစ္ကစားႏုိင္စြမ္း-ကမာၻေျမဆြဲအား၉ဆ

သုံးသပ္ခ်က္

Mig-29တုိက္ေလယာဥ္သည္ လက္ရွိတပ္မေတာ္ေလတြင္ အသုံးျပဳေနျပီး လက္ရွိတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေ သာ F-7/A-5တုိက္ေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ J-10တုိက္ေလယာဥ္မ်ား အစားထုိးႏုိင္သည္။ကုန္က်စရိတ္ သက္သာျပီး ထိေရာက္ေသာ မ်ိဳးဆက္ျမင့္တုိက္ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။ေရဒါႏွင့္ အီလက္ထေရာနစ္ဆုိင္ရာ အဆင့္အတန္းျမင့္မားျပီး တရုပ္ေလတပ္မေတာ္၏ ပင္မတုိက္ပြဲဝင္ ေက်ာရုိးေလယာဥ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၾကာရွည္စြာ အသုံးျပဳႏုိင္မူတြင္ ေကာင္းမြန္ပါသည္။သုိ႔ေသာ္ တပ္မေတာ္ေလတြင္ အတန္းအစားတူေသာ Mig-29တုိက္ေလယာဥ္ရွိေနျပီး သူ၏ စိတ္ခ်ယုံၾကည္ရမူႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ပုိင္းဆုိင္ရာတြင္ ေမးခြန္း ထုပ္စရာျဖစ္သည္။Mig-29တုိက္ေလယာဥ္၏ စြမ္းေဆာင္မူမ်ားမွာ ၁၉၉၁ခုႏွစ္တြင္ အေရွဂ်ာမနီမွ Mig-29တုိက္ေလယာဥ္ႏွင့္ အေမရိကန္မွ F-16တုိ႔ စီခ်င္းထုိးရာ Mig-29က ၁၀၀%အျပည့္ ျပစ္ခ်ျပႏုိင္ခဲ့သည္။india ႏွင့္ အေမရိကန္ပူးေပါင္းေဆာင္ရါက္ခဲ့ေသာ Red flag(cope india)ေလ့က်င့္ခန္းတြင္ အေမရိကန္မွ F-15/F-16မ်ားသည္ အိႏၷိယ၏ Su-30MKI Mig-29 တုိ႔၏ျပစ္ခ်မူေပါင္းမ်ားစြာ အၾကိမ္ၾကိမ္ lock in ျပဳလုပ္ျခင္းခံခဲ့ရသည္။ကမာၻအေကာင္းဆုံးဆုိေသာ ေလသူရဲမ်ား အရွက္ကြဲခဲ့ျပီး အႏုိင္႐ွိေရး အၾကီးအက်ယ္ ဖိအားေပးခံခဲ့ရသလုိ အိႏၷိယ၏ ေလသူရဲမ်ားကလည္း အမ်ားအျပား အႏုိင္ရရွိမူေၾကာင့္ ရႈံးနိမ့္လာလ်ွင္ အၾကီးအက်ယ္ အရွက္ခြဲခံရသည္အထိ အေမရိကန္တုိ႔ Migႏွင့္ Suတုိ႔အေပၚက်ဆုံးခဲ့သည္။


အေမရိကန္ ေလသူရဲမ်ားကလည္း အကယ္၍သာ ထုိ Mig-29ႏွင့္ Suမ်ားကုိသာ ရုရွားေလသူရဲမ်ားက ေမာင္းႏွင္ပါက ထုိထက္အေျခအေနဆုိးႏုိင္ေၾကာင္း အေမရိကန္တုိ႔ အေနျဖင့္ ထုိထက္ေကာင္းေသာ နည္းလမ္းမ်ားကုိ စဥ္းစားရန္ လုိအပ္ေၾကာင္းထုပ္ေဖာ္ေျပာၾကားသည္အထိ Mig-29၏ စြမ္းေဆာင္ရည္မွာ ေကာင္းမြန္ခဲ့ သည္။ထုိ cope india ေလ့က်င့္ခန္းတြင္ အိႏၷိယမွ ၉၀%ေက်ာ္ အႏုိင္႐ွိခဲ့သည္။ပင္လယ္ေကြ႕စစ္ပြဲ အပါအဝင္ တကယ့္စစ္ေျမျပင္တြင္ Mig-29သည္ အေမရိကန္၏ F-15က ေခ်မႈန္းမူကုိ ခံရေသာ္လည္း အဓိက ျပသာနာမွာ Mig-29ေမာင္းႏွင္ေသာေလသူရဲမ်ား၏ က်ြမ္းက်င္မူ အားနည္းျခင္း ေလေၾကာင္းစုိး မုိးမူကုိ အေမရိကန္ဘက္မွ တဖက္သတ္ရေနျခင္း အီလက္ထေရာနစ္ အေထာက္အ ပံေပးႏုိင္မူ အားနည္းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။J-10တုိက္ေလယာဥ္မွာ SU-30တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကုိ ျပည္တြင္းေလ့က်င့္ခန္းမ်ားတြင္ အၾကိမ္ၾကိမ္အႏုိင္႐ွိေသာ္လည္း တရုပ္ေလသူရဲ အခ်င္းခ်င္းသာ ေလ့က်င့္မူ ျဖစ္ျပီး အိႏၷိယ ရုရွားစေသာ ေလသူရဲမ်ားျဖင့္ ယွဥ္ျပိဳင္ျခင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ရလာဒ္မွာ မွန္ကန္ရန္ ခက္ခဲသည္။


J-10တုိက္ေလယာဥ္မ်ားမွာ ယခုလက္ရွိတပ္မေတာ္ေလတြင္ အသုံးျပဳေနေသာ Mig-29ႏွင့္ ကြာဟခ်က္နည္းေသာ္လည္း အီလက္ထေရာနစ္ပုိင္းေကာင္းမြန္ျခင္း တရုပ္၏ ေက်ာရုိးတုိက္ေလယာဥ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထပ္မံအဆင့္ျမင့္တင္မူမ်ားျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အဆင့္အတန္းျမင့္တုိက္ေလယာဥ္ အျဖစ္ရပ္တည္ေနႏုိင္ပါသည္။J-10Bတုိက္ေလယာဥ္သည္ ၾသဇာၾကီးမားေသာ Janesဂ်ာနယ္၏ top ten တုိက္ေလယာဥ္စာရင္းတြင္ နံပါတ္(၁၀)အေနျဖင့္ ကမၻာ႔ ထိပ္တန္းတုိက္ေလယာဥ္ အျဖစ္ရပ္တည္ႏုိင္သည္အထိ အဆင့္အတန္းျမင့္လာသည္။သုိ႔ေသာ္ Mig-29၏ တဖက္ေလသူရဲမ်ားအေပၚ လႊမ္းမုိးေျခာက္လန္႔ျပီး အိမ္မက္ဆုိးမ်ား မက္ေစႏုိင္မူမွာ ဆက္လက္တည္ျမဲေနမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းတင္ျပလုိက္ရပါသည္။

အကုိးအကား 
-ႏုိင္ငံတကာ ေလတပ္သတင္းလႊာ
-jane's All the world aircraft
-Aisa defence journal's Rise of china dragon or PLAAF's J-10 Multirole fighter
-wiki

MYANMAR DAFENCE FORUM မွ ကူးယူမွ်ေ၀ပါသည္။


ဆက္စပ္ေလ.လာရန္

 JF - 17 တုိက္ေလယာဥ္ အေႀကာင္းတစ္ေစ.တစ္ေစာင္း

No comments:

Post a Comment