Monday, February 24, 2014

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ ထုတ္ ေခတ္မွီ သံခ်ပ္ကာယာဥ္ မ်ားအေၾကာင္း

                                         

ပုိစ့္မတင္ျဖစ္တာလည္း နည္းနည္းၾကာေနလို႔ ေစာင့္ေနၾကတ့ဲ ညီ၊အစ္ကိုေတြကို ဒီေန႔ေတာ့ တပ္မေတာ္ထုတ္ သံခ်ပ္ကာယာဥ္(အေပါ့စား)၊ကင္းလွည့္ယာဥ္ေတြႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္...။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွာ ဟုိးအရင္ခုႏွစ္မ်ားဆီကေနစတင္ၿပီး BAAC စီးရီး ကင္းလွည့္သံခ်ပ္ကာယာဥ္ေတြကို ျပည္တြင္းမွာဘဲတပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ခ့ဲပါတယ္...။ အမွန္တိုင္းဝန္ခံရမယ္ဆိုရင္ အဆိုပါ၈၀ခုႏွစ္မ်ားက ထုတ္လုပ္ခ့ဲတယ္ သံခ်ပ္ကာကင္းလွည့္ယာဥ္မ်ားဟာ အသင့္ရွိၿပီး စစ္သံုးယာဥ္မ်ားကို သံခ်ပ္ကာအုပ္ထားတ့ဲ ကင္းလွည့္ယာဥ္မ်ားသာ ျဖစ္ခ့ဲၾကပါတယ္...။ သို႔ေသာ္ တပ္မေတာ္သံခ်ပ္ကာတပ္ရ့ဲ လိုအပ္ေနတ့ဲ တိုက္စစ္စြမ္းရည္ကိုေတာ့ အေကာင္းဆံုးေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ခ့ဲၾကပါတယ္...။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဟာ ရွိရင္းစြဲလက္နက္စနစ္မ်ားကို သုေတသနျပဳေလ့လာရင္း ပို၍ပို၍ ေကာင္းမြန္တ့ဲစနစ္မ်ားအျဖစ္ေျပာင္းလဲႏိုင္ခ့ဲပါတယ္...။ သိသာတ့ဲအခ်က္ကေတာ့ ယခင္ BAAC သံခ်ပ္ကာကင္းလွည့္ယာဥ္မ်ားကို အေျချပဳတီထြင္ထုတ္လုပ္ခ့ဲတ့ဲ MAV စီးရီး သံခ်ပ္ကာကင္းလွည့္ယာဥ္မ်ားဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ MAVလို႔အတိုေကာက္ေခၚေဝၚတ့ဲ Myanmar Armoured Vehicle (MAV) သံခ်ပ္ကာကင္းလွည့္ယာဥ္မ်ားကို ရရွိထားသည့္ ပံုမ်ားအရဆိုရင္ မ်ိဳးကြဲ(၄)မ်ိဳးေတြ႔ရႏိုင္ပါတယ္...။ အဆိုပါ(၄)မ်ိဳးစလံုးကို ပံုမ်ားႏွင့္တကြေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္...။

MAV-1 Scout Car (ကင္းေထာက္ယာဥ္)

                                       


MAV-1 SCဟာဆိုရင္ အရင္ BAAC စီးရီးသံခ်ပ္ကာကင္းလွည့္ယာဥ္ေတြအေပၚအေျခခံထားတယ္ဆိုတာ သိသာပါတယ္...။ ထူးျခားခ်က္အေနျဖင့္ အဆိုပါသံခ်ပ္ကာကင္းလွည့္ယာဥ္ဟာ အရင္ BAAC စီးရီးမ်ားက့ဲသို႔ ရွိရင္းစြဲစစ္ယာဥ္မ်ားကို သံခ်ပ္ကာအုပ္ထားျခင္းမဟုတ္ေတာ့ဘဲ စနစ္တစ္ခုလံုးကို သံခ်ပ္ကာယာဥ္အျဖစ္ ဒီဇိုင္းေရးဆြဲတည္ေဆာက္ခ့ဲျခင္းဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ ဒါဟာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရ့ဲ ေခတ္မွီသံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္မႈ အစလို႔လည္း သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္...။ တပ္ဆင္ထားတ့ဲလက္နက္စနစ္ကို ပံုအရေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၁၂.၇မမ စက္ႀကီးတပ္ဆင္ထားပါတယ္...။ ပစ္ခတ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္ကိုေတာ့ မသိရပါဘူး...။ သံခ်ပ္ကာယာဥ္အေနျဖင့္ တန္ခ်ိန္ (၃.၇၅)တန္ရွိပါတယ္...။

MAV-2 (ေျခလ်င္တင္တိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္)

                                           
MAV စီးရီးရ့ဲ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ျဖစ္တ့ဲ ေျခလ်င္တင္တိုုက္ခိုက္ေရးယာဥ္ကေတာ့ BAACစီးရီးမ်ားကေန အေတာ္ေလးခြဲထြက္လာခ့ဲပါၿပီ။ ေျခလ်င္တင္တိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္ဆိုတ့ဲအတိုင္း စစ္သည္မ်ားအေနျဖင့္လည္း လိုက္ပါတိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္စြမ္းရွိလာၿပီးေတာ့ လက္နက္စနစ္ကိုလည္း ၂၀မမ စက္အေျမာက္အျပင္ ၇.၆၂မမ စက္ကေလးႏွင့္ အားျဖည့္ထားပါတယ္...။ တန္ခ်ိန္(၉)တန္ရွိပါတယ္...။ ပိုၿပီးတိက်တ့ဲ အခ်က္လက္ေတြေတာ့ မရရွိေသးပါဘူး...။

MAV-3 (ေျခလ်င္တင္တိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္)

                                         
MAV-3 သံခ်ပ္ကာယာဥ္ကေတာ့ MAV-2 ႏွင့္အနည္းငယ္သာ ကြဲျပားတ့ဲတိုက္ယာဥ္ပါ...။ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ အင္ဂ်င္ပိုင္းဆိုင္ရာ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာၿပီးေတာ့ ပစ္အားကိုျမွင့္ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္...။က်န္တ့ဲထူးျခားခ်က္ေတာ့ ကၽႊန္ေတာ္မေတြ႔မိပါဘူး...။ (ညီ၊အစ္ကိုေတြအေနႏွင့္ ဝင္ေထာက္ျပေပးႏိုင္ပါတယ္...။)

MAV-4 (ေျခလ်င္တင္တိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္)

                                          
 တိုက္ယာဥ္အဖြဲ႔သား (၄)ေယာက္ႏွင့္ ၀.၅စက္ေသနတ္ႏွစ္လက္တြဲ တပ္ဆင္ထားတ့ဲ MAV-4 ေျခလ်င္တင္တိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္ဟာဆိုရင္ တန္ခ်ိန္(၆.၇၇)တန္ရွိၿပီး ထုတ္လုပ္မႈအစီးေရ ပမာဏမမ်ားဘူးလို႔ သိရပါတယ္...။

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရ့ဲ သံခ်ပ္ကာထုတ္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားအနက္ MAV စီးရီးေတြအေနႏွင့္ သိရသေလာက္ကိုေဖာ္ျပေပးခ့ဲၿပီးျဖစ္ပါတယ္...။ ေနာက္ထပ္ေဖာ္ျပေပးမယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေခတ္မွီ သံခ်ပ္ကာကင္းလွည့္ယာဥ္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ အေပါ့စားသံခ်ပ္ကာကင္းေထာက္ယာဥ္မ်ားလို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္တ့ဲ ULARV စီးရီးမ်ားဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ တကယ္ေတာ့ ဒီစီးရီးသံခ်ပ္ကာယာဥ္ေတြဟာ အရင္ထုတ္လုပ္ခ့ဲဘူးသမွ်ေသာ သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားႏွင့္စာရင္ လံုးဝကိုကြဲျပားသြားတ့ဲ ဒီဇိုင္းႏွင့္စနစ္မ်ားဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ အနည္းငယ္အက်ယ္ခ်ဲ႔ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္-

ULARV-1
                                      
ULARV-1 သံခ်ပ္ကာကင္းေထာက္ယာဥ္ကို ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကဘဲ ဒီဇိုင္းဆြဲတီထြင္ထုတ္လုပ္ခ့ဲတာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ၁၄.၅မမ စက္ႀကီးကိုတပ္ဆင္ထားပါတယ္...။ ယာဥ္ရ့ဲ ႀကံခိုင္မႈဟာ အားရစရာေကာင္းလွၿပီး ရုရွားတပ္မေတာ္သံုး Tigr သံခ်ပ္ကာကင္းေထာက္ယာဥ္မ်ားက့ဲသို႔ပင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ရွိပါတယ္...။ အေပါ့စားကင္းေထာက္ယာဥ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပင္မယ့္ ၁၄.၅မမ စက္ေသနတ္ရ့ဲ ထိေရာက္မႈအားဟာ တဖက္ရန္သူကို အေကာင္းဆံုးေခ်မႈန္းႏိုင္စြမ္းရွိေနပါတယ္...။ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ တပ္ဆင္ထားတ့ဲ စက္ေသနတ္မ်ားကို ယာဥ္အတြင္းကေန ထိန္းခ်ဳပ္ပစ္ခတ္ႏိုင္စြမ္းရွိၿပီးေတာ့ ထိေရာက္တ့ဲစနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း စမ္းသပ္မႈမ်ားအရ သိရွိရပါတယ္...။ လ်င္ျမန္စြာစစ္ကစားလႈပ္ရွားမယ့္ တိုက္ယာဥ္အမ်ိဳးစားတစ္စင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္...။

                                             

ေလေၾကာင္းရန္အတြက္လည္း Igla က့ဲသို႔ေသာ တာတိုထိေရာက္မႈအားေကာင္းသည့္ ေလကာစနစ္ တပ္ဆင္ထားႏိုင္မႈကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ULARV-1 တိုက္ယာဥ္မ်ားရ့ဲ စြမ္းေဆာင္မႈကို ခန္႔မွန္းႏိုင္ၾကမယ္ထင္ပါတယ္...။ တပ္မေတာ္ရ့ဲ အနာဂတ္ စီမံကိန္းမ်ားအနက္တစ္ခုျဖစ္တ့ဲ စစ္ယာဥ္တန္းမ်ား ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မယ့္ တိုက္ယာဥ္မ်ားလည္းျဖစ္ပါတယ္...။

ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးသံုး Igla တာတိုပစ္ဒံုးလက္နက္တပ္ ULARV-1


          

ULARV-2
                                           

ULARV-2 ေျခလ်င္တင္တိုက္ခိုက္ေရးယာဥ္ကိုေတာ့ ၁၄.၅မမ စက္ႀကီးအျပင္ Igla က့ဲသို႔ေသာ တာတိုပစ္ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးလက္နက္စနစ္မ်ားကိုလည္း ပူးတြဲ တပ္ဆင္ထားႏိုင္ပါတယ္...။ ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးတပ္ရင္းမ်ားအတြက္လည္း လိုအပ္ခ်က္အရ Igla တာတိုပစ္ ဒံုးမ်ားတပ္ဆင္ေပးႏိုင္ပါတယ္...။ အတည္ျပဳလို႔မရေသးတ့ဲ သတင္းမ်ားအရဆိုရင္ ကြန္ျပဴတာ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစနစ္မ်ားပါ တပ္ဆင္ထားၿပီး သံခ်ပ္ကာတပ္ရင္းမ်ားရ့ဲ အားထားရတ့ဲ တိုက္ယာဥ္မ်ားအျဖစ္ ေနရာယူလာမယ့္ အမ်ိဳးစားလို႔ သိရပါတယ္...။

ULARV-3 
                                       

ဒီကေန႔တင္ျပေပးမယ့္အထဲမွာေတာ့ ညီ၊အစ္ကိုတို႔အတြက္ ထူးထူးျခားျခားအျဖစ္ ULARV-3 သံခ်ပ္ကာအေၾကာင္းကိုလည္း အနည္းငယ္ေဖာ္ျပေပးပါ့မယ္...။ အရင္ထုတ္လုပ္ခ့ဲတ့ဲ တိုက္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ကြဲျပားစြာထုတ္လုပ္ထားတ့ဲ ULARV-3 သံခ်ပ္ကာယဥ္မ်ားကို ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွ ဒီဇိုင္းဆြဲထုတ္လုပ္ထားတာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ထူးျခားခ်က္အေနႏွင့္ ျပည္ပနည္းပညာတစ္ခ်ိဳ႔ကို ပူးေပါင္းတပ္ဆင္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္...။ ၃၆၀ဒီဂရီလွည့္ပတ္ ပစ္ခတ္ႏုိင္တ့ဲ ၃၀မမလက္နက္စနစ္ကိုေတာ့ ျပည္ပႏိုင္ငံတစ္ခုဆီကေန နည္းပညာဝယ္ယူကာ ျပည္တြင္းမွာဘဲ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ခ့ဲၿပီး ေခတ္မွီနည္းပညာမ်ား ထည့္သြင္းထားပါတယ္...။ ယာဥ္ရ့ဲအတြင္းပုိင္းစနစ္ကို အထူးျပဳလုပ္ထားၿပီးေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားကိုပင္
 ေရာင္းခ်ေပးႏိုင္တ့ဲစနစ္ေတြပါဝင္ပါတယ္...။ ယခုပံုမွာေတြ႔ရတ့ဲ သံခ်ပ္ကာယာဥ္ဟာဆိုရင္ စမ္းသပ္ဆဲအဆင့္သာရွိၿပီးေတာ့ အၿပီးသတ္ထုတ္လုပ္မႈျပဳလုပ္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္..။ သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားရ့ဲ တိုက္စစ္စြမ္းရည္ကိုလည္း မၾကာေသးခင္ကမွ ျပဳလုပ္ခ့ဲတ့ဲ
 ေျခလ်င္၊တင့္ႏွင့္သံခ်ပ္ကာ ေလ့က်င့္မႈတစ္ခုအတြင္းမွာ စမ္းသပ္ခ့ဲၿပီး အားရဖြယ္ေတြ႔ရွိခ့ဲရပါတယ္...။

ကၽႊန္ေတာ္အေနႏွင့္ အမွတ္မမွားဘူးဆိုရင္ ပထမဆံုးေသာ တပ္မေတာ္ထုတ္ ၆×၆ ဘီးတပ္ သံခ်ပ္ကာယာဥ္အမ်ိဳးစားဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ မ်ိဳးကြဲမ်ားရွိသည့္အနက္ အခ်ိဳ႔တိုက္ယာဥ္မ်ားကိုေတာ့ အမိန္႔ေပးယာဥ္အျဖစ္အသံုးျပဳတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္...။

အထက္မွာေဖာ္ျပေပးခ့ဲတ့ဲ သံခ်ပ္ကာတိုက္ယာဥ္မ်ားဟာ ျပည္တြင္းတြင္ပင္ ဒီိဇိုင္းေရးဆြဲထုတ္လုပ္ထားတ့ဲ သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ားျဖစ္ၿပီးေတာ့ ယူကရိန္း၏ ကမာၻေက်ာ္ BTR-3U ႏွင့္ MT-LBMsh က့ဲသို႔ေသာ သံခ်ပ္ကာႏွင့္အေပါ့စားတင့္မ်ားကိုပင္ တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္...။

ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ အလြန္ထူးျခားတ့ဲ သတင္းတစ္ခုပါဘဲ...။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ အႀကီးစားစက္ရံုေတြကို အရင္က ကၽႊန္ေတာ္တို႔ ဒီလိုျမင္ေတြ႔ရမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မထားခ့ဲမိတာ အမွန္ဘဲျဖစ္ပါတယ္...။ ျမဝတီသတင္းကေန ထုတ္လႊင့္ခ့ဲတ့ဲ သတင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္...။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အတြက္ အေရးႀကီးလွတ့ဲ စစ္ယာဥ္မ်ားထုတ္လုပ္မႈပါ...။ ျပည္တြင္းထုတ္ ၁၂၂မမအတြဲလိုက္ပစ္ ဒံုးပစ္စင္မ်ားအျဖစ္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေျမာက္ဆြဲယာဥ္မ်ားအျဖစ္ ေသာ္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ Heavy Duty Military Truckမ်ား ထုတ္လုပ္မႈအား ျမင္ေတြ႔ရစဥ္ျဖစ္ပါသည္...။


       
                                         

(အထက္ပါ ေဖာ္ျပထားေသာ သံခ်ပ္ကာယာဥ္မ်ား၏ အခ်က္လက္မွားမ်ားရွိပါက ကၽႊန္ေတာ့္၏ အမွားသာလ်င္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ မိတ္ေဆြတို႔အေနျဖင့္ ေကာ္မန္႔မွတစ္ဆင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေထာက္ျပေပးႏိုင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...။)

သတင္းဓါတ္ပံု- ျမဝတီ သတင္းဌါန






ယခုအခါ ျပင္ပ စာေစာင္၊ ဂ်ာနယ္ေလာကတြင္ အမွန္တစ္ကယ္ ရိုက္ႏွိက္ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ခ်ိသူမ်ားမွ ဤ Page မွ ``ေရစာ´´ပါ၀င္ေနေသာ ဓာတ္ပံုမ်ား၊ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ကိုးကားကူးယူ၍ မိမိဆႏၵစြဲအတိုင္း ေရးသား၊ ျပင္ဆင္တည္းျဖတ္ကာ ထုတ္ေ၀ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါသည္။ ၎တို႔ေရးသားထုတ္ေ၀ေနေသာ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၏ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အာေဘာ္မ်ားသည္ မူရင္း ဓါတ္ပံုႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္အခ်ဳိ႕ကို ပိုင္ဆိုင္ေသာ ဤ Page ၏ဦးတည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ေသြဖယ္ေသာ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစသည္ဟု ယူဆပါသည္။ သို႔ပါ၍ ၎တို႔ေရးသားထုတ္ေ၀ရာမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို ၎တို႔သာ တာ၀န္ယူရမည္ျဖစ္ပါသည္။ 

ဓါတ္ပံု၊ စာသား အစရွိေသာ ပို႔စ္တစ္ခုကို ကူးယူျခင္း၊ ျပန္လည္တင္ျခင္း တို႔တြင္ လ်င္ျမန္လြန္းၿပီး က်ယ္ျပန္႔ျမန္ဆန္၍ Trace လိုက္ရန္ခက္ခဲေသာ Online Media ႏွင့္ Social Network မ်ား၌ပင္ ဓါတ္ပံုမ်ား၊ အခ်က္အလက္မ်ားကို ကူးယူေ၀ငွပါက၊ သို႔မဟုတ္ မွီျငမ္းပါက Profile အစစ္အမွန္ျဖင့္ အသံုးမျပဳသူမ်ားပင္လွ်င္ ခြင့္ေတာင္းၾကသည္ကို Ethics (က်င့္၀တ္စည္းကမ္း)အျဖစ္ လိုက္နာၾကေသာ အေလ့အက်င့္အျဖစ္ က်ယ္ျပန္႔လာလွ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ယခုကဲ့သို႔ ျပင္ပ Printed Media တြင္ အမွန္တစ္ကယ္ရိုက္ႏွိပ္ေဖာ္ျပေသာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးသို႔ ျဖန္႔ခ်ိေသာ စာေစာင္ဂ်ာနယ္မ်ားအတြက္မူ ဤစည္းကမ္းကို လိုက္နာေလးစားသင့္သည္မွာ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိပါ။ Online Media မ်ားမွ ခြင့္မေတာင္းပဲ မိမိလံု႔လ၀ီရိယ စိုက္ထုတ္မႈမပါပဲ ကူးယူေဖၚျပျခင္းမ်ဳိးကို မျပဳလုပ္ၾကပါရန္ Printed Media အားလံုးသို႔ အသိေပး ပန္ၾကားပါသည္။ 

No comments:

Post a Comment