Wednesday, June 15, 2016

အမ္အိုင္-၂ ရဟတ္ယာဥ္ ပ်က္က်မွဳ ႏွင့္ သံုးသပ္ခ်က္





 တပ္မေတာ္ရဟတ္ယာဥ္တစ္စီး ရာသီဥတုဆိုးရြားမႈေၾကာင့္ ဒိုက္ဦးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ပ်က္က် မွဳ ႏွင္. ပတ္သက္၍ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရံုး Page မွ ယခုကဲ့သို.ေဖာ္ၿပထားပါသည္ ။

အမ္အိုင္-၂ အမ်ိဳးအစား တပ္မေတာ္ရဟတ္ယာဥ္တစ္စီးသည္ ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ မိတၳီလာၿမိဳ႕မွ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕သို႔ ပ်ံသန္းထြက္ခြာလာရာ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ဒိုက္ဦးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေရာက္ရွိပ်ံသန္းစဥ္ ရာသီဥတုဆိုးရြားမႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး မိုင္တိုင္(၇၂) အေနာက္ဘက္ျခမ္းရွိ ဂုံညႇင္းေခ်ာင္းအနီး လွ်ိဳအတြင္းသို႔ ပ်က္က်ခဲ့သည္။
အဆိုပါရဟတ္ယာဥ္သည္ မိတၳီလာၿမိဳ႕ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္၌ အႀကီးစား ျပင္ဆင္စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၿမိတ္ၿမိဳ႕ရွိ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ရန္ ယေန႔နံနက္ ၈ နာရီ ၄၀ မိနစ္ခန္႔တြင္ မိတၳီလာၿမိဳ႕မွစတင္ ထြက္ခြာလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎မွတစ္ဆင့္ နံနက္ ၁၀ နာရီခြဲခန္႔တြင္ ေတာင္ငူေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္၌ ဆီျဖည့္ရပ္နားခဲ့ၿပီး နံနက္ ၁၁ နာရီခြဲတြင္ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕သို႔ ဆက္လက္ထြက္ခြာပ်ံသန္းစဥ္ ရာသီဥတု ဆိုးရြားမႈေၾကာင့္ ပ်က္က်၍ မီးေလာင္ပ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္း ကနဦးသတင္းအရ သိရွိရသည္။
ရဟတ္ယာဥ္ပ်က္က်ရာေနရာသို႔ တပ္မေတာ္မွတာဝန္ရွိသူမ်ား သြားေရာက္စစ္ေဆးရာ ရဟတ္ယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါလာေသာ ရဟတ္ယာဥ္မွဴး ဗိုလ္မွဴး ရန္ႏိုင္ထူး၊ တြဲဖက္ရဟတ္ယာဥ္မွဴး ဗိုလ္ႀကီး ထြန္းထြန္းႏိုင္ႏွင့္ ရဟတ္ယာဥ္အဖြဲ႕သား တပ္ၾကပ္ႀကီး တင္ထြန္းလြင္တို႔ ၃ ဦးသည္ ၎ေနရာ၌ ေသဆုံးသြားခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ရဟတ္ယာဥ္ ပ်က္က်မႈအေျခအေနအား တာဝန္ရွိသူမ်ားက စုံစမ္းေဖာ္ထုတ္နိုင္ေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။


ထိုသတင္းႏွင္. ပတ္သက္၍ ကၽြမ္းက်င္သူ တစ္ဦး ၿဖစ္ေသာ  Khin Maung Thein   (ေလးလြင္ MAF)၏ သံုးသပ္ခ်က္အား ပူးတြဲေဖာ္ၿပအပ္ပါသည္ ။


ဒီကေန႔မနက္ပိုင္းက..တပ္မေတာ္(ေလ)ရဲ႕ MI-2 အမ်ိဳးအစားရဟတ္ယာဥ္တစီး..မိတၳီလာေလတပ္မွာ အႀကီးစားျပင္ဆင္မႈ(Major Overhaul)ျပဳလုပ္ၿပီး..ေမွာ္ဘီေလတပ္ဆြယ္ကိုတေထာက္
 နားရပ္နားဘို႔ပ်ံသန္းလာစဥ္..ရာသီဥတုဆိုးဝါးမွဳနဲ႔ၾကံဳေတြ႕ခဲ့တာေၾကာင့္..ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး..ဒိုက္ဦးၿမိဳ႕နယ္
အတြင္းမွာရွိတဲ့.ဥသွ်စ္ကုန္းေက်းရြာအနီး(အျမန္လမ္းမိုင္တိုင္အမွတ္၇၀အနီး)ေတာထဲကိုမီးေလာင္ပ်က္က်ခဲ့တဲ့
အတြက္..
ရဟတ္
ယာဥ္ေပၚပါလာသူCrew၃ဦးစလံုးေသဆံုး(က်ဆံုး)ခဲ့ရသတဲ့..(MI-2 ေတြကPoland ႏိုင္ငံလုပ္..တိုက္ခိုက္ေရး
ရဟတ္
ယာဥ္Gunship အမ်ိဳးအစားေတြပါ..၉၀-ခုႏွစ္ေက်ာ္က..ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚမွာဆင္ႏႊဲခဲ့တဲ့ Delta Storm 
စစ္ဆင္ေရးမွာအဓိကပါဝင္အစြမ္းျပခဲ့ၾကသေပါ့)FerryingFlightပ်ံသန္းလာရင္း.ပ်က္စီးဆံုးရွံုးခဲ့ရတဲ့အတြက္.
.လံုးဝစိတ္မေကာင္းပါဘူးမိသားစုေတြနဲ႔အတူ ဝမ္းနည္းမိပါတယ္(အသက္ရႉၾကပ္လို႔.ေနမေကာင္းရတဲ့အထဲ..မ်က္ေၾကာဇက္ေၾကာပါ..အရမ္းတက္လာတယ္)
တကယ္ေတာ့.ဟိုးအရင္..က်ေနာ္တို႔ ေလတပ္ထဲမွာရွိခဲ့စဥ္တုန္းက..အခုရဟတ္ယာဥ္ပ်က္က်တဲ့ေနရာအပါ
အဝင္..ပဲခူး/ ေညာင္ေလးပင္/ဒိုက္ဦး/ျဖဴး/ေတာင္ငူ/ပ်ဥ္းမနား/ေတာင္တြင္းႀကီး/ျပည္/ေဖာင္ႀကီး/ပဲခူး..ေနရာအားလံုးကိုတဆက္တစပ္တည္း..ဆက္ေၾကာင္းမ်ဥ္းဆြဲလို႔ရလာတဲ့..အတြင္းပိုင္း..အဝန္းအဝိုင္း
ဧရိယာတ
ခုလံုးကို..မိုးတြင္းမပ်ံသန္းရနယ္ေျမ(No Fly Zone)အျဖစ္
သတ္မွတ္ထားတာပါ..ကန္႔သတ္/တားျမစ္ဇံု(Prohibited/Restricted Zone)လို႔ေခၚပါတယ္..


ေမလလယ္,မိုးတြင္းစ,ဝင္တာနဲ႔..ေလေၾကာင္းၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန(DCA)ကေန.."ေလယာဥ္သားမ်ား
အတြက္သတိေပး
ခ်က္" (NOTAM, Notice To Airmen) ဆိုၿပီးထုတ္ျပန္တားျမစ္ေလ့ရွိတာေၾကာင့္..ခရီးစဥ္အားလံုး
အတြက္..ဒီနယ္ေျမကို..ေရွာင္ရွားပ်ံသန္းခဲ့ၾကရပါတယ္..အဓိကအေၾကာင္းရင္းကေတာ့.ဒီနယ္ေျမအတြင္း
မွာျဖစ္ေပ
ၚေလ့ရွိတဲ့..တိမ္တိုက္/တိမ္မဲညိဳျဖစ္တည္မႈနဲ႔ေလေပြ/ေလဝဲတိုက္ခတ္မႈက.အေတာ္ႀကီးဆိုးဝါးေလ့ရွိျပီး..ေလ
ယာဥ္ကိုအႏၲရာယ္က်ေရာက္ေစႏိုင္ေလာက္ေအာင္ျပင္းထန္လို႔ပါဘဲ။တခါတရံ..ညေနမိုးခ်ဳပ္.အခ်ိန္မ
ရွိေတာ့လို႔..
မသိမသာခိုးဝင္ျ
ဖတ္ေက်ာ္မိရင္ေတာင္..တိမ္မဲစိုင္ထုၾကားမွာဝုန္းဒိုင္းႀကဲ..လႈပ္ခါခံစားရၿပီး..ကံေကာင္းရင္..ဖင္ေခြ်းပ်ံရပါတယ္
..ကံဆိုးရင္ေတာ့..ေလယာဥ္ပ်က္က်တတ္ၿပီး..သိပ္ကံဆိုးရင္ အေလာင္းေတာင္ျပန္မရတတ္ပါဘူး..(က်ေနာ္ကေတာ့..ေဖာ္ကာနဲ႔တႀကိမ္..PC-6 နဲ႔တႀကိမ္..ဝင္မိလို႔..ဝုန္းဒိုင္းႀကဲေတာင္ပံျပဳတ္ထြက္မတတ္.
.ခံခဲ့ရဘူးပါတယ္..ဘုရားတ,ၿပီးမေသရံုျပန္ထြက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္)
တကယ့္ျဖစ္စဥ္တခ်ိဳ႕ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္..လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္၄၀-ေက်ာ္မိတၳလာကေန ေမွာ္ဘီကိုပ်ံသန္းလာတဲ့.
.Beechcraft ေလ
ယာဥ္တစီး..ဒီပဲခူး႐ိုးမဂြင္ထဲမွာဘဲပ်က္က်သြားတာ..ကေန႔ထိ ေလယာဥ္/အေလာင္း..အစအနရွာမရဘူး.(ပိုင္းေလာ့နာမည္ေတာ့ေမ့ေတ့ေတ့ဗ်)တခါ..၁၉၇၃ ခုႏွစ္ေလာက္က.အခုလိုမိုးတြင္းမွာဘဲ..က်ေနာ့္ Senior ေတြျဖစ္တဲ့ မႉးသန္းၫြန္႔နဲ႔ဗကေအာင္သန္း(DSA-11)တို႔ေမာင္းႏွင္တဲ့..ဒါကိုတာ
ေလယာဥ္..က်ိဳင္းတံုကအျပန္..ဒိုက္ဦးကားလမ္းေဘးထိုးက်ပ်က္စီးခဲ့တာ..အေလာင္းျပန္ရခဲ့ေပမဲ့.
.ေလယာဥ္ကေတာ့
..ေျမႀကီးထဲဦးစိုက္/ဒိုက္ထိုးဝင္သြားတဲ့အတြက္..လယ္ကြက္ထဲမွာ..ဖင္ၿမီးဘဲျမင္ရေတာ့တယ္..
ေနာက္ထပ္အထင္ကရျဖစ္စဥ္တခုကေတာ့..၇၄-ခုႏွစ္ဇူလိုင္လ(၆)ရက္ေန႔..မိုးတြင္းမွာဘဲ..T-33 ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္(၅)စင္း..ရန္ကုန္-မိတၳီလာခရီးစဥ္အတိုင္း..စစ္ဆင္ေရးအုပ္ဖြဲ႕(Formation)ပ်ံသန္းခဲ့
 ၾကရာမွာ..ရာသီဥတုဆိုးဝါးမႈေၾကာင့္..တိမ္တိုက္ေတြၾကားေရွာင္တိမ္းပ်ံသန္းရင္း..ကံဆိုးစြာဘဲ.
.ေရႊက်င္ၿမိဳ႕
အနီးကပန္းတင္ေတာင္နဲ႔တိုက္မိၿပီး..ဝါရင့္ေလသူရဲ(၁၀)ဦးစလံုးအသက္ဆံုးရွံဳးသြားခဲ့ရတယ္
(က်ေနာ့္ရဲ႕3-Squadron က ဆရာေတြလည္းပါသြားခဲ့တယ္)အခုေတာ့..႐ိုးမေတာႀကီးကိုျဖတ္ေဖာက္တဲ့ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းလည္းေပၚေနၿပီဆိုေတာ့.. မိုးတြင္းေလယာဥ္
မပ်ံသန္းရဇံု/ကန္႔သတ္ဧရိယာရွိေသးလား?မရွိေတာ့ဘူးလား? မသိေတာ့ပါဘူး..အဲလိုင္းေလယာဥ္ေတြဥ
ဒဟိုပ်ံသန္းေနၾကတယ္ဆိုေတာ့လည္း..မရွိေတာ့ဘူးလို႔ေတာ့ထင္တာဘဲ..ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္..
ပိုင္းေလာ့ႀကီးမ်ား..
သတိေတာ့ႀကီးႀကီးထား..ပ်ံသန္းၾကဘို႔လိုေန
 ဦးမွာပါ..က်ေနာ္စိတ္ထဲမွာ..အစိုးရိမ္ဆံုးကေတာ့..တျခားမဟုတ္ပါဘူး.


အစိုးရအေျပာင္းအလဲလုပ္ခါနီးမွာ.အသစ္ေဆာက္ဖို႔စိုင္းျပင္းခဲ့တဲ့..
"ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္သစ္ႀကီး"ကိစၥကိုပါ. 
ဘယ္သူဒီေနရာကိုေရြးခ်ယ္ခဲ့တာလဲမေျပာတတ္ေပမဲ့..မိုးတြင္းေလ
ယာဥ္မပ်ံသန္းရဇံု(Papa-zone)ထဲက်ေရာက္ေနသလားလို႔..မက်ရင္ေတာင္.
.အၿမီးဖ်ားေတာ့ခတ္ေလာက္ပါတယ္..ဒါပါဘဲဗ်ာ။
(က်ဆံုးသြားခဲ့ၾကေသာေလယာဥ္ရဟတ္ယာဥ္မႉး/ေလယာဥ္သားမ်ား
အားလံုးအား..လက္တင္အေလးျပဳလ်က္)

No comments:

Post a Comment