Friday, October 19, 2018

တိုက္ေလယာဥ္ မေတာ္တဆ မွဳ မွတ္တမ္းအခ်ိဳ.


 
၂၀၁၆ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၀ ရက္ ေနၿပည္ေတာ္ ေလဆိပ္အနီး Beech Craft 1900D ပ်က္က်မွဳ


 ၿမန္မာေလတပ္မွ တ႐ုတ္လုပ္တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ပ်က္စီးမႈျဖစ္စဥ္အခ်ဳိ႕ ဆိုၿပီး မွတ္တမ္း တစ္ခုေတြ.ရၿပီး အဲ့ဒီမွတ္တမ္းဟာ ၁၉၉၉ ကေန ၂၀၀၉ အထိ မွတ္တမ္းေတြကိုေတြ.ရပါတယ္ ။အဲ့ဒီမွာေဖာ္ၿပထားတာကေတာ့

တပ္မေတာ္ ေလ မွ F 7 တိုက္ေလယာဥ္ တစ္စီး

    ၁။         ၁၉၉၉ – ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္ (အင္းေလးအိုင္အနီး) ေလယာဥ္ပ်က္က် – ေလယာဥ္မွဴး ၂ ဦး ေသဆံုး

    ၂။         ၂၀၀၂ – မိတၳီလာ (ရွမ္းတဲေလတပ္စခန္း) အေမာင္းသင္ရင္း ပ်ံတက္ရန္ႀကိဳးစားစဥ္ ေလယာဥ္မီးေလာင္၊ ေသဆံုးမႈမရွိ

    ၃။         ၂၀၀၂ – မိတၳီလာ (ရွမ္းတဲေလတပ္စခန္း) – ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းစဥ္ မိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္ ေရေ၀ရြာႏွင့္ မလိႈင္ၿမိဳ႔နယ္ ထန္းတပင္ရြာၾကား ေလယာဥ္ပ်က္က် – ေလယာဥ္မွဴး ဗိုလ္ေ၀ဟင္ထြန္း ေသဆံုး

    ၄။         ၂၀၀၂ – ေမွာ္ဘီ (၅၀၁) ေလတပ္စခန္း – ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းစဥ္ ရန္ကုန္တိုင္း တြံေတးၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ပင္သာရြာအနီး ေလယာဥ္ပ်က္က် – ေလယာဥ္မွဴး ဗိုလ္ၿဖိဳးေ၀ေက်ာ္လိႈင္ ေသဆံုး

    ၅။         ၂၀၀၃ – မႏၱေလးတိုင္း တံတားဦးေလဆိပ္အနီး ေလယာဥ္ပ်က္က် – ေလယာဥ္မွဴး ခုန္ထြက္ႏိုင္ ေသဆံုးမႈမရွိ

    ၆။         ၂၀၀၄ မိတၳီလာ (ရွမ္းတဲေလတပ္စခန္း) – ေလ့က်င္ပ်ံသန္းစဥ္ ေလယာဥ္ ေပါက္ကြဲမီးေလာင္ ပ်က္က် – ေလယာဥ္မွဴး ဗိုလ္ႀကီးမ်ဳိးထြဋ္ေအာင္ႏွင့္  ေျမျပင္ရွိလယ္တဲပိုင္ရွင္ ဦးေအာင္ေမာင္း ဒဏ္ရာရ၊ ေလယာဥ္႔တပ္ဆင္ထားသည့္ ဒံုးက်ည္ႏွင့္ လက္နက္မ်ား ေပါက္ကြဲအနီးရွိ အေဆာက္အဦအခ်ဳိ႔ ပ်က္စီး

    ၇။         ၂၀၀၆ – မိတၳီလာ (ရွမ္းတဲေလတပ္စခန္း) – စက္ရွိန္ျမင့္ျဖင့္ ပ်ံသန္းစဥ္ ေလယာဥ္မီးေလာင္ပ်က္က် –  ေလယာဥ္မွဴး ဗိုလ္မွဴးသန္းေဇာ္လင္း ေသဆံုး

    ၈။         ၂၀၀၇ – ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕  ၅၀၃ ေလတပ္စခန္း – ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းစဥ္ ဆားေမွာ္အနီး ေလယာဥ္ပ်က္က် – ေလယာဥ္မွဴး ေသဆံုး

    ၉။         ၂၀၀၇ – မႏၱေလး တံတားဦးေလဆိပ္ – ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းစဥ္ ေလယာဥ္ပ်က္က် – ေလယာဥ္မွဴး  ဗိုလ္ႀကီးစိုင္းစံလွ်န္း ေသဆံုး

    ၁၀။       ၂၀၀၉ မဂၤလာဒံုအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ – ဆင္းသက္စဥ္ မီးေလာင္မႈျဖစ္  ၅၀၂ ေလတပ္စခန္း  ေလယာဥ္မွဴး ဗိုလ္ႀကီးျပည့္ၿဖိဳးမ်ဳိး ေသဆံုး

၂၀၁၈ ဧၿပီ လအတြင္း ေတာင္ငူေလတပ္စခန္း မွ F7 တိုက္ေလယာဥ္ ပ်က္က်မွဳ

အဲ့ဒီ ၂၀၀၉ မေတာ္တဆ မွဳ နဲ.ပတ္သက္လို. သတင္း႒ာနကေတာ့ ( အဲ့ဒီတုန္းက )  ဒီလိုေဖာ္ၿပေရးသားထားခဲ့ပါတယ္ ။

--- ေလတပ္က တုိက္ေလယာဥ္တစင္း ရန္ကုန္မွာ ဒီမနက္ ပ်က္က်သြားၿပီး ေလယာဥ္မွဴးလည္း ေသဆံုးသြားပါတယ္။ တ႐ုတ္လုပ္ အက္ဖ္-ဆဲဗင္း တုိက္ေလယာဥ္ဟာ ဒီမနက္ ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းၿပီး မဂၤလာဒံုေလယာဥ္ကြင္းကိုအဆင္း မနက္ ၁၀ နာရီေက်ာ္မွာ မီးေလာင္ပ်က္စီးသြားတာကို မဂၤလာဒံုအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကေန ဒီမနက္ေလယာဥ္နဲ႔ ထုိင္းႏိုင္ငံကိုထြက္ခြာမယ့္ ခရီးသည္တခ်ဳိ႔လည္း ျမင္ေတြ႔လုိက္ၾကပါတယ္။ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္အေပၚထပ္ ခရီးသည္နားေန ေဆာင္ကေန ျမင္ေတြ႕ရပံုကို ခရီးသည္တဦးက ေျပာျပပါတယ္။

“ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေပၚမွာ ဖိုက္တာတစင္းက အင္ဂ်င္ႀကီးကလည္း တအားညံၿပီးေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ အေဆာင္ႀကီးအတိုင္း ဒီတုိင္းပဲ ၁၀ မိုင္ဘက္ကို ဒီေျပးလမ္းအတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ေရွ႕က ျဖတ္သြားတာ၊ ဂ်က္အင္ဂ်င္ဆိုေတာ့ ဒီတုိက္ေလယာဥ္ရဲ႔ေနာက္မွာ မီးကလည္း ေပ ၂၀ ေလာက္ထိ အတန္းလိုက္ႀကီး ထြက္ေနတာေလ။ မ်က္စိေရွ႔မွာ ေလယာဥ္ကို မွန္အက်ယ္ႀကီးကေန ၾကည့္ၿပီး ေစာင့္ေနတယ္ ဆုိေတာ့ အဲဒါႀကီး႐ုတ္တရက္၀င္လာေတာ့ လူေတြအကုန္လုံးလည္း ေၾကာင္ကုန္တာေပါ့။ ခဏေနေတာ့ သူ႔ေနာက္ကေနၿပီးေတာ့ မီးသတ္ကားေတြ၊ စစ္ကားေတြ အကုန္လုံး ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္သြားတာ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ထြက္ၾကည့္လို႔ မရေတာ့ဘူးေလ။”

ပ်က္က်သြားတဲ့ တိုက္ေလယာဥ္ကို ေမာင္းႏွင္လာတဲ့ ေလယာဥ္မွဴးက ဗိုလ္ႀကီးျပည့္ၿဖိဳးမ်ဳိး ျဖစ္ၿပီး အခင္းျဖစ္ပြားခ်ိန္မွာ ေသဆံုးသြားတယ္လို႔ ေလတပ္နဲ႔ နီးစပ္ သူတဦးက ေျပာပါတယ္။ တိုက္ေလယာဥ္ဟာ ကြင္းကိုအဆင္းမွာ ေလယာဥ္ဘီးမထြက္တာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ အက္ဖ္-ဆဲဗင္း တူးေက တိုက္ေလယာဥ္ေတြကို   ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ေမလေလာက္ကစလို႔ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကေန စတင္၀ယ္ယူ ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း အစင္း ၃၀ ေလာက္ရွိတယ္လို႔ စစ္ဘက္ေရးရာ ကၽြမ္းက်င္သူေတြက ဆိုပါတယ္။ စတင္၀ယ္ယူၿပီး မၾကာခင္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ေလာက္ကစလို႔ ဒီေလယာဥ္ေတြထဲက စက္ခၽြတ္ယြင္း ပ်က္က်မႈေတြ မၾကာခဏျဖစ္ပြားခဲ့တယ္လုိ႔ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအင္အားစု (သုေတသနႏွင့္ မွတ္တမ္းတင္ဌာန) က စစ္ေရးအကဲခတ္ ဦးေဌးေအာင္က ေျပာပါတယ္။ ဒီတိုက္ေလယာဥ္ေတြရဲ႔ အားနည္းခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႕လည္း ဦးေဌးေအာင္က ေျပာျပပါတယ္
“အဲဒီေလယာဥ္ေတြရဲ႔ အဓိကအားနည္းခ်က္ကေတာ့ အခုေခာတ္အေနအထားနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေခတ္မမီေတာ့ဘူး၊ ေနာက္တခုက ဆီစားႏႈန္းကလည္း အရမ္းမ်ားတယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ သိရတာရွိတယ္။ ေနာက္တခုက ေလယာဥ္အရွိန္ထိန္းတဲ့ အေတာင္ပံဖလက္ျပားေတြကလည္း မၾကာခဏ ျပဳတ္ထြက္ေလ့ရွိတယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ ေလတပ္ကလာတဲ့ သတင္းေတြအရ က်ေနာ္တုိ႔သိရတယ္။  ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီးေတာ့ တ႐ုတ္လုပ္ ဂ်က္တုိက္ေလယာဥ္ေတြက ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းေနရင္းနဲ႔ ပ်က္က်တာေတြ စရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္တခုက ေျမျပင္ကေနပ်ံတက္ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ ပ်က္က်တာေတြရွိတယ္။ ေနာက္ဆုံးပ်က္က်တဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရရွိထားတဲ့ စာရင္းဇယားေတြအရ ၁၀ စင္းေလာက္ရွိ သြားၿပီ။”

---ေလတပ္မွာ တ႐ုတ္လုပ္ အက္ဖ္-ဆဲဗင္းတူးေက ေလယာဥ္ေတြနဲ႔အတူ ေအဖိုက္တူးေက ေလယာဥ္ေတြကို အမ်ားဆံုး၀ယ္ယူခဲ့ၿပီး ဒီေလယာဥ္ေတြကို ေမာင္းႏွင္ဖို႔အတြက္ ေလတပ္အရာရွိအခ်ိဳ႕ကို တ႐ုတ္စစ္တပ္က သင္တန္းပို႔ခ်ခဲ့တယ္လို႔လည္း ဦးေဌးေအာင္က ဆိုပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယူဂိုဆလပ္ႏိုင္ငံလုပ္ ဂ်ီ-ဖိုး ေလယာဥ္ေတြနဲ႔ ႐ုရွားႏိုင္ငံက ၀ယ္ယူခဲ့တဲ့ အမ္အိုင္ဂ်ီ-၂၉ ေလယာဥ္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ --- ေလတပ္မွာ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္ ၉ ခုရွိၿပီး ၁၀ ခုေျမာက္ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္သစ္တခုကို ရခိုင္ျပည္နယ္ဘက္မွာ ေဆာက္လုပ္ေနသလို ေျမျပင္မွ ေ၀ဟင္ပစ္ ေလေၾကာင္းကာကြယ္ေရး လက္နက္တပ္ဆင္မႈေတြလည္း ရွိေနၿပီလို႔ လည္း သိရေၾကာင္း ဦးေဌးေအာင္က ေျပာပါတယ္။


ဒါ့အၿပင္ ေလယာဥ္ေရာ ေလယာဥ္မွဳး ပါ ထိခိုက္မွဳ မရွိေပမယ့္ တိုက္ေလယာဥ္ ေလ့က်င့္ေနစဥ္ ဗံုး ၂ လံုး မေတာ္တဆ ျပဳတ္က် မွဳ တစ္ခုလည္း ၂၀၁၇ ေမလ ၂၂ ရက္ေန.က ၿဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္ ။ အဲ့ဒီသတင္းကို  တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ရံုးက F-7 တိုက္ေလယာဥ္ ေဝဟင္-ေျမျပင္ ေလ့က်င့္ ပစ္ခတ္စဥ္မွာ ေလ့က်င့္ေရးဗံုး ၂ လံုး မေတာ္တဆ ျပဳတ္က်မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့တယ္လို႔ သတင္းထုတ္ၿပန္ခဲ့ပါတယ္ ။

မႏၱေလးတိုင္း၊ မိတၳီလာ-ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ကားလမ္းအနီး ဇရပ္ကုန္း စက္ပစ္ကြင္းမွာ ေလတပ္မေတာ္က F-7 ၾကားျဖတ္ တိုက္ေလယာဥ္ဟာ ေမလ ၂၂ ရက္ေန႔မွာ ပစ္မွတ္ေနရာ အခ်ိန္မတိုင္မီ ႏွမ္းခင္းထဲကို မေတာ္တဆ ျပဳတ္က်ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္႐ံုးရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္မွာေတာ့ ေလယာဥ္ရဲ႕ လက္နက္ပိုင္းဆိုင္ရာ လွ်ပ္စီးပတ္လမ္း ခြ်တ္ယြင္းမႈေၾကာင့္လို႔ ေဖာ္ျပထားၿပီး လူနဲ႔ တိရစာၦန္ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရမႈ မရွိေၾကာင္း၊ ေလတပ္က ကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္ေတြ စံုစမ္းစစ္ေဆးေနေၾကာင္း (  အဲ့ဒီတုန္းက )  ေရးသားထားခဲ့ပါတယ္။

Ref ; MCN News and Some Media

ဆက္စပ္ဖတ္ရွဳရန္

 F-7 တိုက္ေလယာဥ္ ၂စီး ပ်က္က်ၿခင္း သတင္းစုစည္းမွဳ



F- 7 ပ်က္က်မွဳ ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ တင္ၿပ ေရးသားမွဳမ်ား