၁၉၈၇ ခုႏွစ္က ျဖစ္သည္။
ပုဇြန္ေတာင္ႏြားသတ္႐ုံတြင္ သတ္ျဖတ္ရန္အတြက္ ဖမ္းဆီးလာေသာ ကၽြဲႀကီးတစ္ေကာင္ ႐ုတ္တရက္ လြတ္ထြက္သြားၿပီး သားသတ္႐ုံဝန္ထမ္းတစ္ဦးကို ခ်ိဳျဖင့္အေသခတ္ပစ္လိုက္သည္။
ေသတြင္းမွ လြတ္လာေသာ ထိုကၽြဲ႐ိုင္းႀကီးသည္ ျမင္ျမင္သမၽွ လူမ်ားကို လိုက္လံေဝွ႔ခတ္ရင္း မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္လာသည္။
မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ရဲစခန္းက ရန္ကုန္တိရစၧာန္ ဥယ်ာဥ္သို႔ ဖုန္းဆက္လာသည္။
“ဦးစံျမင့္ဆိုသူကို စခန္းသို႔ ခ်က္ခ်င္းလႊတ္ေပး လိုက္ရန္”
အဆိုပါ ဦးစံျမင့္သည္ စခန္းသို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ စခန္းမွ အရာရွိမ်ားက ဒသမ ၃၀၃ ႐ိုင္ဖယ္ကို ထုတ္ေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ အထက္အမိန္႔အရ ကၽြဲ႐ိုင္းႀကီးကို အေသပစ္ခတ္ရမည္ဟုဆိုကာ ကၽြဲ႐ိုင္းႀကီး ေသာင္းက်န္းေနသည့္ ေနရာသို႔ ေခၚသြားေတာ့၏။
မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ထဲတြင္ ကၽြဲ႐ိုင္းႀကီးက ျမင္သမၽွ ပတ္ရမ္းေနသည္။ ေထာင္ခ်ီေသာ လူအုပ္ ႀကီးကလည္း ခပ္ေဝးေဝးမွ အုံလ်က္ ဝိုင္းၾကည့္ေန၏။
ကၽြဲ႐ိုင္းႀကီး ေသာင္းက်န္းေနသည့္အနီးသို႔ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ကိုင္ထားေသာ အဂၤလိပ္ႀကီးတစ္ေယာက္ ဝင္လာသည္ကို ေတြ႕ေတာ့ သူတို႔ ဝိုင္းေအာ္တားၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ကလည္း အဂၤလန္က မုဆိုးႀကီးလာၿပီ ဆိုၿပီး ေျပာၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ကေတာ့ တိရစၧာန္ဥယ်ာဥ္မွ ေဆးဝန္ထမ္း ကိုစံျမင့္ဆိုသည္ကို သိၾကသည္။
ကၽြဲ႐ိုင္းႀကီးႏွင့္ ကိုက္ႏွစ္ရာအကြာအေဝးတြင္ သူေနရာယူလိုက္သည္။ မည္းမည္းျမင္ရာ လိုက္ခတ္ ေနသည့္ ကၽြဲက သူ႕ရွိရာ တစ္ဟုန္ထိုးေျပးလာ၏။
‘ကလစ္’ ခနဲ ေမာင္းကို တင္သည္။ ခလုတ္ကို ၫွစ္သည္။
‘ဒိုင္း’ ဆိုသည့္ အသံႏွင့္အတူ ကၽြဲ႐ိုင္းႀကီး၏ ယာဘက္မ်က္လုံး ပြင့္ထြက္သြားၿပီး လဲက်သြားသည္။
လူအုပ္ႀကီးက လက္ခုပ္ဝိုင္းတီးၾကသည္။
႐ိုင္ဖယ္ကိုင္ထားသည့္ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွ မုဆိုးႀကီး ခမ်ာ ထိုအခါမွ သက္ျပင္းခ်ႏိုင္ေတာ့၏။
ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္တြင္ ကၽြဲ႐ိုင္းႀကီးကို ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ျဖင့္ ႏွိမ္နင္းခဲ့သည္မွာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ဝင္ခန္းမဟုတ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ သည္းထိပ္ရင္ဖို တကယ့္အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။
ထိုမုဆိုးႀကီးသည္ မည္သူနည္း။
ထိုသို႔ ႐ုပ္ရွင္ဆန္ေသာ စြန္႔စားခန္းမ်ားကို ျပင္ပဘ၀တြင္ အမွန္တကယ္ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ရန္ကုန္တိရစၧာန္ဥယ်ာဥ္မွ တိရစၧာန္ေဆးဘက္ဆ္ိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူ ဦးစံျမင့္သည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ အဂၤလိပ္အရာရွိအခန္းမ်ားကို သ႐ုပ္ေဆာင္ရသူ သခင္ႀကီး ျဖစ္လာေလသည္။
ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့ေတာ္လွန္ေရးဇာတ္ကားမ်ား ၾကည့္ဖူးသူတိုင္း သူ႕ကို အမွတ္ရၾကလိမ့္မည္။
မၾကာေသးမီ ႏွစ္ကာလမ်ားကလည္း သူ႕ အေၾကာင္း ကို ဂ်ာနယ္မ်ား၊ ႐ုပ္သံမီဒီယာမ်ားတြင္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ၾကရသည္။
‘ ေမာင္မင္းလူကေလး ’ ဆိုေသာ မာန္ပါ လွသည့္ ဘိလပ္သံဝဲဝဲ ျမန္မာစကားသံသည္ သူ႕ အမွတ္တံဆိပ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။
သာမန္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦးဟုသာ လူအမ်ားက သိထားၾကေသာ အသက္ ၈၇ ႏွစ္အ႐ြယ္ သခင္ႀကီး ေခၚ အဘ ဦးစံျမင့္၏ ျပင္ပဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကား ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ားထက္ ပိုမိုစိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ေကာင္းလွသည္ကိုေတာ့ လူသိနည္းလြန္းလွသည္။
သူျဖတ္သန္းခဲ့ေသာဘ၀သည္ စြန္႔စားခန္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနခဲ့ပါသည္။
ဦးစံျမင့္ကို စစ္ႀကိဳေခတ္ ၁၉၃၁ ခုႏွစ္၊ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။
ဖခင္ျဖစ္သူမွာ ပထမကမၻာစစ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တာဝန္က်သည့္ ဥေရာပစစ္သားတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး မိခင္ျဖစ္သူမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ဦးျဖစ္သည္။
ေမာင္စံျမင့္ အသက္ေျခာက္ႏွစ္အ႐ြယ္၊ ဒုတိယကမၻာစစ္မျဖစ္မီတြင္ပင္ ဖခင္ျဖစ္သူ ဆုံးပါးသြားခဲ့သည္။
ေမာင္စံျမင့္တို႔ ေမာင္ႏွမေျခာက္ဦးမွာ မိခင္ ႀကီးႏွင့္အတူ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားရင္း ေက်ာင္းေနခြင့္မရခဲ့ေပ။
“အသက္ ၁၂ ႏွစ္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းအရမ္းေနခ်င္လာတယ္။ အဲဒါနဲ႔ အဂၤလိပ္ ျမန္မာ အလြတ္သင္ေက်ာင္းတစ္ခုကိုသြား ၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးကို သြားေတာင္းပန္ၿပီး ေျပာတယ္။ ဆရာႀကီးက ေက်ာင္းလခလြတ္ေက်ာင္းထားေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္မွ သင္ရေပမယ့္ ေသခ်ာသင္ေတာ့ အတန္းေတြ ေက်ာ္တက္ခြင့္ရတယ္။ ေလးႏွစ္ေလာက္အတြင္းမွာကို ခုနစ္တန္းေအာင္ခဲ့တယ္” ဟု ဦးစံျမင့္က ဆိုသည္။
ထိုေခတ္က ခုနစ္တန္းေအာင္လၽွင္ ႐ုံးအုပ္ စာေရးႀကီး၊ ေက်ာင္းဆရာ စသည္ျဖင့္ အလုပ္ရႏိုင္ခဲ့သည္။
အသက္ ၁၈ ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္မူ ဦးစံျမင့္သည္ ဗမာ့တပ္မေတာ္ အေျမာက္တပ္ရင္းသို႔ ဝင္ခဲ့သည္။
“သမၼတႀကီး ဦးဘဦး လက္ထက္၊ ၁၉၅၂ မွာ ကၽြန္ေတာ့္ ယူဂိုဆလားဗီးယားႏိုင္ငံကို ပညာေတာ္ သင္သြားရတယ္။ ၇၆ မမ အေျမာက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပစ္ခတ္ေရး၊ ျပဳျပင္ေရးေတြကို ေျခာက္လသင္ခဲ့ရတယ္” ဟု ဦးစံျမင့္က ေျပာျပသည္။
၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ ဆဲလ္ကိုးဒါး ၿမိဳ႕သို႔ ထပ္မံပညာေတာ္သင္ေစလႊတ္ျခင္းခံရၿပီး တိရစၧာန္ဆိုင္ရာေဆးပညာကို သင္ယူခဲ့ရသည္။
၇၆ မမ အေျမာက္ႀကီးမ်ားမွာ ျမင္းမ်ားျဖင့္ သယ္ယူရသည္ျဖစ္သျဖင့္ ဦးစံျမင့္သည္ ျမင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ပညာရပ္မ်ား၊ ျမင္းစီးျခင္းမ်ား၊ ျမင္း တို႔၏ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာတို႔အားလည္း တစ္ပါတည္း ကၽြ မ္းက်င္ေအာင္ သင္ယူခဲ့ရ၏။
“အဲဒီက ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ တ႐ုတ္ျဖဴစစ္ဆင္ေရးမွာ ဝင္တိုက္ရေတာ့တာပဲ။ ရန္ႀကီးေအာင္စစ္ဆင္ေရး၊ ဘုရင့္ေနာင္စစ္ဆင္ေရး၊ လြိဳင္တြန္းစခန္းစစ္ဆင္ေရး၊ ေအာင္ေမဃစစ္ဆင္ေရးေတြမွာ အေျမာက္တပ္နဲ႔အတူ ဝင္တိုက္ခဲ့ရတယ္။ အ့ဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ တျခားအဆင့္ေတြက ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီးတင္ဦး (ယခုဦးတင္ဦး NLD)ကို အရမ္းေလးစားေနၾကတဲ့အခ်ိန္၊ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေအာက္ေျခရဲေဘာ္ေတြဘက္က အၿမဲတမ္း ရပ္တည္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို တပ္ထဲမွာ မနက္ဆို လက္ဖက္ရည္ အၿမဲတိုက္ရာက ဆန္ျပဳတ္ေျပာင္းတိုက္ပါဆိုတဲ့ အမိန္႔ကို ဗိုလ္တင္ဦးက ကၽြ န္ေတာ္တို႔ငယ္သားေတြဘက္က ရပ္တည္ၿပီး တိုက္ဖ်က္ခဲ့တာ။ အဲဒီတုန္းကသူက စစ္ေျမျပင္တပ္မွဴးဆိုေတာ့ သူ႕လက္ေအာက္မွာ တိုက္ရတာမို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အရမ္းတက္ႂကြၾကတာ” ဟု ဦးစံျမင့္က ဂုဏ္ယူဝံ့ႂကြားစြာေျပာျပသည္။
၁၉၆၀ တြင္ အရာရွိေလာင္းေ႐ြးခ်ယ္သည့္အထဲ ပါခဲ့ေသာ္လည္း ဦးစံျမင့္မွာ ႏိုင္ငံျခားေသြးပါေနသည့္အတြက္ အရာရွိျဖစ္ရန္ အခြင့္မရခဲ့ေခ်။
“ေအာင္ပန္းအေျမာက္တပ္မွာ ရွိေနတုန္းက မင္းသားတင္ၫြန္႔တို႔၊ ေ႐ႊဘတို႔၊ သင္းသင္းလဲ့တို႔က ေအာင္ပန္းမွာ ႐ုပ္ရွင္လာ႐ိုက္တယ္။ သူတို႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔တပ္က ျမင္းေတြ ငွား႐ိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က လိုက္ကူညီေပးရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္းစီးကၽြမ္းက်င္ေတာ့ မင္းသမီးေရွ႕မွာ ျမင္းကို မတ္တတ္စီး၊ ေဘးေစာင္းစီး၊ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးစီးျပေတာ့ သူတို႔က သေဘာက်တယ္။ အဲ့ဒီလိုနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကက လူေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့ရတယ္”ဟု ဦးစံျမင့္က ဆိုသည္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ တပ္မွထြက္ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္တိရစၧာန္ဥယ်ာဥ္တြင္ တိရစၧာန္ေဆးကုသေရးဆရာအျဖစ္ ဆက္လက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။
တိရစၧာန္ဥယ်ာဥ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္စဥ္ ဦးစံျမင့္ကို သစ္ထုတ္လုပ္ေရးက ေခၚယူၿပီး ပဲခူး႐ိုးမထဲတြင္ ဆင္ဖမ္းသည့္လုပ္ငန္းကို တာဝန္ယူဦးစီး လုပ္ကိုင္ေစျပန္သည္။
“တစ္ရက္မွာ သစ္လုပ္ငန္းက ဆင္တစ္ေကာင္က မုန္ယိုၿပီး ဆင္ဦးစီးကို အစြယ္နဲ႔ထိုးသတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတာထဲဝင္သြားတယ္။ သစ္တင္ကားေတြ ေတာထဲလာရင္ ကားတစ္စီးလုံးလဲေအာင္ ထိုးခ်ပစ္တာ။ အဲဒီေကာင္ႀကီးကို ပစ္ဖမ္းဖို႔က်ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္ပဲ ဦးေဆာင္ရတာပါပဲ။ တကယ့္ကို သက္စြန္႔ဆံဖ်ားပစ္ဖမ္းရတာပါ” ဟု ဦးစံျမင့္က ဆိုသည္။
ဦးစံျမင့္သည္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဆင္သုံးေကာင္အထိ ဖမ္းေပးခဲ့ရသည္။
တိရစၧာန္ဥယ်ာဥ္သို႔ ျပန္ေရာက္သည့္အခါတြင္လည္း ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္တြင္ ကၽြဲ႐ိုင္းကို ပစ္ဖမ္းေပးရျခင္း၊ ေမ့ေဆးေပးထားေသာ ျခေသၤ့မ်ား၊ က်ားမ်ားကို ေလွာင္အိမ္ထဲဝင္ကာ ေမ့ေဆးေျပေဆးျပန္ထိုးေပးရျခင္း စသည့္ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား အလုပ္မ်ားသာ လုပ္ကိုင္ၿပီး ေပ်ာ္ေမြ႕ခဲ့သည္။
“ထူးထူးျခားျခား အာဇာနည္ေန႔ဗုံးကြဲမႈမွာ ကိုရီးယားက ေဖာက္ခြဲေရးသမားေတြကို လိုက္ဖမ္းေတာ့ ဦးေနဝင္းကေန ေမ့ေဆးနဲ႔ပစ္ဖမ္းဖို႔ အမိန္႔ေပးတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမ့ေဆးေသနတ္ကိုင္ၿပီး လိုက္ခဲ့ဖို႔ ေခၚတယ္။ ဟယ္လီေကာ္ပရာနဲ႔ ေခၚသြားတာ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ ေျမျပင္လုံၿခဳံေရးေတြက လုံးေထြးဖမ္းလို႔ ဟိုက အေသခံဗုံးခြဲလိုက္တာ ေသတဲ့သူေတြက ေသေနၿပီ။ အဲဒီ ကင္မင္ခ်ဴးလည္း လက္ျပတ္သြားတယ္။
ဦးစံျမင့္သည္ သမိုင္း၏ လူသိနည္းသည့္ မွန္ကူကြက္မ်ားတြင္လည္း တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ပါဝင္သည့္ သက္ရွိမွတ္တမ္းႀကီး ျဖစ္ေနျပန္သည္။
တိရစၧာန္႐ုံတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္အတြင္း ယခင္က ခင္မင္ခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မိကာ သူ႕အား ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားတြင္ပါဝင္ရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ၾကသည္။
နဂိုကပင္ ဝါသနာပါလွေသာ ဦးစံျမင့္ကား ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားတြင္ အဂၤလိပ္အရာရွိအျဖစ္ ပါဝင္႐ိုက္ကူးခဲ့သည္။
“ကၽြန္ေတာ္က အဂၤလိပ္ေရာ၊ ဟင္ဒီေရာ ဘာသာစကားႏွစ္မ်ိဳးတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့အခါက် ဗမာစကားကို အဂၤလိပ္ေလသံေပါက္ေအာင္ မေျပာတတ္ဘူး။ အဲ့ဒါနဲ႔ စေနမ ဇာတ္ကားမွာ ေဒၚဝါဝါဝင္းေ႐ႊက ေမာင္မင္း။လူကေလးဆိုတဲ့ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ကို သင္ေပးတယ္။ အရင္ေခတ္ အဂၤလိပ္အရာရွိေတြ စကားေျပာပုံေျပာနည္းကို သူက ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမာင္မင္းလူကေလးဆိုတာကို ကၽြ မ္းကၽြ မ္း က်င္က်င္သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္သြားတာ”ဟု ဦးစံျမင့္က ဆိုသည္။
ဦးစံျမင့္သည္ တိရစၧာန္ဥယ်ာဥ္ဝန္ထမ္းဘ၀ႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘ၀တြင္ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္ၾကာ က်င္လည္ခဲ့သည္။
န၀တအစိုးရေခတ္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔သြားေရာက္ကာ ဆတ္ခ်ိဳ ႏုေဆးေဖာ္နည္းကို သင္ယူခဲ့ရၿပီး ထိုစီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္ခဲ့ရသည္။
ဆတ္သတၱဝါမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္ သူတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။
သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားမ်ားစြာကို ႐ိုက္ခဲ့ေသာ္လည္း ဦးစံျမင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈမ်ားမွာ ထို႐ုပ္ရွင္မ်ားထက္ ပိုမို႐ုပ္ရွင္ဆန္သည္။
တ႐ုတ္ျဖဴစစ္ဆင္ေရးတြင္ ပါဝင္ခဲ့သူ စစ္သားႀကီး။
ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ျမင္းစီးကၽြ မ္းက်င္သူ။ တိရစၧာန္ေဆးကုသေရးပညာရွင္။
ၿမိဳ႕ျပမုဆိုး ။ ဆင္ဖမ္းသမား။ ဆတ္ခ်ိဳႏုေဆးဝါး ထုတ္လုပ္သူ ပညာရွင္။
အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ပါလီမန္ေခတ္၊ မဆလေခတ္၊ န၀တေခတ္၊ ဒီမိုကေရစီေခတ္ ေခတ္ ေျခာက္ေခတ္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီး သက္ရွိသမိုင္းစာအုပ္ ႀကီးျဖစ္ေနသည့္ ဦးစံျမင့္၏ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ စြန္႔စား ခန္းမ်ားသည္ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားစာနီးပါးပင္ ရွိေနသည္။
“႐ုပ္ရွင္ထဲက အဂၤလိပ္အရာရွိႀကီးလို႔ အမ်ားျမင္ၾကတဲ့လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျပင္ပဘ၀မွာ ထူးျခားတဲ့ အေတြ႕အႀကဳံေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ အခုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒါေတြကို ေျပာျပခ်င္ေနခဲ့တာ။
ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ကမွ တကယ့္ ႐ုပ္ရွင္ဆန္ဆန္ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာ
အသက္ ၈၇ ႏွစ္အ႐ြယ္ အဘိုးအိုသည္ သူ႕ တစ္ဘ၀စာ အမွတ္တရမ်ားကို ထိုႏွယ့္ ေက်နပ္အားရ စြာ ေျပာျပရင္း ရယ္ေမာေနသည္။
ထို႔ေနာက္ သူ႕ကၽြန္မခံမီ ဇာတ္ကား႐ိုက္စဥ္က သုံးသည့္ ပါေတာ္မူဇာတ္ဝင္ေတးသီခ်င္းကို ဌာန္က႐ိုဏ္း က်က်ျဖင့္ ဆိုျပလိုက္ေသးသည္။
ဘိုင္စကုပ္အျပင္မွ သခင္ႀကီးကား ျမန္မာ့ဂီတ အဆိုပညာတြင္လည္း ေခသူေတာ့ မဟုတ္။
ခက္ေဇာ္(KZ)
The Voice မွ ေဖာ္ၿပထားမွဳအား
No comments:
Post a Comment