စာေရးသူ၏ ၂၀၀၈ တြင္ စတင္ေရးသားခဲ့ေသာ အိမ္မက္ပြင့္မ်ား ႏွင့္ ၂၀၁၉ တြင္ဆက္လက္ေရးသားေသာ အိမ္မက္ပြင့္မ်ားကို စုစည္းေဖာ္ၿပပါသည္
( ၿမဴ ရံုးလမ္းအတိုင္း ၿမိဳ ့အေနာက္ဖက္ကိုျဖတ္သြားမိတိုင္း ေဘာလံုးကြင္း ႏွင့္လမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ တြင္ တည္႐ွိပါေသာကြၽန္ေတာ္တို ့ငယ္စဥ္ကပညာရည္ႏို ့ေသာက္စို ့ခြင့္ရခဲ့ပါေသာေက် ာင္းေတာ္ႀကီး႐ွိေနသည္။ထိုေက် ာင္းေတာ္ႀကီးမွ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေမြးထုတ္ေပးခဲ့ေလေသာ ပညာတတ္ မ် ား
မည္၍မည္မ်ွ ႐ွိေနသည္ကို မိခင္ေက် ာင္းေတာ္ႀကီးပင္
တိတိပပမွတ္မိႏိုင္မည္မဟုတ္။
ေခတ္ကာလ ေရြ ့လ် ားေျပာင္းလဲ မွဳ ႏွင့္အတူအမိေက် ာင္းေတာ္ႀကီး၏ ေရ႐ွည္တည္တံ ့
ႏိုင္ရန္ ျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲမွဳ မ်ား ျပင္ဆင္တို
းခ်ဲ ့ခ် က္မ် ား႐ွိေနျငားေသာ္လည္း က် ေနာ္တို ့
ကိုယ္သင္းနံ ့မ်ား ထိ႐ွ ေပ် ာ္ဝင္ခဲ ့ပါေသာ အမိ
ေက် ာင္းေတာ္ႀကီး၏ ပင္မအေဆာက္အအံုမ် ား
မွာ ယခုတိုင္ ရင္ခုန္ခ်င္စရာ ယၡင္အတိုင္းအသက္ဝင္လ် က္။ေရြ ့လ် ားျခင္း ျဖင့္ ခရီးသြားေနၾကေသာ
လူသား တို ့၏ ငယ္ဘဝသည္ ျဖဴ စင္ျခင္းတုိ ့လႊမ္းျခံဳ လ် က္။ ပံုသဏၰာန္ အမ်ိဳ းမ်ိဳ းျဖင့္
ကံၾကမၼာ စီမံရာအတိုင္း စီးေမ် ာေနၾကရပါေသာ္လည္း ျဖဴ
လြ အစြမ္းအထင္း ကင္းခဲ ့
့ေလေသာ ေက် ာင္းသားဘဝေပၚက လြမ္းမက္မေျပေသာ ပံုရိပ္႐ွင္မ် ားက အခ်ိန္ အခါ
ကာလံေဒသံကို မၾကည့္ပဲ အရိပ္လိုကပ္ၿငိေနျမဲ ။
က် ေနာ္တို ့ေခတ္က ဆရာႏွင့္ တပည့္ ဆက္ဆံေရးက ယေန
့ထက္ အေႏြးဓာတ္ပို႐ွိသလို
ခံစားမိသည္။ ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသ ဟုဆိုရေလာက္ေအာင္
ေလးစားခ်စ္ခင္ေၾကာက္ရြံ ့ ့သလို ဆရာ၏ တပည့္ေတြအေပၚထားေသာေမတၱာ တရားကလည္း ဝတ္ေက် တမ္းေက်မဟုတ္သလို ေငြေၾကး ဆက္ႏြယ္မွဳ ဆိုတာလံုးဝမပါဝင္။ ဆိုးမိုက္ေသာ တပည့္ကိုပိုစိုးရိမ္ေသာ မိဘလို ေမတၱာ မ်ိဳ းႏွင့္ဆရာေတြ။
ေတာ္ေသာတပည့္ေတြအေပၚၾကယ္လိုလမ္းျပေသာဆရာေတြ ။
ႏွစ္ကာလမ်ား ေရြ ့လ် ားျခင္းႏွင့္အတူဆရာမ်ား သက္ျပည့္အၿငိမ္းစားယူကုန္ၾက
ေလသည္။ တပည့္မ႐ွား တျပားမ႐ွိေသာဆရာစစ္စစ္တို ့အေပၚ ျပန္လည္သိတတ္ေသာ တပည့္အေပါင္းတို
့၏ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲ ။ စိတ္ကူးထဲေတြးလိုက္မိစဥ္တြင္ ရင္သည္တဖ် ပ္ဖ် ပ္ ၊ ဆရာတို ့အား ေဝးကြာေနေသာတပည့္မ် ားက လာေရာက္ဆံုေတြ ့ဂါရဝျပဳခြင့္ရေသာ ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ ကန္ေတာ့ခြင့္
ရေသာပြဲ ၊ မဆံုေဝးကြာေနေသာ ငယ္ေပါင္းသူငယ္ခ်င္းမ် ားေတြ ့ဆံု အလြမ္းေျဖစရာ
အိပ္မက္ပြင္႔ခ်ိန္ ၊။မက် င္းျဖစ္ေသာ သံုးႏွစ္အတြင္းမွာ သူငယ္ခ်င္းမ်
ားျပန္မဆံုၾကသလို ၊ ဆရာမ် ားႏွင့္
အေဝးေရာက္ တပည့္မ် ားလည္း မထိေတြ ့ၾကကိုယ္စီ အားလံုးတြင္လည္း တစ္ႏွစ္တစ္ခါ
ဆံုခြင့္ရေသာ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲသည္အဓိပၸာယ္ ေပါင္းမ် ားစြာ ျဖင့္ေလးနက္လြန္း
လွသည္ ။ ယၡဳ ႏွစ္ျပန္လည္က် င္းပမည္ဟုၾကားရခိုက္ အတိုင္းထက္အလြန္ၾကည္ႏူး
မိသည္။ ေက် ာင္းသားေဟာင္းတို ့၏လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္လာေသာေက် းဇူးတရားအေပၚ အသိအမွတ္ျပဳမွဳ သည္မ်ိဳ းဆက္သစ္တို ့အတြက္ တန္ဖိုး႐ွိပါေသာအေမြအျဖစ္တည္တံ ့က်န္ရစ္ပါလိမ္ ့မည္။
လာမည့္ ဒီဇင္ဘာသည္ ရင္ခုန္စရာျပည့္ႏွက္ေနပါလိမ္ ့မည္။ ဆရာမ် ားအားလံုး
ျပန္မဆံုႏိုင္ေတာ့သလို ကန္ေတာ့ၾကမည့္တပည့္မ် ားမွာလည္း မေရာက္လာႏိုင္ေတာ့
မည့္သူမ် ား႐ွိေနသည္။က် င္းပျပဳ လုပ္မည့္ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲအတြက္ အေတြ ့အၾကံဳ
႐ွိၿပီးသူ
ေက် ာင္းသားေဟာင္းမ် ားႏွင့္ လက္ဆင့္ကမ္းဆက္လက္တာဝန္ယူမည့္ စီနီယာ
ေက် ာင္းသားေဟာင္း မ် ား ပူးေပါင္းလက္တြဲမည့္ေက်
ာင္သားေဟာင္းမ် ား ၊တာဝန္ကိုယ္
စီခြဲေဝယူၾကမည့္ ရည္ရြယ္ခ် က္တူညီေသာေက် ာင္းသားေဟာင္းမ် ား ၊ၾကံဳခဲ့ေလေသာ
ပြဲမ် ားမွ အားနည္းခ်က္မ် ားအေပၚ ဂ႐ုထားျပင္ဆင္အားျဖည့္မည့္ ေက် ာင္းသားေဟာင္း
မ် ားစြာတို ့၏ အိပ္မက္မ် ား။အႀကိမ္ ႀကိမ္ျပဳ လုပ္ခဲ့ေသာေတြ ့ဆံုေဆြးေႏြးမွဳ မ်ားမွ
တရားဝင္တာဝန္ယူမည့္ ေကာ္မတီတစ္ရပ္ထြက္ေပၚလာခဲ ့သည္။လာမည့္ ဇူလိုင္လ ( ၁ )ရက္ေန ့တနဂၤေႏြေန ့တြင္ ၂၀၁၈ ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီ ႏွင့္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ
တို ့အႀကိဳ ညႇိႏွိဳင္းအစည္းအေဝးက် င္းပမည္ဟုသိရသည္။
သစ္ပုတ္ပင္မ႐ွိေသာ
၊စိန္ပန္းျပာ မပြင့္ေသာ
ခံုတန္းလ် ားမ႐ွိေသာ ၊
ကံ ့ေကာ္တန္းမ႐ွိေသာ
ပကတိ ေျမသင္းနံ ့မ် ား ဆြတ္ပ် ံ ့ေနတတ္ေသာ
သနပ္ခါးနံ ့ႏွင့္ေခြၽးနံ ့မ် ား႐ွိေနတတ္ေသာ
ေရစီးသံစီးေျမာလာတတ္ေသာ
လမ္းေလ် ာက္တတ္ေသာ
စက္ဘီးစီးတတ္ပါေသာ
ဝါးခယ္မၿမိဳ ့ အ ထ က (၁)၏ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲ ႏွင့္ အျဖဳဳဴ
ေရာင္ၾကဳိ းစမ် ားေပါင္းဆံုပြဲ
အိပ္မက္ေဟာင္းတို ့႐ွင္သန္ပြဲ ။
တာဝန္ယူမည့္သူမ် ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလက္တြဲမည့္
တြဲလက္မ် ားအားလံုးအား ဂုဏ္ယူစြာျဖင့္ )
ဇြန္လမိုးရာသီက စရြာကတည္းကေဆြမ်ိ ဳးအားလံုးေခၚလာပံုရသည္။ ေနပြင့္ခ်ိန္မေပးေလာက္ေအာင္ ဂ်ဴ တီ အျပည့္ယူထားသည္။ မွံဳ မွိဳ င္းမွိဳ င္း မ်က္ရည္စတို ့စိုရႊဲေနေသာလမ္းမေပၚတြင္ ထီး မိုးကာ မ်ား ျခံဳ လႊမ္းလ်က္ေက် ာင္းသား/ သူ အရြယ္စံုကို ျဖတ္သြားျဖတ္လာျမင္ေနရသည္ ။စိတ္အစဥ္က ဟိုးေ႐ွးေ႐ွး
တုန္းကကာလတစ္ခုစီေရြ ့လ်ားေရာက္႐ွိသြားသလို ။
က်ေနာ္က ရြာလယ္ရပ္ကြက္သား ။ေက် ာင္းစတက္တာက သဲကြင္း အ. မ. ကခုေခတ္ႏွင့္မတူတာက ေက်ာင္းစတက္ခါစတစ္ပတ္ေလာက္သာ ငို၍ အိမ္ကလိုက္ပို ့ျပန္ႀကိဳလုပ္ေပးသည္ ။ ေနာက္ပိုင္း ကိုယ့္
ဖာသာကိုယ္ သြားရသည္။ ခုေခတ္မ်ား၁၀ တန္း ေရာက္တာေတာင္လက္မလြတ္
သူမ်ား႐ွိေနေသးသည္။ကြၽန္ေတာ္ ငါးတန္းစတက္ေတာ့ငါးတန္းD ၊ အတန္းပိုင္ဆရာမက ဆရာမေဒၚမူမူ
ငါးတန္းအေဆာက္အဦးက မ်က္ႏွာစာေက် ာင္းအေဆာက္အဦးရဲ ့အေနာက္ဖက္မွာတည္႐ွိ
သည္။ ႏွစ္ထပ္သစ္သားအေဆာင္ ။ထိုအေဆာင္ညာဖက္ေဘးတြင္ ေက်ာင္းသား
အိမ္သာတည္႐ွိၿပီး ဘယ္ဘက္ေဘးတြင္ေက်ာင္းသူ အိမ္သာ႐ွိသည္။ေ႐ွ ့လမ္းတစ္ဖက္
မ်က္ေစာင္းထိုးအေဆာက္အဦးမွာ စက္မွဳ ေဆာင္ျဖစ္ပါသည္
။စက္မွဳေဆာင္ေ႐ွ ့လမ္း
တစ္ဖက္မွာ႐ွိေသာ အေဆာက္အဦးမွာလည္းႏွစ္ထပ္ျဖစ္ၿပီး ေအာက္ထပ္မွာ သိပၸံလက္ေတြ ့
ခန္း႐ွိၿပီး အေပၚထပ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို ့ေန ့လည္ေက် ာင္းဆင္းတိုင္း အေျပးအလႊား
လာေရာက္ေလ့႐ွိေသာ ေက်ာင္းႀကီးစာၾကည့္တိုက္ျဖစ္သည္။ထိုအေဆာင္မ်ားႏွင့္တစ္ဆစ္ခ်ိဳ းေကြ ့တြင္
ကာယေလ့က်င့္ရာခန္းမ႐ွိသည္။ ထိုခန္းမကိုေဒၚပိုက္မိခန္းမဟု အမည္သညာမွည့္ေခၚထားသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို ့ေက်ာင္းတက္စဥ္အခါကအထက္တန္းေက်ာင္းမွာ တစ္ေက်ာင္းတည္းသာ႐ွိသည္။ အလယ္တန္းေက်ာင္းကႏွစ္ေက်ာင္း အ.လ.က(၁)
ေခၚ ရြာသစ္ေက်ာင္းႏွင့္အ.လ.က (၂) ေခၚ ဦးဗိုလ္ႀကီးေက်ာင္းတို ့ျဖစ္သည္။ထိုအခ်ိန္က အားလံုး အေခၚမွာေက်ာင္းႀကီး ဟုသာသံုးႏွဳ န္းၾကသည္။
ထိုအခ်ိန္က အားလံုးနီးပါးတူညီေသာအခ်က္တစ္ခုမွာ အားလံုးနီးပါး နီးနီးေဝးေဝးလမ္းေလ်ာက္ေက်ာင္းတက္ၾကသည္ ။ဆယ္တန္း ႏွစ္ထပ္ေဆာင္၏ ေက်ာင္းေလွကားေဘး ေနရာတြင္
စက္ဘီးစီးႏိုင္သူမ်ားက စက္ဘီးထားၾကသည္။ ထိုေခတ္ကပန္းကမၻာစက္ဘီးေခတ္ ။ စက္ဘီးစီးႏိုင္သူကလက္ဆယ္ေခ်ာင္းမျပည့္ ။ စီးႏိုင္သူတစ္ခ်ိဳ ဳ ့႐ွိေသာ္လည္း မစီးၾက ။ လမ္းေလ်ာက္ေက်ာင္းတက္ခ်င္းကိုသာ ပံုမွန္ေနထိုင္ျခင္းတစ္ခုလို
႐ိုးသား စြာ မာန္မ႐ွိေနၾကသည္။ယၡဳ ေခတ္ေက်ာင္းသားဘဝ မစခင္ပင္က်ဴ ႐ွင္ျဖင့္ စမိတ္ဆက္ၾကသည္။
မူလတန္းေက်ာင္းဆီ မေရာက္မီက်ဴ ႐ွင္အရင္ပို ့ၾကသည္။အရင္ေခတ္က အလယ္တန္း ေက်ာင္း
တက္ခ်ိန္ က်ဴ ႐ွင္ဆိုတာ စေပၚေနၿပီ။အခုလိုအားေကာင္းေမာင္းသန္မဟုတ္။လူနည္းစုသာက်ဴ ႐ွင္တက္ၾကသည္။က်ဴ႐ွင္ဆရာမ်ားမွာလည္း ျပင္ပပုဂၢိဳ လ္ဆရာမ်ားသာ။ ေက်ာင္းဆရာ /ဆရာမမ်ားက်ဴ ႐ွင္မသင္ၾက။ လိုအပ္လ်င္အခ်ိန္ပိုေခၚအိမ္ေခၚ အလကားသင္ေပးၾကသည္။ဆရာမ်ား၏ လစာမွာလည္း ရာဂဏာန္းမ်ွသာ။သို ့ေသာ္ေရာင့္ရဲၾကသည္။ တပည့္မ႐ွားတစ္ျပားမ႐ွိေသာ ဆရာမ်ား။ကြၽန္ေတာ္တို ့အခ်ိန္က ေက်ာင္းသားအားလံုးအျဖဴ ထည္မ်ားသာ ။ ကေလးစိတ္သာ႐ွိၾကသည္။ စာသင္ခ်ိန္စာသင္ၿပီး အားလ်င္ေဆာ့ၾကသည္။ ေမာင္လိုႏွမလို သူငယ္ခ်င္းစစ္စစ္မ်ား။
ဆရာမ်ားကလည္းသားသမီးလို တပည့္လိုသတ္မွတ္ထားသည္။ ဆူသည္။႐ိုက္သည္။တပည့္မ်ားကလည္း ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသသည္။မဟုတ္တာမလုပ္ရဲၾက။အလယ္တန္းတြင္သင္ၾကားခြင့္ရခဲ့ေသာဆရာမ်ားထဲမွမွတ္မိသမ်ွေျပာၾကည့္ခ်င္သည္။မွတ္ဉာဏ္အားနည္း၍ေမ့က်န္တာမ်ားလည္း႐ွိသည္။ သတိရသေလာက္ေျပာရလ်ွင္
ဆရာမေဒၚမူမူ ဆရာမေဒၚမာဂရက္(ညီအမ)
ဆရာဦးေအာင္ျမင့္လွ ဆရာမ ေဒၚျမရီ
ဆရာဦးလွႂကြယ္ဆရာမေဒၚခင္ဥ
ဆရာဦးသိန္းၾကည္ဆရာမေဒၚခင္လွႏြယ္
ဆရာဦးတင္ေဌး ၊ဆရာဦးေအးေဖ
ဆရာဦးေလးျမင့္ ၊
ဆရာ (ဆာဒူး)ဦးျမင့္ေဆြ ၊
ဆရာ(အာျပဲ)ဦးျမင့္ေဆြ ၊
ဆရာမေဒၚခင္မာမာ ၊ဆရာမေဒၚစိုးျမင့္- - -
စာရင္းျပဳစုျခင္းမဟုတ္ပါသျဖင့္ သတိရမိ
ကြၽန္ေတာ္တို ့လိုထမင္းခ်ိဳင့္ႏွင့္ေက်ာင္းတက္လာသူမ်ားအတြက္ေန ့လည္ ခ်ိန္မွာေပ်ာ္စရာအလြန္ေကာင္းသည္။စာၾကည့္တိုက္တြင္စာဖတ္ခြင့္ရျခင္းပင္ ။ေရႊေသြးေပါင္းခ်ဴပ္စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ေတဇတို ့ေက်ာင္းသား စာအုပ္မ်ားက ေန ့လည္ခင္းအေဖၚမ်ားပင္။သည္လိုႏွင့္ ၈ တန္းေအာင္၍ ၉ တန္းေရာက္လာပီ။
နဝမတန္း B. အတန္းပိုင္က ဆရာမေဒၚစန္းၫြန္ ့ ။စာသင္ေကာင္းသလို စည္းကမ္း ေကာင္းသည္။ ဆရာမကေျပာစရာ႐ွိလ်င္မည္သူ ့ေ႐ွ ့မွမေ႐ွာင္တတ္။ ခပ္ဆိုးဆိုးေက် ာင္းသားမ် ားပင္ဆရာမကိုေၾကာက္ၾကသည္။
အဲ့ဒီေန.က ဆရာမကနံမည္စာရင္းေခၚၿပီးျပီ။စာကစသင္ေနပီ။ ဆရာမေဒၚစန္းညႊန္႕ကစာသင္ေနသည္။
ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚမွာ စာေရးလိုက္ ေက်ာင္းသားေတြဖက္ကိုစာလွည့္သင္လိုက္ျဖဳန္းဆိုဆရာမက စာသင္ေနတာရပ္ပစ္လိုက္သည္။ လက္ညွိဳးလွမ္းထိုးတာ ျမင္လိုက္ခိုက္မလံုမလဲျဖစ္သြားသည္။
" မ်ိဳးနိုင္ "
" ဗ်ာ ဆဆဆရာမ "
ဘာမွန္းမသိကတုန္ကရင္စကားေျဖမိရင္းဘာမွန္းမသိျဖစ္မိသည္။မတ္တပ္ရပ္လိုက္မိေသာ္လည္း လူကေၾကာက္ေနသည္။
ဘာမွလဲ အမွားမလုပ္မိေသးပါဘူး ။ကိုယ့္ကိုကိုယ္စိတ္တင္းထားေသာ္လည္းဒူးကမခိုင္ခ်င္သလိုလို။ ဆရာမကခ်စ္ဖို႕ေကာင္းသလို ေၾကာက္လည္းေၾကာက္ရသည္။ ေျပာစရာရွိလ်ွင္ဘယ္သူ႕ေရွ႕မွမေရွာင္တတ္။ တစ္ခန္းလံုးကလည္းကိုယ့္ကိုဝိုင္းၾကည့္
ေနၾကၿပီ။
" နင့္ေဘးကစိုးလြင္ လက္နဲ႕ဖိထားတဲ႕စာရြက္ယူလာေပးစမ္း "
ေဘးကစိုးလြင္ကိုလွမ္းၾကည့္ေတာ့ သူလည္းမ်က္လံုးေလးကလည္ကလည္ ။သုူ႕လက္နွင့္ဖိထားေသာ စာရြက္တစ္ရြက္ကိုျမင္မိသည္။အသာဆြဲယူေတာ့ သူကျပန္ဆြဲထားသည္။ဆရာမမ်က္လံုးေတြကို မခံႏိုင္စြာ သူလႊတ္ေပးလိုက္သည္။ သူ႕မ်က္းလံုးေတြထဲမွာေကာက္ရိုးမ်ွင္ေမ်ွာ္ေနသလိုမ်ိဳး။ဆရာမလက္ထဲစာရြက္ေပးလိုက္မိသည္ ဆရာမကစာရြက္ကိုေသခ်ာစိုက္ဖတ္ေနသည္။ၿပီးေနာက္ စိုးလြင္ကို မ်က္လံုးစိုက္ၾကည့္လိုက္
သည္။ စိုးလြင္မ်က္နွာက ေသြးမရွိေတာ့။
" အဟမ္း "
ဆရာမဆီက ေခ်ာင္းဟန္႕သံၾကားလိုက္ရသည္။တစ္တန္းလံုးအပ္က်သံပင္ မၾကားရသလိုဆိတ္ဆိတ္တိတ္လြန္းေနသည္။အားလံုးရဲ႕အၾကည္႕ေတြက ဆရာမ မ်က္နွာေပၚစုၿပံဳစူးလက္စြာ။ေျပာမည့္စကားသံကိုမၾကား
လိုက္ရမွာမ်ိဳးနားေတြျဖန္႕စြာ။
" ခ်စ္ေအး "
အမွားရွိရင္ခြင့္လႊတ္ေပးပါေနာ္။
မင္းရဲ႕ ရွင္းသန္႕တဲ႕မ်က္နွာေလးကိုျမင္လိုက္တိုင္း
ရင္ေတြဘာလို႕ခုန္ေနလဲ ကိုယ္မသိေတာ့ဖူး။
ခ်စ္တယ္ဆိုတာလား ေအးရယ္
ကိုယ္ေအးကိုခ်စ္မိသြားပီ ။
ခ်စ္တယ္လို႕ရိုးရိုေလးေျပာမယ္ေနာ္။
သိပ္ခ်စ္တယ္ေအးရယ္ ။
တကယ္လို႕မ်ား - - -
" ဟဲ႕ နင့္ရည္းစားစာကတုန္းလိုက္တာဟာ "
ေဝါကနည္းရယ္သံေတြၾကားမွာ စ္ိုးလြင္မ်က္နွာရဲရဲတြတ္ေနသည္။ဆရာမ ကအဲ႕လိုဆရာမိ်ဳး ။
ဒီလိုႏွင့္ ဘဝမတူ အလႊာမတူ ရပ္ကြက္မတူပံုသဏၰာန္မတူေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား စာသင္ခန္းတစ္ခန္းအတြင္းမွာ ညီအကိုေမာင္နွမမ်ားလိုေသြးနီးသြားၾကသည္။ေတာ္သူမေတာ္သူ ဆရာ/ဆရာမခ်စ္သူ ဆိုးသူ
အားလံုးသည္ ေျပာင္ၾက ေနာက္ၾက ကူညီၾကေန႕တစ္ေန႕ရဲ႕ အခ်ိန္မ်ားစြာဟာ ဘဝအေမာေတြမပါဝင္ေသာ ခ်စ္စရာေက်ာင္းသားဘဝ။
ကထိန္စေတာ့မည္။က်ြန္ေတာ္တို႕ပထမအစမ္းစာေမးပြဲပီးရင္သီတင္းက်ြတ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္။သီတင္းက်ြတ္ပီးေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ခ်ိန္ကစ ကထိန္အရုပ္ခ်ိဳးဖို႕စိုင္းျပင္းၾကေတာ့သည္။အရင္ေခတ္ကယၡဳေခတ္လိုမ်ိဳးအရုပ္ကိုပိုက္ဆံေပးအပ္ၾကတာမဟုတ္။ေယာက်ၤားေလးေတြစုပီးတိုင္ပင္ၾက ဘယ္လိုအရုပ္မ်ိဳးေတြလုပ္ၾကမယ္ဆိုပီးေတြးၾကစိတ္ကူးၾက l ဆရာမနွင့္တိုင္ပင္ၾက ။တျခားအခန္းေတြထက္သာေအာင္စိတ္ကူးမတူေအာင္ အရုပ္မတူေအာင္ သိုသိုသိပ္သိပ္နွင့္အရုပ္လုပ္ၾကေတာ့သည္။ ထိုတစ္လလံုးကလည္းစာသိပ္မသင္။ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ အားလံုးကလည္းကိုယ္နိုင္ေသာအလုပ္ေတြဝိုင္းကူၾက ။ဝါးေတြစိတ္ၾက စကၠဴေတြကပ္ၾက ။တက္ၾကြေပ်ာ္ရႊင္စြာ ကထိန္အတြက္ရင္ခုန္ရင္းအတန္းေတြ အျပိဳင္သူ ႕ထက္ကိုယ့္အခန္းပိုသာ
ေအာင္မိန္းကေလးေတြကဦးေဆာင္ျပင္ၾက။ေယာကၤ်ားေလးေတြက အရုပ္ေတြကိုအသက္ဝင္ေအာင္ဖန္တီးၾက။ ျပန္စိတ္ကူးၾကည့္တာနွင့္ပင္ရင္ခုန္လာျပန္သည္။၉ တန္း / ၁၀ တန္းဆိုေတာ့ အပ်ိဳေပါက္ လူပ်ိဳေပါက္စေတြျဖစ္လာၾကၿပီ။ သစ္ရြက္ေၾကြတာ ေလတိုးတာကိုရင္ခုန္စျပဳတတ္လာၿပီ။ မ်က္လံုးေလးေတြႏွင့္
ခိုးခိုးၾကည့္တတ္တာေတြ ရွိဴးစမိုးထုပ္ျပတာေတြမထိခလုပ္ထိခလုပ္ေျပာတာေတြ က စိတ္ကစား
စျပဳလာေသာနမိတ္ပံုေတြ။ကထိန္လကေတာ့ ထိုေက်ာင္းသားတို႕အတြက္အခြင့္အေရးေတြ ။ တစ္ခုေတာ့ေျပာစရာရွိသည္။ထိုေခတ္ကအရမး္ရိုးသားၾကသည္။နည္းပညာေတြလည္းမတိုးတက္ေသး ။ေရဒီယို
ြီတီဗြီသာေပၚေသးေသာအခ်ိန္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နွင့္ေယာကၤ်ားေလးခ်စ္သူျဖစ္သြားလ်င္စာေပးစာယူေလာက္သာ။ခ်ိန္ေတြ႔စရာေနရာကလည္းရုပ္ရွင္ရံု ေသာ္ကဘုရား ဘိုးမင္းေခါင္ဘုရား ထိုေနရာေတြ
ြေလာက္သာ ။ လက္ကေလးကိုင္ရံု ပါးကေလးနမ္းရံုေလာက္ကအျမင့္ဆံုးရေသာအခြင့္အေရးေတြ။ထိုခ်စ္သူျဖစ္ေသာ သူနွစ္ေယာက္စိတ္မတိုင္ဆိုင္၍လမ္းခြဲသြားၾကလ်င္ သူ႕တို႕ဂုဏ္နိမ့္သြားသလိုျဖစ္သြားသည္။
" ေဟာင့္ေကာင္ အဲဒီသူဇာက ရည္းစားနဲ႕ကြဲထားတာ l "
ရည္းစားမထားဖူးသူမိန္းကေလးနွင့္မတူေတာ့။အဲဒီလိုေခတ္မ်ိဳး။ ပန္းျခံထဲမွာ ခ်စ္သူရည္းစားထိုင္စကားမေျပာရဲၾက။လက္ခ်င္းခ်ိတ္၍ေလ်ာက္လာသူနွစ္ေယာက္ကိုျမင္လ်င္ ေတြ႕ရသူကထူးဆန္းစြာ ဝိုင္းၾကည့္ၾကသည္။ယၡဳကေလးမ်ားယံုခ်င္မွယံုပါလိမ္႕မည္။
အရုပ္ေတြလဲၿပီးပီ ။ အခန္းထဲမွာလည္းေဆးေတြသုတ္ ဆီဆိမ္စကၠဴ ေရာင္စံုေတြဖဲျပားေရာင္စံုလိပ္ေတြဆင္ၾက ပူေပါင္းေတြြခ်ိတ္ဆြဲၾက ။ အိုး မေမာနိုင ္မပန္းနိုင္ ၿပံဳးေပ်ာ္ေနာက္ေျပာင္ကာအတန္းစံု လွဳပ္ရွားသက္ဝင္
ေနပံုေတြဟာ ျပန္ျမင္ေယာင္ၾကည့္မိတိုင္းပီတိ ထိုအခ်ိန္ကိုျပန္ေရာက္ခ်င္မိေတာ့သည္။မနက္ဖန္ကထိန္ ။ ညေန ၄ နာရီအေရာက္အရုပ္အပ္္ရမည္။ေဆာင္းေဘာက္ေတြလည္းငွားထားပီးပီ။ မီးစက္လည္းငွားထားရသည္။လက္တြန္းလွည္းလည္းငွားထားရသည္။ေက်ာင္းသားကိုယ္စီေပ်ာ္ေနၾကသည္။ဆရာ/ဆရာမေတြလည္းေပ်ာ္ေနၾကသည္။အမိေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကလည္း ေမြးထုပ္ေပးထားေသာ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူ
မ်ားကိုၾကည့္ကာေပ်ာ္ေနသည္။တစ္ေက်ာင္းလံုးလည္းမီးေတြထိန္ထိန္လင္းလ်က္ ။တစ္ၿမိဳ႕လံုးကလည္း အ ထ က ( ၁ )ေက်ာင္းႀကီးကထိန္ကိုစိတ္ဝင္စားၾကသည္။ ညဖက္ကထိန္အရုပ္ေတြလာၾကည့္ၾက။
ခ်ီးမြမ္းၾက အံ႕ၾသၾက အားေပးၾက ခိုင္းနွဳိင္းၾက။ကထိန္ညသည္ေက်ာင္းသားအားလံုးရင္ထဲ
က်ြန္ေတာ္တို႕အတန္းက ဒံေပါက္ေက်ြးမည္။ဆရာမအိမ္မွာ ခ်က္ျပဳတ္ၾကသည္။ ဆရာမအိမ္က ေက်ာင္းနွင့္နီးသည္။ဘိုးမင္းေခါင္ကန္ေရွ႕ တရားရံုးမ်က္ေစာင္းထိုးတြင္ျဖစ္သည္။ ဒံေပါက္ခ်က္မည့္သူက မ်ိဳးဦး
သူ႕အေဖက ပတၲျမား ကႏၷားလမ္းမွာထမင္းဆိုင္ဖြင့္ထားသည္။ဆရာမအိမ္မွာ ဝိုင္းလုပ္ေပးၾကရင္း ဆရာမျခံထဲက ကန္ထဲမွာငါးျမင္ေတာ့ ဆရာမမသိေအာင္ေနဝင္းကငါးကိုခဲႏွင့္ထုသည္။ ငါးမထိပဲကန္ထဲ
ေျခကားယားလက္ကားယား က်ေလေတာ့သည္တစ္ကိုယ္လံုးစိုေနေတာ့ တန္းမွာလွမ္းထားေသာဆရာမအမ်ိဳးသားပုဆိုးကိုခပ္တည္တည္ယူဝတ္လိုက္သည္။အိမ္ထဲမွအညာေစာင္တစ္ထည္ယူကာခပ္တည္
တည္ျခံဳထားလိုက္သည္။ဘုရားစင္ေပၚမွဆြမ္းေတာ္ကပ္းေသာအသီးအနွံမ်ားကို ခးိုစားၾကသည္။
အရက္ခိုးေသာက္ၾကသည္။အုန္းပင္တက္အုန္းသီးခိုးစားၾကသည္။အဲဒီလိုေပ်ာ္ၾကတာ။ ပီတီတီ ဟိုမေရာက္
ဒီမေရာက္ေတြက လူကြယ္ရာမွာ စကားေတြတီးတိုးေျပာၾက ။ လက္ကေလးကိုင္ထားၾက။
ျပန္မရနိုင္ေတာ့ပါေသာ လြတ္လပ္အေပ်ာ္ေတြ။ဒံေပါက္ခ်က္ေသာ မ်ိဳးဦးက မူးသြားပီးအိမ္ျပန္
သြားေတာ့ နားမလည္ပါးမလည္ဆက္ခ်က္ႀကတာ ဒံေပါက္ထမင္းေတြၿပဲကုန္သည္။
နံက္ ၅ နာရီ တန္းစီရသည္။ေဝလီေဝလင္း။အတန္းထဲမွာေကာက္ညွင္းေပါင္းေၾကြးသည္။အားလံုးအားလံုးသည္ဘယ္အခ်ိန္ေတြးေတြးတေျဖးေျဖးတစ္ကဒ္ျခင္းတစ္ကဒ္ေပၚေပၚလာသည္။ျပန္မရႏိုင္ေသာအေဟာင္းေတြ။ျဖဴစင္သန္႕ရွင္းပါေသာ အျဖဴထည္ခ်စ္ခ်င္းေတြ။သိပ္လြမ္းသည္။ေတြးတိုင္းလြမ္းသည္။ဆရာကန္ေတာ႕ပြဲ သူငယ္ခ်င္းေတြျပန္ဆံုမည္။ညႊန္မွဴးေတြ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ဗိုလ္ႀကီးေတြ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ေက်ာင္းဆရာေတြ လမ္းေဘးေစ်းေရာင္းသူေတြ။ အားလံုးသည္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးျခံတံခါးအတြင္းဝင္လိုက္သည္နွင့္ အေဆာင္အေယာင္ေတြက်န္ခဲ႕သည္။ ခ်န္ခဲ႕ၾကသည္။သူငယ္ခ်င္းငယ္ေပါင္းေတြ ။ခုေခတ္နွင့္ကြာတာက အရင္ေခတ္ကကထိန္လွည့္အၿပီး အခန္းထဲမွာ ထမင္းေတြအတူတူစားၾကသည္။ အေအးေတြေသာက္ၾက
လုေသာက္ၾက ။ကၾကခုန္ၾကေရေတြေလာင္းၾကလြမ္းမက္မေျပ။ အေတးြနဲ႕ပင္အိပ္မက္ပြင့္ေတြႀကားမွာ။
ဟိုေခတ္ကဖံုးမရွိ။ ဓါတ္ပံုဆရာကိုစန္းလြင္ဦးျမိဳ႕မဓါတ္ပံုတိုက္ကိုသိန္းဝင္း ကိုငယ္ေလးသူတို႕ေတြနွင့္ outdoor ေတြရိုက္ၾကသည္။ထိုေခတ္ဓါတ္ပံုဆရာေတြက မင္းသားေတြလိုႀကိဳမွာထားရသည္။ပန္းႀကဲ ညွပ္သကၤန္း ဆိုင္းဘုတ္ စည္ေတာ္သကၤန္းကိုင္မ်ား သနပ္ခါးပါးကြက္ၾကားလိမ္းေနက် သမီးပ်ိဳမ်ားရဲ႕နဂိုရွိနဂိုင္းထြက္အလွမ်ားအတန္းလိုက္ပေဒသာပင္ရုပ္မ်ားႀကည္နူးေနေသာေက်ာင္းေတာ္သူ/ သားမ်ား
လမ္းတိုင္းလမ္တိုင္းမွထြက္ၾကည္နူးေပ်ာ္ရႊင္ေနေသာ မိသားစုမ်ား သူငယ္ခ်င္းမ်ား မိတ္ေဆြမ်ား။ၿပန္လည္ေမြးဖြားမရႏိုင္ပါေသာ အိပ္မက္မ်ား။
ဒီဇင္ဘာ ။
ဆရာကန္ေတာ့ပြဲက်င္းပရာ လ။
ဆရာမ်ားနွင့္ ဆံုနိုင္ခြင့္ရေသာလ။
သူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင့္ဆံုနိုင္ပါေသာအိပ္မက္လ။
မနွစ္က ဆရာမ်ားလည္းအကုန္ဆံုနိုင္ပါမည္လား
သူငယ္ခ်င္းမ်ားေကာအကုန္တင္က်န္ေနေသးလား။ အနွဳတ္ေတြရွိမလာေစဖို႕ဆုေတာင္းေပးေနရေသာလ။
အိုမင္းလာေသာ လက္က်န္ဆရာသမားမ်ားကိုအိုစျပဳလာေသာတပည့္မ်ားက ကန္ေတာ့ပါေသာပြဲ။
ယခုဆံုသူမ်ားေနာက္နွစ္ျပန္လည္ဆံုစည္းပါေစေၾကာင္းလည္းဆံုရင္းဆုေတာင္းမိသည္။
နားအတြင္းသို႕သီခ်င္းသံေလးတစ္စတိုးလ်ဝင္လာသည္။
" ဒီအခ်ိန္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရဲ႕အလယ္မွာ
စိန္ပန္းေတြလည္းပြင့္ေနပီကြာ × × × ×
အခ်ိန္စက္ဝိုင္းမ်ားကကုစားမစြမ္းနိုင္ပါ × × ×
အလြမ္းရယ္မေျပဖူး × ×ေက်ာင္းသားဘဝ ××
ေက်ာင္းသားဘဝ × × × × × " ။ ။
ျဖဴစင္ဘဝကငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို
သတိရလ်က္လြမ္းမက္စြာျဖင့္
( မြူ ရုံးလမ်းအတိုင်း မြို့အနောက်ဖက်ကိုဖြတ်သွားမိတိုင်း ဘောလုံးကွင်း နှင့်လမ်းတစ်ဖက်တစ်ချက် တွင် တည်ရှိပါသောကျွန်တော်တို့ငယ်စဉ်ကပညာရည်နို့သောက်စို့ခွင့်ရခဲ့ပါသောကျေ ာင်းတော်ကြီးရှိနေသည်။ထိုကျေ ာင်းတော်ကြီးမှ နှစ်ပေါင်းများစွာမွေးထုတ်ပေးခဲ့လေသော ပညာတတ် မျ ား
မည်၍မည်မျှ ရှိနေသည်ကို မိခင်ကျေ ာင်းတော်ကြီးပင် တိတိပပမှတ်မိနိုင်မည်မဟုတ်။
ခေတ်ကာလ ရွေ့လျ ားပြောင်းလဲ မှု နှင့်အတူအမိကျေ ာင်းတော်ကြီး၏ ရေရှည်တည်တံ့
နိုင်ရန် ပြု ပြင်ပြောင်းလဲမှု များ ပြင်ဆင်တို းချဲ့ချ က်မျ ားရှိနေငြားသော်လည်း ကျ နော်တို့
ကိုယ်သင်းနံ့များ ထိရှ ပျေ ာ်ဝင်ခဲ့ပါသော အမိ ကျေ ာင်းတော်ကြီး၏ ပင်မအဆောက်အအုံမျ ား
မှာ ယခုတိုင် ရင်ခုန်ချင်စရာ ယ္ခင်အတိုင်းအသက်ဝင်လျ က်။ရွေ့လျ ားခြင်း ဖြင့် ခရီးသွားနေကြသော
လူသား တို့၏ ငယ်ဘဝသည် ဖြူ စင်ခြင်းတို့လွှမ်းခြုံ လျ က်။ ပုံသဏ္ဏာန် အမျို းမျို းဖြင့်
ကံကြမ္မာ စီမံရာအတိုင်း စီးမျေ ာနေကြရပါသော်လည်း ဖြူ လွ အစွမ်းအထင်း ကင်းခဲ့
့လေသော ကျေ ာင်းသားဘဝပေါ်က လွမ်းမက်မပြေသော ပုံရိပ်ရှင်မျ ားက အချိန် အခါ
ကာလံဒေသံကို မကြည့်ပဲ အရိပ်လိုကပ်ငြိနေမြဲ ။
ကျ နော်တို့ခေတ်က ဆရာနှင့် တပည့် ဆက်ဆံရေးက ယနေ့ထက် အနွေးဓာတ်ပိုရှိသလို
ခံစားမိသည်။ ချစ်ကြောက်ရိုသေ ဟုဆိုရလောက်အောင် လေးစားချစ်ခင်ကြောက်ရွံ့သလို ဆရာ၏ တပည့်တွေအပေါ်ထားသောမေတ္တာ တရားကလည်း ဝတ်ကျေ တမ်းကျေမဟုတ်သလို ငွေကြေး ဆက်နွယ်မှု ဆိုတာလုံးဝမပါဝင်။ ဆိုးမိုက်သော တပည့်ကိုပိုစိုးရိမ်သော မိဘလို မေတ္တာ မျို းနှင့်ဆရာတွေ။
တော်သောတပည့်တွေအပေါ်ကြယ်လိုလမ်းပြသောဆရာတွေ ။
နှစ်ကာလများ ရွေ့လျ ားခြင်းနှင့်အတူဆရာများ သက်ပြည့်အငြိမ်းစားယူကုန်ကြ
လေသည်။ တပည့်မရှား တပြားမရှိသောဆရာစစ်စစ်တို့အပေါ် ပြန်လည်သိတတ်သော တပည့်အပေါင်းတို့၏ ဆရာကန်တော့ပွဲ ။ စိတ်ကူးထဲတွေးလိုက်မိစဉ်တွင် ရင်သည်တဖျ ပ်ဖျ ပ် ၊ ဆရာတို့အား ဝေးကွာနေသောတပည့်မျ ားက လာရောက်ဆုံတွေ့ဂါရဝပြုခွင့်ရသော ထိခြင်းငါးပါးဖြင့် ကန်တော့ခွင့်
ရသောပွဲ ၊ မဆုံဝေးကွာနေသော ငယ်ပေါင်းသူငယ်ချင်းမျ ားတွေ့ဆုံ အလွမ်းဖြေစရာ
အိပ်မက်ပွင့်ချိန် ၊။မကျ င်းဖြစ်သော သုံးနှစ်အတွင်းမှာ သူငယ်ချင်းမျ ားပြန်မဆုံကြသလို ၊ ဆရာမျ ားနှင့်
အဝေးရောက် တပည့်မျ ားလည်း မထိတွေ့ကြကိုယ်စီ အားလုံးတွင်လည်း တစ်နှစ်တစ်ခါ
ဆုံခွင့်ရသော ဆရာကန်တော့ပွဲသည်အဓိပ္ပာယ် ပေါင်းမျ ားစွာ ဖြင့်လေးနက်လွန်း
လှသည် ။ ယ္ခု နှစ်ပြန်လည်ကျ င်းပမည်ဟုကြားရခိုက် အတိုင်းထက်အလွန်ကြည်နူး
မိသည်။ ကျေ ာင်းသားဟောင်းတို့၏လက်ဆင့်ကမ်းသယ်ဆောင်လာသောကျေ းဇူးတရားအပေါ် အသိအမှတ်ပြုမှု သည်မျို းဆက်သစ်တို့အတွက် တန်ဖိုးရှိပါသောအမွေအဖြစ်တည်တံ့ကျန်ရစ်ပါလိမ့်မည်။
လာမည့် ဒီဇင်ဘာသည် ရင်ခုန်စရာပြည့်နှက်နေပါလိမ့်မည်။ ဆရာမျ ားအားလုံး
ပြန်မဆုံနိုင်တော့သလို ကန်တော့ကြမည့်တပည့်မျ ားမှာလည်း မရောက်လာနိုင်တော့
မည့်သူမျ ားရှိနေသည်။ကျ င်းပပြု လုပ်မည့် ဆရာကန်တော့ပွဲအတွက် အတွေ့အကြုံ ရှိပြီးသူ
ကျေ ာင်းသားဟောင်းမျ ားနှင့် လက်ဆင့်ကမ်းဆက်လက်တာဝန်ယူမည့် စီနီယာ
ကျေ ာင်းသားဟောင်း မျ ား ပူးပေါင်းလက်တွဲမည့်ကျေ ာင်သားဟောင်းမျ ား ၊တာဝန်ကိုယ်
စီခွဲဝေယူကြမည့် ရည်ရွယ်ချ က်တူညီသောကျေ ာင်းသားဟောင်းမျ ား ၊ကြုံခဲ့လေသော
ပွဲမျ ားမှ အားနည်းချက်မျ ားအပေါ် ဂရုထားပြင်ဆင်အားဖြည့်မည့် ကျေ ာင်းသားဟောင်း
မျ ားစွာတို့၏ အိပ်မက်မျ ား။အကြိမ် ကြိမ်ပြု လုပ်ခဲ့သောတွေ့ဆုံဆွေးနွေးမှု များမှ
တရားဝင်တာဝန်ယူမည့် ကော်မတီတစ်ရပ်ထွက်ပေါ်လာခဲ့သည်။လာမည့် ဇူလိုင်လ ( ၁ )ရက်နေ့တနင်္ဂနွေနေ့တွင် ၂၀၁၈ မြတ်ဆရာပူဇော်ပွဲကျင်းပရေးကော်မတီ နှင့် လုပ်ငန်းကော်မတီ
တို့အကြို ညှိနှိုင်းအစည်းအဝေးကျ င်းပမည်ဟုသိရသည်။
သစ်ပုတ်ပင်မရှိသော
၊စိန်ပန်းပြာ မပွင့်သော
ခုံတန်းလျ ားမရှိသော ၊
ကံ့ကော်တန်းမရှိသော
ပကတိ မြေသင်းနံ့မျ ား ဆွတ်ပျ ံ့နေတတ်သော
သနပ်ခါးနံ့နှင့်ချွေးနံ့မျ ားရှိနေတတ်သော
ရေစီးသံစီးမြောလာတတ်သော
လမ်းလျေ ာက်တတ်သော
စက်ဘီးစီးတတ်ပါသော
ဝါးခယ်မမြို့ အ ထ က (၁)၏မြတ်ဆရာပူဇော်ပွဲ နှင့် အဖြုုူ ရောင်ကြို းစမျ ားပေါင်းဆုံပွဲ
အိပ်မက်ဟောင်းတို့ရှင်သန်ပွဲ ။
တာဝန်ယူမည့်သူမျ ားနှင့် ပူးပေါင်းလက်တွဲမည့်
တွဲလက်မျ ားအားလုံးအား ဂုဏ်ယူစွာဖြင့် )
ဇွန်လမိုးရာသီက စရွာကတည်းကဆွေမျိ ုးအားလုံးခေါ်လာပုံရသည်။ နေပွင့်ချိန်မပေးလောက်အောင် ဂျူ တီ အပြည့်ယူထားသည်။ မှုံ မှို င်းမှို င်း မျက်ရည်စတို့စိုရွှဲနေသောလမ်းမပေါ်တွင် ထီး မိုးကာ များ ခြုံ လွှမ်းလျက်ကျေ ာင်းသား/ သူ အရွယ်စုံကို ဖြတ်သွားဖြတ်လာမြင်နေရသည် ။စိတ်အစဉ်က ဟိုးရှေးရှေး
တုန်းကကာလတစ်ခုစီရွေ့လျားရောက်ရှိသွားသလို ။
ကျနော်က ရွာလယ်ရပ်ကွက်သား ။ကျေ ာင်းစတက်တာက သဲကွင်း အ. မ. ကခုခေတ်နှင့်မတူတာက ကျောင်းစတက်ခါစတစ်ပတ်လောက်သာ ငို၍ အိမ်ကလိုက်ပို့ပြန်ကြိုလုပ်ပေးသည် ။ နောက်ပိုင်း ကိုယ့်
ဖာသာကိုယ် သွားရသည်။ ခုခေတ်များ၁၀ တန်း ရောက်တာတောင်လက်မလွတ်
သူများရှိနေသေးသည်။ကျွန်တော် ငါးတန်းစတက်တော့ငါးတန်းD ၊ အတန်းပိုင်ဆရာမက ဆရာမဒေါ်မူမူ
ငါးတန်းအဆောက်အဦးက မျက်နှာစာကျေ ာင်းအဆောက်အဦးရဲ့အနောက်ဖက်မှာတည်ရှိ
သည်။ နှစ်ထပ်သစ်သားအဆောင် ။ထိုအဆောင်ညာဖက်ဘေးတွင် ကျောင်းသား
အိမ်သာတည်ရှိပြီး ဘယ်ဘက်ဘေးတွင်ကျောင်းသူ အိမ်သာရှိသည်။ရှေ့လမ်းတစ်ဖက်
မျက်စောင်းထိုးအဆောက်အဦးမှာ စက်မှု ဆောင်ဖြစ်ပါသည် ။စက်မှုဆောင်ရှေ့လမ်း
တစ်ဖက်မှာရှိသော အဆောက်အဦးမှာလည်းနှစ်ထပ်ဖြစ်ပြီး အောက်ထပ်မှာ သိပ္ပံလက်တွေ့
ခန်းရှိပြီး အပေါ်ထပ်မှာ ကျွန်တော်တို့နေ့လည်ကျေ ာင်းဆင်းတိုင်း အပြေးအလွှား
လာရောက်လေ့ရှိသော ကျောင်းကြီးစာကြည့်တိုက်ဖြစ်သည်။ထိုအဆောင်များနှင့်တစ်ဆစ်ချို းကွေ့တွင်
ကာယလေ့ကျင့်ရာခန်းမရှိသည်။ ထိုခန်းမကိုဒေါ်ပိုက်မိခန်းမဟု အမည်သညာမှည့်ခေါ်ထားသည်။
ကျွန်တော်တို့ကျောင်းတက်စဉ်အခါကအထက်တန်းကျောင်းမှာ တစ်ကျောင်းတည်းသာရှိသည်။ အလယ်တန်းကျောင်းကနှစ်ကျောင်း အ.လ.က(၁) ခေါ် ရွာသစ်ကျောင်းနှင့်အ.လ.က (၂) ခေါ် ဦးဗိုလ်ကြီးကျောင်းတို့ဖြစ်သည်။ထိုအချိန်က အားလုံး အခေါ်မှာကျောင်းကြီး ဟုသာသုံးနှု န်းကြသည်။
ထိုအချိန်က အားလုံးနီးပါးတူညီသောအချက်တစ်ခုမှာ အားလုံးနီးပါး နီးနီးဝေးဝေးလမ်းလျောက်ကျောင်းတက်ကြသည် ။ဆယ်တန်း နှစ်ထပ်ဆောင်၏ ကျောင်းလှေကားဘေး နေရာတွင် စက်ဘီးစီးနိုင်သူများက စက်ဘီးထားကြသည်။ ထိုခေတ်ကပန်းကမ္ဘာစက်ဘီးခေတ် ။ စက်ဘီးစီးနိုင်သူကလက်ဆယ်ချောင်းမပြည့် ။ စီးနိုင်သူတစ်ချို ု့ရှိသော်လည်း မစီးကြ ။ လမ်းလျောက်ကျောင်းတက်ချင်းကိုသာ ပုံမှန်နေထိုင်ခြင်းတစ်ခုလို
ရိုးသား စွာ မာန်မရှိနေကြသည်။ယ္ခု ခေတ်ကျောင်းသားဘဝ မစခင်ပင်ကျူ ရှင်ဖြင့် စမိတ်ဆက်ကြသည်။
မူလတန်းကျောင်းဆီ မရောက်မီကျူ ရှင်အရင်ပို့ကြသည်။အရင်ခေတ်က အလယ်တန်း ကျောင်း
တက်ချိန် ကျူ ရှင်ဆိုတာ စပေါ်နေပြီ။အခုလိုအားကောင်းမောင်းသန်မဟုတ်။လူနည်းစုသာကျူ ရှင်တက်ကြသည်။ကျူရှင်ဆရာများမှာလည်း ပြင်ပပုဂ္ဂို လ်ဆရာများသာ။ ကျောင်းဆရာ /ဆရာမများကျူ ရှင်မသင်ကြ။ လိုအပ်လျင်အချိန်ပိုခေါ်အိမ်ခေါ် အလကားသင်ပေးကြသည်။ဆရာများ၏ လစာမှာလည်း ရာဂဏာန်းမျှသာ။သို့သော်ရောင့်ရဲကြသည်။ တပည့်မရှားတစ်ပြားမရှိသော ဆရာများ။ကျွန်တော်တို့အချိန်က ကျောင်းသားအားလုံးအဖြူ ထည်များသာ ။ ကလေးစိတ်သာရှိကြသည်။ စာသင်ချိန်စာသင်ပြီး အားလျင်ဆော့ကြသည်။ မောင်လိုနှမလို သူငယ်ချင်းစစ်စစ်များ။
ဆရာများကလည်းသားသမီးလို တပည့်လိုသတ်မှတ်ထားသည်။ ဆူသည်။ရိုက်သည်။တပည့်များကလည်း ချစ်ကြောက်ရိုသေသည်။မဟုတ်တာမလုပ်ရဲကြ။အလယ်တန်းတွင်သင်ကြားခွင့်ရခဲ့သောဆရာများထဲမှမှတ်မိသမျှပြောကြည့်ချင်သည်။မှတ်ဉာဏ်အားနည်း၍မေ့ကျန်တာများလည်းရှိသည်။ သတိရသလောက်ပြောရလျှင်
ဆရာမဒေါ်မူမူ ဆရာမဒေါ်မာဂရက်(ညီအမ)
ဆရာဦးအောင်မြင့်လှ ဆရာမ ဒေါ်မြရီ
ဆရာဦးလှကြွယ်ဆရာမဒေါ်ခင်ဥ
ဆရာဦးသိန်းကြည်ဆရာမဒေါ်ခင်လှနွယ်
ဆရာဦးတင်ဌေး ၊ဆရာဦးအေးဖေ
ဆရာဦးလေးမြင့် ၊
ဆရာ (ဆာဒူး)ဦးမြင့်ဆွေ ၊
ဆရာ(အာပြဲ)ဦးမြင့်ဆွေ ၊
ဆရာမဒေါ်ခင်မာမာ ၊ဆရာမဒေါ်စိုးမြင့်- - -
စာရင်းပြုစုခြင်းမဟုတ်ပါသဖြင့် သတိရမိ
သမျှသာ။
ကျွန်တော်တို့လိုထမင်းချိုင့်နှင့်ကျောင်းတက်လာသူများအတွက်နေ့လည် ချိန်မှာပျော်စရာအလွန်ကောင်းသည်။စာကြည့်တိုက်တွင်စာဖတ်ခွင့်ရခြင်းပင် ။ရွှေသွေးပေါင်းချူပ်စာအုပ်များနှင့် တေဇတို့ကျောင်းသား စာအုပ်များက နေ့လည်ခင်းအဖေါ်များပင်။သည်လိုနှင့် ၈ တန်းအောင်၍ ၉ တန်းရောက်လာပီ။
နဝမတန်း B. အတန်းပိုင်က ဆရာမဒေါ်စန်းညွန့် ။စာသင်ကောင်းသလို စည်းကမ်း ကောင်းသည်။ ဆရာမကပြောစရာရှိလျင်မည်သူ့ရှေ့မှမရှောင်တတ်။ ခပ်ဆိုးဆိုးကျေ ာင်းသားမျ ားပင်ဆရာမကိုကြောက်ကြသည်။
အဲ့ဒီနေ.က ဆရာမကနံမည်စာရင်းခေါ်ပြီးပြီ။စာကစသင်နေပီ။ ဆရာမဒေါ်စန်းညွှန့်ကစာသင်နေသည်။
ကျောက်သင်ပုန်းပေါ်မှာ စာရေးလိုက် ကျောင်းသားတွေဖက်ကိုစာလှည့်သင်လိုက်ဖြုန်းဆိုဆရာမက စာသင်နေတာရပ်ပစ်လိုက်သည်။ လက်ညှိုးလှမ်းထိုးတာ မြင်လိုက်ခိုက်မလုံမလဲဖြစ်သွားသည်။
" မျိုးနိုင် "
" ဗျာ ဆဆဆရာမ "
ဘာမှန်းမသိကတုန်ကရင်စကားဖြေမိရင်းဘာမှန်းမသိဖြစ်မိသည်။မတ်တပ်ရပ်လိုက်မိသော်လည်း လူကကြောက်နေသည်။ ဘာမှလဲ အမှားမလုပ်မိသေးပါဘူး ။ကိုယ့်ကိုကိုယ်စိတ်တင်းထားသော်လည်းဒူးကမခိုင်ချင်သလိုလို။ ဆရာမကချစ်ဖို့ကောင်းသလို ကြောက်လည်းကြောက်ရသည်။ ပြောစရာရှိလျှင်ဘယ်သူ့ရှေ့မှမရှောင်တတ်။ တစ်ခန်းလုံးကလည်းကိုယ့်ကိုဝိုင်းကြည့်
နေကြပြီ။
" နင့်ဘေးကစိုးလွင် လက်နဲ့ဖိထားတဲ့စာရွက်ယူလာပေးစမ်း "
ဘေးကစိုးလွင်ကိုလှမ်းကြည့်တော့ သူလည်းမျက်လုံးလေးကလည်ကလည် ။သုူ့လက်နှင့်ဖိထားသော စာရွက်တစ်ရွက်ကိုမြင်မိသည်။အသာဆွဲယူတော့ သူကပြန်ဆွဲထားသည်။ဆရာမမျက်လုံးတွေကို မခံနိုင်စွာ သူလွှတ်ပေးလိုက်သည်။ သူ့မျက်းလုံးတွေထဲမှာကောက်ရိုးမျှင်မျှော်နေသလိုမျိုး။ဆရာမလက်ထဲစာရွက်ပေးလိုက်မိသည် ဆရာမကစာရွက်ကိုသေချာစိုက်ဖတ်နေသည်။ပြီးနောက် စိုးလွင်ကို မျက်လုံးစိုက်ကြည့်လိုက်
သည်။ စိုးလွင်မျက်နှာက သွေးမရှိတော့။
" အဟမ်း "
ဆရာမဆီက ချောင်းဟန့်သံကြားလိုက်ရသည်။တစ်တန်းလုံးအပ်ကျသံပင် မကြားရသလိုဆိတ်ဆိတ်တိတ်လွန်းနေသည်။အားလုံးရဲ့အကြည့်တွေက ဆရာမ မျက်နှာပေါ်စုပြုံစူးလက်စွာ။ပြောမည့်စကားသံကိုမကြား
လိုက်ရမှာမျိုးနားတွေဖြန့်စွာ။
" ချစ်အေး "
အမှားရှိရင်ခွင့်လွှတ်ပေးပါနော်။
မင်းရဲ့ ရှင်းသန့်တဲ့မျက်နှာလေးကိုမြင်လိုက်တိုင်း
ရင်တွေဘာလို့ခုန်နေလဲ ကိုယ်မသိတော့ဖူး။
ချစ်တယ်ဆိုတာလား အေးရယ်
ကိုယ်အေးကိုချစ်မိသွားပီ ။
ချစ်တယ်လို့ရိုးရိုလေးပြောမယ်နော်။
သိပ်ချစ်တယ်အေးရယ် ။
တကယ်လို့များ - - -
" ဟဲ့ နင့်ရည်းစားစာကတုန်းလိုက်တာဟာ "
ဝေါကနည်းရယ်သံတွေကြားမှာ စိုးလွင်မျက်နှာရဲရဲတွတ်နေသည်။ဆရာမ ကအဲ့လိုဆရာမျိုး ။
ဒီလိုနှင့် ဘဝမတူ အလွှာမတူ ရပ်ကွက်မတူပုံသဏ္ဏာန်မတူသော သူငယ်ချင်းများ စာသင်ခန်းတစ်ခန်းအတွင်းမှာ ညီအကိုမောင်နှမများလိုသွေးနီးသွားကြသည်။တော်သူမတော်သူ ဆရာ/ဆရာမချစ်သူ ဆိုးသူ
အားလုံးသည် ပြောင်ကြ နောက်ကြ ကူညီကြနေ့တစ်နေ့ရဲ့ အချိန်များစွာဟာ ဘဝအမောတွေမပါဝင်သော ချစ်စရာကျောင်းသားဘဝ။
ကထိန်စတော့မည်။ကျွန်တော်တို့ပထမအစမ်းစာမေးပွဲပီးရင်သီတင်းကျွတ်ကျောင်းပိတ်ရက်။သီတင်းကျွတ်ပီးကျောင်းပြန်ဖွင့်ချိန်ကစ ကထိန်အရုပ်ချိုးဖို့စိုင်းပြင်းကြတော့သည်။အရင်ခေတ်ကယ္ခုခေတ်လိုမျိုးအရုပ်ကိုပိုက်ဆံပေးအပ်ကြတာမဟုတ်။ယောင်္ကျားလေးတွေစုပီးတိုင်ပင်ကြ ဘယ်လိုအရုပ်မျိုးတွေလုပ်ကြမယ်ဆိုပီးတွေးကြစိတ်ကူးကြ l ဆရာမနှင့်တိုင်ပင်ကြ ။တခြားအခန်းတွေထက်သာအောင်စိတ်ကူးမတူအောင် အရုပ်မတူအောင် သိုသိုသိပ်သိပ်နှင့်အရုပ်လုပ်ကြတော့သည်။ ထိုတစ်လလုံးကလည်းစာသိပ်မသင်။ကျောင်းသားကျောင်းသူတွေ အားလုံးကလည်းကိုယ်နိုင်သောအလုပ်တွေဝိုင်းကူကြ ။ဝါးတွေစိတ်ကြ စက္ကူတွေကပ်ကြ ။တက်ကြွပျော်ရွှင်စွာ ကထိန်အတွက်ရင်ခုန်ရင်းအတန်းတွေ အပြိုင်သူ့ထက်ကိုယ့်အခန်းပိုသာ
အောင်မိန်းကလေးတွေကဦးဆောင်ပြင်ကြ။ယောင်္ကျားလေးတွေက အရုပ်တွေကိုအသက်ဝင်အောင်ဖန်တီးကြ။ ပြန်စိတ်ကူးကြည့်တာနှင့်ပင်ရင်ခုန်လာပြန်သည်။၉ တန်း / ၁၀ တန်းဆိုတော့ အပျိုပေါက် လူပျိုပေါက်စတွေဖြစ်လာကြပြီ။ သစ်ရွက်ကြွေတာ လေတိုးတာကိုရင်ခုန်စပြုတတ်လာပြီ။ မျက်လုံးလေးတွေနှင့်
ခိုးခိုးကြည့်တတ်တာတွေ ရှိူးစမိုးထုပ်ပြတာတွေမထိခလုပ်ထိခလုပ်ပြောတာတွေ က စိတ်ကစား
စပြုလာသောနမိတ်ပုံတွေ။ကထိန်လကတော့ ထိုကျောင်းသားတို့အတွက်အခွင့်အရေးတွေ ။ တစ်ခုတော့ပြောစရာရှိသည်။ထိုခေတ်ကအရမ်းရိုးသားကြသည်။နည်းပညာတွေလည်းမတိုးတက်သေး ။ရေဒီယို
ွီတီဗွီသာပေါ်သေးသောအချိန်။ မိန်းကလေးတစ်ယောက်နှင့်ယောင်္ကျားလေးချစ်သူဖြစ်သွားလျင်စာပေးစာယူလောက်သာ။ချိန်တွေ့စရာနေရာကလည်းရုပ်ရှင်ရုံ သော်ကဘုရား ဘိုးမင်းခေါင်ဘုရား ထိုနေရာတွေ
ွလောက်သာ ။ လက်ကလေးကိုင်ရုံ ပါးကလေးနမ်းရုံလောက်ကအမြင့်ဆုံးရသောအခွင့်အရေးတွေ။ထိုချစ်သူဖြစ်သော သူနှစ်ယောက်စိတ်မတိုင်ဆိုင်၍လမ်းခွဲသွားကြလျင် သူ့တို့ဂုဏ်နိမ့်သွားသလိုဖြစ်သွားသည်။
" ဟောင့်ကောင် အဲဒီသူဇာက ရည်းစားနဲ့ကွဲထားတာ l "
ရည်းစားမထားဖူးသူမိန်းကလေးနှင့်မတူတော့။အဲဒီလိုခေတ်မျိုး။ ပန်းခြံထဲမှာ ချစ်သူရည်းစားထိုင်စကားမပြောရဲကြ။လက်ချင်းချိတ်၍လျောက်လာသူနှစ်ယောက်ကိုမြင်လျင် တွေ့ရသူကထူးဆန်းစွာ ဝိုင်းကြည့်ကြသည်။ယ္ခုကလေးများယုံချင်မှယုံပါလိမ့်မည်။
အရုပ်တွေလဲပြီးပီ ။ အခန်းထဲမှာလည်းဆေးတွေသုတ် ဆီဆိမ်စက္ကူ ရောင်စုံတွေဖဲပြားရောင်စုံလိပ်တွေဆင်ကြ ပူပေါင်းတွေချိတ်ဆွဲကြ ။ အိုး မမောနိုင ်မပန်းနိုင် ပြုံးပျော်နောက်ပြောင်ကာအတန်းစုံ လှုပ်ရှားသက်ဝင်
နေပုံတွေဟာ ပြန်မြင်ယောင်ကြည့်မိတိုင်းပီတိ ထိုအချိန်ကိုပြန်ရောက်ချင်မိတော့သည်။မနက်ဖန်ကထိန် ။ ညနေ ၄ နာရီအရောက်အရုပ်အပ်ရမည်။ဆောင်းဘောက်တွေလည်းငှားထားပီးပီ။ မီးစက်လည်းငှားထားရသည်။လက်တွန်းလှည်းလည်းငှားထားရသည်။ကျောင်းသားကိုယ်စီပျော်နေကြသည်။ဆရာ/ဆရာမတွေလည်းပျော်နေကြသည်။အမိကျောင်းတော်ကြီးကလည်း မွေးထုပ်ပေးထားသော ကျောင်းသား/ကျောင်းသူ
များကိုကြည့်ကာပျော်နေသည်။တစ်ကျောင်းလုံးလည်းမီးတွေထိန်ထိန်လင်းလျက် ။တစ်မြို့လုံးကလည်း အ ထ က ( ၁ )ကျောင်းကြီးကထိန်ကိုစိတ်ဝင်စားကြသည်။ ညဖက်ကထိန်အရုပ်တွေလာကြည့်ကြ။
ချီးမွမ်းကြ အံ့သြကြ အားပေးကြ ခိုင်းနှိုင်းကြ။ကထိန်ညသည်ကျောင်းသားအားလုံးရင်ထဲ
မည်သို့မျှမေ့နိုင်စွမ်းမဲ့သော အပျော်ဆုံးညများ။
ကျွန်တော်တို့အတန်းက ဒံပေါက်ကျွေးမည်။ဆရာမအိမ်မှာ ချက်ပြုတ်ကြသည်။ ဆရာမအိမ်က ကျောင်းနှင့်နီးသည်။ဘိုးမင်းခေါင်ကန်ရှေ့ တရားရုံးမျက်စောင်းထိုးတွင်ဖြစ်သည်။ ဒံပေါက်ချက်မည့်သူက မျိုးဦး
သူ့အဖေက ပတ္တမြား ကန္နားလမ်းမှာထမင်းဆိုင်ဖွင့်ထားသည်။ဆရာမအိမ်မှာ ဝိုင်းလုပ်ပေးကြရင်း ဆရာမခြံထဲက ကန်ထဲမှာငါးမြင်တော့ ဆရာမမသိအောင်နေဝင်းကငါးကိုခဲနှင့်ထုသည်။ ငါးမထိပဲကန်ထဲ
ခြေကားယားလက်ကားယား ကျလေတော့သည်တစ်ကိုယ်လုံးစိုနေတော့ တန်းမှာလှမ်းထားသောဆရာမအမျိုးသားပုဆိုးကိုခပ်တည်တည်ယူဝတ်လိုက်သည်။အိမ်ထဲမှအညာစောင်တစ်ထည်ယူကာခပ်တည်
တည်ခြုံထားလိုက်သည်။ဘုရားစင်ပေါ်မှဆွမ်းတော်ကပ်းသောအသီးအနှံများကို ခးိုစားကြသည်။
အရက်ခိုးသောက်ကြသည်။အုန်းပင်တက်အုန်းသီးခိုးစားကြသည်။အဲဒီလိုပျော်ကြတာ။ ပီတီတီ ဟိုမရောက်
ဒီမရောက်တွေက လူကွယ်ရာမှာ စကားတွေတီးတိုးပြောကြ ။ လက်ကလေးကိုင်ထားကြ။
ပြန်မရနိုင်တော့ပါသော လွတ်လပ်အပျော်တွေ။ဒံပေါက်ချက်သော မျိုးဦးက မူးသွားပီးအိမ်ပြန်
သွားတော့ နားမလည်ပါးမလည်ဆက်ချက်ကြတာ ဒံပေါက်ထမင်းတွေပြဲကုန်သည်။
နံက် ၅ နာရီ တန်းစီရသည်။ဝေလီဝေလင်း။အတန်းထဲမှာကောက်ညှင်းပေါင်းကြွေးသည်။အားလုံးအားလုံးသည်ဘယ်အချိန်တွေးတွေးတဖြေးဖြေးတစ်ကဒ်ခြင်းတစ်ကဒ်ပေါ်ပေါ်လာသည်။ပြန်မရနိုင်သောအဟောင်းတွေ။ဖြူစင်သန့်ရှင်းပါသော အဖြူထည်ချစ်ချင်းတွေ။သိပ်လွမ်းသည်။တွေးတိုင်းလွမ်းသည်။ဆရာကန်တော့ပွဲ သူငယ်ချင်းတွေပြန်ဆုံမည်။ညွှန်မှူးတွေ ဗိုလ်ချူပ်ဗိုလ်ကြီးတွေ လုပ်ငန်းရှင်တွေ ကျောင်းဆရာတွေ လမ်းဘေးဈေးရောင်းသူတွေ။ အားလုံးသည်ကျောင်းတော်ကြီးခြံတံခါးအတွင်းဝင်လိုက်သည်နှင့် အဆောင်အယောင်တွေကျန်ခဲ့သည်။ ချန်ခဲ့ကြသည်။သူငယ်ချင်းငယ်ပေါင်းတွေ ။ခုခေတ်နှင့်ကွာတာက အရင်ခေတ်ကကထိန်လှည့်အပြီး အခန်းထဲမှာ ထမင်းတွေအတူတူစားကြသည်။ အအေးတွေသောက်ကြ
လုသောက်ကြ ။ကကြခုန်ကြရေတွေလောင်းကြလွမ်းမက်မပြေ။ အတေးွနဲ့ပင်အိပ်မက်ပွင့်တွေကြားမှာ။
ဟိုခေတ်ကဖုံးမရှိ။ ဓါတ်ပုံဆရာကိုစန်းလွင်ဦးမြို့မဓါတ်ပုံတိုက်ကိုသိန်းဝင်း ကိုငယ်လေးသူတို့တွေနှင့် outdoor တွေရိုက်ကြသည်။ထိုခေတ်ဓါတ်ပုံဆရာတွေက မင်းသားတွေလိုကြိုမှာထားရသည်။ပန်းကြဲ ညှပ်သင်္ကန်း ဆိုင်းဘုတ် စည်တော်သင်္ကန်းကိုင်များ သနပ်ခါးပါးကွက်ကြားလိမ်းနေကျ သမီးပျိုများရဲ့နဂိုရှိနဂိုင်းထွက်အလှများအတန်းလိုက်ပဒေသာပင်ရုပ်များကြည်နူးနေသောကျောင်းတော်သူ/ သားများ
လမ်းတိုင်းလမ်တိုင်းမှထွက်ကြည်နူးပျော်ရွှင်နေသော မိသားစုများ သူငယ်ချင်းများ မိတ်ဆွေများ။ပြန်လည်မွေးဖွားမရနိုင်ပါသော အိပ်မက်များ။
ဒီဇင်ဘာ ။
ဆရာကန်တော့ပွဲကျင်းပရာ လ။
ဆရာများနှင့် ဆုံနိုင်ခွင့်ရသောလ။
သူငယ်ချင်းများနှင့်ဆုံနိုင်ပါသောအိပ်မက်လ။
မနှစ်က ဆရာများလည်းအကုန်ဆုံနိုင်ပါမည်လား
သူငယ်ချင်းများကောအကုန်တင်ကျန်နေသေးလား။ အနှုတ်တွေရှိမလာစေဖို့ဆုတောင်းပေးနေရသောလ။
အိုမင်းလာသော လက်ကျန်ဆရာသမားများကိုအိုစပြုလာသောတပည့်များက ကန်တော့ပါသောပွဲ။
ယခုဆုံသူများနောက်နှစ်ပြန်လည်ဆုံစည်းပါစေကြောင်းလည်းဆုံရင်းဆုတောင်းမိသည်။
နားအတွင်းသို့သီချင်းသံလေးတစ်စတိုးလျဝင်လာသည်။
" ဒီအချိန်ကျောင်းတော်ကြီးရဲ့အလယ်မှာ
စိန်ပန်းတွေလည်းပွင့်နေပီကွာ × × × ×
အချိန်စက်ဝိုင်းများကကုစားမစွမ်းနိုင်ပါ × × ×
အလွမ်းရယ်မပြေဖူး × ×ကျောင်းသားဘဝ ××
ကျောင်းသားဘဝ × × × × × " ။ ။
ဖြူစင်ဘဝကငယ်သူငယ်ချင်းများကိုသတိရလျက်လွမ်းမက်စွာဖြင့်
No comments:
Post a Comment