ထုတ္လုပ္သည့္ ႏိုင္ငံ - ဆာဘီးယား
စစ္ဆင္ေရး အေလးခ်ိန္ - ၃၄ - တန္ (K-I), ၂၇.၄
– ၂၈ တန္ K0,K1,M03
ယာဥ္၏ စစ္ဆင္ႏိုင္မႈ - ၁၀၀၀ - ကီလိုမီတာ (၈၀
ကီလိုမီတာ / နာရီ ႏႈန္းျဖင့္) for K-I version
ယာဥ္၏ အျမန္ႏႈန္း - ၉၀ ကီလိုမီတာ / နာရီ (လမ္းေပၚ
အျမန္ ဆံုးႏႈန္း)၊ ၂၅ ကီလိုမီတာ / နာရီ (ေက်ာက္ခင္း လမ္း)၊ ၁၅ ကီလိုမီတာ / နာရီ (လမ္း
ၾကမ္း)
လက္နက္ တပ္ဆင္မႈ - 155 mm / 52-calibre
(23 liter chamber) or new 155 mm / 52-calibre (25 liter chamber) ေဟာင္ဝစ္ဇာ အေျမာက္
(၁) လက္
ထပ္ေပါင္း လက္နက္ - 7.62mm စက္ ေသနတ္ႀကီး
(၁) လက္၊ 7.62mm (သို႔) 12.7 ေလယာဥ္ပစ္ စက္ ေသနတ္ႀကီး (၁) လက္
က်ည္ကာ စနစ္မ်ား - Depends on version –
K-I: STANAG 4569 Level II ေရွ႕ ႏွင့္ ေနာက္ပိုင္း, STANAG 4569
Level I ေဘးဘက္, မိုင္း အကာ အကြယ္ STANAG
4569 Level 2A and 2B, NBC protection through a pressurized hull and
filter-ventilation system
ပစ္ခတ္ ႏိုင္သည့္ အကြာအေဝး - ၃၁ - ကီလိုမီတာ
(HE-ERFB), ၄၂ - ကီလိုမီတာ (ERFB-BB/HE), ၅၂ - ကီလိုမီတာ (HEERFB/RA-BB 23 liter
chamber), ၅၈ - ကီလိုမီတာ (HE ERFB/RA-BB 25 liter chamber), ၆၇ - ကီလိုမီတာ (HE
V-LAP 23 liter chamber), ၂၀ - ကီလို မီတာ ( laser guided anti tank 30F39
Krasnopol fired from K0)
အေပၚ / ေအာက္ ခ်ိန္ရြယ္ ႏိုင္မႈ - -၃° မွ + ၆၅°
ပတ္လည္ ခ်ိန္ရြယ္ ႏိုင္မႈ - ၆၀°
ပစ္ခတ္မႈ ႏႈန္း - (၆-၁၂) ေတာင့္ / မိနစ္
depending on version. ပထမ စကၠန္႔ (၂၀) အတြင္း (၃) ေတာင့္ ပစ္ႏိုင္
ကိရိယာ ႏွင့္ စနစ္မ်ား - ကြန္ျပဴတာ ပစ္ခတ္မႈ
ထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္ ၊ ေမာင္းႏွင္မႈ လမ္းညႊန္ စနစ္ ၊ တည္ ေနရာျပ စနစ္ ၊ အလို အေလ်ာက္ က်ည္ထိုး
စနစ္ (MRSI Capability)
ယာဥ္ အဖြဲ႕သား - (၃ - ၅) ဦး
အသံုးျပဳ သည့္ ႏိုင္ငံ မ်ား - ျမန္မာ၊ ဘဂၤလား
ေဒ့ရွ္၊ ကင္ညာ
Nora B-52 ဟာ ဆာဘီးယား ႏုိင္ငံ၊ MTI မွ ထုတ္လုပ္
တဲ့ စတုတၳ မ်ိဳးဆက္ အေျမာက္ လက္နက္ စနစ္ ျဖစ္ၿပီး၊ ဘီးတပ္ ယာဥ္ တင္ (၁၅၅ - မမ / ၅၂
- ကာလီဘာ) ေဟာင္ဝစ္ဇာ အေျမာက္ စနစ္ ျဖစ္ပါ တယ္။ ပထမ ဆံုး Nora B ဒီဇုိင္း ကို ၁၉၈၄
ခုႏွစ္မွာ စတင္ ထုတ္လုပ္ ၿပီး၊ 152mm Nora M84 ေဟာင္ဝစ္ဇာ ကို FAB 8×8 ထရပ္ကား ေပၚမွာ
တပ္ဆင္ ထားတဲ့ တတိယ မ်ိဳးဆက္ အေျမာက္ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ေနာက္ပို္္င္း မွာ
ေတာ့ စတုတၳ မ်ိဳးဆက္ ျဖစ္တဲ့ Nora B-52 လို႔ အမည္ ရတဲ့ (၁၅၅-မမ / ၅၂-ကာလီဘာ) ေဟာင္ဝစ္ဇာ
အေျမာက္ စနစ္ သစ္ကို ထုတ္လုပ္ ခဲ့သည္။
မ်ိဳးကြဲ မ်ား
(၁) K0 – ပထမဆံုး မ်ိဳးကြဲ၊ အေျမာက္ အိမ္ အကာ
အကြယ္ မပါ၊ Manual Power Drive၊ Line of Sight
(၂) K1 (S) – အေျမာက္ အိမ္ အကာ အကြယ္ အနည္းငယ္
ပါ၊ အလံုးစံုု အလို အေလွ်ာက္ စနစ္, အလို အေလွ်ာက္ လမ္းညႊန္ စနစ္, အလို အေလွ်ာက္ ပစ္ခတ္မႈ
ႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္၊ ယာဥ္ အဖြဲ႕သား ပိုနည္း။
(၃) M03 – ဆာဘီးယား တပ္မေတာ္ သံုး၊ K0 ,
K1 တို႔ အေပၚ အေျခခံ ထားၿပီး၊ K1S သည္ ဆာဘီးယား တပ္မေတာ္ သံုး။
(၄) KE – အေျမာက္ အိမ္ အကာ အကြယ္ အနည္းငယ္
ပါ၊ အလံုးစံု အလို အေလွ်ာက္ စနစ္၊ ႏိုင္ငံျခား သို႔ ေရာင္းခ် သည့္ အမ်ိဳး အစား။
(၅) K-I – အေျမာက္ အား သံခ်ပ္ ကာျဖင့္ အျပည့္
အဝ ကာကြယ္ ထား၊ ေရွ႕ အခန္းမ်ား ကိုလည္း ပိုမို ေတာင့္တင္း ေအာင္ သံခ်ပ္ ကာမ်ား တပ္ဆင္
ထား၊ အေျမာက္ ေျပာင္းေပၚ တြင္ အေျမာက္ က်ည္သြား လမ္းေၾကာင္း ႏွင့္ အျမန္ ႏႈန္းကို တိုင္းတာ
ရန္ ေရဒါ တပ္ဆင္ ထား၊ ဓာတု၊ ဇီဝ၊ ႏ်ဴ ကလီးယား လက္နက္ အကာ အကြယ္ မ်ားကို အေျမာက္ အိမ္ႏွင့္
ေရွ႕ယာဥ္ အဖြဲ႕သား၊ ယာဥ္ေမာင္း အခန္း မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ ထား၊ အလုိ အေလွ်ာက္ မီးျငိွမ္း
သတ္ စနစ္၊ မီးခိုး ဗံုးပစ္ ေလာင္ခ်ာ၊ အဖြဲ႕သား အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ရန္ အင္တာကြန္ ႏွင့္
ေဆာ့ဖ္ဝဲ အသစ္ တို႔ ပါဝင္။ K-I(S) အမ်ိဳး အစား ကို ဆာဘီးယား တပ္မေတာ္ အတြက္ ထုတ္လုပ္။
(၆) K2 – ေနာက္ဆံုး တီထြင္ သည့္ အမ်ိဳး အစား၊
၂၅ - လီတာ က်ည္အိမ္ အခန္း၊ ပစ္ႏႈန္း ပိုေကာင္း၊ ေလဆာ လမ္းညႊန္ ပဲ႔ထိန္း က်ည္ ပစ္ႏိုင္၊
ယာဥ္ အဖြဲ႕သား ပိုနည္း၊ အလို အေလ်ာက္ လုပ္ေဆာင္မႈ စနစ္ သစ္မ်ား၊ အေလး ခ်ိန္ – ၂၅ တန္၊
အေျမာက္ ကို ေျမာက္ အရပ္သို႔ အလို အေလ်ာက္ တည္ျငိမ္ ေစမႈ စနစ္၊ မီးခိုးဗံုး ႏွင့္ အလင္း
ဗံုးပစ္ ေလာင္ခ်ာ အသစ္ မ်ား။
အမ်ိဳးကြဲ မ်ား အားလံုးသည္ ကိုယ္ထည္၊ သံခ်ပ္ကာ၊
အေျမာက္ အိမ္၊ က်ည္ျဖည့္ ႏွင့္ အေထာက္ အပံ႔ စနစ္မ်ား တြင္ ကြဲျပား သည္။ သို႔ေသာ္ အလို
အေလ်ာက္ က်ည္ထိုး စနစ္ (MRSI Capability)၊ ပံုမွန္ စနစ္မ်ား အျဖစ္ ကြန္ျပဴတာ ပစ္ခတ္မႈ
ထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္၊ ေျမျပင္ လမ္းညႊန္ စနစ္၊ လက္နက္ ငယ္၊ အေျမာက္ က်ည္ အစအန မ်ားႏွင့္
အခ်ိဳ႕ မိုင္းမ်ား ဒဏ္ခံ အကာ အကြယ္ စနစ္မ်ား ကေတာ့ အမ်ိဳး အစား တိုင္းမွာ ပါဝင္ ပါသည္။
ဆာဘီးယား ႏိုင္ငံ ဟာ ျမန္မာ၊ ဘဂၤလား ေဒ့ရွ္၊
ကင္ညာ အစ ရွိသည့္ ျပည္ပ ႏိုင္ငံမ်ား သို႔ BOV M11 ကင္းေထာက္ ယာဥ္၊ BOV M10 အမိန္႔ေပး
ယာဥ္၊ မိုးေလဝသ ႏွင့္ အေျမာက္ တပ္ခြဲ ပစ္ခတ္မႈ အမိန္႔ ေပးယာဥ္၊ က်ည္ျဖည့္ ထရပ္ကား၊
တပ္စု / တပ္ခြဲ / တပ္ရင္း အဆင့္ တိုင္း အတြက္ စစ္ေျမျပင္ ဆိုင္ရာ အေျမာက္ ေဆာ့ဖ္ဝဲ
မ်ား အပါ အဝင္ Nora B-52 (K1, KE, KI) အမ်ိဳး အစားမ်ား ျဖစ္တဲ့ ဘီးတပ္ ယာဥ္တင္ (၁၅၅-မမ
/ ၅၂-ကာလီဘာ) ေဟာင္ဝစ္ဇာ အေျမာက္ စနစ္မ်ား ကို ေရာင္းခ် ခဲ့သည္။
Nora B-52 ဘီးတပ္ ယာဥ္တင္ (၁၅၅-မမ / ၅၂-ကာလီဘာ)
ေဟာင္ဝစ္ဇာ အေျမာက္ စနစ္ အျပည့္ အစံု တပ္ဆင္ ထားတဲ့ အေျမွာက္ တပ္ခြဲ တစ္ခု မွာ ပံုမွန္
အားျဖင့္ အေျမာက္ ယာဥ္ (၆ - ၁၂) စီး၊ BOV M11 ကင္းေထာက္ ယာဥ္ (၁ - ၂) စီး၊ BOV M10
အမိန္႔ ေပးယာဥ္ (၃) စီး (တပ္စိတ္ တစ္ခု လွ်င္ (၁)စီးစီ ႏွင့္ တပ္ခြဲ အတြက္ (၁) စီး၊
က်ည္သယ္ ယာဥ္ ( ၃ - ၆ ) စီး၊ ဆက္သြယ္ေရး ႏွင့္ ျပင္ဆင္ေရး ယာဥ္ (၁) စီး၊ အေထြေထြ ေထာက္ပံ႔
ေရး (ေလာင္စာ၊ ေရ၊ အစား အစာ) ယာဥ္ (၂ - ၃) စီး၊ ေရဒါ ႏွင့္ အသံ လိႈင္း တိုင္း ကိရိယာ
အသံုးျပဳ ၍ ပစ္ခတ္မႈ လမ္းေၾကာင္း ႏွင့္ ပစ္မွတ္ ေနရာ ညႊန္ျပ ယာဥ္ (၁ - ၂) စီး စသည္
တို႔ ပါဝင္ သည္။
Unicode
မှနမြာ့တပမြတောသြုံး Nora B-52 ယာဉတြငြ (၁၅၅ - မမ) ဟောငဝြစဇြာ အမှောကြ စနစြ
ထုတလြုပသြညြ့ နိုငငြံ - ဆာဘီးယား
စစဆြငရြေး အလေးခွိနြ - ၃၄ - တနြ (K-I), ၂၇.၄ – ၂၈ တနြ K0,K1,M03
ယာဉြ၏ စစဆြငနြိုငမြှု - ၁၀၀၀ - ကီလိုမီတာ (၈၀ ကီလိုမီတာ / နာရီ နှုနြးဖှငြ့) for K-I version
ယာဉြ၏ အမှနနြှုနြး - ၉၀ ကီလိုမီတာ / နာရီ (လမြးပေါြ အမှနြ ဆုံးနှုနြး)၊ ၂၅ ကီလိုမီတာ / နာရီ (ကွောကခြငြး လမြး)၊ ၁၅ ကီလိုမီတာ / နာရီ (လမြး ကှမြး)
လကနြကြ တပဆြငမြှု - 155 mm / 52-calibre (23 liter chamber) or new 155 mm / 52-calibre (25 liter chamber) ဟောငဝြစဇြာ အမှောကြ (၁) လကြ
ထပပြေါငြး လကနြကြ - 7.62mm စကြ သနတေကြှီး (၁) လကြ၊ 7.62mm (သို့) 12.7 လယောဉပြစြ စကြ သနတေကြှီး (၁) လကြ
ကညွကြာ စနစမြွား - Depends on version – K-I: STANAG 4569 Level II ရှေ့ နှငြ့ နောကပြိုငြး, STANAG 4569
Level I ဘေးဘကြ, မိုငြး အကာ အကှယြ STANAG 4569 Level 2A and 2B, NBC protection through a pressurized hull and filter-ventilation system
ပစခြတြ နိုငသြညြ့ အကှာအဝေး - ၃၁ - ကီလိုမီတာ (HE-ERFB), ၄၂ - ကီလိုမီတာ (ERFB-BB/HE), ၅၂ - ကီလိုမီတာ (HEERFB/RA-BB 23 liter chamber), ၅၈ - ကီလိုမီတာ (HE ERFB/RA-BB 25 liter chamber), ၆၇ - ကီလိုမီတာ (HE V-LAP 23 liter chamber), ၂၀ - ကီလို မီတာ ( laser guided anti tank 30F39 Krasnopol fired from K0)
အပေါြ / အောကြ ခွိနရြှယြ နိုငမြှု - -၃° မှ + ၆၅°
ပတလြညြ ခွိနရြှယြ နိုငမြှု - ၆၀°
ပစခြတမြှု နှုနြး - (၆-၁၂) တောငြ့ / မိနစြ depending on version. ပထမ စကျကနြ့ (၂၀) အတှငြး (၃) တောငြ့ ပစနြိုငြ
ကိရိယာ နှငြ့ စနစမြွား - ကှနပြှူတာ ပစခြတမြှု ထိနြးခွုပြ စနစြ ၊ မောငြးနှငမြှု လမြးညှှနြ စနစြ ၊ တညြ နရောပှ စနစြ ၊ အလို အလွောကြ ကညွထြိုး စနစြ (MRSI Capability)
ယာဉြ အဖှဲ့သား - (၃ - ၅) ဦး
အသုံးပှု သညြ့ နိုငငြံ မွား - မှနမြာ၊ ဘငြျဂလား ဒေ့ရြှ၊ ကငညြာ
Nora B-52 ဟာ ဆာဘီးယား နိုငငြံ၊ MTI မှ ထုတလြုပြ တဲ့ စတုတျထ မွိုးဆကြ အမှောကြ လကနြကြ စနစြ ဖှစပြှီး၊ ဘီးတပြ ယာဉြ တငြ (၁၅၅ - မမ / ၅၂ - ကာလီဘာ) ဟောငဝြစဇြာ အမှောကြ စနစြ ဖှစပြါ တယြ။ ပထမ ဆုံး Nora B ဒီဇိုငြး ကို ၁၉၈၄ ခုနှစမြှာ စတငြ ထုတလြုပြ ပှီး၊ 152mm Nora M84 ဟောငဝြစဇြာ ကို FAB 8×8 ထရပကြား ပေါမြှာ တပဆြငြ ထားတဲ့ တတိယ မွိုးဆကြ အမှောကြ စနစြ ဖှစပြါတယြ။ ၂၀၀၀ ခုနှစြ နောကပြိုြငြြး မှာ တော့ စတုတျထ မွိုးဆကြ ဖှစတြဲ့ Nora B-52 လို့ အမညြ ရတဲ့ (၁၅၅-မမ / ၅၂-ကာလီဘာ) ဟောငဝြစဇြာ အမှောကြ စနစြ သစကြို ထုတလြုပြ ခဲ့သညြ။
မွိုးကှဲ မွား
(၁) K0 – ပထမဆုံး မွိုးကှဲ၊ အမှောကြ အိမြ အကာ အကှယြ မပါ၊ Manual Power Drive၊ Line of Sight
(၂) K1 (S) – အမှောကြ အိမြ အကာ အကှယြ အနညြးငယြ ပါ၊ အလုံးစုုံ အလို အလွှောကြ စနစြ, အလို အလွှောကြ လမြးညှှနြ စနစြ, အလို အလွှောကြ ပစခြတမြှု နှငြ့ ထိနြးခွုပြ စနစြ၊ ယာဉြ အဖှဲ့သား ပိုနညြး။
(၃) M03 – ဆာဘီးယား တပမြတောြ သုံး၊ K0 , K1 တို့ အပေါြ အခှခေံ ထားပှီး၊ K1S သညြ ဆာဘီးယား တပမြတောြ သုံး။
(၄) KE – အမှောကြ အိမြ အကာ အကှယြ အနညြးငယြ ပါ၊ အလုံးစုံ အလို အလွှောကြ စနစြ၊ နိုငငြံခှား သို့ ရောငြးခွ သညြ့ အမွိုး အစား။
(၅) K-I – အမှောကြ အား သံခပြွ ကာဖှငြ့ အပှညြ့ အဝ ကာကှယြ ထား၊ ရှေ့ အခနြးမွား ကိုလညြး ပိုမို တောငြ့တငြး အောငြ သံခပြွ ကာမွား တပဆြငြ ထား၊ အမှောကြ ပှောငြးပေါြ တှငြ အမှောကြ ကညွသြှား လမြးကှောငြး နှငြ့ အမှနြ နှုနြးကို တိုငြးတာ ရနြ ရဒေါ တပဆြငြ ထား၊ ဓာတု၊ ဇီဝ၊ နွူ ကလီးယား လကနြကြ အကာ အကှယြ မွားကို အမှောကြ အိမနြှငြ့ ရှေ့ယာဉြ အဖှဲ့သား၊ ယာဉမြောငြး အခနြး မွားတှငြ တပဆြငြ ထား၊ အလို အလွှောကြ မီးငှိှမြး သတြ စနစြ၊ မီးခိုး ဗုံးပစြ လောငခြွာ၊ အဖှဲ့သား အခငြွးခငြွး ဆကသြှယရြနြ အငတြာကှနြ နှငြ့ ဆော့ဖဝြဲ အသစြ တို့ ပါဝငြ။ K-I(S) အမွိုး အစား ကို ဆာဘီးယား တပမြတောြ အတှကြ ထုတလြုပြ။
(၆) K2 – နောကဆြုံး တီထှငြ သညြ့ အမွိုး အစား၊ ၂၅ - လီတာ ကညွအြိမြ အခနြး၊ ပစနြှုနြး ပိုကောငြး၊ လဆော လမြးညှှနြ ပဲ့ထိနြး ကညြွ ပစနြိုငြ၊ ယာဉြ အဖှဲ့သား ပိုနညြး၊ အလို အလွောကြ လုပဆြောငမြှု စနစြ သစမြွား၊ အလေး ခွိနြ – ၂၅ တနြ၊ အမှောကြ ကို မှောကြ အရပသြို့ အလို အလွောကြ တညငြှိမြ စမှေု စနစြ၊ မီးခိုးဗုံး နှငြ့ အလငြး ဗုံးပစြ လောငခြွာ အသစြ မွား။
အမွိုးကှဲ မွား အားလုံးသညြ ကိုယထြညြ၊ သံခပွကြာ၊ အမှောကြ အိမြ၊ ကညွဖြှညြ့ နှငြ့ အထောကြ အပံ့ စနစမြွား တှငြ ကှဲပှား သညြ။ သို့သောြ အလို အလွောကြ ကညွထြိုး စနစြ (MRSI Capability)၊ ပုံမှနြ စနစမြွား အဖှစြ ကှနပြှူတာ ပစခြတမြှု ထိနြးခွုပြ စနစြ၊ မှပှငြေ လမြးညှှနြ စနစြ၊ လကနြကြ ငယြ၊ အမှောကြ ကညြွ အစအန မွားနှငြ့ အခွို့ မိုငြးမွား ဒဏခြံ အကာ အကှယြ စနစမြွား ကတော့ အမွိုး အစား တိုငြးမှာ ပါဝငြ ပါသညြ။
ဆာဘီးယား နိုငငြံ ဟာ မှနမြာ၊ ဘငြျဂလား ဒေ့ရြှ၊ ကငညြာ အစ ရှိသညြ့ ပှညပြ နိုငငြံမွား သို့ BOV M11 ကငြးထောကြ ယာဉြ၊ BOV M10 အမိနြ့ပေး ယာဉြ၊ မိုးလဝသေ နှငြ့ အမှောကြ တပခြှဲ ပစခြတမြှု အမိနြ့ ပေးယာဉြ၊ ကညွဖြှညြ့ ထရပကြား၊ တပစြု / တပခြှဲ / တပရြငြး အဆငြ့ တိုငြး အတှကြ စစမြှပှငြေ ဆိုငရြာ အမှောကြ ဆော့ဖဝြဲ မွား အပါ အဝငြ Nora B-52 (K1, KE, KI) အမွိုး အစားမွား ဖှစတြဲ့ ဘီးတပြ ယာဉတြငြ (၁၅၅-မမ / ၅၂-ကာလီဘာ) ဟောငဝြစဇြာ အမှောကြ စနစမြွား ကို ရောငြးခွ ခဲ့သညြ။
Nora B-52 ဘီးတပြ ယာဉတြငြ (၁၅၅-မမ / ၅၂-ကာလီဘာ) ဟောငဝြစဇြာ အမှောကြ စနစြ အပှညြ့ အစုံ တပဆြငြ ထားတဲ့ အမှှောကြ တပခြှဲ တစခြု မှာ ပုံမှနြ အားဖှငြ့ အမှောကြ ယာဉြ (၆ - ၁၂) စီး၊ BOV M11 ကငြးထောကြ ယာဉြ (၁ - ၂) စီး၊ BOV M10 အမိနြ့ ပေးယာဉြ (၃) စီး (တပစြိတြ တစခြု လွှငြ (၁)စီးစီ နှငြ့ တပခြှဲ အတှကြ (၁) စီး၊ ကညွသြယြ ယာဉြ ( ၃ - ၆ ) စီး၊ ဆကသြှယရြေး နှငြ့ ပှငဆြငရြေး ယာဉြ (၁) စီး၊ အထှထှေေ ထောကပြံ့ ရေး (လောငစြာ၊ ရေ၊ အစား အစာ) ယာဉြ (၂ - ၃) စီး၊ ရဒေါ နှငြ့ အသံ လှိုငြး တိုငြး ကိရိယာ အသုံးပှု ၍ ပစခြတမြှု လမြးကှောငြး နှငြ့ ပစမြှတြ နရော ညှှနပြှ ယာဉြ (၁ - ၂) စီး စသညြ တို့ ပါဝငြ သညြ။
MMTN ( Myanmar Military Total News )
Pyi Sit Gyi Page မွကူးယူေဖာ္ၿပသည္ ။
No comments:
Post a Comment