၀ါးခယ္မၿမိဳ.ေလး၏ အၿဖစ္အပ်က္ ၊အေႀကာင္းအရာ ၊သမိုင္းမ်ားကို ေလ.လာသိရွိနိဳင္ေစရန္ ၊ ဂုဏ္ယူနိဳင္ေစရန္ ရွာေဖြစုေဆာင္း တင္ၿပထားၿခင္းၿဖစ္ၿပီး အၿခား စိတ္၀င္စားဖြယ္ ၊ ဗဟုသုတ ရဖြယ္ရာမ်ား ကိုဖတ္ရွုနိဳင္ရန္အတြက္လည္းေကာင္း ၊ဤ ဘေလာ.မွတစ္ဆင္. အၿခားဘေလာ.မ်ား သတင္း႒ာနမ်ားကို အလြယ္တကူသြားေရာက္ေလ.လာနိဳင္ရန္အတြက္လည္းေကာင္း တရား၀င္ ၿမဴနီစပယ္ ၿမိဳ.အၿဖစ္ရပ္တည္ခြင္.ရသည္.ၿမိဳ.ေလး၏ ၁၀၆ ႏွစ္ၿပည္.ေမြးေန. ၿဖစ္ေသာ၁-၁၀-၂၀၁၂ တြင္၀ါးခယ္မ ဘေလာ.ကို စတင္ဖြဲ.တည္ၿပိး ၁၂ ရက္ ၁၂ လ ၂၀၁၂ တြင္ အၿပီးသတ္လႊင္.တင္သည္
Wednesday, February 19, 2014
ဘဲဥထုပြဲ တဲ့ - စစ္ကိုင္း ေႀကးဘုရားႀကီး ပြဲေတာ္
ေၾကးဘုရားႀကီး၏ ပြဲေတာ္သည္ပင္လွ်င္ ယခုအခါ (၁ဝ၉)ႀကိမ္ ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္၍ ဘဲဥထုပြဲမွာလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
စစ္ကိုင္းျမိဳ႕ ဧျမဝတီရပ္ကြက္ တြင္တည္ရွိသည့္ ဇိန မာရ္ေအာင္ ေလာကခ်မ္းသာေၾကး ဘုရားႀကီး ၏ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ႏွင့္ ႐ုိးရာ ဘဲဥထုပြဲေတာ္ကို ယခုလ ၁၄ရက္ မွစတင္၍ စည္ကား သိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပလ်က္ရွိသည္။
ယခုႏွစ္ ဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ပိုက္ေက်ာ္ျခင္းၿပိဳင္ပြဲ၊ အလွျခင္း ခတ္ပြဲ၊ ေဘာလုံးဂုိးက်ဥ္းၿပိဳင္ပြဲ မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းက်င္းပၿပီး ၾကည့္ခ်င္ပြဲအျဖစ္ ပိတ္ကားေထာင္ ႐ုပ္ရွင္ျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေၾကာင္း သိရ သည္။
ႏွစ္စဥ္တပို႔တြဲလျပည့္တြင္ က်င္းပေလ့ရွိသည့္ ဇိနမာရ္ေအာင္ ေလာကခ်မ္းသာေၾကးဘုရားႀကီး ၏ ဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ တစ္ခုတည္းသာရွိေသာဘဲဥ ထုပြဲကိုပါ ထူးထူးျခားျခား ထည့္ သြင္း က်င္းပေလ့ရွိသည္။ လျပည့္ ေန႕ညမွစတင္ကာ သုံးညတိုင္ က်င္းပေလ့ ရွိၾကသည္။ ဘဲဥထုပြဲ က်င္းပသည့္ ေၾကးဘုရားႀကီးမွာ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘး ဧျမဝတီ ရပ္(ေရွး-အေစခံရပ္)တြင္ တည္ရွိ သည္။ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘးရွိ ပဲ့နင္းႀကီးဘုရားဝင္းအတြင္းမွာပင္ ေရွးယခင္မွ ယခုထက္တိုင္ႏွစ္စဥ္ က်င္းပခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဘဲဥထုပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္ တပို႔တဲြလျပည့္ညပိုင္းတြင္ ေၾကး ဘုရားႀကီး၏အေရွ႕ဘက္ရွိ ပဲ့နင္း ဘုရားဝင္းအတြင္း က်င္းပၾက သည္။ ဘဲဥထုပြဲက်င္းပပံုက တစ္ မ်ဳိး စိတ္ဝင္စားဖြယ္ျဖစ္သည္။ ဘဲဥျပဳတ္ေရာင္းေပးသည့္သူက ေအာက္ခံေတာင္း(ခဲြေတာင္း သို႕ မဟုတ္ ထန္းေလွ်ာ္ေတာင္း)ထဲ တြင္ျပဳတ္ၿပီး ဘဲဥမ်ားထည့္ထား ကာ အေပၚတြင္ ဆန္ေကာခင္းေပး ထားသည္။ ဘဲဥထုၾကမည့္သူ ႏွစ္ဦးရွိလာပါက ေတာင္းအတြင္းမွ ဘဲဥျပဳတ္ႏွစ္လံုးကို ထုတ္ေပးသည္။ ျမင္သာထင္သာရွိေအာင္ ေရနံဆီ မီးခြက္(သို႔မဟုတ္)ဖေယာင္းတိုင္ တို႕ကိုထြန္းေပးထားရသည္။ တစ္ ေယာက္တစ္လံုးစီ ႀကိဳက္ရာေရြး ယူကာ တစ္ေယာက္က ေအာက္မွ လက္ႏွင့္ဆုပ္ကိုင္ကာ ဘဲဥကို တည္ေပးထားရသည္။ က်န္သူက ဘဲဥကိုကိုင္ကာ အေပၚမွ ထု႐ိုက္ ရသည္။ ဘဲဥထိပ္ခ်င္းဆိုင္ကာ ထု႐ုိက္ျခင္းျဖစ္၍ တစ္ခါ တစ္ရံ ေအာက္မွ အခံဘဲဥ ပိန္သြားတတ္ သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အထက္မွ ထုရိုက္သည့္အထုဘဲဥ ပိန္သြား ေလ့ရွိသည္။ ပိန္သြားသည့္ ဘဲဥ ဘက္က အ႐ႈံးျဖစ္သည္။ မည္သူ ႐ႈံးမည္ ႏုိင္မည္ကို ပံုေသတြက္၍ မရေခ်။ ဘဲဥထု႐ုိက္ကစားသူ ႏွစ္ဦးသည္ အတည္ဘက္ႏွင့္အထု ဘက္ကို တစ္လွည့္စီေနၾကရသည္။ ပိန္သြားသည့္ဘဲဥကို ႏုိင္သူက ယူ လိုက္သည္။ အႏုိင္ဘက္က ဘဲဥ ကို ဒိုင္(ဘဲဥသည္)က ျပန္သိမ္း ကာ ေအာက္မွေတာင္းထဲသို႕ ျပန္ သိမ္းသည္။ ႐ႈံးသူ၏ဘက္မွ ႏုိ႕ဆီ ဘူးထဲသို႕ အ႐ႈံးဘဲဥအေရအတြက္ ကို သိရွိႏုိင္ရန္ ပဲေစ့ (သို႔မဟုတ္) မန္က်ည္းေစ့ တစ္ေစ့ထည့္လိုက္ သည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ဘဲဥထုကစားသူ ႏွစ္ဦးတို႕သည္ အထုဘက္ႏွင့္အခံ ဘက္ကို တစ္လွည့္စီေနကာ မိမိ တို႔ သေဘာက်ကစားႏုိင္သည္။ တစ္လွည့္တစ္ျပန္စီ ဘဲဥထုကစား ၾကရာတြင္ အပိုေလာင္းေၾကးအေန ျဖင့္ထုၿပီး ဘဲဥအပိန္ငါးလံုးေၾကး၊ ခုနစ္လံုးေၾကး စသည္ျဖင့္ ထပ္မံ ေလာင္းေၾကးထပ္ၾကေသးသည္။ ၿပိဳင္ပြဲအခ်ိန္ကို ကန္႕သတ္ခ်က္ မထားဘဲ မိမိတို႕သေဘာဆႏၵအ တိုင္း ႀကိဳက္သည့္အခ်ိန္ ရပ္နား ႏုိင္သည္။ ပြဲရပ္နားၿပီဆိုလွ်င္ ဒိုင္ က သူ႕ဘက္ကိုယ့္ဘက္ရွိ ႏုိ႔ဆီဘူး ထဲမွ ပဲေစ့ (သို႔မဟုတ္) မန္က်ည္း ေစ့ကို ေရတြက္သည္။ ပဲေစ့အေရ အတြက္အတိုင္း ဘဲဥဖိုးက်သင့္ ေငြကို ရွင္းေပးရသည္။ ႏွစ္ဖက္မွ အႏုိင္အ႐ႈံးရွိေသာ္လည္း ဒိုင္လုပ္ သူကေတာ့ ႏွစ္ဖက္လံုးကို ဘဲဥ ေရာင္းလိုက္ရသည္။ ႏုိင္သူဘက္ က ဘဲဥျပဳတ္ေတြ တစ္ထုပ္တစ္ပိုး ႀကီးျမတ္လိုက္ေသာ္လည္း သူ လည္း သူ႔ဘက္က ဘဲဥပိန္သမွ် ႐ႈံးသမွ်ကို ေငြေပးေခ်ရသည္။
ဘဲဥထုပြဲက်င္းပလာခဲ့သည္ မွာ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီရွိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာဘုရင္မင္းတုန္းမင္းလက္ ထက္က စစ္ကိုင္းအေစခံ ခံတပ္ ႀကီးတြင္ ဘုရင့္ေလွေတာ္သား၊ ေလွတပ္သားမ်ား စခန္းခ်ခဲ့ၾက သည္။ ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းရန္ကို ကင္းေစာင့္ကာကြယ္ၾကရင္း ေလွ တပ္သားတို႕သည္ ပဲ့နင္းႀကီး၏ ဘုရားဝင္းအတြင္း တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ဘဲဥထုတမ္းကစားေလ့ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္း အင္းဝဘက္တြင္ ဆင္က်ံဳးခံတပ္ ရွိသည္။ အင္းဝဆင္က်ံဳးခံတပ္မွ ေလွေတာ္တပ္ေတာ္သားမ်ားသည္ လည္း စစ္ကိုင္းဘက္သို႕ ကူးသန္း လာေရာက္လည္ပတ္ကာ ဘုရားပြဲ ေတာ္ ႏႊဲေပ်ာ္ၾကသည္။ ဘဲဥထုပြဲ ကို ဝင္ေရာက္ဆင္ႏႊဲေပ်ာ္ပါးေလ့ ရွိသျဖင့္အလြန္စည္ကားခဲ့သည္။
ထုိဓေလ့သည္ အေစခံခံတပ္ အနီးဝန္းက်င္တြင္ ယေန႕ထက္တိုင္ အေလ့အထျဖစ္လာကာ ေၾကး ဘုရားႀကီးပြဲေတာ္ေရာက္လွ်င္ ဖိတ္ေခၚစရာမလိုဘဲ ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ ကြက္ႏွင့္အနီးဝန္းက်င္ေက်းရြာ မ်ားမွ တေပ်ာ္တပါး လာေရာက္ ဆင္ႏႊဲေလ့ရွိၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေၾကးဘုရားႀကီး၏ပြဲေတာ္သည္ ပင္လွ်င္ ယခုအခါ (၁ဝ၉)ႀကိမ္ ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္၍ ဘဲဥထုပြဲမွာလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ သည္။ ထူးျခားသည့္ ဘဲဥထုပြဲ႐ုိး ရာဓေလ့ေလးမွာ ေပ်ာက္ပ်က္မ သြားဘဲ ႏွစ္စဥ္တပို႔တြဲလျပည့္ည ေရာက္တိုင္း စည္ကား ရွင္သန္ ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုႏွစ္တြင္ ဘဲဥေရာင္းခ်သူ ၃ဝ ေက်ာ္ခန္႕ရွိသည္။ တစ္ညလွ်င္ ဘဲဥအလံုးေရ တစ္ဦးလွ်င္ ၄ဝဝ ဝန္းက်င္ေရာင္းခ်ၾကရသည္ဟုဆို ပါသည္။ ဘဲဥေစ်းက တစ္လံုး လွ်င္ က်ပ္ ၁၅ဝ ျဖင့္ ေရာင္းခ်ၾက သည္။ ဘဲဥထုပြဲကို လာေရာက္ ဆင္ႏႊဲသူေတြကလည္း ပဲ့နင္းႀကီး ဘုရားပရိဝုဏ္အတြင္းတြင္ တိုး တိုးေဝွ႕ေဝွ႕စည္စည္ကားကား ျဖစ္ သည္။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသလို စိတ္ဝင္စားစရာလည္း ေကာင္းလွ ေၾကာင္း၊ ေၾကးဘုရားႀကီး၏ဆြမ္း ေတာ္ပြဲတြင္ ဘဲဥျပဳတ္ေလးမ်ားကို ပစ္တိုင္းေထာင္အ႐ုပ္ကေလးမ်ား လုပ္ကာ ကပ္လွဴထားသည္မွာ လည္း သေဘာက်စရာ၊ ခ်စ္စရာ ေကာင္းလွေၾကာင္း ပြဲေတာ္လာ ေရာက္ ဆင္ႏႊဲသူတစ္ဦးက ေျပာ ျပသည္။
ဘဲဥထုပြဲက်င္းပသည့္ဘုရား မွာ စာဆိုေတာ္ႀကီးေညာင္ပင္သာ ဦးပုည၏ ဖခင္ေလွေတာ္ပဲ့နင္းႀကီး ဦးေရႊေလွာ္ တည္ထားခဲ့သည့္ေစတီ ျဖစ္သည္။ ဘုရားပြဲေတာ္က်င္းပ သည့္ ဇိနမာရ္ေအာင္ေလာက ခ်မ္းသာေၾကးဘုရားႀကီးကို မင္း ေက်ာင္းဆရာေတာ္ အရွင္သီရိက ဦးေဆာင္ႀကီးမွဴးကာ သကၠရာဇ္ ၁၂၆၆ ခုႏွစ္ ဒုတိယဝါဆိုလျပည့္ ေက်ာ္ ၉ ရက္တြင္ စတင္ပုံေတာ္ သြန္းလုပ္ခဲ့ၿပီး ၁၂၆၇ခုႏွစ္ ကဆုန္ လျပည့္ေန႕တြင္ အေနကဇာတင္ လွဴေတာ္မူခဲ့သည္။ ၾကည္ညိဳ သပၸာယ္ဖြယ္ရာ ေကာင္းလွၿပီး သုံးဖက္ျမင္ သုံးပန္လွဘုရားႀကီး ဟု ထင္ရွားေၾကာင္း သိရသည္။
နႏၵာမင္းလြင္ @ Myawady News
No comments:
Post a Comment